Vraag (algemeen)

Mannetje
Berichten: 7908
Lid geworden op: 23 mei 2014, 09:54
Locatie: Tholen

Re: Vraagje

Bericht door Mannetje »

Onlangs sprak ik een meisje dat in 4 havo zit. Zij gaf aan dat ze na haar havo geen fulltime Hbo-opleiding wilde doen, maar een combinatie werken leren. Even later legde ze het uit: ik heb serieus verkering en wij willen gaan jaren moeten wachten met trouwen, dus zoek ik een situatie waarin ik kan leren maar ook kan verdienen.
Ook een optie, lijkt me.

En zoals gezegd: je kunt met minder geld vaak ook veel doen.
-
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje.

Bericht door Mara »

Orchidee schreef:Ik weet het allemaal wel, maar de tijd is zo anders.
Toen ik 15/16 was ging ik bijna fulltime werken en nu moeten ze nog zolang naar school en leren.
Of een huwelijk wel of niet slaagt als een stelletje op jonge leeftijd verkering krijgt, hoeft niet daarvan af te hangen.
Ik ken stellen die vanaf de schoolbanken al bij elkaar waren en dat nog steeds zijn, 30-40 jaar.
Maar ik zou ook wel lichtelijk bezorgd zijn, als het onze dochter zou zijn.
Meiden moeten voor zichzelf kunnen zorgen, dat is een gegeven.
Je krijgt geen uitkering meer als je alleen komt te staan.
En kunnen een jongen en een meisje 7 jaar lang, "netjes" verkering hebben?
Het lijkt mij wel lang, eerlijk gezegd.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Vraagje.

Bericht door freek »

Mara schreef:
Orchidee schreef:Ik weet het allemaal wel, maar de tijd is zo anders.
Toen ik 15/16 was ging ik bijna fulltime werken en nu moeten ze nog zolang naar school en leren.
Of een huwelijk wel of niet slaagt als een stelletje op jonge leeftijd verkering krijgt, hoeft niet daarvan af te hangen.
Ik ken stellen die vanaf de schoolbanken al bij elkaar waren en dat nog steeds zijn, 30-40 jaar.
Maar ik zou ook wel lichtelijk bezorgd zijn, als het onze dochter zou zijn.
Meiden moeten voor zichzelf kunnen zorgen, dat is een gegeven.
Je krijgt geen uitkering meer als je alleen komt te staan.
En kunnen een jongen en een meisje 7 jaar lang, "netjes" verkering hebben?
Het lijkt mij wel lang, eerlijk gezegd.
Als ze vanaf het begin op elkaars lip zitten (ik bedoel figuurlijk, maar letterlijk speelt ook vast mee) zal dat 'netjes' verkering hebben op een gegeven moment lastig worden.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Daarom, ik ben eerlijk gezegd blij dat ze er hier allemaal nogal laat bij zijn. ;)

Ik heb ook een vraag, wij willen het terras opnieuw laten betegelen en zijn bij verschillende tegelleveranciers geweest.
De één adviseert worteldoek eronder, de ander niet.
Het zou niet uitmaken, omdat het probleem onkruid letterlijk uit de lucht komt vallen.
Wie heeft voor wel/niet worteldoek gekozen?
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33452
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Vraagje

Bericht door Tiberius »

Mara schreef:Daarom, ik ben eerlijk gezegd blij dat ze er hier allemaal nogal laat bij zijn. ;)

Ik heb ook een vraag, wij willen het terras opnieuw laten betegelen en zijn bij verschillende tegelleveranciers geweest.
De één adviseert worteldoek eronder, de ander niet.
Het zou niet uitmaken, omdat het probleem onkruid letterlijk uit de lucht komt vallen.
Wie heeft voor wel/niet worteldoek gekozen?
Ik heb niet voor worteldoek gekozen, maar heb daar spijt van.
Het onkruid komt weliswaar uit de lucht vallen, maar door het worteldoek schiet het geen wortel. Daardoor kan je het er makkelijker uit (laten) trekken.
ejvl
Berichten: 5775
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Vraagje

Bericht door ejvl »

Onkruid groeit tussen de stenen, het heeft immers zonlicht nodig.
Onder elke straat moet centimeters wit zand zitten, daar schiet het wortel, maar alleen tussen de stenen, en inderdaad van bovenaf.
Worteldoek heeft geen enkele zin.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door Luther »

