De beste wensen

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18746
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De beste wensen

Bericht door helma »

ik heb gelukkig nooit verjaardagen waar (te) veel alcohol geschonken wordt
en de meeste verjaardagen vind ik ook best gezellig.
Je hebt dan als familie in elk geval vaste momenten dat je elkaar ontmoet; anders zou ik sommige mensen bijna nooit meer zien.
Zeker in deze tijd waarin de liefde verkilt probeer ik de verjaardagen vast te houden als een mometn van bij elkaar zijn en het samen goed te hebben.
Gelukkig heb ik ook verjaardagen waar de gesprekken goed zijn.

De Bijbel zegt: vier uwe vierdagen. M.i. horen daar zeker Kerst maar ook verjaardagen zeker bij.
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10447
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: De beste wensen

Bericht door Orchidee »

Als het goed met elkaar hebben alleen van verjaardagen af moet hangen, is het juist "niet goed" vind ik...
Aan een verjaardag heb je niets, tot goede gesprekken kom je zelden of nooit,bij de meesten waar wij kwamen zat je of in de keuken of op de trap, wegens ruimtegebrek, het is meestal even een vluchtig contact, of helemaal niet, omdat ze "te ver weg zitten" je hebt meer aan een paar keer per jaar, goed persoonlijk contact, zonder dat je een huis vol hebt, ik/wij hebben een paar jaar geleden besloten om geen verjaardagen meer te houden, of bij te houden...met eigen gezin maken we er altijd iets speciaals van of gaan een keertje uit eten, wat we anders ook nooit doen.
Wel heb ik gezegd, en dat meen ik ook oprecht, dat iedereen hier altijd welkom is, desnoods eten ze mee, of komen een dagje, daar heb je veel meer aan, is ook veel gezelliger,en kan je alle aandacht voor elkaar hebben maar tot nu toe hebben daar weinig gehoor aan gegeven, dus is daar geen behoefte aan :hum
Ook goed moet iedereen zelf weten :), wij doen het zo, en het bevalt ons prima :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: De beste wensen

Bericht door Gian »

Afbeelding
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18746
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: De beste wensen

Bericht door helma »

Gods zegen toegwenst voor de Kerstdagen en het nieuwe jaar

Afbeelding
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De beste wensen

Bericht door Mara »

hmprff schreef:
Joannah schreef: Ik stuur niemand een kaart en wens er ook geen te ontvangen.
geef dat geld liever aan Woord en Daad of een goed doel.
Je kunt ook kaarten kopen waarvan de opbrengst naar W&D, OD of iets dergelijks gaat!
Ja leuk krijg je dezelfde kaarten terug, die je net weggestuurd hebt :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: De beste wensen

Bericht door albion »

eilander schreef:
Joannah schreef:
huisman schreef:
Joannah schreef:Mijn kerst en nieuwe jaar zullen op geen enkele manier anders gaan verlopen, dan hoe God het besloten heeft.
Of dus slechts 1 persoon, of de gehele wereld me dus een happy newyear wenst of niet, doet daar niets aan af of toe.
De puriteinen hadden destijds dit kerstfeest verboden, en daar kan ik ze geen ongelijk in geven.
Ik wel (hoewel de puriteinen mij erg lief zijn ) De geboorte van Christus herdenken op de opstandingsdag van Christus is toch wel bijzonder.
Ik zal wel voor super-rechts worden uitgemaakt, maar in de Schrift zie ik 2 verjaardagen die gevierd werden, Beiden waren boze mannen, moordenaars met macht , in feite(de een slachtte een bakker, de andere Johannes de doper). de eerste 2 eeuwen bestond er geen kerst. het is een 100% menselijke inzetting, dus.
De enige dag die door Jezus Zelf wordt genoemd om Hem te herdenken , is het Pascha , de dag waar Hij zo naar uit had gekeken, omdat dat de dag was, waarom Hij de voorafschaduwing ging waar maken en het Lam werd wat voor onze zonden werd geofferd.De uittocht uit Egypte werd vanaf toen de ware uittocht uit geestelijk egypte, de verlossing van de zonde.
EN dat is nu net de dag, die ten tijde van de introductie van kerstmis door de RKK en Constantijn, verboden werd om te herdenken.
Door Joden, en ook door vroege christenen, die natuurlijk nog tseeds het Pascha hielden.
Nog even een kalender wiskundig zo in elkaargezet door paus Gregorius, dat joods pasen en ons pasen nooit meer op dezelfde dag konden vallen, en klaar.
Denk daar nu eens over na, alsjeblieft.
Over verjaardagen: zouden alleen boze mannen en moordenaars hun verjaardag hebben gevierd? Ik vind dat niet zo'n sterk argument tegen het vieren van verjaardagen. Maar ik doe het ook niet altijd.

