Erdee

Job
Berichten: 3255
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

DDD schreef: 03 aug 2024, 00:54 Alleen al dit soort domme vragen waren 20 jaar geleden ondenkbaar.

Natuurlijk behoort het RD te deugen. Alleen boeven deugen niet. Althans, van zichzelf deugt niemand. Maar dat is niet waar het hier om gaat.

Het RD heeft nooit als doel gehad om onzin te verspreiden. Dat in de achterban mensen zijn die wel in onzin geloven, staat daar los van. En dat neemt toe, omdat de complotdenkers online steeds meer aanhang krijgen en op de preekstoel ook.
Bedankt voor je compliment.

Maar ik bedoel natuurlijk "deugen" zoals dat woord heden ten dage wordt bedoeld. Deugen om het deugen.
DDD
Berichten: 29950
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Dat is mijns inziens een complottheorie. Het is framing van (vaak extreem-rechtse) boeven die fatsoenlijke mensen in een negatief daglicht willen stellen.
Ambtenaar
Berichten: 9706
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

DDD schreef: 03 aug 2024, 09:20 Dat is mijns inziens een complottheorie. Het is framing van (vaak extreem-rechtse) boeven die fatsoenlijke mensen in een negatief daglicht willen stellen.
Precies.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10976
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Erdee

Bericht door Ad Anker »

Vijfde deel van SGP-kiezers gelooft in omvolking. (Enquête Kieskompas/ANP)

In 2020 bleek dat SGP'ers bovengemiddeld vaak in complottheorieën geloofden.

Zeeland scoort het hoogst.

Vandaag in het RD.
DDD
Berichten: 29950
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Erdee

Bericht door DDD »

Het overgrote deel van die mensen is niet eens in staat om een heldere definitie van omvolking te geven.

Maar goed. Ze horen er ook helemaal bij.
HHR
Berichten: 1273
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Erdee

Bericht door HHR »

Ik zou alleen die vragen wel willen zien.
Er is veel verwarring rond de term omvolking.
Is het een geregisseerde omvolking of een omvolking die gaande is zonder bewust en actief beleid.
Dat het laatste aan de gang is geloof ik ook.
Daarvoor hoef je alleen maar door de grote steden heen te rijden.
Ambtenaar
Berichten: 9706
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

HHR schreef: 03 aug 2024, 09:59 Ik zou alleen die vragen wel willen zien.
Er is veel verwarring rond de term omvolking.
Is het een geregisseerde omvolking of een omvolking die gaande is zonder bewust en actief beleid.
Dat het laatste aan de gang is geloof ik ook.
Daarvoor hoef je alleen maar door de grote steden heen te rijden.
Wat is überhaupt omvolking? Mensen migreren nu eenmaal. Dat is altijd zo geweest. Zelfs in de Bijbel staan daar tal van verhalen over in. Hebben de afstammelingen van Jacob Kanaän omvolkt?
HHR
Berichten: 1273
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Erdee

Bericht door HHR »

Ambtenaar schreef: 03 aug 2024, 10:38
HHR schreef: 03 aug 2024, 09:59 Ik zou alleen die vragen wel willen zien.
Er is veel verwarring rond de term omvolking.
Is het een geregisseerde omvolking of een omvolking die gaande is zonder bewust en actief beleid.
Dat het laatste aan de gang is geloof ik ook.
Daarvoor hoef je alleen maar door de grote steden heen te rijden.
Wat is überhaupt omvolking? Mensen migreren nu eenmaal. Dat is altijd zo geweest. Zelfs in de Bijbel staan daar tal van verhalen over in. Hebben de afstammelingen van Jacob Kanaän omvolkt?
Omvolking in Nederland houdt in dat een van oudsher blanke bevolking meer een meer omgevormd wordt door een gekleurde bevolkingspopulatie die van oudsher hier niet vandaan komt.

