COVID-19

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9385
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

merel schreef:Ik denk dat de gezondheidswinst van fietsen groter is dan de schade. Dit geldt m.i. ook voor vaccinatie. De bijwerkingen zijn nihil en voor het overgrote deel beperkt tot 24 uur tot de schade die covid veroorzaakt. Ik las ergens dat daardoor inmiddels 4,5 miljoen mensen wereldwijd aan overleden zijn in anderhalf jaar.
Wat vaccinatie betreft zien gelukkig de meeste mensen dat in. Waardoor verplichting op langere termijn maar een beperkte invloed zal hebben op zorg (maar ik vrees een gigantische invloed op de visie op taak en macht van de overheid).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: COVID-19

Bericht door eilander »

merel schreef:Afgelopen najaar was inderdaad zo dat vooral obese mensen de zorg belasten. Ik begreep dat dit verschoven is naar ongevaccineerde mensen.
Hier moet je m.i. nog een keer over nadenken. Het klinkt als: vroeger schilderde ik mijn kozijnen wit, nu met verf op waterbasis.
merel
Berichten: 10169
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

eilander schreef:
merel schreef:Afgelopen najaar was inderdaad zo dat vooral obese mensen de zorg belasten. Ik begreep dat dit verschoven is naar ongevaccineerde mensen.
Hier moet je m.i. nog een keer over nadenken. Het klinkt als: vroeger schilderde ik mijn kozijnen wit, nu met verf op waterbasis.
Klopt, dat ging mis ik wilde verwijzen naar een krantenartikel waarin stond dat met name blanke, zwangere vrouwen op de IC lagen.
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Dodo »

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dodo
Berichten: 5656
Lid geworden op: 15 jun 2013, 15:40
Locatie: dodo.refoforum@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Dodo »

Ik vind het onbegrijpelijk dat zo'n advertentie er door is gekomen bij het RD. Ivermectine heeft geen bewezen resultaten, het is een dierenmiddel en de fabrikant raadt het zelfs af.
Erskinees
Berichten: 2801
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Ik vraag me ook af of zulke gezondheidsclaims in advertenties gemaakt mogen worden. Zou het RD dat ook niet moeten checken voorafgaand aan plaatsing?
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11465
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: COVID-19

Bericht door Mister »

De verantwoordelijkheid zal in de eerste plaats liggen bij degene die het aanbiedt/zo stelt. Maar vind het niet verstandig van het RD om dit op te nemen.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10482
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: COVID-19

Bericht door Orchidee »

Dit middeltje zal het weer goed "doen" bij een groep mensen
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
windorgel
Berichten: 1388
Lid geworden op: 18 jan 2013, 23:40

Re: COVID-19

Bericht door windorgel »

Mister schreef:De verantwoordelijkheid zal in de eerste plaats liggen bij degene die het aanbiedt/zo stelt. Maar vind het niet verstandig van het RD om dit op te nemen.
Ik denk dat het berichtje er doorheen is geglipt. Normaliter plaatsen ze zulke dingen niet.
Wim Anker
Berichten: 4024
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

In Israël worden de 2x gevaccineerden als ongevacineerd beschouwd. Minimaal 3 spuiten benodigd om als vrij burger door het leven te mogen gaan.

De argumenten van de spuitpromotors zullen wel van het niveau zijn: Het lijkt morgen mooi weer te worden dus het is raadzaam nu vast zonnecreme te smeren. Morgen lijkt het anders te zitten, niet getreurd, smeer deze crème erboven op.

De wetenschap is verworden tot een weersvoorspelling.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9385
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Wim Anker schreef:In Israël zijn worden de 2x gevaccineerd als ongevacineerd beschouwd. Minimaal 3 spuiten benodigd om als vrij burger door het leven te mogen gaan.

De argumenten van de spuitpromotors zullen wel van het niveau zijn: Het lijkt morgen mooi weer te worden dus het is raadzaam nu vast zonnecreme te smeren.
Nu is de claim in Israel dat het nu al "mooi weer" is: https://www.haaretz.com/israel-news/isr ... 1.10161861

Ik vraag me af of het iets helpt om een derde prik te geven in de populatie.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Wim Anker
Berichten: 4024
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

parsifal schreef:
Wim Anker schreef:In Israël zijn worden de 2x gevaccineerd als ongevacineerd beschouwd. Minimaal 3 spuiten benodigd om als vrij burger door het leven te mogen gaan.

De argumenten van de spuitpromotors zullen wel van het niveau zijn: Het lijkt morgen mooi weer te worden dus het is raadzaam nu vast zonnecreme te smeren.
Nu is de claim in Israel dat het nu al "mooi weer" is: https://www.haaretz.com/israel-news/isr ... 1.10161861

Ik vraag me af of het iets helpt om een derde prik te geven in de populatie.
Oh... Dan ben jij ook een wappie.
merel
Berichten: 10169
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: COVID-19

Bericht door merel »

Ook al neemt de werkzaamheid af van het vaccin dan zal je lichaam het een volgende keer toch eerder herkennen en antistoffen tegen maken. Het is toch niet de bedoeling ( geweest) om ziekte te voorkomen, maar vooral om ziekenhuisopnames en sterfte te voorkomen?
Marco
Berichten: 3626
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: COVID-19

Bericht door Marco »

Wim Anker schreef:In Israël worden de 2x gevaccineerden als ongevacineerd beschouwd. Minimaal 3 spuiten benodigd om als vrij burger door het leven te mogen gaan.

De argumenten van de spuitpromotors zullen wel van het niveau zijn: Het lijkt morgen mooi weer te worden dus het is raadzaam nu vast zonnecreme te smeren. Morgen lijkt het anders te zitten, niet getreurd, smeer deze crème erboven op.

De wetenschap is verworden tot een weersvoorspelling.
Deze redenering is - of je het met de gang van zaken in Israël nou eens ben of niet - eentje van de onderste plank: er gebeurt iets, ene Wim Anker heeft met zijne profetische gaven door hoe de argumenten wel zullen zijn en concludeert in zijne functie als rechter en wetenschappelijk journalist even dat de wetenschap is verworden.

Kan het niveau wat omhoog, alsjeblieft?
Wim Anker
Berichten: 4024
Lid geworden op: 05 dec 2014, 18:34

Re: COVID-19

Bericht door Wim Anker »

Marco schreef:
Wim Anker schreef:In Israël worden de 2x gevaccineerden als ongevacineerd beschouwd. Minimaal 3 spuiten benodigd om als vrij burger door het leven te mogen gaan.

De argumenten van de spuitpromotors zullen wel van het niveau zijn: Het lijkt morgen mooi weer te worden dus het is raadzaam nu vast zonnecreme te smeren. Morgen lijkt het anders te zitten, niet getreurd, smeer deze crème erboven op.

De wetenschap is verworden tot een weersvoorspelling.
Deze redenering is - of je het met de gang van zaken in Israël nou eens ben of niet - eentje van de onderste plank: er gebeurt iets, ene Wim Anker heeft met zijne profetische gaven door hoe de argumenten wel zullen zijn en concludeert in zijne functie als rechter en wetenschappelijk journalist even dat de wetenschap is verworden.

Kan het niveau wat omhoog, alsjeblieft?
Tuurlijk. Ik adviseer om met een diabetes 1 patiënt te overleggen hoe te leven met dagelijkse injecties. Want that's the future.
Plaats reactie