21 mei 2011; de wereld vergaat...

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door helma »

Volgens predikant Harold Camping trekt God over een paar uur de stekker uit het leven...

Getuigend interview van ds. W. Visscher met HPdeTijd
http://www.hpdetijd.nl/2011-05-21/over- ... er-de-kans
Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Berichten: 446
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Neeltje Jans »

Mooi interview, jammer dat men op zulke dingen altijd zo supervijanding reageert.
Maar de eventuele iemand die het wel ter harte neemt zal je niet horen, en da's logisch.
Neeltje Jans, moeder van 4
Gebruikersavatar
Ria
Berichten: 337
Lid geworden op: 14 mei 2010, 14:59

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Ria »

Ik hoorde het ja, vanavond om 18.00 zou het gebeuren. Wat een onzin, niemand zal het weten. Je moet ALTIJD bereid zijn!
You put me outside my safety-zone
Outside all the lines that made my home
To find out that no one really lives
Without giving what it is you give
Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Berichten: 446
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Neeltje Jans »

amerikaanse tijd he... das geloof ik middernacht bij ons...
Neeltje Jans, moeder van 4
DirkM
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 mei 2011, 23:22

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door DirkM »

Als de wereld zou vergaan dan zou het hele Woord van God niet kloppen.
Jezus komt terug om plaats te nemen op de troon van David, en de troon van David staat op aarde en niet in de Hemel. De aarde kan dus helemaal neit vergaan opde dag dat die man dat heeft genoemd. Hij moet dus gewoon beter lezen wat er staat in de rest van de Schrift.

Maar nu een heel andere vraag:
Als Jezus nou wel weer zou komen aanstaande dinsdag bijvoorbeeld, wat zou jij dan tot die tijd doen ?
Zou je je vrienden vertellen over Jezus ?
Of kan je dat niks schelen als hun verloren gaan omdat ze Hem niet kennen ?
Moet je aan anderen nog vergeving vragen voor iets wat je een ander hebt aangedaan ?
Als dat antwoord JA is, waarom stel je het dan uit ?

Ja mensen, dit geeft een heel andere kijk op de situatie natuurlijk.
Gebruikersavatar
Neeltje Jans
Berichten: 446
Lid geworden op: 19 mei 2011, 21:29

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Neeltje Jans »

Dirk mee eens dat je er op die manier naar moet kijken, niet mee eens dat de wereld niet zal vergaan: 2 petrus 3 :8-14:
8 Maar laat vooral dit u niet ontgaan, geliefden, dat één dag bij de Heere is als duizend jaar en duizend jaar als één dag.
9 De Heere vertraagt de belofte niet (zoals sommigen dat als traagheid beschouwen), maar Hij heeft geduld met ons en wil niet dat enigen verloren gaan, maar dat allen tot bekering komen.
10 Maar de dag des Heeren zal komen als een dief in de nacht. Dan zullen de hemelen met gedruis voorbijgaan en de elementen brandend vergaan, en de aarde en de werken daarop zullen verbranden.

11 Als deze dingen dus allemaal vergaan, hoedanig behoort u dan te zijn in heilige levenswandel en in godsvrucht;
12 u, die de komst van de dag van God verwacht en daarnaar verlangt, de dag waarop de hemelen, door vuur aangestoken, zullen vergaan en de elementen brandend zullen wegsmelten.
13 Maar wij verwachten, overeenkomstig Zijn belofte, nieuwe hemelen en een nieuwe aarde, waar gerechtigheid woont.
14 Daarom, geliefden, terwijl u deze dingen verwacht, beijver u om onbevlekt en smetteloos door Hem bevonden te worden in vrede
Verlangen wij nog wel naar de wederkomst zoals Petrus hier zegt?
Neeltje Jans, moeder van 4
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Gian »

Mooi om dit van Ds. Visscher te lezen. Ik kan niet in alles meegaan, maar gewoon zijn open houding.. :super

Verder heb ik van de Harold Camping niet zoveel op. Ik zag gisteren bij Cip.nl wat volgelingen die zeker wisten dat het vandaag zou gebeuren. Ze wisten alleen niet of ze ook opgenomen zouden worden. Dan is het toch wel vreemd dat je ds. Harold Camping wel met zekerheid gelooft, maar van jezelf niet weet of je ook mee mag.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
DirkM
Berichten: 179
Lid geworden op: 12 mei 2011, 23:22

