Wat voor auto rijden wij?

Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Orchidee »

Erasmiaan schreef:
Gian schreef:
Erasmiaan schreef: Tja, wat is over de top. Als een zakenman een auto van 100000 euro rijdt maar hij maakt ook 50000 euro over aan goede doelen, dan zeg ik: er zijn weinig kerkgangers die de helft van het bedrag dat ze aan een auto spenderen ook aan goede doelen uitgeven.
Je mag leven naar je stand. Maar wel: bezittende als niets bezittende.
Zakenmannen en kerkgangers..
Wat zou de christen betamen?
weet ik niet?
Weet ik niet :quoi :quoi :quoi
Eenvoud en matigheid siert de mens!
Dus niet dit bijv:: http://www.mercedes-benz.nl/content/net ... ar_aw_gene
Maar zoiets bijv:http://www.suzuki.nl/lentedeals?gclid=C ... DgodrE2CMw
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Erasmiaan »

Orchidee schreef:
Erasmiaan schreef:
Gian schreef:
Erasmiaan schreef: Tja, wat is over de top. Als een zakenman een auto van 100000 euro rijdt maar hij maakt ook 50000 euro over aan goede doelen, dan zeg ik: er zijn weinig kerkgangers die de helft van het bedrag dat ze aan een auto spenderen ook aan goede doelen uitgeven.
Je mag leven naar je stand. Maar wel: bezittende als niets bezittende.
Zakenmannen en kerkgangers..
Wat zou de christen betamen?
weet ik niet?
Weet ik niet :quoi :quoi :quoi
Eenvoud en matigheid siert de mens!
Dus niet dit bijv:: http://www.mercedes-benz.nl/content/net ... ar_aw_gene
Maar zoiets bijv:http://www.suzuki.nl/lentedeals?gclid=C ... DgodrE2CMw
Lees even de discussie terug. Ik word er een beetje moe van om dingen te herhalen. Hier hebben we het namelijk al over gehad. Ik ging in op Gian die lijkt te suggereren dat je als christen geen zakenman kunt zijn.
PvS
Inactief
Berichten: 1298
Lid geworden op: 16 okt 2008, 21:08

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door PvS »

Mister schreef:
caprice schreef:
Droelie schreef:Ondertussen 85000 km op de teller..
O. Ik al 399.000 km meer.
Komt onze Volvo met 260.000 km. nog maar net kijken ;)
Onze auto vorig jaar ingeruild met 235.000 km op de teller.
Zien wij hem twee maanden geleden aangeboden worden op het internet met 175.000 km!!!
Eén ding weet ik, dat ik blind ben en niet zie...
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Marnix »

Zozo, dan hebben ze er wel een heeeeel eind mee in zijn achteruit gereden!
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Erasmiaan »

Marnix schreef:Zozo, dan hebben ze er wel een heeeeel eind mee in zijn achteruit gereden!
:)
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door caprice »

Orchidee schreef:Dus niet dit bijv:: http://www.mercedes-benz.nl/content/net ... ar_aw_gene
Dat is toch een hele gewone E-klasse, de taxi-auto?

Als je het nu over deze zou hebben...: http://www.mercedes-benz.nl/content/net ... flash.html
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door Orchidee »

caprice schreef:
Orchidee schreef:Dus niet dit bijv:: http://www.mercedes-benz.nl/content/net ... ar_aw_gene
Dat is toch een hele gewone E-klasse, de taxi-auto?

Als je het nu over deze zou hebben...: http://www.mercedes-benz.nl/content/net ... flash.html
:oO :oO :oO Een "gewone" E-klasse :wiz
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Marnix »

Ach ja, kost maar 50000 euro, verbruikt relatief veel, is duur in de verzekering, heeft niet meer ruimte dan een auto van 30000 euro minder.... en hij kan vast harder alleen mag dat niet. Maar dan heb je wel een merk! :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
Mister
Administrator
Berichten: 11456
Lid geworden op: 25 jul 2005, 12:06

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Mister »

Marnix schreef:Ach ja, kost maar 50000 euro, verbruikt relatief veel, is duur in de verzekering, heeft niet meer ruimte dan een auto van 30000 euro minder.... en hij kan vast harder alleen mag dat niet. Maar dan heb je wel een merk! :)
:haha
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door caprice »

Als iemand een trekker koopt van 150.000 euro of meer hoor ik nooit zulke reacties.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10479
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Orchidee »

caprice schreef:Als iemand een trekker koopt van 150.000 euro of meer hoor ik nooit zulke reacties.
Dan kan ik net zo goed een boekje open doen! helaas bekend met het fenomeen...boer moet goed gereedschap, vrouw kan de eindjes nauwelijks aan elkaar knopen :bobo
En wie gaat/kan dat betalen :quoi
En weer: is dat nodig en verantwoord :quoi
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door JolandaOudshoorn »

