Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

DDD
Berichten: 28849
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Een nieuw toetsenbord uit Cambridge omdat uitgerekend in mijn vakantie het toetsenbord van de laptop het begeeft.
merel
Berichten: 9924
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

DDD schreef: 04 aug 2023, 22:41 Een nieuw toetsenbord uit Cambridge omdat uitgerekend in mijn vakantie het toetsenbord van de laptop het begeeft.
Werk jij tijdens de vakantie door?
DDD
Berichten: 28849
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Ja. Dat wil zeggen, een half uur tot twee uur per dag, al naar gelang het weer en hoe het uitkomt. En dus of de apparatuur het doet.

Ik vind het prettig om het bij te houden. Dan hoef ik ook niets aan collega's over te dragen. Dat kost dagen aan werkoverdrachten schrijven. Een collega van mij was er vroeger drie dagen mee bezig, voor een vakantie van vier weken. Ik ben er nooit aan begonnen maar meld dat ik op vakantie ben maar wel bereikbaar en dat ik het niet vervelend vind om gestoord te worden voor dingen die aan de orde zijn. Als ze dringend zijn, moet dat er in de onderwerpregel bij staan. Ik werk totaal denk ik nog geen drie dagen in drie weken, en dat betreft dan vooral declarabele of in ieder geval daadwerkelijk nuttige werkzaamheden.

Ik kan op deze manier drie weken op vakantie. Bovendien ben ik met een vriend die vindt dat ik altijd erg veel energie heb, dus in de tijd dat hij uitrust, kan ik werken. Zo blijft de belasting een beetje in evenwicht zonder dat de een of de ander zich tekort gedaan voelt. :)

Los daarvan is een toetsenbord ook handig voor Refoforum. :D
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Hendrikus »

DDD schreef: 04 aug 2023, 22:41 Een nieuw toetsenbord uit Cambridge omdat uitgerekend in mijn vakantie het toetsenbord van de laptop het begeeft.
Aha, da's dan vast een heel intelligent toetsenbord :super
~~Soli Deo Gloria~~
DDD
Berichten: 28849
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door DDD »

Blijft nog de vraag op welke van de twee je doelt...
Bertiel
Berichten: 4651
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

Bagagewagen.
Vouwwagen gaat eruit, de tent gaat erin
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bertiel
Berichten: 4651
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

Vandaag een opblaas tent gekocht met vanalles erbij
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1431
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Marck »

Boekje De arme twijfelende christen tot Christus getrokken van Thomas Hooker aangeschaft.
Een "evangelisch" familielid zag zijn boek over Zelfverloochening en Zelfbeproeving (Puriteinse Klassieken) en wilde die direct lezen als ik hem uit had.
Heb haar toch aangegeven dat dit wel "zware kost" was als je voorkennis erg van evangelisch en Opwekkingsliederen niveau was.
Was ik daarin fout of hoogmoedig?
Bertiel
Berichten: 4651
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

Eerlijk maar niet geheel correct.
Laten ze het maar ervaren
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
merel
Berichten: 9924
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door merel »

Bertiel schreef: 12 aug 2023, 20:53 Vandaag een opblaas tent gekocht met vanalles erbij
Waar gaat de volgende reis naar toe?
Bertiel
Berichten: 4651
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Bertiel »

Dat duurt nog wel even. Kan zomaar ook Nederland zijn. De fietsen kunnen bovenop de Bagagewagen.
In Frankrijk denk ik aan de Drome
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2100
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Arja »

Marck schreef: 12 aug 2023, 21:05 Boekje De arme twijfelende christen tot Christus getrokken van Thomas Hooker aangeschaft.
Een "evangelisch" familielid zag zijn boek over Zelfverloochening en Zelfbeproeving (Puriteinse Klassieken) en wilde die direct lezen als ik hem uit had.
Heb haar toch aangegeven dat dit wel "zware kost" was als je voorkennis erg van evangelisch en Opwekkingsliederen niveau was.
Was ik daarin fout of hoogmoedig?
Aaaah nee hoor, dat is niet fout. Als je een charismatische achtergrond hebt is het echt wennen om de puriteinen te lezen. Puriteinse geschriften gaan diep in op theologie en uitleg van de Bijbel. Ze moedigen mensen aan om echt diep na te denken over de Bijbel. Dit kan wat trager lezen en studeren betekenen dan wat wat ze gewend zijn. Maar we moeten het ook niet voor onszelf houden omdat we ons een beetje schamen voor de moeilijke taal. Tis wel goud toch?

Buiten Nederland worden de puriteinen door heel veel mensen gelezen. Ook door niet reformatorische gelovigen. Puriteinse geschriften kunnen een bron van diepgaande geestelijke groei zijn, ongeacht iemands geloofsachtergrond toch?
Online
Henk J
Berichten: 2612
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Henk J »

CD 'Anthems' gezongen door Choir of Trinity College Cambridge in Ely Cathedral. Zeer indrukwekkende cd, fantastische muziek en een geweldig koor.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16756
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Hendrikus »

Henk J schreef: 30 aug 2023, 20:54 CD 'Anthems' gezongen door Choir of Trinity College Cambridge in Ely Cathedral. Zeer indrukwekkende cd, fantastische muziek en een geweldig koor.
Geweldig goed koor, en perfecte opnamelocatie. Hun laatste opname onder Stephen Layton, die helaas vertrekt. Stephen Grahl volgt hem in januari "24 op.
~~Soli Deo Gloria~~
Online
Henk J
Berichten: 2612
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Henk J »

Hendrikus schreef: 30 aug 2023, 21:02
Henk J schreef: 30 aug 2023, 20:54 CD 'Anthems' gezongen door Choir of Trinity College Cambridge in Ely Cathedral. Zeer indrukwekkende cd, fantastische muziek en een geweldig koor.
Geweldig goed koor, en perfecte opnamelocatie. Hun laatste opname onder Stephen Layton, die helaas vertrekt. Stephen Grahl volgt hem in januari "24 op.
Hier een kleine impressie: https://www.youtube.com/watch?v=1FCXaVcCfT4
Plaats reactie