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door DirkM »

Gian schreef:Mooi om dit van Ds. Visscher te lezen. Ik kan niet in alles meegaan, maar gewoon zijn open houding.. :super

Verder heb ik van de Harold Camping niet zoveel op. Ik zag gisteren bij Cip.nl wat volgelingen die zeker wisten dat het vandaag zou gebeuren. Ze wisten alleen niet of ze ook opgenomen zouden worden. Dan is het toch wel vreemd dat je ds. Harold Camping wel met zekerheid gelooft, maar van jezelf niet weet of je ook mee mag.
Op de knieën vallen voor God past dus blijkbaar niet bij die mensen, zal me dan ook niet verbazen als ze nog nooit gebogen hebben voor Koning Jezus en het gewoon niet willen ook.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Lourens »

Die mensen hebben hun baan en alles opgegeven.
Hun zullen ze morgen opstaan denk ik dan?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
edward
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 mar 2011, 09:24

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door edward »

Jezus weet niet wanneer het zal gebeuren, alleen God. En dan een zekere meneer Camping die op deze manier dus het christelijk geloof weer eens voor aap zet.
Weg met zulke lieden.De bijbel zou ze tovenaars noemen en waarzeggers.
Alleen al de hoogmoed dat een nietig mens God's plan meent te weten.
Bah.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Marnix »

Inderdaad. Ik zie uit naar de wederkomst, maar ik hoop dat mr. Camping voortaan zijn mond houdt.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door huisman »

Neeltje Jans schreef:Mooi interview, jammer dat men op zulke dingen altijd zo supervijanding reageert.
Maar de eventuele iemand die het wel ter harte neemt zal je niet horen, en da's logisch.
Niet zo'n mooi interview slechte vragen maar wel mooie goede antwoorden van Ds Visscher. Echt goed dat deze predikant zo'n interview wil doen. Wat mij wel trof in deze hype rondom de aankondiging van de oordeelsdag dat de wereld (en de kerk? ) zich vrolijk maakt over zo'n domme man die het einde aankondigd maar er absoluut geen rekening mee houd dat die oordeelsdag éénmaal echt zal komen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Marnix
Berichten: 13464
Lid geworden op: 21 jul 2005, 13:18
Locatie: Hilversum

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door Marnix »

Klopt. Je kan al t-shirts kopen met daarop "I survived judgement day 2011".

Ik hoop daarom dat deze man voortaan zijn mond houdt als het gaat om voorspellingen. Mensen gaan de wederkomst er niet serieuzer door nemen, integendeel. En ik hoop dat christenen wel hun verantwoordelijkheid op dit punt nemen en vertellen over Jezus Christus die terug zal komen om levenden en doden te oordelen, en dat er redding is door Hem....
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door MarthaMartha »

edward schreef:Jezus weet niet wanneer het zal gebeuren, alleen God. En dan een zekere meneer Camping die op deze manier dus het christelijk geloof weer eens voor aap zet.
Weg met zulke lieden.De bijbel zou ze tovenaars noemen en waarzeggers.
Alleen al de hoogmoed dat een nietig mens God's plan meent te weten.
Bah.
Maar met deze woordkeuze laat je weinig christelijke liefde en bewogenheid zien voor die mensen!
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: 21 mei 2011; de wereld vergaat...

Bericht door MarthaMartha »

Lourens schreef:Die mensen hebben hun baan en alles opgegeven.
Hun zullen ze morgen opstaan denk ik dan?
Inderdaad, ik ontmoette in 2010 een man die vast geloofde dat in 2010 de opname zou plaats vinden. Iemand had dit met een hele theorie vertelt en hij geloofde dit, het was met zoveel teksten onderbouwd, het leek ook heel gedegen. De beste man heeft al zijn geld weggegeven, heeft alleen gehouden wat hij zelf dat jaar nog nodig zou hebben. Het is een man die overal en altijd getuigd van de Heere Jezus, dat alleen in Hem behoud te vinden is. Ik heb respect voor zijn leven met de Heere en zijn getuigend leven. Toch ging 2010 voorbij zonder opname. Wat moet hij teleurgesteld zijn geweest, en ontgoocheld, ik heb met deze man te doen... ik hoop hem nog eens te ontmoeten en daar met hem over te spreken.
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Plaats reactie