Verkiezingen 2012

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door helma »

Bidstond / bezinningsbijeenkomst

dinsdag 11 september 2012, 19.45 uur

Brugkerk, Kerkewijk 18, Veenendaal



Programma:

Opening: ouderling A. Kok (Pniëlkerk)

Appèlwoord: ouderling P. Schalk (Adventkerk), thema: “waken – bidden – werken”

Meditatie: ds. M. Goudriaan (Vredeskerk), thema: “Een mens voor Gods aangezicht”



Evenals bij de Tweede Kamerverkiezingen in 2010, wordt er ook nu weer een bezinningsbijeenkomst / bidstond georganiseerd aan de vooravond van de Tweede Kamerverkiezingen.

Deze bijeenkomst is geen verkiezingsavond. Ook geen SGP-campagneavond. Uit praktische overwegingen vindt de organisatie plaats door het bestuur van de plaatselijke SGP.

De bedoeling is om met elkaar een ogenblik Gods aangezicht te zoeken in de geest van Daniël 9. Een bijeenkomst voor en door de gezamenlijke reformatorische kerken in Veenendaal vanuit het besef dat wij gezondigd hebben en dat wij geen overheid verdienen die rekening houdt met Gods inzettingen en rechten.

Ieder hartelijk welkom!
Gebruikersavatar
François Turretini
Berichten: 145
Lid geworden op: 08 jun 2012, 20:45

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door François Turretini »

jakobmarin schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat Marianne Thieme als christen hier leider van kan zijn.
Dat vind ik ook. Als ze nou lid was geweest van een of ander vrijzinnig kerkgenootschap, maar, los van wat je van zevende dag adventisten vindt, dat is ze niet. Ik ben bevriend met iemand die nu studeert om predikant bij de zevende dag adventisten te worden en als zijn geloof enigszins representatief is voor dat van zijn kerkgenootschap, dan horen ze allemaal CU en SGP te stemmen en geen PvdD.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door jakobmarin »

"De fundamentele christelijke waardes van het CDA zijn bleker geworden. De partij moet weer meer gaan appelleren aan het christendom, met Christus als voorbeeld." Dat zegt Ruud Lubbers in een interview met Katholiek Nieuwsblad.
Mooi geluid zeg!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Simon »

jakobmarin schreef:
"De fundamentele christelijke waardes van het CDA zijn bleker geworden. De partij moet weer meer gaan appelleren aan het christendom, met Christus als voorbeeld." Dat zegt Ruud Lubbers in een interview met Katholiek Nieuwsblad.
Mooi geluid zeg!
Van Agt laat weer een heel ander geluid horen :?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door caprice »

parsifal schreef:
caprice schreef:De partij voor de dieren hoort in een megastal thuis. Niet in de Tweede Kamer.
Is er zo'n groot verschil dan?
Verder slaan zowel jouw als mijn opmerking eigenlijk nergens op.
Als je dieren boven mensenlevens stelt, ben je volgens mij nog dieper gezonken dan de dieren, want die hebben geen redelijk verstand ontvangen. De mens daarentegen wel. Dus als hij het niet gebruikt is hij gelijk gesteld aan de beesten.

Dat geldt ook voor de (andere) partijen die genocide een verworvenheid noemen.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Tiberius »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6329
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Gian »

Waarom zou de SGP moeten gedogen (Pechtold) als er een ruime meerderheid is van VVD/PVDA/CDA ?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mister »

Gian schreef:Waarom zou de SGP moeten gedogen (Pechtold) als er een ruime meerderheid is van VVD/PVDA/CDA ?
Pechtold op zijn stokpaardje...
irmo
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jul 2011, 23:53
Locatie: Belgie

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door irmo »

vlinder schreef:
irmo schreef:Nou...ik stem ook PvdD...heb dat de vorige keer ook gedaan. En mijn denkbeelden zijn niet erg veranderd, dus ik ga er fijn weer op stemmen :jongle
Kun je met Bijbelse argumenten komen waarom je voor abortus en euthanasie zou zijn? Ik ben benieuwd hoe je dit Bijbels kunt onderbouwen.
Nee, daar heb ik geen bijbelse argumenten voor. Wel een heleboel praktische, maar dat terzijde...
"Faci ce vrei atata timp cat nu faci rau nimanui"
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Mister »

irmo schreef:
vlinder schreef:
irmo schreef:Nou...ik stem ook PvdD...heb dat de vorige keer ook gedaan. En mijn denkbeelden zijn niet erg veranderd, dus ik ga er fijn weer op stemmen :jongle
Kun je met Bijbelse argumenten komen waarom je voor abortus en euthanasie zou zijn? Ik ben benieuwd hoe je dit Bijbels kunt onderbouwen.
Nee, daar heb ik geen bijbelse argumenten voor. Wel een heleboel praktische, maar dat terzijde...

Je hebt argumenten om voor abortus en euthanasie te zijn? Wat zijn die argumenten dan? :quoi
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9370
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door parsifal »

Mister schreef:
irmo schreef:
vlinder schreef: Kun je met Bijbelse argumenten komen waarom je voor abortus en euthanasie zou zijn? Ik ben benieuwd hoe je dit Bijbels kunt onderbouwen.
Nee, daar heb ik geen bijbelse argumenten voor. Wel een heleboel praktische, maar dat terzijde...