Over kerstviering: zeker een menselijke inzetting! Als we met elkaar zouden overeenkomen dat we de geboorte van Christus voortaan herdenken op 5 en 6 april vind ik het ook prima. Helemaal niet herdenken is geen optie, maar de datum is niet belangrijk. Het is wel handig om het allemaal tegelijk te doen.

Ik dacht dat de kinderen van Job ook altijd hun verjaardag vierden:

En zijn zonen gingen, en maakten maaltijden in ieders huis op zijn dag;11 en zij zonden henen,12 en nodigden hun drie zusteren, om met hen te eten en te drinken.


Volgens de kanttekeningen:
Te weten, zijner beurt om zijn maaltijd te geven; want hiervan ging zekere orde onder hen om. En misschien kwam de orde op elkeen, ten dage zijner geboorte. Want Job noemt dezen zijnen dag; Job 3:1.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De beste wensen

Bericht door Mara »

Veel ouderen zijn blij dat ze 1 x per jaar jarig zijn, komen de kinderen tenminste.
O nee, 2 x, op nieuwjaarsdag staat de parkeerplaats van het bejaardenhuis ook vol :huhu
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: De beste wensen

Bericht door oesterschelpje »

Orchidee schreef:Als het goed met elkaar hebben alleen van verjaardagen af moet hangen, is het juist "niet goed" vind ik...
Aan een verjaardag heb je niets, tot goede gesprekken kom je zelden of nooit,bij de meesten waar wij kwamen zat je of in de keuken of op de trap, wegens ruimtegebrek, het is meestal even een vluchtig contact, of helemaal niet, omdat ze "te ver weg zitten" je hebt meer aan een paar keer per jaar, goed persoonlijk contact, zonder dat je een huis vol hebt, ik/wij hebben een paar jaar geleden besloten om geen verjaardagen meer te houden, of bij te houden...met eigen gezin maken we er altijd iets speciaals van of gaan een keertje uit eten, wat we anders ook nooit doen.
Wel heb ik gezegd, en dat meen ik ook oprecht, dat iedereen hier altijd welkom is, desnoods eten ze mee, of komen een dagje, daar heb je veel meer aan, is ook veel gezelliger,en kan je alle aandacht voor elkaar hebben maar tot nu toe hebben daar weinig gehoor aan gegeven, dus is daar geen behoefte aan :hum
Ook goed moet iedereen zelf weten :), wij doen het zo, en het bevalt ons prima :super
Exact!! Zo doen wij het ook!
Tussendoor zien we regelmatig onze vrienden voorbij komen, "vieren" twee keer per jaar gezamelijk onze verjaardagen met 6 gezinnen bij elkaar en maken er met een hele club een gezellige middag en avond van.
Iedereen maakt wat te eten of neemt drinken mee, we zingen begeleid door allerlei instrumenten met elkaar na het eten, drinken nog een kop thee/koffie en ieder verspreid zich weer over het land.
Zo kan het ook, en het is veel leuker als al die verplichte verjaardagen bezoeken.
Maar familieleden hebben ons dit zeer kwalijk genomen en die zien we dus niet meer. Jammer dan!
Laatst gewijzigd door oesterschelpje op 22 dec 2010, 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: De beste wensen

Bericht door JolandaOudshoorn »

helma schreef:ik heb gelukkig nooit verjaardagen waar (te) veel alcohol geschonken wordt
en de meeste verjaardagen vind ik ook best gezellig.
Je hebt dan als familie in elk geval vaste momenten dat je elkaar ontmoet; anders zou ik sommige mensen bijna nooit meer zien.
Zeker in deze tijd waarin de liefde verkilt probeer ik de verjaardagen vast te houden als een mometn van bij elkaar zijn en het samen goed te hebben.
Gelukkig heb ik ook verjaardagen waar de gesprekken goed zijn.

