Erdee

Wim Anker
Berichten: 4356
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

J.C. Philpot schreef: 27 jul 2024, 16:39
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:33
J.C. Philpot schreef: 27 jul 2024, 15:55 Ik heb persoonlijk geen zin om iemand helemaal af te kraken, en daar veel tijd en energie aan te besteden. Maar ik snap je punt.

En ga over tot de orde van de dag.
Ik heb daar moeite mee omdat het snel bij overkomt als: "Ga heen en wordt warm, ik steek er verder geen energie in"
En door een Refoforum discissie helpen we de betreffende persoon wel dan? Dat geloof ik eerlijk gezegt niet. Het dient nergens toe een interview te fileren op een forum.
Als t'ie het leest dan hoop ik van wel ja. Dat het (veel) pijn doet geloof ik ook direct. Maar het kan wel helpen. En, hij kiest zelf voor dit interview. Als t'ie alleen maar likes wil moet dat erbij worden gezet. In ieder geval heeft t'ie weinig tegenspraak om zich heen verzameld die ook wordt ingezet. Want dan had dit nooit zo verschenen.
Maar dat krantenartikelen worden besproken lijkt me een van de doelen ervan.
GerefGemeente-lid
Berichten: 8008
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:47
GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 16:44
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:37
GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 16:35 Dit is per definitie aantoonbaar onjuist.
Toon maar aan dan.
Kleine kinderen die van jongsaf aan met een handicap of ziekte te kampen hebben, komen hier niet pas in hun tienerjaren achter. Integendeel, dat hebben ze vanaf het allereerste begin haarfijn door. Andersgeaarden krijgen vaak pas bij hun lichamelijke ontwikkeling die ook samengaat met de volwassenwording en seksuele gevoelens in de gaten dat ze anders zijn dan hetero's. Dat is echt een wezenlijk verschil met een kind van een jaar of 5 wat te maken heeft met een chronische handicap of ziekte.
Dit is onjuist en hiermee misken je de kinderlijke attitude. Ik adviseer je dit boek eens te lezen: https://www.ramshoorn.nl/leven-met-een- ... 9461151087
Verdiep je toch eens in dingen voor je wat toetert! De wereld is niet te generaliseren hierin!
Zoals ik al zei: ik roeptoeter helemaal niet. Ik spreek hier ook niet generaliserend. Op het forum ga ik geen verdere toelichting geven, maar geloof mij maar dat ik niet zomaar in het luchtledige iets roeptoeter hier.
Wim Anker
Berichten: 4356
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 16:58
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:47
GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 16:44
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:37

Toon maar aan dan.
Kleine kinderen die van jongsaf aan met een handicap of ziekte te kampen hebben, komen hier niet pas in hun tienerjaren achter. Integendeel, dat hebben ze vanaf het allereerste begin haarfijn door. Andersgeaarden krijgen vaak pas bij hun lichamelijke ontwikkeling die ook samengaat met de volwassenwording en seksuele gevoelens in de gaten dat ze anders zijn dan hetero's. Dat is echt een wezenlijk verschil met een kind van een jaar of 5 wat te maken heeft met een chronische handicap of ziekte.
Dit is onjuist en hiermee misken je de kinderlijke attitude. Ik adviseer je dit boek eens te lezen: https://www.ramshoorn.nl/leven-met-een- ... 9461151087
Verdiep je toch eens in dingen voor je wat toetert! De wereld is niet te generaliseren hierin!
Zoals ik al zei: ik roeptoeter helemaal niet. Ik spreek hier ook niet generaliserend. Op het forum ga ik geen verdere toelichting geven, maar geloof mij maar dat ik niet zomaar in het luchtledige iets roeptoeter hier.
Wel! Jij denkt dat jouw ervaringen voor iedereen gelden, dat ze te generaliseren zijn voor alle gehandicapten. En dat is onjuist. Dat geef ik hier aan.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10963
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

Jij spreekt grote woorden en werp jezelf op als ervaringsdeskundige met de ondertoon dat je zo ongeveer de enige bent die het kan weten. Dat is onjuist, je hoeft het Wim niet te vertellen. :)
MGG
Berichten: 4402
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door MGG »

