Wat doe je op oudjaarsavond?

Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door MarthaMartha »

ja hoor, die pilletjes werken wel

mijn katten doen het prima, en zijn altijd buiten die avond (omdat er mensen in huis zijn die allergisch zijn)
geen probleem.....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Rens »

MarthaMartha schreef:ja hoor, die pilletjes werken wel

mijn katten doen het prima, en zijn altijd buiten die avond (omdat er mensen in huis zijn die allergisch zijn)
geen probleem.....
het klinkt mogelijk uiterst vreemd, maar bij mij gaan m'n dier(en) dan vóór de mensen.....tenzij je de oplossing kiest om je kat(ten) in, bijvoorbeeld, de slaapkamer te "stallen" met eten en drinken en kattebak....maar om ze juist tijdens de jaarwisseling én in deze berekou buiten te laten gaat mij véél te ver.....

jammer voor diegenen die allergisch zijn, die zoeken dan maar een ander adresje of blijven het thuis gezellig maken.......
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Margriet »

Rens schreef:
MarthaMartha schreef:ja hoor, die pilletjes werken wel

mijn katten doen het prima, en zijn altijd buiten die avond (omdat er mensen in huis zijn die allergisch zijn)
geen probleem.....
het klinkt mogelijk uiterst vreemd, maar bij mij gaan m'n dier(en) dan vóór de mensen.....tenzij je de oplossing kiest om je kat(ten) in, bijvoorbeeld, de slaapkamer te "stallen" met eten en drinken en kattebak....maar om ze juist tijdens de jaarwisseling én in deze berekou buiten te laten gaat mij véél te ver.....

jammer voor diegenen die allergisch zijn, die zoeken dan maar een ander adresje of blijven het thuis gezellig maken.......

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik vind toch dat je ook allergische klachten serieus mag nemen. Erg flauw om mensen daarop af te schrijven.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Josephus »

Rens schreef:
MarthaMartha schreef:[...]tenzij je de oplossing kiest om je kat(ten) in, bijvoorbeeld, de slaapkamer te "stallen" met eten en drinken en kattebak....
Het feit dat er in een huis een of meer katten aanwezig zijn, is in principie al voldoende voor een allergische reactie. Het is daarvoor dus niet nodig dat je met ze in een ruimte verkeert. Jouw oplossing zal wat dat betreft dus niet helpen.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Rens
Berichten: 9673
Lid geworden op: 24 mar 2007, 21:22

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Rens »

Margriet schreef:
Rens schreef:
MarthaMartha schreef:ja hoor, die pilletjes werken wel

mijn katten doen het prima, en zijn altijd buiten die avond (omdat er mensen in huis zijn die allergisch zijn)
geen probleem.....
het klinkt mogelijk uiterst vreemd, maar bij mij gaan m'n dier(en) dan vóór de mensen.....tenzij je de oplossing kiest om je kat(ten) in, bijvoorbeeld, de slaapkamer te "stallen" met eten en drinken en kattebak....maar om ze juist tijdens de jaarwisseling én in deze berekou buiten te laten gaat mij véél te ver.....

jammer voor diegenen die allergisch zijn, die zoeken dan maar een ander adresje of blijven het thuis gezellig maken.......

Dat is wel erg kort door de bocht. Ik vind toch dat je ook allergische klachten serieus mag nemen. Erg flauw om mensen daarop af te schrijven.
je mag het kort door de bocht vinden, het is nu eenmaal mijn instelling....als er mensen binnen willen komen maar dan moet ik speciaal voor hén Puck alleen opsluiten, iets waar ze niet goed tegenkan, dan is het jammer voor die mensen, maar dat weiger ik dus knalhard.

Dieren gaan bij mij vóór mensen.....ik heb al veel te veel negatieve ervaringen met mensen opgedaan om nog van mensen te kunnen houden.......sorry.
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Lassie »

k ben geen echte dierenliefhebster. Maar dit vindt ik dus echt heel erg. Daarom verbiedt ik dus ok vuurwerk (en dan voor knal, maar evengoed siervuurwerk).

http://www.nu.nl/algemeen/1891804/paard ... rwerk.html
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33552
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Tiberius »

albion schreef:
Gabrielle schreef:
Rens schreef:op oudejaarsavond om 19.30 en op nieuwjaarsmorgen 10.00 uur is er hier kerkdienst.

de oudejaarsdienst zal ik niet meemaken, netzomin als de nieuwjaarsdienst vanwege het vuurwerkgeweld op het dorp.......ik moet Puck in het gareel zien te houden, want die wordt gék van de angst.......en haar laat ik onder geen énkele voorwaarde alleen rond de jaarwisseling........

het zal toch wel een week of twee duren voor ze weer écht rustig zal zijn.......ter illustratie: als ik met de scoot over een droge tak rijdt en die knápt, krimpt Puck al inéén van de schrik en angst door het geluid van een knappende tak........laat staan wat het gaat worden met al het vuurwerk hier, dat elk jaar een gigantische omvang heeft.....
daar zijn kalmeringspillen voor . Laat hem anders wat bier drinken. ( sommige honden zijn daar gek op ) :slurp
Kan ik dat ook aan een kat geven?
Zeker. Maar jonge jenever werkt nog beter.
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Lassie »