De Bijbel zegt: vier uwe vierdagen. M.i. horen daar zeker Kerst maar ook verjaardagen zeker bij.
Ik sluit me bij je aan. Vaak heb ik heel goede gesprekken op verjaardagen!
Denk dat waar je hart vol van is, je mond van over loopt ;)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
oesterschelpje
Berichten: 832
Lid geworden op: 16 jun 2010, 14:35

Re: De beste wensen

Bericht door oesterschelpje »

JolandaOudshoorn schreef:
helma schreef:ik heb gelukkig nooit verjaardagen waar (te) veel alcohol geschonken wordt
en de meeste verjaardagen vind ik ook best gezellig.
Je hebt dan als familie in elk geval vaste momenten dat je elkaar ontmoet; anders zou ik sommige mensen bijna nooit meer zien.
Zeker in deze tijd waarin de liefde verkilt probeer ik de verjaardagen vast te houden als een mometn van bij elkaar zijn en het samen goed te hebben.
Gelukkig heb ik ook verjaardagen waar de gesprekken goed zijn.

De Bijbel zegt: vier uwe vierdagen. M.i. horen daar zeker Kerst maar ook verjaardagen zeker bij.
Ik sluit me bij je aan. Vaak heb ik heel goede gesprekken op verjaardagen!
Denk dat waar je hart vol van is, je mond van over loopt ;)
Hoe doen jullie dit dan als dinsdag Pietje zijn verjaardag viert, donderdag zit iedereen bij Marietje en een week later bij Klaas.
Dat ging ons de keel uit hangen, zeker met een grote familie.
Het ging altijd over hetzelfde, maar goede gesprekken waren er nauwelijks!
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De beste wensen

Bericht door Mara »

Nou idd, ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben !
sMorgens kwam de 1e visite en dat liep continue door tot savonds om 10 uur de laatste keer koffie zetten.
Ik had zelf helemaal niks aan de verjaardag, liep de hele dag heen en weer, tussendoor kindjes verzorgen.
Op naar de volgende, dezelfde hoofden.
Buiten de verjaardagen nauwelijks of geen contact :fi
Toen wij uiteindelijk de knoop doorhakten om deze farce te stoppen, haalden velen opgelucht adem.
Wij hebben familie over het hele land verspreid, ik vind het ongepast om ze te "verplichten" uren te laten rijden, in de file misschien, om ons te feliciteren. Wij doen het nu op een andere en veel leukere manier.
Deze tijd vraagt aanpassingen, als je vlakbij elkaar woont, geen probleem, maar iedereen heeft het druk en om nu je tijd te verdoen in de auto, laat maar.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: De beste wensen

Bericht door Desiree »

Vier het feest van de Heere Jezus met je hele hart en vertrouw op Hem in het nieuwe jaar.

Groetjes,

Desiree
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: De beste wensen

Bericht door JolandaOudshoorn »

onze Hoop ligt in een kribbe

Goede Feestdagen en een Gezegend 2011
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: De beste wensen

Bericht door Mara »

JolandaOudshoorn schreef:onze Hoop ligt in een kribbe

Goede Feestdagen en een Gezegend 2011
Jolanda, als we onze hoop blijven vestigen op dat kindje in de kribbe, zullen we nooit ver komen. Ik wens jou de verwachting van de volwassen Messias ! Want Die zal wederkomen op de wolken.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3997
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: De beste wensen

Bericht door Terri »

Mara schreef:
JolandaOudshoorn schreef:onze Hoop ligt in een kribbe

Goede Feestdagen en een Gezegend 2011
Jolanda, als we onze hoop blijven vestigen op dat kindje in de kribbe, zullen we nooit ver komen. Ik wens jou de verwachting van de volwassen Messias ! Want Die zal wederkomen op de wolken.
helaas, je begrijpt het echt niet!!!!
Plaats reactie