Waar báál jij van???

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Petrus schreef:
Afgewezen schreef: Als 'de' kerk (???) gelijk heeft, dien je inderdaad te geloven wat de kerk gelooft.
jaja.............en wie bepaalt of "de kerk" gelijk heeft?????
Wij bepalen, aan de hand van de Bijbel of de kerk gelijk heeft.

En als, ons insziens, de kerk geen gelijk heeft, dan gebruiken we de Kerkorde om de questie op te lossen, op de kerkordelijke manier
XXX.

In deze samenkomsten zullen geen andere, dan kerkelijke zaken en hetzelve op kerkelijke wijze, gehandeld worden. In meerdere vergaderingen zal men niet handelen, dan hetgeen dat in mindere niet heeft afgehandeld kunnen worden, of dat tot de kerken der meerder vergadering in het gemeen behoort.

XXXI.

Zo iemand zich beklaagt door de uitspraak der mindere vergadering verongelijkt te zijn, dezelve zal zich tot een meerder kerkelijke vergadering beroepen mogen; en hetgeen door de meeste stemmen goed gevonden is, zal voor vast en bondig gehouden worden, tenzij dat het bewezen worde te strijden tegen het Woord Gods, of tegen de artikelen in deze Generale Synode besloten, zo lang als dezelve door geen andere Generale Synode veranderd zijn.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Petrus

Bericht door Petrus »

Hoewel volkomen out off topic:

Wij bepalen, aan de hand van de Bijbel of de kerk gelijk heeft.

En als, ons insziens, de kerk geen gelijk heeft, dan gebruiken we de Kerkorde om de questie op te lossen, op de kerkordelijke manier


Bert, maar als inzichten botsen tussen personen en instanties dan kom je dus ook geen steek verder. Bovendien, wie zijn "wij"? Elkeen leest de Schrift weer een tikkeltje anders dan zijn/haar buurman/vrouw........en zo schiet je dus geen mallemoedertje op.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Petrus schreef:Hoewel volkomen out off topic:

Wij bepalen, aan de hand van de Bijbel of de kerk gelijk heeft.

En als, ons insziens, de kerk geen gelijk heeft, dan gebruiken we de Kerkorde om de questie op te lossen, op de kerkordelijke manier


Bert, maar als inzichten botsen tussen personen en instanties dan kom je dus ook geen steek verder. Bovendien, wie zijn "wij"? Elkeen leest de Schrift weer een tikkeltje anders dan zijn/haar buurman/vrouw........en zo schiet je dus geen mallemoedertje op.
Toch wel. En het bewaard ook de eenheid in het kerkgenootschap. Als jij het niet met je kerkeraad eens bent, op Bijbelse gronden, kun je het protesteren op classis. Als je het niet eens bent met de classis, kun je het protesteren op de synode. Als je het niet eens ben met de synode heb je 2 keuzen:

1. Je mond houden
2. Je bij een kerkgenootschap aansluiten die wel de Bijbel serieus neemt.

Natuurlijk is het ook zo, als je publiek je mond niet houd, van de eerste tot de laatste stap in dit proces, je een scheurmaker bent.

Dat brengt me gelijk op het onderwerp 'waar baal ik van'?

Ik baal er van dat mensen hun eigen kerkgenootschap hier op dit forum publiek aanvallen.

Ik baal er van dat het zo heel moeilijk is vaak om hier dingen op een geestelijke manier inhoudelijk te discussieren. Men mag van velen de Bijbel niet serieus nemen. En vooral geen teksten aanhalen.

Ik baal er van dat de 3 formulieren van enigheid zo weinig ondersteuning vinden hier.

Ik baal er van prive berichten te krijgen of ik niet eens op wil houden met ziekelijk kritiek op vanalles en nog wat.

Ik baal er van voor farizeer uitgescholden te worden.

