Televisie

Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik kijk alleen nieuws en dan smorgens....
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Johannes 3:16
Berichten: 914
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Bericht door Johannes 3:16 »

Dat is een goed idee. En ik ben het er mee eens dta het erom gaat hoe je er mee omgaat! Dat is een van de redenen dta wij er geen hebben, we zijn allebei errug slecht in het omgaan met de knop...
Ik hoorde een keer een dominee zeggen:
"Ja maar dominee, er zit toch een knop op?"
Toen zei hij: "Ja, maar er zit geen knop op m'n hart".
Johannes 3:16
Berichten: 914
Lid geworden op: 24 mar 2004, 00:17

Bericht door Johannes 3:16 »

Oorspronkelijk gepost door lily
Maar wat dat ds zegd johan klopt niet.
mischien dat is waar voor hem maar niet voor idereen.
Dan ken jij de staat van een natuurlijk mens niet.
Breekijzertje

Bericht door Breekijzertje »

Oorspronkelijk gepost door Margriet
Ik kijk alleen nieuws en dan smorgens....
Ik kijk alleen nieuws 's avonds. Ja........ik weet het.......het is helemaal verkeerd......ik moet ook 's mòrgens naar het nieuws kijken maar........het is zo moeilijk hè!


Een 'breekje' van Breekijzertje

[Aangepast op 25/6/04 door Breekijzertje]
de Paus

Bericht door de Paus »

Even een opmerking: had vanmiddag een topic geopend over de vraag hoe je om moet gaan met het feit dat je voetballiefhebber kan zijn en toch niet met al die oranjegekte mee wilt doen. Kan dat?

Helaas werd dit topic door de moderators na 8 minuten verwijderd.... Maar gelukkig zie ik dat er hier een heus topic over televisie gaat, dus ik stel mijn vraag hier maar.
Dus: hoe ga je om met alle voetbal / oranjegekte die er op dit moment heerst?
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door de Paus
Even een opmerking: had vanmiddag een topic geopend over de vraag hoe je om moet gaan met het feit dat je voetballiefhebber kan zijn en toch niet met al die oranjegekte mee wilt doen. Kan dat?

Helaas werd dit topic door de moderators na 8 minuten verwijderd.... Maar gelukkig zie ik dat er hier een heus topic over televisie gaat, dus ik stel mijn vraag hier maar.
Dus: hoe ga je om met alle voetbal / oranjegekte die er op dit moment heerst?
Nou, ik kan niet anders dan negeren. Nog niet eens alleen om principiele redenen. Ik vind het werkelijk niks aan. Verliezen of winnen, 't is mij gelijk. Miljoenen geld verdient het MKB er aan, en wij stinken er in. (Oh nee, ik niet).
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
de Paus

Bericht door de Paus »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Nou, ik kan niet anders dan negeren. Nog niet eens alleen om principiele redenen. Ik vind het werkelijk niks aan. Verliezen of winnen, 't is mij gelijk. Miljoenen geld verdient het MKB er aan, en wij stinken er in. (Oh nee, ik niet).
Kijk, al die oranjegekte is verkeerd. Daar zijn we het over eens. Maar is het dan ook verkeerd om de wedstrijden te kijken / volgen?
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Oorspronkelijk gepost door de Paus
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Nou, ik kan niet anders dan negeren. Nog niet eens alleen om principiele redenen. Ik vind het werkelijk niks aan. Verliezen of winnen, 't is mij gelijk. Miljoenen geld verdient het MKB er aan, en wij stinken er in. (Oh nee, ik niet).
Kijk, al die oranjegekte is verkeerd. Daar zijn we het over eens. Maar is het dan ook verkeerd om de wedstrijden te kijken / volgen?
'k Denk dat momenteel de meesten niet kijken omdat ze voetbal nou zo bijzonder leuk vinden...
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
tukkertje
Berichten: 3358
Lid geworden op: 07 mar 2002, 19:26
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Oorspronkelijk gepost door de Paus
Oorspronkelijk gepost door Barryvrouw
Nou, ik kan niet anders dan negeren. Nog niet eens alleen om principiele redenen. Ik vind het werkelijk niks aan. Verliezen of winnen, 't is mij gelijk. Miljoenen geld verdient het MKB er aan, en wij stinken er in. (Oh nee, ik niet).
Kijk, al die oranjegekte is verkeerd. Daar zijn we het over eens. Maar is het dan ook verkeerd om de wedstrijden te kijken / volgen?
'k Denk dat momenteel de meesten niet kijken omdat ze voetbal nou zo bijzonder leuk vinden...
De liefhebber wel natuurlijk. Vind al die oranjegekte ook te zot voor woorden, maar een mooie wedstrijd sla ik niet af.
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

'k Vind dat het laatste jaar ook de spelers zelf een bijdrage leveren aan de gekte. Denk aan Van Nistelrooy (...) met de Pringles, Beckham en Coca Cola, etc. Waar verdienen ze nu het meeste mee?
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
MB

Bericht door MB »

Oorspronkelijk gepost door de Paus
Even een opmerking: had vanmiddag een topic geopend over de vraag hoe je om moet gaan met het feit dat je voetballiefhebber kan zijn en toch niet met al die oranjegekte mee wilt doen. Kan dat?

Helaas werd dit topic door de moderators na 8 minuten verwijderd.... Maar gelukkig zie ik dat er hier een heus topic over televisie gaat, dus ik stel mijn vraag hier maar.
Dus: hoe ga je om met alle voetbal / oranjegekte die er op dit moment heerst?
laat ik volkomen links liggen.
de Paus

Bericht door de Paus »

Dit las ik in het topic 'het europese kampioenschap voetbal' dat vorige week gesloten werd door de moderators.
Sorry maar dit moet ik even kwijt. Voor de rest alle respect, maar wat jij hierboven schrijft zie je vaak bij refo's om ze maar even bij de naam te noemen.
In hun jeugd breken ze vaak uit hun strakke opvoeding, alle remmen los, meedoen met zuipen in de kroeg, disco etc.
Vervolgens trouwen ze en ze slaan helemaal door naar de andere kant en kammen iedereen die in hun ogen een "ergerlijk" leven leiden helemaal af.
Ze vergeten gemakshalve maar even wat ze vroeger uitgevreten hebben.

Tukkertje:
Ben het in deze wel eens met Breekie.

Tukker en Breekijzer, graag deze opmerkingen nuanceren of terugnemen!
Kmoet toch echt even mijn solidariteit met breekijzer en tukkertje kenbaar maken. Ik erger me er rot aan. Mensen die zondags in de meest orthodoxe / zware kerken zitten, zie je zaterdagsavonds zich klem zuipen en door de weeks hoor je ze de meest vunzige moppen tappen. In deze kan ik het zowaar es met ds. Pieters eens zijn, als hij zegt: ortodoxie vraagt ook om orthopraxie. Nou, dat ontbreekt er nogal eens aan bij menig refo. Ook als het gaat om kijkgedrag.
Mijns inziens is er dan ook niets mis met een wedstrijd van het EK kijken. Veel meer moeite heb ik met mensen die voor de buitenwacht doen alsof ze geen TV hebben, maar stiekem achter de deurtjes van de kast 'savonds van alles en nog wat kijken naar wat God verboden heeft. En dat dat gebeurt, dat is zeker.
Plaats reactie