Ad Anker schreef: 27 jul 2024, 17:01 Jij spreekt grote woorden en werp jezelf op als ervaringsdeskundige met de ondertoon dat je zo ongeveer de enige bent die het kan weten. Dat is onjuist, je hoeft het Wim niet te vertellen. :)
Dat haal ik niet uit GG-Lid zijn berichten. Het blijft boeiend om te zien hoe dezelfde letters vaak verschillend worden opgevat.
GerefGemeente-lid
Berichten: 8008
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 27 jul 2024, 17:01 Jij spreekt grote woorden en werp jezelf op als ervaringsdeskundige met de ondertoon dat je zo ongeveer de enige bent die het kan weten. Dat is onjuist, je hoeft het Wim niet te vertellen. :)
Ik vind de bewering van @Wim precies in dezelfde categorie vallen:
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:37 Ik denk dat heel veel mensen met een handicap er pas in hun tienerjaren achterkomen dat het niet overgaat, dat ze nooit zullen kunnen leven als anderen. Dat is niet voorbehouden aan andersgeaarden.
Online
Martijn
Berichten: 782
Lid geworden op: 20 mar 2012, 21:34

Re: Erdee

Bericht door Martijn »

Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:48
J.C. Philpot schreef: 27 jul 2024, 16:39
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:33
J.C. Philpot schreef: 27 jul 2024, 15:55 Ik heb persoonlijk geen zin om iemand helemaal af te kraken, en daar veel tijd en energie aan te besteden. Maar ik snap je punt.

En ga over tot de orde van de dag.
Ik heb daar moeite mee omdat het snel bij overkomt als: "Ga heen en wordt warm, ik steek er verder geen energie in"
En door een Refoforum discissie helpen we de betreffende persoon wel dan? Dat geloof ik eerlijk gezegt niet. Het dient nergens toe een interview te fileren op een forum.
Als t'ie het leest dan hoop ik van wel ja. Dat het (veel) pijn doet geloof ik ook direct. Maar het kan wel helpen. En, hij kiest zelf voor dit interview. Als t'ie alleen maar likes wil moet dat erbij worden gezet. In ieder geval heeft t'ie weinig tegenspraak om zich heen verzameld die ook wordt ingezet. Want dan had dit nooit zo verschenen.
Maar dat krantenartikelen worden besproken lijkt me een van de doelen ervan.
Wie weet leest hij nog mee. In het verleden promote hij nog wel eens een samenzangavond hier.
DDD
Berichten: 29930
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

refo schreef: 27 jul 2024, 15:07
DDD schreef: 27 jul 2024, 14:32
Wim Anker schreef:
helma schreef: 27 jul 2024, 11:15 Terug naar het interview...
Ik vind het best een verdrietig relaas.
Worsteling met zichzelf; met anderen..
Hoop dat hij inderdaad Rust mag vinden bij en in God.
Klopt. En ik vind dat het RD hier ook z'n verantwoordelijkheid had moeten nemen en dit niet moet plaatsen. Had geadviseerd pastorale en psychische hulp te zoeken en het interview volgend jaar of het jaar daarop nog eens te doen. Is er geen backup op de redactie?
Ik zie totaal niks problematisch in het interview. Dat sommige mensen daar raar op reageren, staat geheel los van het interview zelf.
Ik vind het wel problematisch als je mensen voor de fun uit bed belt midden in de nacht.
O, sorry. Daar ben ik het mee eens. Dat vond ik ook een verbijsterend stukje. Dan is er ergens iets niet goed gegaan, in mijn beleving. Dat was ik alweer vergeten aan de hand van de commentaren van Wim A.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10963
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 17:16
Ad Anker schreef: 27 jul 2024, 17:01 Jij spreekt grote woorden en werp jezelf op als ervaringsdeskundige met de ondertoon dat je zo ongeveer de enige bent die het kan weten. Dat is onjuist, je hoeft het Wim niet te vertellen. :)
Ik vind de bewering van @Wim precies in dezelfde categorie vallen:
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:37 Ik denk dat heel veel mensen met een handicap er pas in hun tienerjaren achterkomen dat het niet overgaat, dat ze nooit zullen kunnen leven als anderen. Dat is niet voorbehouden aan andersgeaarden.
Wim begint zijn post met: Ik denk...
Jij reageert daarop: Dit is aantoonbaar onjuist.
Woorden doen ertoe. :)
DDD
Berichten: 29930
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:37
GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 16:35
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:31 Ik denk dat heel veel mensen met een handicap er pas in hun tienerjaren achterkomen dat het niet overgaat, dat ze nooit zullen kunnen leven als anderen. Dat is niet voorbehouden aan andersgeaarden.
Dit is per definitie aantoonbaar onjuist.
Toon maar aan dan.
Natuurlijk hoeft niemand dat aan te tonen. Als je bijvoorbeeld vanaf je derde in een rolstoel zit (of zoals een vriend van mij, niet gewoon kunt lopen) dan weet je op je achtste heel prima dat dat nooit zal overgaan.

