"Jij Daar" onder censuur.......

Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Wat een ontzettende idioterie dat er gelijk een site over deze kwestie wordt geopend inclusief de tekst van de brief, reactie daarop, de reacties van de diverse forums etc.

Ik zeg niet dat ik helemaal achter de brief van die kerkenraad sta, maar ik begin wel steeds meer te vervreemden van die SRA/Jijdaar/Refoweb wereld met bijbehorend sfeertje.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9022
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Bericht door J.C. Philpot »

Kislev schreef:Ik zeg niet dat ik helemaal achter de brief van die kerkenraad sta, maar ik begin wel steeds meer te vervreemden van die SRA/Jijdaar/Refoweb wereld met bijbehorend sfeertje.
Ik weet zeker dat de betreffende stichting hier ook niet achter staat.

Verder vind ik dat de link naar de betreffende (vertrouwelijke!) brief van dit forum verwijderd moet worden. Dit is gestook, scheurmakerij en tweedracht zaaien, en als zodanig onchristelijk en onbijbels.
Gebruikersavatar
Kaw
Berichten: 5448
Lid geworden op: 07 jun 2003, 08:42
Contacteer:

Bericht door Kaw »

De brief zegt niet in directe bewoording dat de jijdaar-bijeenkomsten afwijken van de gezonde leer. Er worden enkel toespelingen gedaan en indrukken gewekt. Ik vind dat wel bedenkelijk. Was er dan niets concreets om de jijdaar-avonden af te schieten?
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Bericht door JolandaOudshoorn »

wat mij betreft mag dit topic dicht. Ik word verdrietig over de manier hoe "christenen" hier over elkaar praten en oordelen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

De berichten van refoforum worden onzorgvuldig overgenomen

Freek: "Dat van de kerkbode kan ik me wel voorstellen, omdat de kerkbode van Terwolde ook de kerkbode van Apeldoorn en Arnhem is. Daarom plaatsen ze liever niet teveel gevoelige informatie. En het 'vertrouwelijk' betekende denk ik vooral: zet het niet gelijk in de krant. Het RD is dichtbij en toen de gemeente van Apeldoorn op zijn kop stond bij de affaire rond de radiotoespraak van broeder K. Bokma (2001), plaatste die krant ook het ene artikel na het andere, drifrit citerend uit kerkenraadsbrieven."


Dit zou ik gezegd hebben :? Ik heb nog nooit van Bokma gehoord.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16767
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

freek schreef: Ik heb nog nooit van Bokma gehoord.
Afbeelding
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

Dat zei Unionist in een ander topic.

Ik had het idee dat dit al ergens anders werd besproken trouwens.
wim
Berichten: 3776
Lid geworden op: 30 okt 2002, 11:40

Bericht door wim »

Hendrikus schreef:
freek schreef: Ik heb nog nooit van Bokma gehoord.
Afbeelding
Hendrikus is altijd in voor een vrolijke noot, daarbij geholpen door Google. Neem er nog eentje.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Bericht door Jongere »

wim schreef:
Hendrikus schreef:
freek schreef: Ik heb nog nooit van Bokma gehoord.
Afbeelding
Hendrikus is altijd in voor een vrolijke noot, daarbij geholpen door Google. Neem er nog eentje.
:mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Josephus
Berichten: 2935
Lid geworden op: 04 dec 2006, 16:28
Locatie: Randstad

Bericht door Josephus »

freek schreef:De berichten van refoforum worden onzorgvuldig overgenomen

Freek: "Dat van de kerkbode kan ik me wel voorstellen, omdat de kerkbode van Terwolde ook de kerkbode van Apeldoorn en Arnhem is. Daarom plaatsen ze liever niet teveel gevoelige informatie. En het 'vertrouwelijk' betekende denk ik vooral: zet het niet gelijk in de krant. Het RD is dichtbij en toen de gemeente van Apeldoorn op zijn kop stond bij de affaire rond de radiotoespraak van broeder K. Bokma (2001), plaatste die krant ook het ene artikel na het andere, drifrit citerend uit kerkenraadsbrieven."


Dit zou ik gezegd hebben :? Ik heb nog nooit van Bokma gehoord.
Nou, quote-technisch zijn het inderdaad wel eikels daar.
Josephus: "In feite moet een gemeentelid een kerkenraad te allen tijde gehoorzamen, tenzij het tegen Gods Woord ingaat."
Ik ben zeer vereerd dat mijn naam daar voorkomt, maar dit komt niet echt overeen met wat ik hier geschreven heb... :shock:
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Bericht door freek »

Hendrikus schreef:
freek schreef: Ik heb nog nooit van Bokma gehoord.
Afbeelding
:mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol:
cosmo
Berichten: 681
Lid geworden op: 14 sep 2007, 15:09

Bericht door cosmo »

geledu schreef:Wat een verschrikkelijke reactie's over ambtsdragers op het gastenboek van Jijdaar.....
Dat is nogal begrijpelijk, daar de reactie van de ambtsdragers in kwestie ook verschrikkelijk was.
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Ik vind dat ook als ambtsdrager je heel voorzichtig moet zijn met
" satan " bij een ander neer te leggen. En zeker als je geen gesprek hebt gehad, maar die beschuldiging er wel neerlegt.
Ik ben meer geschokt door wat ambtsdragers hier zeggen dan wat ik over de avonden lees. Ik weet er in houdelijk dus weinig van.
Het is gewoon de toon waar ik van schrik.
Een vraagje, waar willen ze hun jeugd dan zien?? Bar of disco??
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

IK heb nog steeds niet concreet gemaakt gezine waarin Jijdaar afwijkt van de leer van het Oude en Nieuwe Testament.

En voor de mensen zonder historische kennis: K. Bokma (oud-hoofdredacteur van het RD) was indertijd ouderling in de Ger Gem van Apeldoorn. Hij had de euvele moed om een meditatie te houden in het EO-programma "Laat ons de rustdag wijden". Dat is zo'n beetje hetzelfde als "Hand in hand kameraden" zingen in het Ajax-vak: Je wordt direct verscheurd.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Bericht door Auto »

cosmo schreef:
geledu schreef:Wat een verschrikkelijke reactie's over ambtsdragers op het gastenboek van Jijdaar.....
Dat is nogal begrijpelijk, daar de reactie van de ambtsdragers in kwestie ook verschrikkelijk was.
Nee dat vind ik NIET begrijpelijk. Als je van mening bent (terecht of onterecht) dat die ander niet deugd dan gebruik je niet dezelfde wapens. Christus leert anders! En gaan we de zonde goedpraten omdat die ander ook erg was. Dit bedoelde ik al eerder en die mensen die zulke zaken schrijven onderstrepen de kritiek die er op de stichting is. Er is nu meer kapot gemaakt dan je denkt!
Gesloten