Koninginnedag

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Koninginnedag

Bericht door Orchidee »

refo schreef:O, ja. Frustraties. Die term doet het altijd goed.

Maar terzake over koninginnedag. Het wordt tussen de 25 en de 30 graden op die dag.
Als het zulk mooi weer is, dan denk ik dat we richting strand gaan...lekker uitwaaien :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Koninginnedag

Bericht door henriët »

Ander schreef:
henriët schreef:
Erasmiaan schreef: Wat is dat voor zurige, vreemde reactie?
de waarheid mag gezegd worden toch?
Nah, waarheid. Ze komen eerder over als frustraties. En dat is niet zo fraai, maar goed...
als waarheid gezien wordt als frustratie.. sjonge.. dan zijn we wel ver heen.
Ik heb jaren de zendingsdag bezocht. Toendertijd als kind wist je niet anders.
Nu kijk ik er gewoon anders tegenaan, dat is geen kwestie van frustratie, dat is een kwestie van nieuw inzicht!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
hmprff
Berichten: 1474
Lid geworden op: 02 jul 2008, 19:01

Re: Koninginnedag

Bericht door hmprff »

Orchidee schreef:
refo schreef:O, ja. Frustraties. Die term doet het altijd goed.

Maar terzake over koninginnedag. Het wordt tussen de 25 en de 30 graden op die dag.
Als het zulk mooi weer is, dan denk ik dat we richting strand gaan...lekker uitwaaien :super
ik denk dat je niet heel erg uitwaaid met al die drommen mensen op t strand...
Wie zoveel doet dat hij structureel tijd tekort komt voor de Heere, doet meer aardse dingen dan God van hem vraagt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Koninginnedag

Bericht door refo »

hmprff schreef:
Orchidee schreef:
refo schreef:O, ja. Frustraties. Die term doet het altijd goed.

Maar terzake over koninginnedag. Het wordt tussen de 25 en de 30 graden op die dag.
Als het zulk mooi weer is, dan denk ik dat we richting strand gaan...lekker uitwaaien :super
ik denk dat je niet heel erg uitwaaid met al die drommen mensen op t strand...
....uitwaaiT.....
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Koninginnedag

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:Tja, de één waardeert interkerkelijke bijeenkomsten heel positief en vindt "het fijn dat dit gewoon kan". Weer een ander typt op dezelfde dag: "Als nu iets belangrijk is, is het wel interkerkelijkheid."

En vervolgens maak ik jullie attent op een interkerkelijke bijeenkomst, die al 47 jaren gehouden wordt en precies binnen de doelgroep van het forum past, dan krijgen we zulke reacties. :jongle
Dacht het niet...
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Koninginnedag

Bericht door vogeltje »

hmprff schreef:
Orchidee schreef:
refo schreef:O, ja. Frustraties. Die term doet het altijd goed.

Maar terzake over koninginnedag. Het wordt tussen de 25 en de 30 graden op die dag.
Als het zulk mooi weer is, dan denk ik dat we richting strand gaan...lekker uitwaaien :super
ik denk dat je niet heel erg uitwaaid met al die drommen mensen op t strand...
Dan ga je naar de Z- Vlaamse kust. Is heerlijk rustig richting Beligië en je hebt er een pracht van natuurgebied ( het Zwin)
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Koninginnedag

Bericht door Ander »

henriët schreef:
Ander schreef:
henriët schreef:
Erasmiaan schreef: Wat is dat voor zurige, vreemde reactie?
de waarheid mag gezegd worden toch?
Nah, waarheid. Ze komen eerder over als frustraties. En dat is niet zo fraai, maar goed...
als waarheid gezien wordt als frustratie.. sjonge.. dan zijn we wel ver heen.
Ik heb jaren de zendingsdag bezocht. Toendertijd als kind wist je niet anders.
Nu kijk ik er gewoon anders tegenaan, dat is geen kwestie van frustratie, dat is een kwestie van nieuw inzicht!
Frustratie is inderdaad wat zwaar aangezet denk ik. Toch hebben je reacties, ook onlangs, iets zurigs, zoals gezegd.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Koninginnedag

Bericht door henriët »

Ander schreef: Frustratie is inderdaad wat zwaar aangezet denk ik. Toch hebben je reacties, ook onlangs, iets zurigs, zoals gezegd.
wellicht dat jij nieuwe inzichten ziet als 'zuur'. Dat geeft verder niet hoor.
Jij fijn naar de mbuma zendingsdag, ik houd het gewoon bij een zendingsdag met kinderprogramma :super
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
sweelinck 25
Berichten: 540
Lid geworden op: 01 dec 2006, 14:17

Re: Koninginnedag

Bericht door sweelinck 25 »

Tiberius schreef:Tja, de één waardeert interkerkelijke bijeenkomsten heel positief en vindt "het fijn dat dit gewoon kan". Weer een ander typt op dezelfde dag: "Als nu iets belangrijk is, is het wel interkerkelijkheid."