Het is niet nieuw inderdaad. Maar daarom hoef je het nog niet fijn te vinden.
Bij mij roept het vervreemding op.
MGG
Berichten: 4418
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Erdee

Bericht door MGG »

Ambtenaar schreef: 03 aug 2024, 10:38
HHR schreef: 03 aug 2024, 09:59 Ik zou alleen die vragen wel willen zien.
Er is veel verwarring rond de term omvolking.
Is het een geregisseerde omvolking of een omvolking die gaande is zonder bewust en actief beleid.
Dat het laatste aan de gang is geloof ik ook.
Daarvoor hoef je alleen maar door de grote steden heen te rijden.
Wat is überhaupt omvolking? Mensen migreren nu eenmaal. Dat is altijd zo geweest. Zelfs in de Bijbel staan daar tal van verhalen over in. Hebben de afstammelingen van Jacob Kanaän omvolkt?
Ja en voor de aanwezige bevolking was dat niet prettig.
Ambtenaar
Berichten: 9706
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

HHR schreef: 03 aug 2024, 10:42
Omvolking in Nederland houdt in dat een van oudsher blanke bevolking meer een meer omgevormd wordt door een gekleurde bevolkingspopulatie die van oudsher hier niet vandaan komt.
En vanaf welk jaar reken je met de term ‘van oudsher’?
Online
Wim Anker
Berichten: 4395
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef: 03 aug 2024, 10:46
HHR schreef: 03 aug 2024, 10:42
Omvolking in Nederland houdt in dat een van oudsher blanke bevolking meer een meer omgevormd wordt door een gekleurde bevolkingspopulatie die van oudsher hier niet vandaan komt.
En vanaf welk jaar reken je met de term ‘van oudsher’?
Klets niet. Migratiepolitiek is een bewuste keuze die een de afgelopen decennia over ons is uitgerold.
Job
Berichten: 3255
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

DDD schreef: 03 aug 2024, 00:54 Alleen al dit soort domme vragen waren 20 jaar geleden ondenkbaar.

Natuurlijk behoort het RD te deugen. Alleen boeven deugen niet. Althans, van zichzelf deugt niemand. Maar dat is niet waar het hier om gaat.

Het RD heeft nooit als doel gehad om onzin te verspreiden. Dat in de achterban mensen zijn die wel in onzin geloven, staat daar los van. En dat neemt toe, omdat de complotdenkers online steeds meer aanhang krijgen en op de preekstoel ook.
Je ziet in de reacties over omvolking zomaar in een paar posts een mini-dwarsdoorsnede van de achterban, inclusief de peiling die HHR presenteert. Mijn vraag is oprecht welke koers het RD temidden van dat alles kiest. Dat vraag ik grotendeels niet vooringenomen, behalve op het thema klimaat vraag ik me soms af of het RD wel evenwichtig bericht. Maar zelfs dat is vanuit mij een vraag en geen standpunt, ik laat me daar graag nader over informeren door kenners.
Laatst gewijzigd door Job op 03 aug 2024, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Job
Berichten: 3255
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Erdee

Bericht door Job »

Ambtenaar schreef: 03 aug 2024, 09:32
DDD schreef: 03 aug 2024, 09:20 Dat is mijns inziens een complottheorie. Het is framing van (vaak extreem-rechtse) boeven die fatsoenlijke mensen in een negatief daglicht willen stellen.
Precies.
Het is on-mo-ge-lijk vol te houden dat NL geen deugmedia kent in de negatieve zin van het woord. Er wordt wat afgewoked bij NRC, de Volkskrant en Trouw, om maar wat te noemen. Dat dat in extremen wordt getrokken door uiterst rechts en ze daardoor misschien nog meer links uit het bootje gaan hangen, lijkt me een droevige ontwikkeling.
Ambtenaar
Berichten: 9706
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Erdee

Bericht door Ambtenaar »

Wim Anker schreef: 03 aug 2024, 11:05
Klets niet. Migratiepolitiek is een bewuste keuze die een de afgelopen decennia over ons is uitgerold.
Zeker. De vraag is wat de motivatie hiervoor is. Dat is niet om de oorspronkelijke bevolking te vervangen door een andere, zoals de term omvolking en de mensen die dit begrip hanteren suggereren.
Online
Wim Anker
Berichten: 4395
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: Erdee

Bericht door Wim Anker »

Ambtenaar schreef: 03 aug 2024, 12:01
Wim Anker schreef: 03 aug 2024, 11:05
Klets niet. Migratiepolitiek is een bewuste keuze die een de afgelopen decennia over ons is uitgerold.
Zeker. De vraag is wat de motivatie hiervoor is. Dat is niet om de oorspronkelijke bevolking te vervangen door een andere, zoals de term omvolking en de mensen die dit begrip hanteren suggereren.
Neehoor. Dat is de interpretatie die deugend links er op plakt.
Plaats reactie