Beroepingswerk, deel 6

GGBeroepingswerk
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 jun 2008, 22:04

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door GGBeroepingswerk »

Hoogmoed moet iedereen voor bewaard worden.
Uiteindelijk weet iedereen dat kand. Labee zo'n 60 beroepen zal krijgen.
Gebruikersavatar
JALP
Berichten: 551
Lid geworden op: 30 jun 2007, 21:45
Locatie: Zuid Holland

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door JALP »

GGBeroepingswerk schreef:Hoogmoed moet iedereen voor bewaard worden.
Uiteindelijk weet iedereen dat kand. Labee zo'n 60 beroepen zal krijgen.
DUS?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door Bert Mulder »

GGBeroepingswerk schreef:Hoogmoed moet iedereen voor bewaard worden.
Uiteindelijk weet iedereen dat kand. Labee zo'n 60 beroepen zal krijgen.
Dus jij kunt de toekomst zien? En je denkt daarom dat iedereen dat kan?

Wist je, GG, dat zijn duivelskunsten....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door freek »

EK is weer afgelopen; kunnen we nu verder met het inzetten op dominees :jongle. 't Blijft apart dat er mensen zijn die zich speciaal vanwege het beroepingswerk rondom Labee aanmelden.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door MarthaMartha »

is alleen beroepingswerk ontop[ic? of ook de gevolgen ervan?

Morgen wordt onze nieuwe dominee bevestigd en doet hij intrede.
En ik ben er reuze blij mee!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door jvdg »

GGBeroepingswerk overdrijft m.i. in het ijveren over het informeren over het beroepingswerk van de kandidaat der GG.

Zolang hij/zij zich houdt aan feitelijke info is er voor ons mods geen reden tot ingrijpen, hoewel ik me goed kan voorstellen dat de wijze waarop die info wordt verstrekt irritatie bij andere forummers oproept.
Gebruikersavatar
BJD
Berichten: 2464
Lid geworden op: 29 jun 2006, 21:37

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door BJD »

GGBeroepingswerk schreef:
Bert Mulder schreef:
GGBeroepingswerk schreef:Huidige beroepen kand. B. Labee volgens preeklinks:
Geachte GGB: Hoevaak ben je nog van plan deze post weer te posten? Je valt namelijk in herhaling....
Elke keer als er weer een beroep bijkomt...
GGberoepingswerk, je kunt beter weer als Gijs83 gaan posten, ;) als Gijs93 was je een graag geziene gast op dit forum. Ik heb de indruk als GGberoepingswerk minder
:blush
Gebruikersavatar
Wilma van den Berg
Berichten: 3849
Lid geworden op: 17 okt 2005, 16:24

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door Wilma van den Berg »

MarthaMartha schreef:is alleen beroepingswerk ontop[ic? of ook de gevolgen ervan?

Morgen wordt onze nieuwe dominee bevestigd en doet hij intrede.
En ik ben er reuze blij mee!
Geweldig. Iets om dankbaar voor te zijn MM. Ik las het in de krant maar kan helaas niet aanwezig zijn. Alle goeds toegewenst hoor, in alle opzichten!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door Reformer »

Wat een fijnzinnige analyse van BJD van GGberoepingswerk, maar ik kan het wel eens zijn met deze analyse! GGberoepingswerk heeft wel wat trekjes van Gijs83, maar ik kan er naast zitten.

Ook ik vind alle aandacht rond de beroepen die kand. Labee op dit moment ontvangt zwaar overdreven. Het is allemaal roemen in de mens. Op dit forum kunnen we beter een discussie voeren over de boodschap die kand. Labee brengt en niet over de persoon kand. Labee.

De broer van kand. Labee is ouderling in de gemeente waarin ik lid ben en weet via deze weg dat kand. Labee echt niet zit te wachten op al deze aandacht voor zijn persoontje. Hij verlangt een ander belang te dienen en dat daar alle aandacht op gericht zal/mag worden.

Laten we dan ook maar stoppen met het doorgeven van de beroepen die al binnen zijn en nog binnen zullen komen en rustig afwachten welke beslissing Hij neemt voor kand. Labee.
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door Reformer »

MarthaMartha schreef:is alleen beroepingswerk ontop[ic? of ook de gevolgen ervan?

Morgen wordt onze nieuwe dominee bevestigd en doet hij intrede.
En ik ben er reuze blij mee!
Heel fijn voor jullie gemeente MarthaMartha. Ik neem aan dat het hier gaat om de bevestiging van ds. N. den Ouden in de HHG van Nieuw-Lekkerland?
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door MarthaMartha »

Reformer schreef:
MarthaMartha schreef:is alleen beroepingswerk ontop[ic? of ook de gevolgen ervan?

Morgen wordt onze nieuwe dominee bevestigd en doet hij intrede.
En ik ben er reuze blij mee!
Heel fijn voor jullie gemeente MarthaMartha. Ik neem aan dat het hier gaat om de bevestiging van ds. N. den Ouden in de HHG van Nieuw-Lekkerland?
hi nee, die was afgelopen zondag bij ons.
het gaat om dominee van der Ziel in de HHG van Veenendaal
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
N-i-e-l-s
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 aug 2005, 10:52

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door N-i-e-l-s »

GGBeroepingswerk schreef:Hoogmoed moet iedereen voor bewaard worden.
Uiteindelijk weet iedereen dat kand. Labee zo'n 60 beroepen zal krijgen.
Beste GGberoepingswerk (en anderen),

Vanwaar al die lijstjes met de aantallen beroepen die kandidaten krijgen? Er wordt toch geen recordpoging ondernomen wie de meeste beroepen ontvangt?

Ik erger me sowieso een de enorme stortvloed aan beroepen die kandidaten in de rechterflank van de gereformeerde gezindte over zich heen gestort krijgen, zodra ze 'beschikbaar zijn'. Ik krijg de neiging te zeggen: 'wie niet waagt, wie niet wint'.

Ik ben een warm pleitbezorger om de wildgroei aan beroepingswerk, zowel ten aanzien van kandidaten als zittende predikanten aan banden te leggen.
Gebruikersavatar
Reformer
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 nov 2007, 22:07
Locatie: land van de schaduw van de dood

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door Reformer »

N-i-e-l-s verwoord hier op een keurige wijze het gevoel wat ook bij mij leeft. Het beroepen om maar te beroepen. Er wordt een kandidaat beroepbaar gesteld en plotseling 'schieten' alle vacante gemeenten op deze kandidaat. Wordt er nog wel gekeken naar:

1. de boodschap die een persoon brengt en
2. of de beroepbare persoon wel past bij de gemeente. Of past kand. Labee (en vele voorgangers van hem) bij alle vacante gemeenten?

Wat betreft het aan banden leggen van beroepingswerk, hier voel ik wel iets voor. Een bepaling opnemen in de kerkorde dat een ds. of kand. niet meer dan 10 of 15 beroepen per jaar mag ontvangen. Ieder beroep wat hier boven komt, als is het op 5 januari van een jaar, wordt automatisch doorgeschoven naar het volgende jaar. Dit zou een hele hoop stress bij predikanten en kandidaten in met name de al genoemde rechterflank van de gereformeerde gezindte wegnemen.
En de zaligheid is in geen Ander; want er is ook onder de hemel geen andere Naam, Die onder de mensen gegeven is, door Welke wij moeten zalig worden.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door jvdg »

MAG IK ER NOG EEN KEER OP WIJZEN DAT DIT TOPIC ALLEEN BEDOELD IS VOOR FEITELIJKE INFORMATIE, EN NIET VOOR DISCUSSIE OVER HET BEROEPINGSWERK
Klaas-Jan
Berichten: 477
Lid geworden op: 14 mei 2007, 15:59
Locatie: Wemeldinge
Contacteer:

Re: Beroepingswerk, deel 6

Bericht door Klaas-Jan »

Reformer schreef:N-i-e-l-s verwoord hier op een keurige wijze het gevoel wat ook bij mij leeft. Het beroepen om maar te beroepen. Er wordt een kandidaat beroepbaar gesteld en plotseling 'schieten' alle vacante gemeenten op deze kandidaat. Wordt er nog wel gekeken naar:

1. de boodschap die een persoon brengt en
2. of de beroepbare persoon wel past bij de gemeente. Of past kand. Labee (en vele voorgangers van hem) bij alle vacante gemeenten?

Wat betreft het aan banden leggen van beroepingswerk, hier voel ik wel iets voor. Een bepaling opnemen in de kerkorde dat een ds. of kand. niet meer dan 10 of 15 beroepen per jaar mag ontvangen. Ieder beroep wat hier boven komt, als is het op 5 januari van een jaar, wordt automatisch doorgeschoven naar het volgende jaar. Dit zou een hele hoop stress bij predikanten en kandidaten in met name de al genoemde rechterflank van de gereformeerde gezindte wegnemen.
ALLE vacante gemeenten kennen kandidaat Labee! Hij heeft in de afgelopen 2 jaar alle vacante gemeenten aangedaan om er te preken!
Gesloten