Geen worteldoek. Kom je ook nog eens buiten voor een ontspannen klusje!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

Dat kom ik toch wel. :)
Maar ik vind het zo lelijk om mos en zevenblad tussen de tegels te zien, vooral dat laatste is nooit uit te roeien.
Nu scheelt het geloof ik al als je gecoate, i.i.g. gladde tegels kiest toch?
Je kunt het wel aan de leverancier vragen, maar ik hoor het altijd liever van ervaringen van anderen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23930
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Vraagje

Bericht door refo »

Worteldoek heeft wel zin bij een grindpad of -bed. Bij bestraten niet. Het tegelpad kan zelf dienen als wortelblokkade.
ejvl
Berichten: 5775
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Vraagje

Bericht door ejvl »

Het is wel afhankelijk van de steensoort als deze snel groen wordt of niet.
En nooit met een hogedrukspuit eroverheen.
Af en toe met de gifspuit wil ook helpen, al zijn de middelen tegenwoordig lang niet meer zo goed als vroeger.

Of je neemt bijvoorbeeld keramische tegels en laat deze dichtvoegen.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Vraagje

Bericht door Mara »

De zzper die het klusje gaat klaren zei dat hij bij sommige mensen fijn dun grind tussen de tegels strooit, met een soort cement.
Maar ik weet niet of ik dat mooi vind. :?
Morgenmiddag gaan we tegels kopen, we hebben een goed adres gevonden (denken wij).
Beetje mediterraans kleurtje wordt het. De muur van ons huis is nl. wit.

@ejvl: de verkoper van de loungeset zei dat ook, hogedrukspuit beschadigt meubilair en tegels.
Gifspuit kan niet, vanwege kattenpootjes die er overheen lopen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Vraagje

Bericht door Luther »

Asfalteren wil ook helpen!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10520
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Vraagje

Bericht door Zita »

Mara schreef:De zzper die het klusje gaat klaren zei dat hij bij sommige mensen fijn dun grind tussen de tegels strooit, met een soort cement.
Maar ik weet niet of ik dat mooi vind. :?
Morgenmiddag gaan we tegels kopen, we hebben een goed adres gevonden (denken wij).
Beetje mediterraans kleurtje wordt het. De muur van ons huis is nl. wit.

@ejvl: de verkoper van de loungeset zei dat ook, hogedrukspuit beschadigt meubilair en tegels.
Gifspuit kan niet, vanwege kattenpootjes die er overheen lopen.
Mijn buren draaien iedere drie jaar de stenen om, vanwege de hogedrukspuit-slijtage. Ik vermoed dat ze dus iedere twaalf jaar hun tuin opnieuw moeten laten bestraten.
Gelukkig doen de buren aan de andere kant nooit iets aan hun tuin. Als ik opgepept dien te worden om de boel weer een beetje fatsoenlijk te maken, kijk ik de ene kant op en schaam me diep. Als ik de wanhoop nabij ben, kijk ik de andere kant op, en valt het weer reuze mee.
Cremar
Berichten: 237
Lid geworden op: 25 nov 2013, 22:55

Re: Vraagje

Bericht door Cremar »

Maak ff een foto van jouw achtertuin dan kunnen wij mee beslissen.
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Vraagje

Bericht door MarthaMartha »

Mara schreef:De zzper die het klusje gaat klaren zei dat hij bij sommige mensen fijn dun grind tussen de tegels strooit, met een soort cement.
Maar ik weet niet of ik dat mooi vind. :?
Morgenmiddag gaan we tegels kopen, we hebben een goed adres gevonden (denken wij).
Beetje mediterraans kleurtje wordt het. De muur van ons huis is nl. wit.

@ejvl: de verkoper van de loungeset zei dat ook, hogedrukspuit beschadigt meubilair en tegels.
Gifspuit kan niet, vanwege kattenpootjes die er overheen lopen.
Mijn ouders hebben de voegen dicht laten maken, maar dat heeft het giga nadeel dat ook het water niet wegkan.... dus kijk uit hoe ze dat doen.

Wij hebben gekozen voor heel grote tegels, dat is: minder naden en dus minder onkruid.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie