Erdee

MGG
Berichten: 4402
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door MGG »

J.C. Philpot schreef: 16 jul 2024, 09:58
huisman schreef: 16 jul 2024, 09:48Ik waardeer je rustige bijdragen maar je kunt toch niet ontkennen dat de GG op dit forum het wel erg vaak moet ontgelden.
De GG moet het vaak ontgelden. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat dat het (naast door ex-GGers) het meest gedaan wordt door GGers zelf, en wel door GGers die hun eigen kerkverband graag willen veranderen versus degenen die dat niet willen.

De polarisatie tussen GG-leden onderling is naar mijn waarneming vrij groot.
Het willen veranderen van een kerkverband zet alles op scherp. Dit zien we wereldwijd in tal van kerken. Je zou zeggen vertrekken naar een kerk waar het beter is, is de perfecte oplossing. Helaas hebben sommige de neiging om aan nestbevuiling te doen.
Online
Wim Anker
Berichten: 4356
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef:
Voor de goede orde: Ik ben geen GG, ook nooit geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit worden.
Oke. Benieuwd wat er dan gebeurd nadat de scheuring - die nu wordt voorbereid - in de CGK een feit is.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17964
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Erdee

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef: 16 jul 2024, 10:08
huisman schreef:
Voor de goede orde: Ik ben geen GG, ook nooit geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit worden.
Oke. Benieuwd wat er dan gebeurd nadat de scheuring - die nu wordt voorbereid - in de CGK een feit is.
Er wordt geen scheuring voorbereid. Mocht ons kerkverband uiteenvallen blijft mijn opmerking nog steeds staan. Voor GG mag je trouwens ook HHK, NGK en PKN invullen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Online
Wim Anker
Berichten: 4356
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: 16 jul 2024, 10:23
Wim Anker schreef: 16 jul 2024, 10:08
huisman schreef:
Voor de goede orde: Ik ben geen GG, ook nooit geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit worden.
Oke. Benieuwd wat er dan gebeurd nadat de scheuring - die nu wordt voorbereid - in de CGK een feit is.
Er wordt geen scheuring voorbereid. Mocht ons kerkverband uiteenvallen blijft mijn opmerking nog steeds staan. Voor GG mag je trouwens ook HHK, NGK en PKN invullen.
Ah.. praten over eenheid en lekker doorsplinteren. We zullen zien wat er al is voorbereid einde jaar. Vooralsnog denk ik dat dat.er een vliegende start gemaakt kan worden "voor het geval dat".
Ambtenaar
Berichten: 9690
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

MGG schreef: 16 jul 2024, 10:05 Helaas hebben sommige de neiging om aan nestbevuiling te doen.
Zo kun je alles wegredeneren. Je kunt een aantal zaken feitelijk vaststellen. Dat is o.a. de ongezonde houding die leden aannemen t.a.v. predikanten.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17964
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Erdee

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef: 16 jul 2024, 10:51
huisman schreef: 16 jul 2024, 10:23
Wim Anker schreef: 16 jul 2024, 10:08
huisman schreef:
Voor de goede orde: Ik ben geen GG, ook nooit geweest en zal het waarschijnlijk ook nooit worden.
Oke. Benieuwd wat er dan gebeurd nadat de scheuring - die nu wordt voorbereid - in de CGK een feit is.
Er wordt geen scheuring voorbereid. Mocht ons kerkverband uiteenvallen blijft mijn opmerking nog steeds staan. Voor GG mag je trouwens ook HHK, NGK en PKN invullen.
Ah.. praten over eenheid en lekker doorsplinteren. We zullen zien wat er al is voorbereid einde jaar. Vooralsnog denk ik dat dat.er een vliegende start gemaakt kan worden "voor het geval dat".

