Kerkdiensten

Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16804
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: kerkdiensten?

Bericht door Hendrikus »

Bert Mulder schreef:
Mister schreef: Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.
Zouden ze echt de Domkerk bijvoorbeeld niet kunnen lenen even?
a. Qua zitplaatsenaantal is de Dom niet eens zo heel groot
b. Je wilt niet weten wat het kost om de Dom te huren
c. De bezoekers zitten nog steeds met het dure parkeren in de Domstad
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: kerkdiensten?

Bericht door Bert Mulder »

Hendrikus schreef:
Bert Mulder schreef:
Mister schreef: Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.
Zouden ze echt de Domkerk bijvoorbeeld niet kunnen lenen even?
a. Qua zitplaatsenaantal is de Dom niet eens zo heel groot
b. Je wilt niet weten wat het kost om de Dom te huren
c. De bezoekers zitten nog steeds met het dure parkeren in de Domstad

Tja, zit niks anders op. En maar goed ook. Eigen gebouw dus.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: kerkdiensten?

Bericht door Ander »

Gijs83 schreef:
Ander schreef:
Gijs83 schreef:
Er is er nog wel 1!

do 2 september DV is de bevestiging- en intrede van Ds.H.Lassche in de HHK in Rijssen. Meer gegevens daarover weet ik niet. Wellicht dat iemand anders dat wel weet.
Westerkerk, Haarstraat 95: 14:30 uur bevestiging door ds. P. de Vries, intrede om 19:30 uur.
Wat is eigenlijk de relatie met Ds.P.de Vries, hij is hier iig geen consulent, dat is volgens(wat ik horen zeggen heb) Ds.J.C.den Toom uit IJsselmuiden. Waar 'tover' dat je zo snel vandaan Ander?
Uit ds. Lassches kerkblad. Ik weet niet of het in de HHK gebruikelijk is dat de consulent bevestigt maar ds. de Vries en ds. Lassche kunnen nogal met elkaar opschieten geloof ik.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: kerkdiensten?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:Een pendelbus ?? Hoe groot is die kerk ?
Hoe groot is die bus.....
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Germanicus
Berichten: 726
Lid geworden op: 10 jul 2010, 11:10

Re: kerkdiensten?

Bericht door Germanicus »

JolandaOudshoorn schreef:
Mara schreef:Een pendelbus ?? Hoe groot is die kerk ?
Hoe groot is die bus.....
En hoeveel keer (en hoe snel) pendelt 'ie?! :nananere
Hier beneden is het niet.
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: kerkdiensten?

Bericht door jvdg »

Bert Mulder schreef:
Mister schreef:
Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.
Zouden ze echt de Domkerk bijvoorbeeld niet kunnen lenen even?

Meende trouwens dat een bevestigings en intrede dienst een gelegenheid voor de plaatselijke gemeente was, geen poppekast voor wie dan ook...

Dus, ik zou het gewoon in eigen gebouw houden. Allen die daar geen vaste zitplaats hebben (niet-leden dus) gewoon op het lichtje wachten. Als er geen plaats meer is, zullen diegenen dan gewoon terug naar huis moete....

Zie ook niet in waarom de burgemeester, plaatselijke gemeenten van andere kerkverbanden, enz. daar ook nog aanwezig bij moeten zijn en een woordje doen. Het gaat hier op de prediking van het Woord, niet om de persoon van de nieuwe dominee.
Binnenkort hopen we in onze gemeente een kandidaat bevestigd te zien tot predikant.
Maar ook hier geldt dat de genodigden de "ere" plaatsen innemen.
Vind ik fout, het wordt immers "onze" predikant.
Ik ben het derhalve van harte eens met onze Bert.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: kerkdiensten?

Bericht door JolandaOudshoorn »

jvdg schreef:
Bert Mulder schreef:
Mister schreef:
Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.
Zouden ze echt de Domkerk bijvoorbeeld niet kunnen lenen even?

Meende trouwens dat een bevestigings en intrede dienst een gelegenheid voor de plaatselijke gemeente was, geen poppekast voor wie dan ook...

Dus, ik zou het gewoon in eigen gebouw houden. Allen die daar geen vaste zitplaats hebben (niet-leden dus) gewoon op het lichtje wachten. Als er geen plaats meer is, zullen diegenen dan gewoon terug naar huis moete....

Zie ook niet in waarom de burgemeester, plaatselijke gemeenten van andere kerkverbanden, enz. daar ook nog aanwezig bij moeten zijn en een woordje doen. Het gaat hier op de prediking van het Woord, niet om de persoon van de nieuwe dominee.
Binnenkort hopen we in onze gemeente een kandidaat bevestigd te zien tot predikant.
Maar ook hier geldt dat de genodigden de "ere" plaatsen innemen.
Vind ik fout, het wordt immers "onze" predikant.
Ik ben het derhalve van harte eens met onze Bert.
Toen onze oud-predikant afscheid nam, deed hij dat bewust op een "gewone zondag en een gewoon tijdstip" met inderdaad als reden: ik neem afscheid van de gemeente. Ik geloof dat alleen een tweetal kerkeraadsleden van de gemeente waar hij naar toe zou gaan aanwezig waren en er waren geen "ere" plaatsen. (gelukkig)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: kerkdiensten?

