Eindtijd en zending aan alle volken

Toeschouwer
Berichten: 951
Lid geworden op: 19 jul 2004, 22:47

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Toeschouwer »

12 maart heb ik onderstaande vraag gesteld. Ik heb nog geen enkele reactie gezien.


Welke betekenis heeft voor jullie het Koninkrijk, wat versta je daaronder?
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Fjodor »

Toeschouwer schreef:12 maart heb ik onderstaande vraag gesteld. Ik heb nog geen enkele reactie gezien.


Welke betekenis heeft voor jullie het Koninkrijk, wat versta je daaronder?
Het rijk dat de Heere Jezus opricht en waar Hij regeert over de zijnen. Dat zijn dus in het bijzonder de mensen die zich de zijne mogen noemen.
Dat betekent te mogen en te kunnen rusten in Hem, want Hij regeert.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
edward
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 mar 2011, 09:24

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door edward »

Toeschouwer schreef:12 maart heb ik onderstaande vraag gesteld. Ik heb nog geen enkele reactie gezien.


Welke betekenis heeft voor jullie het Koninkrijk, wat versta je daaronder?
het Koningschap dat de behoudenen MET Hem zullen ontvangen, en waar zij zullen oordelen, de genadetijd zal voorbij zijn, en over alle heidenen die niet geloven, zal Hij met de Zijnen regeren.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Toeschouwer schreef:Dit is toch een discussieforum, moet dat persé allemaal volgens de gereformeerde-bevindelijke traditie?
Dit is inderdaad een discussieforum, maar wel op een bepaalde grondslag en binnen een bepaald kader, zie de forumregels en de door Gian geplaatste link.
Er zijn op internet meer dan voldoende plaatsen waar onbijbelse en ongereformeerde opvattingen geuit en verdedigd kunnen worden. Hier is dat niet gewenst.
Ik denk dat 'gereformeerd zijn' wel een bepaalde breedte kent, waarbij er ook wat grensverkeer plaatsvindt met andere theologische inzichten. Het star navelstaren op eigenlijk gereformeerd-zijn lijkt mij geen vruchtbare houding. Ik denk dat, zolang de kern van het gereformeerd belijden (zoals de leer van het 'TULIP') vastgehouden wordt, er gesprek mogelijk moet zijn. Het doorverwijzen naar niet-rechtzinnige fora lijkt me dan ook niet aan de orde.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18728
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Eindtijd en zending aan alle volken

Bericht door helma »


https://www.sermonaudio.com/playpopupvi ... 3712473011


Dit is echt een enorme ontwikkeling waar Sermon Audio aan heeft gewerkt.
Steven Lee reisde naar Kenia om het project te laten horen.
Een Engelstalige preek kan omgezet worden naar een willekeurige taal.
Plaats reactie