Ik heb geen idee welk kerkverband jij toe behoort maar vast één waar ze H.C. Zondag 43 overslaan. Of jij bent die dienst afwezig.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Konijntje
Berichten: 311
Lid geworden op: 08 jun 2023, 15:51

Re: Erdee

Bericht door Konijntje »

Bertiel schreef: 16 jul 2024, 07:43 hahaha, inderdaad

rare jonges die gg-ers
Ach ja, vroeger werd wel eens gezegd: "we zijn allemaal van dezelfde lap gescheurd".
GerefGemeente-lid
Berichten: 8008
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Konijntje schreef: 16 jul 2024, 11:18
Bertiel schreef: 16 jul 2024, 07:43 hahaha, inderdaad

rare jonges die gg-ers
Ach ja, vroeger werd wel eens gezegd: "we zijn allemaal van dezelfde lap gescheurd".
Zo is het maar net.
Gebruikersavatar
Konijntje
Berichten: 311
Lid geworden op: 08 jun 2023, 15:51

Re: Erdee

Bericht door Konijntje »

J.C. Philpot schreef: 16 jul 2024, 09:58
huisman schreef: 16 jul 2024, 09:48Ik waardeer je rustige bijdragen maar je kunt toch niet ontkennen dat de GG op dit forum het wel erg vaak moet ontgelden.
De GG moet het vaak ontgelden. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat dat het (naast door ex-GGers) het meest gedaan wordt door GGers zelf, en wel door GGers die hun eigen kerkverband graag willen veranderen versus degenen die dat niet willen.

De polarisatie tussen GG-leden onderling is naar mijn waarneming vrij groot.
Ik denk dat dit in de praktijk wel meevalt. Ik merk er weinig van. Het is niet bepaald onderwerp van gesprek.

Op dit forum inderdaad wel, maar ik vind dat niet vreemd. De meerderheid hier is of lid van de Ger. Gem. of ze zijn lid geweest. Dan heb je toch binding met dit kerkverband en ga je daar eerder de discussie over aan.
Online
Wim Anker
Berichten: 4356
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

huisman schreef: 16 jul 2024, 11:10
Wim Anker schreef: 16 jul 2024, 10:51
huisman schreef: 16 jul 2024, 10:23
Wim Anker schreef: 16 jul 2024, 10:08

Oke. Benieuwd wat er dan gebeurd nadat de scheuring - die nu wordt voorbereid - in de CGK een feit is.
Er wordt geen scheuring voorbereid. Mocht ons kerkverband uiteenvallen blijft mijn opmerking nog steeds staan. Voor GG mag je trouwens ook HHK, NGK en PKN invullen.
Ah.. praten over eenheid en lekker doorsplinteren. We zullen zien wat er al is voorbereid einde jaar. Vooralsnog denk ik dat dat.er een vliegende start gemaakt kan worden "voor het geval dat".

Ik heb geen idee welk kerkverband jij toe behoort maar vast één waar ze H.C. Zondag 43 overslaan. Of jij bent die dienst afwezig.
We zullen zien. Maar praten over scheuren i.p.v afscheiden doet het ergste vrezen.
Groot Blankenstein
Berichten: 218
Lid geworden op: 19 apr 2024, 10:25

Re: Erdee

Bericht door Groot Blankenstein »

Mooi interview op de site van het RD:

https://youtu.be/fIwIydK6YpI?si=qqPZwcitrQF3To4l
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Online
Wim Anker
Berichten: 4356
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

Groot Blankenstein schreef: 18 jul 2024, 10:36 Mooi interview op de site van het RD:

https://youtu.be/fIwIydK6YpI?si=qqPZwcitrQF3To4l
Tik er ff bij waarover het gaat!
Groot Blankenstein
Berichten: 218
Lid geworden op: 19 apr 2024, 10:25

Re: Erdee

Bericht door Groot Blankenstein »

RD on tour…

Met in deze eerste aflevering Gor Khatchikyan over zijn werk als arts op de spoedeisende hulp. Als kind is hij gevlucht uit Armenië. Nu is hij overtuigd christen en spreekt over zijn geloof in het openbaar. Hoe is het om dagelijks met vreugde en ziekte om te gaan?
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
‭‭
Gebruikersavatar
Konijntje
Berichten: 311
Lid geworden op: 08 jun 2023, 15:51

Re: Erdee

Bericht door Konijntje »

Ik word van dit soort interviews altijd blij en ontroerd:

www.rd.nl/artikel/1071722-berdine-zwane ... n-dankbaar

Hoe een vrouw in al haar kwetsbaarheid haar vertrouwen op God stelt. Prachtig om te lezen! Tegelijkertijd zal ze het vaak zwaar hebben. Laten we ook haar in het gebed noemen!
GerefGemeente-lid
Berichten: 8008
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Mooi interview inderdaad.

Ik ben ook benieuwd naar volgende week. Deze interviews, ook die van vorige week, geven mij de meerwaarde weer van een abonnement op 'onze' krant.
Plaats reactie