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:
jvdg schreef:
Bert Mulder schreef:
Mister schreef:
Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.
Zouden ze echt de Domkerk bijvoorbeeld niet kunnen lenen even?

Meende trouwens dat een bevestigings en intrede dienst een gelegenheid voor de plaatselijke gemeente was, geen poppekast voor wie dan ook...

Dus, ik zou het gewoon in eigen gebouw houden. Allen die daar geen vaste zitplaats hebben (niet-leden dus) gewoon op het lichtje wachten. Als er geen plaats meer is, zullen diegenen dan gewoon terug naar huis moete....

Zie ook niet in waarom de burgemeester, plaatselijke gemeenten van andere kerkverbanden, enz. daar ook nog aanwezig bij moeten zijn en een woordje doen. Het gaat hier op de prediking van het Woord, niet om de persoon van de nieuwe dominee.
Binnenkort hopen we in onze gemeente een kandidaat bevestigd te zien tot predikant.
Maar ook hier geldt dat de genodigden de "ere" plaatsen innemen.
Vind ik fout, het wordt immers "onze" predikant.
Ik ben het derhalve van harte eens met onze Bert.
Toen onze oud-predikant afscheid nam, deed hij dat bewust op een "gewone zondag en een gewoon tijdstip" met inderdaad als reden: ik neem afscheid van de gemeente. Ik geloof dat alleen een tweetal kerkeraadsleden van de gemeente waar hij naar toe zou gaan aanwezig waren en er waren geen "ere" plaatsen. (gelukkig)
Zo zie ik het ook.
Ik wil hier wel de lijnen wat ruimer stellen, het is voor de eerste keer dat deze kandidaat in het ambt wordt gesteld.
Dus meerdere "ere" bezoekers, en dan doel ik op familie en goede vrienden, mogen dan, wat mij betreft, er nauwer bij betrokken zijn.
Maar, please, geen prominenten of mensen die menen ook wat te zeggen te hebben.

Is eenvoud dan toch niet het kenmerk van het Ware?
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: kerkdiensten?

Bericht door Bert Mulder »

jvdg schreef: Zo zie ik het ook.
Ik wil hier wel de lijnen wat ruimer stellen, het is voor de eerste keer dat deze kandidaat in het ambt wordt gesteld.
Dus meerdere "ere" bezoekers, en dan doel ik op familie en goede vrienden, mogen dan, wat mij betreft, er nauwer bij betrokken zijn.
Maar, please, geen prominenten of mensen die menen ook wat te zeggen te hebben.

Is eenvoud dan toch niet het kenmerk van het Ware?
Precies.

We moesten niets met die hele poppenkast die er van gemaakt wordt, willen te doen hebben.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23974
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: kerkdiensten?

Bericht door refo »

jvdg schreef:
Bert Mulder schreef:
Mister schreef:
Waarschijnlijk geen kerk vrij in Utrecht ? De hele gemeente moet nu grofweg 80 km afleggen om e.e.a. mee te kunnen maken.
Zouden ze echt de Domkerk bijvoorbeeld niet kunnen lenen even?

Meende trouwens dat een bevestigings en intrede dienst een gelegenheid voor de plaatselijke gemeente was, geen poppekast voor wie dan ook...

Dus, ik zou het gewoon in eigen gebouw houden. Allen die daar geen vaste zitplaats hebben (niet-leden dus) gewoon op het lichtje wachten. Als er geen plaats meer is, zullen diegenen dan gewoon terug naar huis moete....

Zie ook niet in waarom de burgemeester, plaatselijke gemeenten van andere kerkverbanden, enz. daar ook nog aanwezig bij moeten zijn en een woordje doen. Het gaat hier op de prediking van het Woord, niet om de persoon van de nieuwe dominee.
Binnenkort hopen we in onze gemeente een kandidaat bevestigd te zien tot predikant.
Maar ook hier geldt dat de genodigden de "ere" plaatsen innemen.
Vind ik fout, het wordt immers "onze" predikant.
Ik ben het derhalve van harte eens met onze Bert.
De echte intree is pas de eerste zondag. Op die intreedag ben je een vreemde in je eigen kerk.

IK ben ooit in de regelingscommissie gezet. Allerlei mensen met verschillende kleuren kaarten op verschillende plekken.
Een vertoning.
Het enige voordeel was dat ik een gereserveerde plek had. :hum
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
-DIA-
Berichten: 32962
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: kerkdiensten?

Bericht door -DIA- »

Rijssen Noorderkerk van de Gereformeerde Gemeenten:
Woensdag 25 augustus (vanavond dus)

19:30 uur: Ds. A. Verschuure
(tijdrede)
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gesloten