Kinderboeken

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9546
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Kinderboeken

Bericht door parsifal »

Marco schreef: 13 jul 2024, 22:52
parsifal schreef: 13 jul 2024, 11:50Ook voor mij waren dat goede opvolgers van Piet Prins en Sibe van Aangium. Ook in groep 5 had ik al een meester die van vertellen hield. Zoiets geeft toch blijvende liefde voor geschiedenis.
Ik las laatst Snuf de hond nog eens (mijn dochter was er in bezig). Het is haast confronterend hoe in die boeken het geloof een rol speelt. Dat viel vroeger niet zo op.. *

* In het overzicht heet dit topic: "Kinderboeken door Snuf" :haha
Mee eens. Ik waardeer dat echt bij Piet Prins.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9398
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Kinderboeken

Bericht door J.C. Philpot »

Marco schreef: 13 jul 2024, 22:52Het is haast confronterend hoe in die boeken het geloof een rol speelt.
Zou je eens kunnen verwoorden wat het precies is in de manier waarop het geloof een rol speelt, dat je als confronterend ervaard?
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Jannah
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 apr 2021, 22:30

Re: Kinderboeken

Bericht door Jannah »

merel schreef: 20 jun 2022, 16:24 Boeken over de Mossad zijn inderdaad ook idee. Denk dat hij dat wel interessant vindt. Heb je specifieke boeken in gedachten hierover?
Bert Wiersema heeft er verschillende over de Mossad geschreven. Uit mn hoofd, operatie Noa en nog een paar in die serie. Leest makkelijk weg.

Ik hoor hier ook enthousiaste verhalen over boeken van Tom Clancy. Heb ze zelf nog niet gelezen.

Via de openbare bieb zijn ze wel te reserveren of te lenen vermoed ik.
KDD
Berichten: 1664
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Kinderboeken

Bericht door KDD »

De boeken van Tom Clancy raad ik niet aan vanwege de ongepaste woorden die hij gebruikt en het ijdel gebruiken van Gods Naam.
Jannah
Berichten: 69
Lid geworden op: 24 apr 2021, 22:30

Re: Kinderboeken

Bericht door Jannah »

KDD schreef: 22 jul 2024, 15:38 De boeken van Tom Clancy raad ik niet aan vanwege de ongepaste woorden die hij gebruikt en het ijdel gebruiken van Gods Naam.
Ohh, goed dat je dat aangeeft. Dat had ik hier nog niet gehoord.
We proberen er wel op te sturen, maar het is niet helemaal te voorkomen blijkbaar. Soms heb ik hier wel eens een boek waar ik bijv. een vloek in zie staan. Dan vraag ik wel eens, is je wat opgevallen of heb je dat ook gezien? Heel vaak ziet mijn zoon het niet eens, leest er zo overheen. Het gaat niet om die vloek maar om het verhaal reageert hij dan.

Ik vind dat soms wel lastig met boeken van de openbare bieb, helemaal met boekenwormen in huis die alles lezen wat los en vast zit.
Marco
Berichten: 3695
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Kinderboeken

Bericht door Marco »

J.C. Philpot schreef: 15 jul 2024, 14:24
Marco schreef: 13 jul 2024, 22:52Het is haast confronterend hoe in die boeken het geloof een rol speelt.
Zou je eens kunnen verwoorden wat het precies is in de manier waarop het geloof een rol speelt, dat je als confronterend ervaard?
Late reactie (want poosje weggeweest :D ): Confronterend omdat dat vroeger normaal leek, maar nu heel bijzonder is: in een jeugdboek (dat niet stichtelijk voor kleine kinderen bedoeld is) wordt in deze boeken gebeden, gedankt, zorgen over de kerk uitgesproken op een manier die je bijna niet meer terugziet. Op een manier waarop het niet alleen van de Heer gevraagd wordt, maar waar ook voluit op Hem vertrouwd wordt.
Plaats reactie