RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:En wat is nu jouw conclusie: Jongeren kopen nu eenmaal smartphones dus laat maar zitten of probeer ze te wijzen op gevaren.
Mijn aanbeveling: Probeer jongeren te overtuigen van de zinloosheid/leegheid van de smartphonehype en predik distantie.
Zou dat zo'n groot offer zijn om zonder smartphone door het leven te gaan ?
Ja, dat is een te groot offer. En een zinloos offer bovendien, doorgaans.

Als je jongeren probeert te overtuigen van de zinloosheid/leegheid, plaats je je buiten de werkelijkheid. Dat is het namelijk niet.
Dat is jouw mening....ik denk daar echt totaal anders over.
Je mag daar anders over denken, maar, nogmaals, dat is geen realiteit.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door huisman »

eilander schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:En wat is nu jouw conclusie: Jongeren kopen nu eenmaal smartphones dus laat maar zitten of probeer ze te wijzen op gevaren.
Mijn aanbeveling: Probeer jongeren te overtuigen van de zinloosheid/leegheid van de smartphonehype en predik distantie.
Zou dat zo'n groot offer zijn om zonder smartphone door het leven te gaan ?
Ja, dat is een te groot offer. En een zinloos offer bovendien, doorgaans.

Als je jongeren probeert te overtuigen van de zinloosheid/leegheid, plaats je je buiten de werkelijkheid. Dat is het namelijk niet.
Als Daniël kon leven aan het hof van Babel, en als Obadja kon dienen aan het hof van Achab, zouden wij / onze jongeren dan de Heere niet kunnen dienen terwijl ze een smartphone bezitten?!
Daniël en Obadja hadden een nieuw hart.....dat geldt niet voor al onze jongeren. Daniël distantieerde zich van alle afgodendienst in Babel ook al kostte dat bijna zijn leven.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door eilander »

huisman schreef:
eilander schreef: Als Daniël kon leven aan het hof van Babel, en als Obadja kon dienen aan het hof van Achab, zouden wij / onze jongeren dan de Heere niet kunnen dienen terwijl ze een smartphone bezitten?!
Daniël en Obadja hadden een nieuw hart.....dat geldt niet voor al onze jongeren. Daniël distantieerde zich van alle afgodendienst in Babel ook al kostte dat bijna zijn leven.
Niet al onze jongeren hebben een nieuw hart, inderdaad. Maar nu zie ik een gevaar daarin dat we ons erg bezig houden met het verbieden van een stuk techniek, en met elkaar oplossingen bedenken over hoe we hier toch onze jongeren het beste vanaf kunnen houden. Terwijl we mogelijk over het hoofd zien dat het een schijnoplossing is. Want zonder een nieuw hart zullen ze nog verloren gaan.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:En wat is nu jouw conclusie: Jongeren kopen nu eenmaal smartphones dus laat maar zitten of probeer ze te wijzen op gevaren.
Mijn aanbeveling: Probeer jongeren te overtuigen van de zinloosheid/leegheid van de smartphonehype en predik distantie.
Zou dat zo'n groot offer zijn om zonder smartphone door het leven te gaan ?
Ja, dat is een te groot offer. En een zinloos offer bovendien, doorgaans.

Als je jongeren probeert te overtuigen van de zinloosheid/leegheid, plaats je je buiten de werkelijkheid. Dat is het namelijk niet.
Dat is jouw mening....ik denk daar echt totaal anders over.
Je mag daar anders over denken, maar, nogmaals, dat is geen realiteit.
Realiteit is ook dat hier op de veluwe elke week kerkelijke jongeren zich bijna in coma zuipen.Ook maar niets aan doen? Zijn wij zo wachters op de muren?

Dit is mijn realiteit; Wee dengenen, die de aarde en de zee bewonen , want de duivel is tot u afgekomen, en heeft groten toorn, wetende, dat hij een kleinen tijd heeft.

En in dat licht is niets op aarde neutraal.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door jakobmarin »

Zo lang mogelijk wachten met de jongeren om een smartphone toe te laten, maar als ze er eenmaal een hebben, dan er samen zo goed mogelijk mee omgaan.
Zelf heb ik al wel 15 jaar een smartphone, maar is mij tot zegen geweest (naast dat ik gewoon mijn werk ermee doe): lees de bijbel (dagtekst), beluister preken en lezingen (MP3), beluister (goede) boeken, beluister interessante (EO)-podcasts, etc. etc.

