Van der Vlies vertrekt uit de kamer

albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door albion »

freek schreef:
Genade door recht schreef:

Als de OGG consequent is, hebben Van der Staaij (en de SGP) denk ik wel een probleem!!!
Bonje met het kerkverband zou ik niet zien als een probleem. Of bedoel je iets anders?
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33534
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Tiberius »

freek schreef:
Genade door recht schreef:
memento schreef:Gaat het geen problemen opleveren, als een OGG-er op TV gaat?

Als de OGG consequent is, hebben Van der Staaij (en de SGP) denk ik wel een probleem!!!
Bonje met het kerkverband zou ik niet zien als een probleem. Of bedoel je iets anders?
Ik mag hopen, dat Van der Staaij wat hartelijker in zijn kerkverband staat als jij. Anders stem ik hem sowieso niet.
Tom A Hawk
Berichten: 134
Lid geworden op: 18 nov 2008, 16:19

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Tom A Hawk »

Van der Vlies wordt enorm gewaardeerd om zijn staatsrechtelijk inzicht. Dat gold indertijd ook voor Gert Schutte. Als ze slim zijn, benoemen ze hem tot lid van de Kiesraad o.i.d. Dan kunnen ze van zijn kennis blijven profiteren.

En wat vdStaay betreft: Hij wordt geciteerd:
„Gelukkig is er een Verlosser, Jezus Christus. Die is gestorven voor de zonde van eenieder die oprecht in Hem gelooft. Dat is voor mij een grote zekerheid. Ik heb naast de momenten van twijfel ook momenten van grote zekerheid. Soms lees ik teksten in de Bijbel die me zo aanspreken dat ik ontzettend overtuigd raak van het bestaan en de goedheid van God. Dat is bijzonder, overweldigend.”
Zoals het er staat, kun je het inderdaad zo lezen dat hij afgezien van wat incidentele twijfel hij zeker is dat God bestaat. Maar ik denk dat het verschil hem zit in het "Dat is voor mij een grote zekerheid" uit zin drie. Slaat dat op zin 1 of op zin 2? De voorlaatste zin suggereert dat het op zin 1 slaat en dan houdt dat in dat hij zegt gelukkig geen atheïst te zijn.

Bedoelt hij het toch anders (wat ik vermoed), had hij daar best wat explicieter in mogen zijn. Maar dat is in sommige kringen niet zo gebruikelijk.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Luther »

Tiberius schreef:
freek schreef:
Genade door recht schreef:
memento schreef:Gaat het geen problemen opleveren, als een OGG-er op TV gaat?

Als de OGG consequent is, hebben Van der Staaij (en de SGP) denk ik wel een probleem!!!
Bonje met het kerkverband zou ik niet zien als een probleem. Of bedoel je iets anders?
Ik mag hopen, dat Van der Staaij wat hartelijker in zijn kerkverband staat als jij. Anders stem ik hem sowieso niet.
Nou nou, Tib, ik zie Van der Staaij als een breeddenkend iemand, zoals OGG-ers vroeger veelal waren: lid van een rekverband. Het ledeboeriaanse verlangen ... Dat vind ik bij veel OOG-ers niet meer terug. En als je het terug vindt, voel je al snel een verlangen om zich z.s.m. aan te sluiten bij de HHK. (Zoals bijvoorbeeld dr. R. Bisschop ook daadwerkelijk gedaan heeft.)
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Gijs83
Berichten: 7035
Lid geworden op: 04 feb 2008, 17:12
Locatie: vlakbij een kerk

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Gijs83 »

jvdg schreef:
Gijs83 schreef:
jvdg schreef:Idd, jammer.
Temeer daar nu weer een bloedgroepenstrijd oplaait in zo'n kleine parrtij.
De heer Van der Staaij is dacht ik lid van de OGGiN.
Van belang(?) is dus of nummer twee PKN, HHK, GG, etc....is.

Het enige wat voor mij telt is dat de kandidaat capabel is om de partij op een juiste wijze (hoe die dan ook is) te representeren.
Allereerst doet de titel van dit topic wat schrikken: alsof dhr.v/d Vlies binnen afzienbare tijd of per direct vertrekt. Het duurt echter nog 2011.
Zoals in het RD ook gezegd doet een kerkelijke achtergrond er tegenwoordig ook niet meer zo toe als vroeger. Men ziet van dhr.v/d Staaij volgens mij helemaal niet als dat Oud Gereformeerde mannetje. Zie ook het artikel over hem pag.3 van het RD. Ik denk dat diverse mensen binnen zijn kerkverband hem nog 'te licht' vinden...
Voor de goede orde, Gijs, in de politiek gaat het niet over licht of zwaar, maar over links of rechts. :)

Toch doet dat er voor verschillende mensen ook niet zo toe...
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Luther »

Gijs83 schreef:
jvdg schreef:
Gijs83 schreef:
jvdg schreef:Idd, jammer.
Temeer daar nu weer een bloedgroepenstrijd oplaait in zo'n kleine parrtij.
De heer Van der Staaij is dacht ik lid van de OGGiN.
Van belang(?) is dus of nummer twee PKN, HHK, GG, etc....is.