Ik baal er van dat dit 'gereformeerde' forum dit onderwerp heeft.
_________________
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Petrus

Bericht door Petrus »

Bert Mulder schreef:
Natuurlijk is het ook zo, als je publiek je mond niet houd, van de eerste tot de laatste stap in dit proces, je een scheurmaker bent.
En dáár baal IK nou van: dat je op inhoudelijke gronden, het kerkverband/gemeente aangaande, je als "scheurmaker" wordt weggezet omdat je wegens mógelijke niet-bijbelse gronding van je gemeente, de zaak niet met mede-gemeenteleden mag bespreken om sámen beslagen ten ijs te komen, eerst en vooral in gesprek gaande met de Ds en de Kerkenraad dienaangaande natuurlijk.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Petrus schreef:
Bert Mulder schreef:
Natuurlijk is het ook zo, als je publiek je mond niet houd, van de eerste tot de laatste stap in dit proces, je een scheurmaker bent.
En dáár baal IK nou van: dat je op inhoudelijke gronden, het kerkverband/gemeente aangaande, je als "scheurmaker" wordt weggezet omdat je wegens mógelijke niet-bijbelse gronding van je gemeente, de zaak niet met mede-gemeenteleden mag bespreken om sámen beslagen ten ijs te komen, eerst en vooral in gesprek gaande met de Ds en de Kerkenraad dienaangaande natuurlijk.
Dat moet je beslist bij de classis brengen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Petrus

Bericht door Petrus »

Bert Mulder schreef:
Petrus schreef:
Bert Mulder schreef:
Natuurlijk is het ook zo, als je publiek je mond niet houd, van de eerste tot de laatste stap in dit proces, je een scheurmaker bent.
En dáár baal IK nou van: dat je op inhoudelijke gronden, het kerkverband/gemeente aangaande, je als "scheurmaker" wordt weggezet omdat je wegens mógelijke niet-bijbelse gronding van je gemeente, de zaak niet met mede-gemeenteleden mag bespreken om sámen beslagen ten ijs te komen, eerst en vooral in gesprek gaande met de Ds en de Kerkenraad dienaangaande natuurlijk.
Dat moet je beslist bij de classis brengen.
You're right Brother.................
uitgeworpen
Berichten: 939
Lid geworden op: 11 sep 2006, 20:10

Bericht door uitgeworpen »

Petrus schreef:
Bert Mulder schreef:
Natuurlijk is het ook zo, als je publiek je mond niet houd, van de eerste tot de laatste stap in dit proces, je een scheurmaker bent.
En dáár baal IK nou van: dat je op inhoudelijke gronden, het kerkverband/gemeente aangaande, je als "scheurmaker" wordt weggezet omdat je wegens mógelijke niet-bijbelse gronding van je gemeente, de zaak niet met mede-gemeenteleden mag bespreken om sámen beslagen ten ijs te komen, eerst en vooral in gesprek gaande met de Ds en de Kerkenraad dienaangaande natuurlijk.
Tweedracht zaaien bedoel je. Dat zeggen ze dan. Daar ben je mee bezig wanneer je met anderen erover praat.
Het gebed is de gouden sleutel die de poort der genade kan openen.
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik báál er van dat het allang bedtijd is, geen slaap heb, en niet kan stoppen met RF deze dag.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Petrus schreef:Ik báál er van dat het allang bedtijd is, geen slaap heb, en niet kan stoppen met RF deze dag.
Druk op die 'uit' knop, en ga anders nog even de krant lezen!

Of blijf gezellig hier :mrgreen:
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
riekie

Bericht door riekie »

als je verkering uitgaat :cry: :cry:
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11465
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Bericht door Mister »

Ai... sterke meid!
Adorote

Bericht door Adorote »

Balen een mens die baalt zal ernstig bij zichzelf ten rade moeten gaan .
riekie

Bericht door riekie »

Mister schreef:Ai... sterke meid!
bedankt
Gebruikersavatar
Daphne
Berichten: 4577
Lid geworden op: 17 jun 2002, 19:26

Bericht door Daphne »

Ik baal mensen van mensen die standaard te hard rijden en vervolgens als plakker bijna in je kofferbak kruipen omdat jij wel de juiste snelheid aanhoudt... :x :x :x (dit gaat over een stukje waarje 80kmh mag)

(denk maar niet dat ik me op laat jagen... ook niet door een vrachtwagen die lekker intimiderend tegen je aan aan het plakken is :shock: )
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Van mijn buurman die mij gistermiddag tot twee maal toe vol in mijn gezicht wilde meppen. :? Gelukkig was ik sneller in het ontwijken dan hij in het slaan :mrgreen:
Gesloten