Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Curatorium Ger. Gem. 2012 (discussie)

Bericht door boontje »

Dat kan natuurlijk ook. Alleen lijkt het me niet zo zinvol om te gaan strijden over de vraag wie er nu het oudste is. Dat lijkt me typisch een manier om het niet over de werkelijke vragen te hebben.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33552
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium Ger. Gem. 2012 (discussie)

Bericht door Tiberius »

Ik begrijp het hoor; het klonk alleen wat apart: met zijn allen terug naar het nieuwste kerkverband.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17654
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Curatorium Ger. Gem. 2012 (discussie)

Bericht door huisman »

RD schreef:ROTTERDAM – Het curatorium van de theologische school van de Gereformeerde Gemeenten (GG) stelt, na gehouden examens, met ingang van maandag 11 juni kandidaat A. T. Huijser beroepbaar.

Het curatorium vergaderde op vandaag en gisteren te Rotterdam.

De studenten P. G. Heijkamp, S. W. Janse, J. van Laar en C. van Ruitenburg zijn bevorderd naar het vierde leerjaar. De studenten P. D. den Haan en H. A. van Zetten zijn bevorderd naar het derde leerjaar

Zij mogen nu naast hun studie in de gemeenten uitgaan om te proponeren op de zondagen en één keer per maand in een weekdienst.

De studenten H. Brons en H. van der Heiden zijn bevorderd naar het tweede leerjaar. De bevordering van student W. A. Zondag is uitgesteld tot een nader te bepalen datum, mede in verband met gezondheidsproblemen.

Eind mei werden M. T. Al-Chalabi (Genemuiden) en M. H. Schot (Amersfoort) tot de studie toegelaten. Zij zullen op dinsdag 28 augustus aan het eerste cursusjaar beginnen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: Curatorium Ger. Gem. in Ned. 2012

Bericht door Germanicus »

Ik vraag me toch wel eens af hoe er in dit kerkverband over de toekomst worden gedacht? Deze manier van handelen is toch een vorm van zelfdestructie? Hoe moet het me al die gemeenten (hoeveel zijn het er precies) als er straks geen enkele predikant meer over is (hoeveel zijn er nog in leven - en hoeveel zijn er onder de 50 jaar?)?

Dan kun je uiteraard komen met 'de oordelen hangen laag' en 'het moet blijkbaar zo zijn', maar de leiding van dit kerkverband heeft toch zeker ook een flinke verantwoordelijkheid t.o. hun gemeenteleden (en t.o. God)? Ik vind dit echt onbegrijpelijk, in de zin van: hoe is het mogelijk? Wat ik wel kan begrijpen is dat er geklaagd wordt over matheid en donkere tijden. Kan er op de juiste wijze leiding gegeven worden aan al die gemeenteleden als er een groot tekort is aan predikanten én ambtsdragers? Hoe moet het lichaam van Christus/de gemeente dan worden opgebouwd?
Hier beneden is het niet.
Cees
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 nov 2011, 12:05

Re: Curatorium Ger. Gem. in Ned. 2012

Bericht door Cees »

Germanicus schreef:Ik vraag me toch wel eens af hoe er in dit kerkverband over de toekomst worden gedacht? Deze manier van handelen is toch een vorm van zelfdestructie? Hoe moet het me al die gemeenten (hoeveel zijn het er precies) als er straks geen enkele predikant meer over is (hoeveel zijn er nog in leven - en hoeveel zijn er onder de 50 jaar?)?

Dan kun je uiteraard komen met 'de oordelen hangen laag' en 'het moet blijkbaar zo zijn', maar de leiding van dit kerkverband heeft toch zeker ook een flinke verantwoordelijkheid t.o. hun gemeenteleden (en t.o. God)? Ik vind dit echt onbegrijpelijk, in de zin van: hoe is het mogelijk? Wat ik wel kan begrijpen is dat er geklaagd wordt over matheid en donkere tijden. Kan er op de juiste wijze leiding gegeven worden aan al die gemeenteleden als er een groot tekort is aan predikanten én ambtsdragers? Hoe moet het lichaam van Christus/de gemeente dan worden opgebouwd?
Ik denk dat je voorzichtig moet zijn om dit allemaal te kunnen zeggen. Er is een tijd geweest dat iedereen het in de GGinNed donker in zag. Alleen ds Mallan sprak elke keer weer dat hij hoop had en dat de Heere op Zijn tijd weer knechten zou geven. En moet je nu de afgelopen jaren zien. Wie er menselijk mee om gaat zal geen oog hebben voor het werk van de Heere.