Het enige wat voor mij telt is dat de kandidaat capabel is om de partij op een juiste wijze (hoe die dan ook is) te representeren.
Allereerst doet de titel van dit topic wat schrikken: alsof dhr.v/d Vlies binnen afzienbare tijd of per direct vertrekt. Het duurt echter nog 2011.
Zoals in het RD ook gezegd doet een kerkelijke achtergrond er tegenwoordig ook niet meer zo toe als vroeger. Men ziet van dhr.v/d Staaij volgens mij helemaal niet als dat Oud Gereformeerde mannetje. Zie ook het artikel over hem pag.3 van het RD. Ik denk dat diverse mensen binnen zijn kerkverband hem nog 'te licht' vinden...
Voor de goede orde, Gijs, in de politiek gaat het niet over licht of zwaar, maar over links of rechts. :)

Toch doet dat er voor verschillende mensen ook niet zo toe...
Dat is beroerder dan dat er mensen zijn voor wie licht en zwaar er niet toe doet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11479
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Mister »

Josephus schreef:
jvdg schreef:Maar, verdraaid nog aan toe, 't gaat toch primair om capaciteiten?
Hoewel ik ook de heer Bisschop een prima kandidaat vind hoor.
Maar die heeft zijn naam natuurlijk erg tegen. :hum
Maar zijn frisse uitstraling en uitspraken (ook onder jongeren) voor.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10543
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Zita »

Mister schreef:
Josephus schreef:
jvdg schreef:Maar, verdraaid nog aan toe, 't gaat toch primair om capaciteiten?
Hoewel ik ook de heer Bisschop een prima kandidaat vind hoor.
Maar die heeft zijn naam natuurlijk erg tegen. :hum
Maar zijn frisse uitstraling en uitspraken (ook onder jongeren) voor.
't Is een man met elan, en een vlotte spreker.
Ik zie hem wel voor me achter de microfoon in de Tweede Kamer.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33534
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Tiberius »

Luther schreef:
Tiberius schreef:
freek schreef:
Genade door recht schreef:Als de OGG consequent is, hebben Van der Staaij (en de SGP) denk ik wel een probleem!!!
Bonje met het kerkverband zou ik niet zien als een probleem. Of bedoel je iets anders?
Ik mag hopen, dat Van der Staaij wat hartelijker in zijn kerkverband staat als jij. Anders stem ik hem sowieso niet.
Nou nou, Tib, ik zie Van der Staaij als een breeddenkend iemand, zoals OGG-ers vroeger veelal waren: lid van een rekverband. Het ledeboeriaanse verlangen ... Dat vind ik bij veel OOG-ers niet meer terug. En als je het terug vindt, voel je al snel een verlangen om zich z.s.m. aan te sluiten bij de HHK. (Zoals bijvoorbeeld dr. R. Bisschop ook daadwerkelijk gedaan heeft.)
Bonje schoppen met je kerkverband is wat anders dan overgaan naar de HHK (wanneer je dat als een terugkeer beschouwd).
Iemand die bonje maken met zijn kerkverband niet als een probleem ziet, zou ik zeker niet stemmen. Je mag van zo iemand wel verantwoordelijkheidsgevoel verwachten.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door eilander »

Genade door recht schreef:
memento schreef:Gaat het geen problemen opleveren, als een OGG-er op TV gaat?

Als de OGG consequent is, hebben Van der Staaij (en de SGP) denk ik wel een probleem!!!
Hier begrijp ik niets van. Als een SGP-er en een OGG-er gevraagd wordt om getuigenis af te leggen van wat hem (politiek) drijft, is dat in een zaaltje met OGG-ers of SGP-ers nogal makkelijk. Maar het meeste weten ze al.
Doe je dat op tv, dan bereik je de mensen die je wilt bereiken.
Als Vd Staaij op tv is, is dat voor mij geen enkele (ik herhaal: geen enkele) reden om ook een tv aan te schaffen. Ik lees gewoon de Banier.

