Vraag (algemeen)
Re: Vraag (algemeen)
Vraag: weet iemand waar deze Bijbel nog te koop is? Mag natuurlijk ook 2e hands in goede staat
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
In Katwijk of Urk eens een boekhandel proberen. Er zijn weinig kerkelijke gemeenten die deze bundel gebruikt hebben.
Ah dankje!
Ga ik zeker proberen.
Ga ik zeker proberen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
-
Ik zoek een overzicht van de pericopen per Bijbelboek. Weet iemand of zoiets te vinden is?
Is er iemand die ervaring heeft met brainspotting? Het wordt wel aangewend bij ptss ipv EMDR.
Mag ook per mail
hel-ma
En dan @solcon.nl
Mag ook per mail
hel-ma
En dan @solcon.nl
- Lilian1975
Wie kan vertellen vanaf hoe laat het licht is, en hoe laat het donker begint te worden einde herfstvakantie(31 oktober, 1, 2 november?) Ik bedenk me nl ineens dat dan de klok dan al verzet is. En dat het aantal uren licht ook minder is dan nu. Wat wel belangrijk is om te weten voor de activiteit die ik die periode wil ondernemen.
-
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
- Lilian1975
Ok maar als er staat 17 uur gaat hij onder.... dan is het nog niet echt donker toch? Meer schemer?Groot Blankenstein schreef: ↑28 sep 2024, 15:31 https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuw ... jden/8681/
Het wordt i.e.g. hard doorlopen die dagen
-
Klopt...dan zakt hij in de zee maar daarna is het snel donker hoor!
De HEERE is goed, Zijn goedertierenheid is in der eeuwigheid, en Zijn getrouwheid van geslacht tot geslacht..!
- Lilian1975
Als ik 8 uur begin met lopen. Moet ik met 28 km voor het donker binnen zijn. Loop gemiddeld 5 km per uur, met veel foto's iets langzamer. Dus niet teveel foto's maken. Komt wel goedGroot Blankenstein schreef: ↑28 sep 2024, 15:36 Klopt...dan zakt hij in de zee maar daarna is het snel donker hoor!
-
Dat is een flinke wandeling voor 1 dag! Maar misschien is het net wat je gewend bent. Ik wandel graag maar met maximaal 20 km houdt het wel op. Ik wens je veel wandelplezier!
- Lilian1975
Is het ook. Gemiddeld loop ik ook wel die afstanden. Maar zomer/voorjaar vaak rond 30 of met uitschieter 37 en 39. Ik loop dan van slaapadres naar slaapadres. En hoef niet meer te koken of boodschappen halen. Omdat het LAW pad (pieterpad) voor mij ver weg is loop ik meestal wat langere afstanden in een paar dagen. Zodat ik niet te vaak naar die kant van het land hoef af te reizen En ondanks dat ze het thuis best vinden dat ik dit doe, voelt het altijd beetje dubbel om een paar dagen niet thuis te zijn En het einde is in zicht nu... . Volgend pad doe ik denk ik langs de kust... dan ben ik een grote gedeelte wat dichter bij huis.... en kan dan gewoon een etappe vanuit huis met een kortere reistijd naar startpunt doen.Groot Blankenstein schreef: ↑28 sep 2024, 17:05 Dat is een flinke wandeling voor 1 dag! Maar misschien is het net wat je gewend bent. Ik wandel graag maar met maximaal 20 km houdt het wel op. Ik wens je veel wandelplezier!
-
Knap hoor..!
Tot een half uur na zonsondergang is het nog niet echt donker.Groot Blankenstein schreef: ↑28 sep 2024, 15:36 Klopt...dan zakt hij in de zee maar daarna is het snel donker hoor!
-
- Johann Gottfried Walther
In Exodus 4 lezen wij: vers 10: Och HEERE ik ben geen man van woorden. Dat ben ik sinds jaar en dag al niet, zelfs van het ogenblik dat U tot Uw dienaar gesproken hebt, want ik spreek onduidelijk en moeizaam.
Handelingen 7 vers 22: En Mozes werd onderwezen in alle wijsheid van de Egyptenaren en was machtig in woorden en in daden.
Mozes was dus machtig in woorden, maar ook is bekend dat hij onduidelijk en moeizaam spreekt,
is dat onduidelijk en moeizaam spreken vooral te linken aan de ontmoeting met de HEERE God?
Het gaat er mij niet om te achterhalen, of Mozes stotterde of niet of een ander probleem had, maar meer het feit dat de teksten met elkaar in tegenspraak kunnen lijken.
Of hoe kunnen wij beide teksten bij elkaar verstaan?
Handelingen 7 vers 22: En Mozes werd onderwezen in alle wijsheid van de Egyptenaren en was machtig in woorden en in daden.
Mozes was dus machtig in woorden, maar ook is bekend dat hij onduidelijk en moeizaam spreekt,
is dat onduidelijk en moeizaam spreken vooral te linken aan de ontmoeting met de HEERE God?
Het gaat er mij niet om te achterhalen, of Mozes stotterde of niet of een ander probleem had, maar meer het feit dat de teksten met elkaar in tegenspraak kunnen lijken.
Of hoe kunnen wij beide teksten bij elkaar verstaan?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"