Wat is het dan?Erik1960 schreef:Mag ik ook dankbaar zijn zonder het eens te zijn met die gesel Gods?GerefGemeente-lid schreef:Als je het maar eens bent met die laatste zin.Erik1960 schreef:Mag daar ook anders naar gekeken worden?Ad Anker schreef:Ik vind dat ook best lastig eigenlijk. Een wereld die niet buigt onder de gesel Gods, massaal de toevlucht neemt tot menselijke oplossingen en maatregelen, niet verootmoedigd is tegenover God en dan dankbaar zijn omdat Hij verlichting schenkt. We hebben dat allerminst verdiend.
Want ik meen dat we het allemaal op zijn minst eens zouden moeten zijn dat we onder de gesel Gods liggen en we van en uit onszelf niets anders hebben verdiend dan enkel en alleen het loon en de straf op de zonde, dat is de dood.
Volgens mij is aan alles duidelijk te zien dat de tuchtroede Gods over deze aarde gaat. Dat werd al verkondigd in de brochure die aan het begin van de crisis werd geschreven en in veel reformatorische gemeenten door de kerkenraad werd uitgedeeld. Zie hier: https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... pr15840674
Ik heb het boekje ook gekregen van onze kerkenraad.
Ik herinner me een uitspraak van ds. G. Beens (predikant der Ger. Gem. te Kootwijkerbroek) dat als wij (kerkmens, wereldling, regering, natie, land, wereld) ons niet bekeren, dat die oordelen alleen maar vaker en meer zullen terug komen. En is er niet voorzegd dat dit in het laatste der dagen ook zal gebeuren?