Zou ons kerkverband iemand die iets vertelt over zijn standpunt op tv, onder censuur willen zetten? Kom nou!
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
Luther schreef:
Tiberius schreef:
freek schreef:Bonje met het kerkverband zou ik niet zien als een probleem. Of bedoel je iets anders?
Ik mag hopen, dat Van der Staaij wat hartelijker in zijn kerkverband staat als jij. Anders stem ik hem sowieso niet.
Nou nou, Tib, ik zie Van der Staaij als een breeddenkend iemand, zoals OGG-ers vroeger veelal waren: lid van een rekverband. Het ledeboeriaanse verlangen ... Dat vind ik bij veel OOG-ers niet meer terug. En als je het terug vindt, voel je al snel een verlangen om zich z.s.m. aan te sluiten bij de HHK. (Zoals bijvoorbeeld dr. R. Bisschop ook daadwerkelijk gedaan heeft.)
Bonje schoppen met je kerkverband is wat anders dan overgaan naar de HHK (wanneer je dat als een terugkeer beschouwd).
Iemand die bonje maken met zijn kerkverband niet als een probleem ziet, zou ik zeker niet stemmen. Je mag van zo iemand wel verantwoordelijkheidsgevoel verwachten.
Als Van der Staaij gezeur krijgt over zijn televisie-optreden, noem ik dat bonje. Dergelijke bonje lijkt mij niet zo problematisch. Dat is nogal iets anders dan bewust ruzie gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33534
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door Tiberius »

freek schreef:Als Van der Staaij gezeur krijgt over zijn televisie-optreden, noem ik dat bonje. Dergelijke bonje lijkt mij niet zo problematisch. Dat is nogal iets anders dan bewust ruzie gaan zoeken.
Het punt is niet zozeer wat jij problematisch vind, maar of zijn kerkenraad dat problematisch vind.
Het is alom bekend, dat dat kerkverband tegen televisiebezit is (als één van de weinige overigens). En het is eveneens alom bekend dat niemand tegen zijn of haar zin bij enig kerkverband lid hoeft te worden.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
freek schreef:Als Van der Staaij gezeur krijgt over zijn televisie-optreden, noem ik dat bonje. Dergelijke bonje lijkt mij niet zo problematisch. Dat is nogal iets anders dan bewust ruzie gaan zoeken.
Het punt is niet zozeer wat jij problematisch vind, maar of zijn kerkenraad dat problematisch vind.
Het is alom bekend, dat dat kerkverband tegen televisiebezit is (als één van de weinige overigens). En het is eveneens alom bekend dat niemand tegen zijn of haar zin bij enig kerkverband lid hoeft te worden.
Tja, Van der Staaij heeft een functie waarin televisie-optreden onvermijdelijk is. Misschien moeten ze dat gaan leren. Verder is mij niet bekend dat hij ooit problemen heeft gehad. Dus misschien knijpen ze wel een oogje toe.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door memento »

freek schreef:
Tiberius schreef:
freek schreef:Als Van der Staaij gezeur krijgt over zijn televisie-optreden, noem ik dat bonje. Dergelijke bonje lijkt mij niet zo problematisch. Dat is nogal iets anders dan bewust ruzie gaan zoeken.
Het punt is niet zozeer wat jij problematisch vind, maar of zijn kerkenraad dat problematisch vind.
Het is alom bekend, dat dat kerkverband tegen televisiebezit is (als één van de weinige overigens). En het is eveneens alom bekend dat niemand tegen zijn of haar zin bij enig kerkverband lid hoeft te worden.
Tja, Van der Staaij heeft een functie waarin televisie-optreden onvermijdelijk is. Misschien moeten ze dat gaan leren. Verder is mij niet bekend dat hij ooit problemen heeft gehad. Dus misschien knijpen ze wel een oogje toe.
Een oogje-teknijpen komt ongeloofwaardig over, zeker voor een principiële instantie als een kerkgenootschap...
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Van der Vlies vertrekt uit de kamer

Bericht door eilander »

memento schreef:
freek schreef:
Tiberius schreef:
freek schreef:Als Van der Staaij gezeur krijgt over zijn televisie-optreden, noem ik dat bonje. Dergelijke bonje lijkt mij niet zo problematisch. Dat is nogal iets anders dan bewust ruzie gaan zoeken.
Het punt is niet zozeer wat jij problematisch vind, maar of zijn kerkenraad dat problematisch vind.
Het is alom bekend, dat dat kerkverband tegen televisiebezit is (als één van de weinige overigens). En het is eveneens alom bekend dat niemand tegen zijn of haar zin bij enig kerkverband lid hoeft te worden.
Tja, Van der Staaij heeft een functie waarin televisie-optreden onvermijdelijk is. Misschien moeten ze dat gaan leren. Verder is mij niet bekend dat hij ooit problemen heeft gehad. Dus misschien knijpen ze wel een oogje toe.
Een oogje-teknijpen komt ongeloofwaardig over, zeker voor een principiële instantie als een kerkgenootschap...
Mag ik even op mijn posting van zojuist wijzen?
Vd Staaij heeft toch geen tv? Het gaat om het optreden op tv, iets wat Vd Staaij al langer doet.
Plaats reactie