Je hebt argumenten om voor abortus en euthanasie te zijn? Wat zijn die argumenten dan? :quoi
Ik zou me kunnen voorstellen dat het vermoeden bestaat dat het verboden maken van abortus enkel tot illegale en onveilige andere manieren van abortus leidt. Ik denk niet dat er net zo veel abortussen zouden gebeuren als abortus verboden wordt. Een ander argument kan zijn dat de abortus en euthenasie wetgeving toch niet gaat worden aangepast. De SGP heeft wat wisselgeld gekregen lijkt het tijdens het vorige kabinet maar abortus en euthenasie zijn in de media niet eens ter sprake gekomen hier, waarom die punten als belangrijkste bestempelen? Ook de CU heeft weinig bereikt op dat punt toen ze in het kabinet zaten. Op dit moment denk ik dat het belangrijk is om de vraag te verminderen (en dat doe je niet door te bezuinigen op zorg voor ouderen wat nu sommige partijen willen) en laten we ook inzien dat Nederland een laag abortuscijfer heeft vergeleken met andere landen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
irmo
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jul 2011, 23:53
Locatie: Belgie

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door irmo »

Mister schreef:
irmo schreef:
vlinder schreef:
irmo schreef:Nou...ik stem ook PvdD...heb dat de vorige keer ook gedaan. En mijn denkbeelden zijn niet erg veranderd, dus ik ga er fijn weer op stemmen :jongle
Kun je met Bijbelse argumenten komen waarom je voor abortus en euthanasie zou zijn? Ik ben benieuwd hoe je dit Bijbels kunt onderbouwen.
Nee, daar heb ik geen bijbelse argumenten voor. Wel een heleboel praktische, maar dat terzijde...

Je hebt argumenten om voor abortus en euthanasie te zijn? Wat zijn die argumenten dan? :quoi
Dat zijn geen bijbelse argumenten, dus weet je wel zeker of je die wil horen? Ik ben voor abortus, maar tegen euthanasie, btw...
"Faci ce vrei atata timp cat nu faci rau nimanui"
irmo
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 jul 2011, 23:53
Locatie: Belgie

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door irmo »

parsifal schreef:
Ik zou me kunnen voorstellen dat het vermoeden bestaat dat het verboden maken van abortus enkel tot illegale en onveilige andere manieren van abortus leidt. Ik denk niet dat er net zo veel abortussen zouden gebeuren als abortus verboden wordt. Een ander argument kan zijn dat de abortus en euthenasie wetgeving toch niet gaat worden aangepast. De SGP heeft wat wisselgeld gekregen lijkt het tijdens het vorige kabinet maar abortus en euthenasie zijn in de media niet eens ter sprake gekomen hier, waarom die punten als belangrijkste bestempelen? Ook de CU heeft weinig bereikt op dat punt toen ze in het kabinet zaten. Op dit moment denk ik dat het belangrijk is om de vraag te verminderen (en dat doe je niet door te bezuinigen op zorg voor ouderen wat nu sommige partijen willen) en laten we ook inzien dat Nederland een laag abortuscijfer heeft vergeleken met andere landen.
Dat zijn enkele argumenten ja... Ik heb 2 keer een illegale abortus meegemaakt, en ben er erg van geschrokken. :deg Als het dan toch moet, dan legaal en veilig. De CU was alleen geinteresseerd in terugdringing van de termijn(waar ik me wel in kan vinden overigens), niet in de afschaffing.
Daarnaast heb ik dagelijks te maken met kinderen die verkracht zijn, en voor de hulpverlening heb ik maar 1 woord: WAAR-DE-LOOS!! Je kunt wel vinden dat kinderen na verkrachting en abortus begeleid moeten worden, maar in de praktijk gebeurt er echt helemaal niks. En dat is triest.
"Faci ce vrei atata timp cat nu faci rau nimanui"
sirdanilot
Berichten: 772
Lid geworden op: 26 jun 2012, 13:49
Locatie: Leiden

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door sirdanilot »

Zijn er mensen die het debat vanavond hebben gekeken ? Ik heb geen tv (geen geld, niet uit overtuiging) en ik weet nu weer waarom ik het ding niet mis... Maar goed, ik vond het opvallend dat verschillende partijen duidelijk zeiden het eens te zijn met de SGP wbt veiligheid, woningmarkt etc. Verder waren v h buma en roemer erg sterk, in tegenstelling tot Samson.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Verkiezingen 2012

Bericht door Simon »

sirdanilot schreef:Zijn er mensen die het debat vanavond hebben gekeken ? Ik heb geen tv (geen geld, niet uit overtuiging) en ik weet nu weer waarom ik het ding niet mis... Maar goed, ik vond het opvallend dat verschillende partijen duidelijk zeiden het eens te zijn met de SGP wbt veiligheid, woningmarkt etc. Verder waren v h buma en roemer erg sterk, in tegenstelling tot Samson.
Ja, een Delilah had hem goed gemillimeterd
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Plaats reactie