SGP: Waar staan we?

Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Ad Anker »

Mooie bijdrage van ds. Hoogerland in het RD van vandaag.
Cees
Berichten: 301
Lid geworden op: 08 nov 2011, 12:05

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Cees »

Anker schreef:Mooie bijdrage van ds. Hoogerland in het RD van vandaag.
Wat vond je er zo mooi aan?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11449
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Mister »

Cees schreef:
Anker schreef:Mooie bijdrage van ds. Hoogerland in het RD van vandaag.
Wat vond je er zo mooi aan?
Dat vraag ik me ook af.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Wilhelm »

Mister schreef:
Cees schreef:
Anker schreef:Mooie bijdrage van ds. Hoogerland in het RD van vandaag.
Wat vond je er zo mooi aan?
Dat vraag ik me ook af.
Ik ook...
Hij is wel bezig trouwens. In de Saambinder al over vaccineren en verzekeren en nu de vrouwen..
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Ad Anker »

Wilhelm schreef:
Mister schreef:
Cees schreef:
Anker schreef:Mooie bijdrage van ds. Hoogerland in het RD van vandaag.
Wat vond je er zo mooi aan?
Dat vraag ik me ook af.
Ik ook...
Hij is wel bezig trouwens. In de Saambinder al over vaccineren en verzekeren en nu de vrouwen..
Ik vond het mooi dat hij precies aanwijst waar het om gaat: de SGP dient standvastig te blijven en niet zo pragmatisch met een Bijbels standpunt omgaan.
Ik ben erg blij dat het RD dit artikel geplaatst heeft, na alle lovende woorden over de SGP en over de wijze beslissingen van het hoofdbestuur.

En Wilhelm, de manier waarop jij schrijft over deze predikant vind ik ongepast.
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Wilhelm »

Volgens mij ben ik helemaal niet ongepast hoor Anker. Of je moet het ongepast vinden dat ik het niet met hem eens ben ;)
En anders "meldknop" ;)
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Ad Anker »

Wilhelm schreef:Volgens mij ben ik helemaal niet ongepast hoor Anker. Of je moet het ongepast vinden dat ik het niet met hem eens ben ;)
En anders "meldknop" ;)
Gedaan. Maar ws. is het nog gepast genoeg. :hum

Ik bedoel te zeggen: "Hij is wel bezig trouwens..." vind ik niet zo netjes.
Natuurlijk vind ik het ongepast dat je het niet met hem eens bent. Want ik ben het heel erg met deze predikant eens in zijn uiteenzetting dat het besluit van het hoofdbestuur een prijsgeven is van Gods Woord en een buigen voor de eis van het Clara Wichmann Instituut in plaats van een onvoorwaardelijk buigen voor God.

Wat vind jij van het besluit eigenlijk?
Wilhelm
Berichten: 3240
Lid geworden op: 13 okt 2007, 19:26

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Wilhelm »

Anker schreef:
Wilhelm schreef:Volgens mij ben ik helemaal niet ongepast hoor Anker. Of je moet het ongepast vinden dat ik het niet met hem eens ben ;)
En anders "meldknop" ;)
Gedaan. Maar ws. is het nog gepast genoeg. :hum

Ik bedoel te zeggen: "Hij is wel bezig trouwens..." vind ik niet zo netjes.
Natuurlijk vind ik het ongepast dat je het niet met hem eens bent. Want ik ben het heel erg met deze predikant eens in zijn uiteenzetting dat het besluit van het hoofdbestuur een prijsgeven is van Gods Woord en een buigen voor de eis van het Clara Wichmann Instituut in plaats van een onvoorwaardelijk buigen voor God.

Wat vind jij van het besluit eigenlijk?
Is hij niet bezig dan? Het ontstaat niet vanzelf.. ;)

Ik ga morgen bij de PKV voor het besluit stemmen. Het is de best denkbare oplossing voor beide flanken. Maar ik had liever gehad dat men helemaal overgegaan was tot toelating van de vrouw op de kieslijst, zonder kanttekening.
Zucht
Berichten: 130
Lid geworden op: 13 jul 2012, 22:52

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Zucht »

Anker schreef:Mooie bijdrage van ds. Hoogerland in het RD van vandaag.
Is er een link naar de mooie bijdrage? Hopelijk is het stuk net zo goed als z'n preken.
Wij moeten de Waarheid niet onder de knie hebben. Maar de Waarheid moet ons op de knieën des harten brengen.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Ad Anker »

Wilhelm schreef: Is hij niet bezig dan? Het ontstaat niet vanzelf.. ;)

Ik ga morgen bij de PKV voor het besluit stemmen. Het is de best denkbare oplossing voor beide flanken. Maar ik had liever gehad dat men helemaal overgegaan was tot toelating van de vrouw op de kieslijst, zonder kanttekening.
Het best denkbare? Meen je dat echt? Leg mij eens uit hoe je omgaat met een Bijbels principe (los hoe jij daar over denkt) wat je belangrijk vindt en in het beginselprogram laat staan en daar vervolgens in het reglement van zegt dat je daar geen rekening mee mag houden. Ik begrijp dat nog steeds niet hoe voorstanders hier mee omgaan.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Jongere »

Zou het niet verstandiger zijn als predikanten zich hier niet over uitlaten, maar dat overlaten aan het bestuur en de leden van de partij zelf?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11449
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Mister »

Jongere schreef:Zou het niet verstandiger zijn als predikanten zich hier niet over uitlaten, maar dat overlaten aan het bestuur en de leden van de partij zelf?
Dat was mijn eerste reactie richting mijn vrouw toen ik het artikel in den courant las.
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door caprice »

Jongere schreef:Zou het niet verstandiger zijn als predikanten zich hier niet over uitlaten, maar dat overlaten aan het bestuur en de leden van de partij zelf?
Er zitten ook predikanten in dat bestuur, en die predikanten kunnen toch ook lid zijn?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door -DIA- »

Cees schreef:
Anker schreef:Mooie bijdrage van ds. Hoogerland in het RD van vandaag.
Wat vond je er zo mooi aan?
Het was te wensen
dat het hele SGP-hoofdbestuur
zo zou denken als ds. Hoogerland.
Het is inderdaad een wel een proef:
Knielen of blijven staan.
Ik vrees soms
dat ze al te ver door de knieën zijn.
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: SGP: Waar staan we?

Bericht door Jongere »

caprice schreef:
Jongere schreef:Zou het niet verstandiger zijn als predikanten zich hier niet over uitlaten, maar dat overlaten aan het bestuur en de leden van de partij zelf?
Er zitten ook predikanten in dat bestuur, en die predikanten kunnen toch ook lid zijn?
Zou het misschien niet verstandiger zijn als predikanten géén lid zouden zijn van dat bestuur?

En als lid mogen ze zich over alles uitlaten; maar dan gewoon op de ledenvergadering. Als ze zich in de krant ergens over uitlaten kan dat natuurlijk niet zonder dat het verbonden is aan hun ambt.
Gesloten