EO Documentaire "Nooit meer laf"

Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: EO Documentaire "Nooit meer laf"

Bericht door Gian »

Als dat de reden is zegt dat alles over de betreffende kerk(eraad).
Had even geen rekening gehouden met deze vorm van hypocrisie.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: EO Documentaire "Nooit meer laf"

Bericht door Marnix »

Gian schreef:Als dat de reden is zegt dat alles over de betreffende kerk(eraad).
Had even geen rekening gehouden met deze vorm van hypocrisie.
Nee hoor. Een tv zie je gewoon makkelijker staan. Vaak weet men niet hoe een tv-kaart er uit ziet en gaat men ook niet vragen: Mag ik even de hardware van uw computer controleren? Of de zolder inspecteren of daar toevallig een tv staat. Men controleert wel maar houdt geen razzia's / huiszoekingen.

Het zegt dus niet zoveel over de kerkenraad. Wel dat men creatief is in het ontduiken van regels en controle daarop ;)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: EO Documentaire "Nooit meer laf"

Bericht door jakobmarin »

Hier nog een indrukwekkende documentaire over 'Buchenwalders'. Nederlanders die Buchenwald hebben overleefd => http://player.omroep.nl/?aflID=9454420

Er is ook een website van: http://www.buchenwald.nl/
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: EO Documentaire "Nooit meer laf"

Bericht door vlinder »

Het verbaasd me ten zeerste dat er gelinkt wordt naar een documentaire met vloeken erin. Als je dat ziet, doet het je als het goed is verdriet. Je gaat dat toch niet promoten naar anderen toe?

Ik had een tijdje geleden een discussie met mijn zwager(tje). Hij stelde: als iemand anders vloekt, doe ik daar geen zonde mee.....
Is dat zo?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: EO Documentaire "Nooit meer laf"

Bericht door Marnix »

Als je iemand hoort vloeken zondig je daar inderdaad niet mee... daarnaast heb je wel de discussie van verantwoordelijkheid om er wat van te zeggen als je de kans hebt. Stel, ik loop met een vriend ergens en die vriend doet zonde of wil dat doen en ik zeg er niks van, dan neem ik mijn verantwoordelijkheden niet. Aan de andere kant lees je bijvoorbeeld in de Bijbel ook van mensen die God bespotten of zeggen dat Hij niet bestaat. Moet je dat dan niet lezen omdat mensen er zondigen? Maak je je daarmee dan ook schuldig? Ik vind dat wel een complex punt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Plaats reactie