Ik ben er van overtuigd dat de Heere op Zijn tijd weer knechten geeft.

// Weggehaald; Niet meer relevant
Curatorium
Berichten: 1564
Lid geworden op: 17 apr 2012, 17:47

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door Curatorium »

Vandaag vergaderde het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations, iemand enig idee of er iemand toegelaten is?
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door sirdanilot »

M. T. Al-Chalabi
Wat een opvallende achternaam voor een (D.V.) aanstand predikant... :OO
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33552
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door Tiberius »

sirdanilot schreef:
M. T. Al-Chalabi
Wat een opvallende achternaam voor een (D.V.) aanstand predikant... :OO
Daar heb je lang over na moeten denken. :super
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23986
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door refo »

Een jaar geleden ongeveer is de bevordering van student Zondag uitgesteld.
Ik heb eigenlijk nooit meer gezien dat hij bevorderd is. Is dat nog gebeurd?
Ik zag pas wel dat hij heeft meegewerkt aan een boek: Sdu Wettenverzameling Arbeidsrecht 2013.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33552
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Een jaar geleden ongeveer is de bevordering van student Zondag uitgesteld.
Ik heb eigenlijk nooit meer gezien dat hij bevorderd is. Is dat nog gebeurd?
Volgens mij niet. Het heeft in ieder geval niet in de Saambinder gestaan.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
refo schreef:Een jaar geleden ongeveer is de bevordering van student Zondag uitgesteld.
Ik heb eigenlijk nooit meer gezien dat hij bevorderd is. Is dat nog gebeurd?
Volgens mij niet. Het heeft in ieder geval niet in de Saambinder gestaan.
Niet in de SB; wel bevorderd.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Eppo Gremdaat
Berichten: 693
Lid geworden op: 19 mar 2009, 19:13

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door Eppo Gremdaat »

Student Zondag studeert in 20015 af (volgens de site www.ger-gem.info)
Daar is veel interessants te vinden. De site is van G.B. van `t Zelfde.
P.S.Ik ken de heer Zondag uit het notariaat. Een zeer knappe man. Kan veel bekenen op financieel-belastingtechnisch gebied. (Evenals Ds van Gelder en wijlen Ds Rietdijk die ik ook wel ontmoet heb in hun functie van accountant)
Yesenaer
Berichten: 451
Lid geworden op: 16 mei 2011, 17:14

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door Yesenaer »

Eppo Gremdaat schreef:Student Zondag studeert in 20015 af (volgens de site http://www.ger-gem.info)
Daar is veel interessants te vinden. De site is van G.B. van `t Zelfde.
P.S.Ik ken de heer Zondag uit het notariaat. Een zeer knappe man. Kan veel bekenen op financieel-belastingtechnisch gebied. (Evenals Ds van Gelder en wijlen Ds Rietdijk die ik ook wel ontmoet heb in hun functie van accountant)
http://www.youtube.com/watch?v=p93pDveCLx0
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23986
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door refo »

Lijkt me lastig voor zo'n man om weer in de schoolbanken te moeten zitten.
AS
Berichten: 67
Lid geworden op: 23 mei 2007, 15:44

Re: Curatorium Ger. Gem. / Ger. Gem. in Ned (discussie)

Bericht door AS »

Curatorium NRC Noord-Amerika laat student toe
16-05-2013 08:14 | Redactie kerk
Het curatorium van de Netherlands Reformed Congregations (NRC), de Noord–Amerikaanse zusterkerken van de Gereformeerde Gemeenten, heeft E. Maljaars als student toegelaten tot de Theologische School.
Het curatorium vergaderde woensdag in Grand Rapids (VS). Naast ds. P. van Ruitenburg (Chilliwack) en ds. C. Vogelaar (Grand Rapids), die al eerder lesgaven, werd ds. A. H. Verhoef (St. Catharines) als derde docent benoemd.

Maljaars (41) is agrariër. Hij is ouder­ling in Chilliwack (Canada). De komende jaren zal hij worden opgeleid tot zendingspredikant. De NRC hebben een zendings­terrein in Bolivia. Daar is geen predikant meer sinds ds. H. Hofman in 2008 terugkeerde naar de Verenigde Staten.
Het was voor het eerst in twaalf jaar dat een student werd toegelaten. Sinds E. C. Adams in 2005 afstudeerde, had de opleiding geen studenten meer. In de periode vanaf 1974 is Maljaars de elfde student aan de school.

De Netherlands Reformed Congregations tellen 23 gemeenten en 4 afdelingen, met in totaal ruim 10.500 leden. Ze hebben tien predikanten.
Plaats reactie