Gian schreef:
Erasmiaan schreef: Tja, wat is over de top. Als een zakenman een auto van 100000 euro rijdt maar hij maakt ook 50000 euro over aan goede doelen, dan zeg ik: er zijn weinig kerkgangers die de helft van het bedrag dat ze aan een auto spenderen ook aan goede doelen uitgeven.
Je mag leven naar je stand. Maar wel: bezittende als niets bezittende.
Zakenmannen en kerkgangers..
Wat zou de christen betamen?
Ik heb eiegnlijk nog geen inhoudelijke reactie gezien op de opmerking van Erasmiaan. Overigens ken ik genoeg christelijke zakenmannen die in dure auto's rijden en ja... soms wel meer dan het bedrag dat ze uitgeven aan een auto spenderen aan goede doelen.
Het is goed om ook in deze dingen niet op het uiterlijk te oordelen.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
jvdg
Berichten: 12063
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:07

Re: wat voor auto rijden wij?

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:
Gian schreef:
Erasmiaan schreef: Tja, wat is over de top. Als een zakenman een auto van 100000 euro rijdt maar hij maakt ook 50000 euro over aan goede doelen, dan zeg ik: er zijn weinig kerkgangers die de helft van het bedrag dat ze aan een auto spenderen ook aan goede doelen uitgeven.
Je mag leven naar je stand. Maar wel: bezittende als niets bezittende.
Zakenmannen en kerkgangers..
Wat zou de christen betamen?
Ik heb eiegnlijk nog geen inhoudelijke reactie gezien op de opmerking van Erasmiaan. Overigens ken ik genoeg christelijke zakenmannen die in dure auto's rijden en ja... soms wel meer dan het bedrag dat ze uitgeven aan een auto spenderen aan goede doelen.
Het is goed om ook in deze dingen niet op het uiterlijk te oordelen.
Precies, zo had ik ooit een klant die weigerde de giftenaftrek in zijn aangifte IB op te voeren, het was dan geen geven meer, vond hij. En dan praat je over giften in de vorm van het betalen van een nieuw kerkdak voor een grote NHK, financiering van projecten etc..
En voorzover mogelijk waren deze giften NN
Toen we hem uitlegden dat de uit de aftrekpost voortvloeiende belastingrestitutie weer zou kunnen worden aangewend voor het doen van nog meer giften, ging hij (na jaren) uiteindelijk overstag.

Evenzeer ken ik mensen u.h.v. mijn beroep die van het weinige wat ze hadden veel weggaven, en van alles wat ze zelf mochten ontvangen (al was het in natura) weer 10% afstonden voor goede doelen.

Kortom, in geen geval ligt het in ons vermogen om iemand te oordelen.
Nog afgezien van het feit dat wij onverhoord nooit mogen oordelen.
Een cliché, maar: Laat ons bij onszelf beginnen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door refo »

Het zijn allemaal mooie verhalen.

Maar 100.000 euro is voor een auto liederlijk veel geld. Zelfs als je als gewetensgeld het dubbele aan het Rode Kruis schenkt.
Marco
Berichten: 3624
Lid geworden op: 31 jul 2007, 13:55
Locatie: Waddinxveen

Re: Wat voor auto rijden wij?

Bericht door Marco »

refo schreef:Het zijn allemaal mooie verhalen.

Maar 100.000 euro is voor een auto liederlijk veel geld. Zelfs als je als gewetensgeld het dubbele aan het Rode Kruis schenkt.
Daarbij: Voor € 10.000,- krijg je duidelijk méér auto dan voor € 1000,-
Dat geld ook voor € 20.000 t.o.v. € 10.000,-
En ook nog wel voor € 30.000 t.o.v. 20.000,-

Maar mijns inziens worden daarboven de verschillen wel steeds kleiner. Ik vraag me werkelijk af of een Mercedes van € 50.000,- in de praktijk zoveel beter voldoet dan mijn (lease-)Renault van € 28.000,-. Veel groter wordt het niet (afgezien van een motorkap van twee meter), veel praktischer wordt het niet (zeker als je een coupémodel vergelijkt met een stationwagen met trekhaak..), veel stiller wordt het niet (met die 6-bak en de 1,5 dci motor hoor je bij 120 bijna niks), veel veiliger wordt het niet (en als dat al het geval is is dat ten koste van hen die géén auto van 2000 kilo rijden), veel betrouwbaarder wordt het niet (zie de ADAC statistieken van de laatste paar jaar) en zuiniger wordt het zeker niet. Sneller wordt het ook niet echt. Zelfs niet in Duitsland, want grote stukken harder rijden dan 150 tot 160 doe je ook met zo'n auto niet.

Blijft over... ja wat eigenlijk?
Plaats reactie