Kinderdoop onbijbels?

Joannah
Berichten: 2544
Lid geworden op: 14 okt 2009, 16:01

Re: Kinderdoop onbijbels?

Bericht door Joannah »

"Hierom verwerpen wij de dwaling der wederdopers, die niet tevreden zijn met een enig doopsel, dat zij eens ontvangen hebben, en daarenboven verdoemen den doop der kinderkens der gelovigen"

Volgens mij is er een verschil tussen wederdopers en mensen die de volwassendoop als enige bijbelse zien.
Sommigen zien de doop van een baby als een opdragen aan God, niet een doop als belijdenis van zonden etc.
Ik zei het al eerder, grote woorden als "verdoemen" zouden we niet eens moeten gebruiken.
dat soort woorden vind ikniet bij ons passen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Kinderdoop onbijbels?

Bericht door Bert Mulder »

Joannah schreef:"Hierom verwerpen wij de dwaling der wederdopers, die niet tevreden zijn met een enig doopsel, dat zij eens ontvangen hebben, en daarenboven verdoemen den doop der kinderkens der gelovigen"

Volgens mij is er een verschil tussen wederdopers en mensen die de volwassendoop als enige bijbelse zien.
Sommigen zien de doop van een baby als een opdragen aan God, niet een doop als belijdenis van zonden etc.
Ik zei het al eerder, grote woorden als "verdoemen" zouden we niet eens moeten gebruiken.
dat soort woorden vind ikniet bij ons passen.
en daarenboven verdoemen den doop der kinderkens der gelovigen; dewelke wij geloven dat men behoort te dopen en met het merkteken des verbonds te verzegelen, gelijk de kinderkens in Israël besneden werden, op dezelfde beloften die onzen kinderen gedaan zijn. En voorwaar, Christus heeft Zijn bloed niet minder vergoten om de kinderkens der gelovigen te wassen, dan Hij gedaan heeft om de volwassenen. En daarom behoren zij het teken te ontvangen en het sacrament van hetgeen dat Christus voor hen gedaan heeft; gelijk de Heere in de wet beval hun mede te delen het sacrament des lijdens en stervens van Christus, kort nadat zij geboren waren, offerende voor hen een lammeken, hetwelk was een sacrament van Jezus Christus. Daarenboven, hetgeen de besnijdenis deed aan het Joodse volk, hetzelfde doet de Doop aan onze kinderen; welke de oorzaak is waarom de heilige Paulus den Doop noemt de besnijdenis van Christus.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Kinderdoop onbijbels?

Bericht door Bert Mulder »

Beste Bert,

Dit is geen gefundeerde Bijbelse weerlegging, maar een ongefundeerd citaat uit de NGB.

Kom zelf eens vanuit het Woord, in plaats van anderen steeds na te papagaaien. DV morgen hoop ik je te antwoorden.

Vriendelijke groet,
DWW


Ongefundeerd citaat uit de NGB?

Waar de geachte Guido de Bres zijn leven voor gegeven heeft?

Papagaaien?

Je moest je schamen!
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
memento
Berichten: 11339
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42

Re: Kinderdoop onbijbels?

Bericht door memento »

Op slot

Deze topic kan op slot. Zie voor de reden: http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic.php?f=41&t=9370

Uw Moderator
Gesloten