Over een aantal jaren zal het lastig zijn om zonder te kunnen inderdaad, maar hoe erg is dat?
Kan je nu nog zonder papier?
De smartphone en tablet wordt gewoon de vervanger van papier, en leer er zo goed mogelijk mee omgaan!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Realiteit is ook dat hier op de veluwe elke week kerkelijke jongeren zich bijna in coma zuipen.Ook maar niets aan doen?
Nee, nee. Ik zeg juist, dat we moeten handelen n.a.v. de realiteit. En als dat (van dat comazuipen) inderdaad realiteit is, moet je daarnaar handelen.

Zo ook bij smartphones. Je moet ook daarin handelen n.a.v. de realiteit. Zie onderstaande posting van Jakobmarin over niet-zinloze toepassingen van smartphones.
Jij probeert in onderstaand juist de realiteit te negeren. Dat gaat niet werken.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:
huisman schreef:Realiteit is ook dat hier op de veluwe elke week kerkelijke jongeren zich bijna in coma zuipen.Ook maar niets aan doen?
Nee, nee. Ik zeg juist, dat we moeten handelen n.a.v. de realiteit. En als dat (van dat comazuipen) inderdaad realiteit is, moet je daarnaar handelen.

Zo ook bij smartphones. Je moet ook daarin handelen n.a.v. de realiteit. Zie onderstaande posting van Jakobmarin over niet-zinloze toepassingen van smartphones.
Jij probeert in onderstaand juist de realiteit te negeren. Dat gaat niet werken.
Vreemd dat jij deze redenatie nooit op de TV hebt toegepast. Toen terechte totale distantie van de TV....en nu is alles geoorloofd als je ook maar de SV app op je smartphone hebt :bobo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door eilander »

huisman schreef:
Tiberius schreef:
huisman schreef:Realiteit is ook dat hier op de veluwe elke week kerkelijke jongeren zich bijna in coma zuipen.Ook maar niets aan doen?
Nee, nee. Ik zeg juist, dat we moeten handelen n.a.v. de realiteit. En als dat (van dat comazuipen) inderdaad realiteit is, moet je daarnaar handelen.

Zo ook bij smartphones. Je moet ook daarin handelen n.a.v. de realiteit. Zie onderstaande posting van Jakobmarin over niet-zinloze toepassingen van smartphones.
Jij probeert in onderstaand juist de realiteit te negeren. Dat gaat niet werken.
Vreemd dat jij deze redenatie nooit op de TV hebt toegepast. Toen terechte totale distantie van de TV....en nu is alles geoorloofd als je ook maar de SV app op je smartphone hebt :bobo
Nee huisman, zo doe je Tiberius geen recht.

Van een tv is overigens de zinloosheid vele malen groter dan het praktisch nut. Dat is bij een smartphone heel anders.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

Totale distantie is bij TV goed te doen, omdat er eigenlijk nauwelijks wat nuttigs mee te doen valt.
Maar bij smartphones is dat niet mogelijk. Zeker nu niet meer nu 91% (!) van de jongeren een smartphone heeft.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

huisman schreef:Realiteit is ook dat hier op de veluwe elke week kerkelijke jongeren zich bijna in coma zuipen.Ook maar niets aan doen?
Eigenlijk is dit wel een goed voorbeeld, dat je hier aanreikt.
Als je jouw redenering over smartphones toepast op alcohol, zou je elk gebruik van alcohol moeten verbieden (totale distantie), omdat (misschien 10% van de) jongeren er misbruik van maakt, door te comazuipen. Het nuttig gebruik (bijvoorbeeld voor de maag en andere menigvuldige zwakheden) gooi je daarmee dan ook weg.
-DIA-
Berichten: 32752
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:Totale distantie is bij TV goed te doen, omdat er eigenlijk nauwelijks wat nuttigs mee te doen valt.
Maar bij smartphones is dat niet mogelijk. Zeker nu niet meer nu 91% (!) van de jongeren een smartphone heeft.
En als je die dingen niet hebt, wat dan? Er wordt bij Ahold gedacht om met een mobiel te betalen. Ik bedoel, als alles steeds verder in die richting wordt doorgeschoven zal er misschien een moment komen dat een bapaalde groep mensen om principiele redenen niet mee kan doen, buiten de gemeenschap wordt gesloten, en dan zou het in principe niet zo heel onverstaanbaar zijn als een groep mensen niet meer kan kopen noch verkopen...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door eilander »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Totale distantie is bij TV goed te doen, omdat er eigenlijk nauwelijks wat nuttigs mee te doen valt.
Maar bij smartphones is dat niet mogelijk. Zeker nu niet meer nu 91% (!) van de jongeren een smartphone heeft.
En als je die dingen niet hebt, wat dan? Er wordt bij Ahold gedacht om met een mobiel te betalen. Ik bedoel, als alles steeds verder in die richting wordt doorgeschoven zal er misschien een moment komen dat een bapaalde groep mensen om principiele redenen niet mee kan doen, buiten de gemeenschap wordt gesloten, en dan zou het in principe niet zo heel onverstaanbaar zijn als een groep mensen niet meer kan kopen noch verkopen...
Ik begrijp wat je bedoelt, en zeker: we moeten hierop alert zijn.
Maar om zomaar zonder meer een stuk techniek hierop van toepassing te laten zijn, vind ik wel ver gaan. Het is niet nieuw overigens. En wellicht moeten we dit wel in deze richting zoeken.
Maar het gaat wel om méér dan alleen maar de combinatie van "iets wel/niet in bezit hebben - en dan wel/niet kunnen kopen en verkopen". Want dan zou een pinpas ook al onder deze noemer vallen.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door huisman »