En vervolgens maak ik jullie attent op een interkerkelijke bijeenkomst, die al 47 jaren gehouden wordt en precies binnen de doelgroep van het forum past, dan krijgen we zulke reacties. :jongle
Tib, wij hopen dit jaar te gaan naar de zendingsdag, juist mooi om op zo`n dag naar een interkerkelijke bijeenkomst te gaan!!
Gebruikersavatar
vogeltje
Berichten: 830
Lid geworden op: 20 okt 2009, 22:27
Locatie: onbekend

Re: Koninginnedag

Bericht door vogeltje »

sweelinck 25 schreef:
Tiberius schreef:Tja, de één waardeert interkerkelijke bijeenkomsten heel positief en vindt "het fijn dat dit gewoon kan". Weer een ander typt op dezelfde dag: "Als nu iets belangrijk is, is het wel interkerkelijkheid."

En vervolgens maak ik jullie attent op een interkerkelijke bijeenkomst, die al 47 jaren gehouden wordt en precies binnen de doelgroep van het forum past, dan krijgen we zulke reacties. :jongle
Tib, wij hopen dit jaar te gaan naar de zendingsdag, juist mooi om op zo`n dag naar een interkerkelijke bijeenkomst te gaan!!
Ik vond de mbuma zendingsdagen niet zo fijn.
Waar ik wel fijne herinneringen aan heb zijn een paar GG zendingsdagen waar ik als klein kind heen geweest ben. Er was toen nog geen creche volgens mij. Ik praat over u over zeker 35 jaar geleden. :)
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18768
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Koninginnedag

Bericht door helma »

de zendingsdag van de GG was iets waar we al weken naar uitkeken als kinderen.
We spaarden weken van te voren al het kerksnoep op zodat we een trommeltje snoep bij ons hadden voor onderweg :slurp
Met de gemeente in een bus er naar toe...heel gezellig.
zingen onderweg, vlaggen tellen, op de terugweg tevergeefs langs Soestdijk in de hoop een glimp op te vangen van hare Majesteit.
Een grote tupperwarebak (6 liter) met bolletjes gebraden kip of rollade mee. Flesjes drinken. Allemaal heel bijzonder.
Het had wat. Echt.
Het zendingsverhaal keek je naar uit. Altijd weer spannend!
En zo hoog mogelijk op de tribune! Mijn vader had altijd een verrekijker mee zodat je goed kon kijken of je nog bekenden zag :haha
Mijn oom en tante uit Brabant waren er ook altijd; het was dan een wedstrijd wie ze het eerst ontdekte.

Toen we zelf eenmaal kinderen hadden gingen we niet meer vanwege de activiteiten met de school. Kinderzang en spelletjes.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Koninginnedag

Bericht door Luther »

helma schreef:de zendingsdag van de GG was iets waar we al weken naar uitkeken als kinderen.
We spaarden weken van te voren al het kerksnoep op zodat we een trommeltje snoep bij ons hadden voor onderweg :slurp
Met de gemeente in een bus er naar toe...heel gezellig.
zingen onderweg, vlaggen tellen, op de terugweg tevergeefs langs Soestdijk in de hoop een glimp op te vangen van hare Majesteit.
Een grote tupperwarebak (6 liter) met bolletjes gebraden kip of rollade mee. Flesjes drinken. Allemaal heel bijzonder.
Het had wat. Echt.
Het zendingsverhaal keek je naar uit. Altijd weer spannend!
En zo hoog mogelijk op de tribune! Mijn vader had altijd een verrekijker mee zodat je goed kon kijken of je nog bekenden zag :haha
Mijn oom en tante uit Brabant waren er ook altijd; het was dan een wedstrijd wie ze het eerst ontdekte.

Toen we zelf eenmaal kinderen hadden gingen we niet meer vanwege de activiteiten met de school. Kinderzang en spelletjes.
Je roept jeugdsentiment op!
Ik snap nog steeds niet dat men dat veranderd heeft.
De scholen zijn op die dag altijd vrij, althans voor zover ik scholen ken wel.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Koninginnedag

Bericht door Ander »

henriët schreef:
Ander schreef: Frustratie is inderdaad wat zwaar aangezet denk ik. Toch hebben je reacties, ook onlangs, iets zurigs, zoals gezegd.
wellicht dat jij nieuwe inzichten ziet als 'zuur'. Dat geeft verder niet hoor.
Jij fijn naar de mbuma zendingsdag, ik houd het gewoon bij een zendingsdag met kinderprogramma :super
Zal dat het zijn? :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Koninginnedag

Bericht door Tiberius »

helma schreef:de zendingsdag van de GG was iets waar we al weken naar uitkeken als kinderen.
Werd de GG zendingsdag vroeger ook op Koninginnedag gehouden dan?
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Koninginnedag

Bericht door Hendrikus »

Tiberius schreef:
helma schreef:de zendingsdag van de GG was iets waar we al weken naar uitkeken als kinderen.
Werd de GG zendingsdag vroeger ook op Koninginnedag gehouden dan?
en dat wéét jij niet?
~~Soli Deo Gloria~~
Plaats reactie