Het is zeldzaam eigenwijs om van zulke evidente punten voorbeelden te vragen. Er zullen vast ook mensen zijn die zich dat niet zo realiseren, maar ik weet van mensen die zich dat heel goed realiseerden.
Wim Anker
Berichten: 4356
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 27 jul 2024, 17:38
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:37
GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 16:35
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:31 Ik denk dat heel veel mensen met een handicap er pas in hun tienerjaren achterkomen dat het niet overgaat, dat ze nooit zullen kunnen leven als anderen. Dat is niet voorbehouden aan andersgeaarden.
Dit is per definitie aantoonbaar onjuist.
Toon maar aan dan.
Natuurlijk hoeft niemand dat aan te tonen. Het is gewoon al heel dom om het alleen maar te denken. Als je bijvoorbeeld vanaf je derde in een rolstoel zit (of zoals een vriend van mij, niet gewoon kunt lopen) dan weet je op je achtste heel prima dat dat nooit zal overgaan.

Het is zeldzaam eigenwijs om van zulke evidente punten voorbeelden te vragen.
Ach @DDD. Hoe trap je hier op het "kind zijn" met de dromen en verlangens! Dit is gewoon niet waar! Wel bezien vanuit de volwassenen maar niet bezien vanuit het kind op dat moment.
(Overigens kent elke volwassene wel de kinderdromen die niet rationeel waren).
DDD
Berichten: 29930
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Het zal mogelijk liggen aan het analytisch vermogen van het kind. Maar jouw opmerking was volstrekt gegeneraliseerd.
Wim Anker
Berichten: 4356
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

DDD schreef: 27 jul 2024, 17:43 Het zal mogelijk liggen aan het analytisch vermogen van het kind. Maar jouw opmerking was volstrekt gegeneraliseerd.
Natuurlijk. Zet ze maar weg als idioten.
Online
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10963
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

DDD schreef: 27 jul 2024, 17:43 Het zal mogelijk liggen aan het analytisch vermogen van het kind. Maar jouw opmerking was volstrekt gegeneraliseerd.
GGlid zal in ieder geval blij zijn met deze onzin. :)
GerefGemeente-lid
Berichten: 8008
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Erdee

Bericht door GerefGemeente-lid »

Ad Anker schreef: 27 jul 2024, 17:37
GerefGemeente-lid schreef: 27 jul 2024, 17:16
Ad Anker schreef: 27 jul 2024, 17:01 Jij spreekt grote woorden en werp jezelf op als ervaringsdeskundige met de ondertoon dat je zo ongeveer de enige bent die het kan weten. Dat is onjuist, je hoeft het Wim niet te vertellen. :)
Ik vind de bewering van @Wim precies in dezelfde categorie vallen:
Wim Anker schreef: 27 jul 2024, 16:37 Ik denk dat heel veel mensen met een handicap er pas in hun tienerjaren achterkomen dat het niet overgaat, dat ze nooit zullen kunnen leven als anderen. Dat is niet voorbehouden aan andersgeaarden.
Wim begint zijn post met: Ik denk...
Jij reageert daarop: Dit is aantoonbaar onjuist.
Woorden doen ertoe. :)
Ik verwijs je graag door naar de opmerking van @DDD. Ik ben het steeds vaker roerend met hem eens.
Plaats reactie