Tiberius schreef:Totale distantie is bij TV goed te doen, omdat er eigenlijk nauwelijks wat nuttigs mee te doen valt.
Maar bij smartphones is dat niet mogelijk. Zeker nu niet meer nu 91% (!) van de jongeren een smartphone heeft.
Met deze redenering hollen wij onze gezindte van binnen uit. De kerkgeschiedenis leert ons steeds weer opnieuw: Het verval komt niet van buiten maar van binnen. Als ik van jullie mag blijf ik waarschuwen tegen het "hebben" van een smartphone. Ik blijf het schadelijk vinden dat jullie zo makkelijk dit medium omarmen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
-DIA-
Berichten: 32752
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door -DIA- »

eilander schreef:
-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Totale distantie is bij TV goed te doen, omdat er eigenlijk nauwelijks wat nuttigs mee te doen valt.
Maar bij smartphones is dat niet mogelijk. Zeker nu niet meer nu 91% (!) van de jongeren een smartphone heeft.
En als je die dingen niet hebt, wat dan? Er wordt bij Ahold gedacht om met een mobiel te betalen. Ik bedoel, als alles steeds verder in die richting wordt doorgeschoven zal er misschien een moment komen dat een bapaalde groep mensen om principiele redenen niet mee kan doen, buiten de gemeenschap wordt gesloten, en dan zou het in principe niet zo heel onverstaanbaar zijn als een groep mensen niet meer kan kopen noch verkopen...
Ik begrijp wat je bedoelt, en zeker: we moeten hierop alert zijn.
Maar om zomaar zonder meer een stuk techniek hierop van toepassing te laten zijn, vind ik wel ver gaan. Het is niet nieuw overigens. En wellicht moeten we dit wel in deze richting zoeken.
Maar het gaat wel om méér dan alleen maar de combinatie van "iets wel/niet in bezit hebben - en dan wel/niet kunnen kopen en verkopen". Want dan zou een pinpas ook al onder deze noemer vallen.
Precies! Daar heb ik al over gedacht bij de invoering van het pinsyteem. Dit wordt steeds meer verfijnd, en nu ligt het dan niet aan de techniek op zich. Maar wel de mogelijkheid die de wereld heeft om met een dergelijk systeem een groep mensen uit te sluiten. Vanzelf zal dat niet in eerste instantie de bedoeling zijn van dit systeem, maar ook de satan weet heel goed wat hij hiermee zou kunnen bereiken als het hem toe wordt gelaten.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: RD: Toekomst blijft voor Kliksafe nog ongewis

Bericht door Tiberius »

-DIA- schreef:
Tiberius schreef:Totale distantie is bij TV goed te doen, omdat er eigenlijk nauwelijks wat nuttigs mee te doen valt.
Maar bij smartphones is dat niet mogelijk. Zeker nu niet meer nu 91% (!) van de jongeren een smartphone heeft.
En als je die dingen niet hebt, wat dan? Er wordt bij Ahold gedacht om met een mobiel te betalen. Ik bedoel, als alles steeds verder in die richting wordt doorgeschoven zal er misschien een moment komen dat een bapaalde groep mensen om principiele redenen niet mee kan doen, buiten de gemeenschap wordt gesloten, en dan zou het in principe niet zo heel onverstaanbaar zijn als een groep mensen niet meer kan kopen noch verkopen...
Er zijn al verschillende pilots (proefprojecten) met betalen via mobiel uitgevoerd; ook door AH, bijvoorbeeld in Rotterdam.
Tot nu toe falen ze allemaal vanwege een kip-ei probleem: winkeliers installeren de betaalapparatuur niet, omdat er nauwelijks mee betaald wordt en klanten activeren de betaalmiddelen niet, omdat er nauwelijks mee betaald kan worden.
Het is vergelijkbaar met de binnenkort op te heffen Chipknip.
Plaats reactie