Tieners moeten kijken bij dood paard
Uitgegeven: 31 december 2008 13:03
Laatst gewijzigd: 31 december 2008 13:03

IJSSELMUIDEN - De tieners die verantwoordelijk zijn voor de dood van een paard in IJsselmuiden, hebben voor straf moeten kijken bij het dode dier.
Dat zei eigenaresse Luchanna Lub (55) van het paard woensdag. Vier jongens in de leeftijd van 12 tot 15 jaar staken maandagochtend vuurwerk af in de buurt van hengst Duckie.

Die schrok zo van het gefluit van de pijlen dat hij op hol sloeg. Het dier gleed uit op de gladde ondergrond, brak drie benen en moest worden afgemaakt.

Doodstil

Lub vond dat de tieners met eigen ogen moesten zien wat ze hebben aangericht en liet ze dinsdag kijken bij Duckie. ''De ouders van de kinderen stemden hiermee in. We waren het er allemaal over eens dat dit de juiste straf voor de jongens is. Toen ze het paard zagen, boden ze meteen hun excuses aan. Volgens hun ouders waren de kinderen daarna de hele dag doodstil.''

De politie IJsselmuiden bevestigt de gang van zaken en volgens een woordvoerster is het korps het eens met deze manier van straffen. De jongens hoeven zich nu niet meer te verantwoorden bij Justitie. ''We hebben het hier wel over kinderen. Zij hebben hun lesje wel geleerd.''
Kijk dit vindt ik een zeer goede straf voor de jongens.
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door albion »

Tiberius schreef:
albion schreef:
Gabrielle schreef:
Rens schreef:op oudejaarsavond om 19.30 en op nieuwjaarsmorgen 10.00 uur is er hier kerkdienst.

de oudejaarsdienst zal ik niet meemaken, netzomin als de nieuwjaarsdienst vanwege het vuurwerkgeweld op het dorp.......ik moet Puck in het gareel zien te houden, want die wordt gék van de angst.......en haar laat ik onder geen énkele voorwaarde alleen rond de jaarwisseling........

het zal toch wel een week of twee duren voor ze weer écht rustig zal zijn.......ter illustratie: als ik met de scoot over een droge tak rijdt en die knápt, krimpt Puck al inéén van de schrik en angst door het geluid van een knappende tak........laat staan wat het gaat worden met al het vuurwerk hier, dat elk jaar een gigantische omvang heeft.....
daar zijn kalmeringspillen voor . Laat hem anders wat bier drinken. ( sommige honden zijn daar gek op ) :slurp
Kan ik dat ook aan een kat geven?
Zeker. Maar jonge jenever werkt nog beter.
Maak je geen grapje, Tiberius?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door JolandaOudshoorn »

waardeloos die knallers. Toch vond ik het wel aardig, er kwamen een groepje jongens aangelopen al knallend. Tot er een zei: jongens, ff stoppen, er zijn hier kleine kinderen! :super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door MarthaMartha »

JolandaOudshoorn schreef:waardeloos die knallers. Toch vond ik het wel aardig, er kwamen een groepje jongens aangelopen al knallend. Tot er een zei: jongens, ff stoppen, er zijn hier kleine kinderen! :super
ja ik ging net boodschappen doen met mijn nichtje in de buggy, maar daar stopten ze ook even voor, toch super!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33552
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Tiberius »

albion schreef:
Tiberius schreef:
albion schreef:
Gabrielle schreef:daar zijn kalmeringspillen voor . Laat hem anders wat bier drinken. ( sommige honden zijn daar gek op ) :slurp
Kan ik dat ook aan een kat geven?
Zeker. Maar jonge jenever werkt nog beter.
Maak je geen grapje, Tiberius?
Wat denk je zelf? ;)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door albion »

MarthaMartha schreef:
JolandaOudshoorn schreef:waardeloos die knallers. Toch vond ik het wel aardig, er kwamen een groepje jongens aangelopen al knallend. Tot er een zei: jongens, ff stoppen, er zijn hier kleine kinderen! :super
ja ik ging net boodschappen doen met mijn nichtje in de buggy, maar daar stopten ze ook even voor, toch super!
Een mevrouw liet twee herdershonden uit, maar toen wachten ze ook even. Viel me mee. :super
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door albion »

Tiberius schreef:
albion schreef:
Maak je geen grapje, Tiberius?
Wat denk je zelf? ;)
ja dus, ik had al zo'n donkerbruin vermoeden!
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Re: Wat doe je op oudjaarsavond?

Bericht door Josephus »

albion schreef:Een mevrouw liet twee herdershonden uit, maar toen wachten ze ook even. Viel me mee. :super
Dat wachten zal in dit geval vermoedelijk toch vooral eigenbelang geweest zijn...;)
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Plaats reactie