Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3056
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Lilian1975 »

Bertiel schreef:ik hou er zeker van, maar kan er helaas niet tegen qua longen
Oh ja dar is dan geen fijne bloem...
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8982
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door J.C. Philpot »

Ook een nieuwe aanwinst vanmorgen: een positieve test van de GGD (de zelftest zegt nog steeds: negatief).

Blijkbaar vorige week van mijn vrouw gekregen (we waren sinds begin vorige week in quarantaine, vrouw en kinderen zijn er al uit). Terugkijkend heb ik vorige week een prikkeltje in mijn neus gevoelt, iets een licht vreemd smaakje en mijn maag rommelde iets. Verder helemaal nergens last van gehad, en ik ging er dan ook vanuit dat de uitslag negatief zou zijn.

Nu nog goed nadenken wanneer ik vorige week de eerste prikkeling in mijn neus en rommeling in mijn maag voelde, om te kunnen bepalen of ik er evt vandaag, of mogelijk zaterdag pas weer onder de mensen mag komen.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Erik1960 »

‘Tijd als kwetsbaarheid in de filosofie van Levinas’ van Jan Keij.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Erik1960 »

Het Grote Bosatlas puzzelboek deel 1 van Denksport. Allerlei vragen aan de hand van kaarten uit de Bosatlas. Van Elfstedentocht tot Afrika.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16752
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Hendrikus »

Erik1960 schreef:Het Grote Bosatlas puzzelboek deel 1 van Denksport. Allerlei vragen aan de hand van kaarten uit de Bosatlas. Van Elfstedentocht tot Afrika.
Het is ongelooflijk wat voor onzinnige boeken onder de vlag van de Grote Bosatlas verschijnen. Iemand meende mij ooit een plezier te doen door me voor m'n verjaardag de de Bosatlas van het cultureel erfgoed te geven. Jammer, die ligt hier nu ook stof te verzamelen...
~~Soli Deo Gloria~~
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Erik1960 »

Hendrikus schreef:
Erik1960 schreef:Het Grote Bosatlas puzzelboek deel 1 van Denksport. Allerlei vragen aan de hand van kaarten uit de Bosatlas. Van Elfstedentocht tot Afrika.
Het is ongelooflijk wat voor onzinnige boeken onder de vlag van de Grote Bosatlas verschijnen. Iemand meende mij ooit een plezier te doen door me voor m'n verjaardag de de Bosatlas van het cultureel erfgoed te geven. Jammer, die ligt hier nu ook stof te verzamelen...
Ik weet niet of je met de term ‘onzinnig’ doelt op dit puzzelboekje? Ken je die al dan? Ik vind het wel jammer dat je een boek van € 100,00 stof laat liggen vangen. Geef het dan weg.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Je kan het beter verkopen natuurlijk en van het geld een beter boek kopen.

De Catechismusverklaring van ds. Golverdingen, bijvoorbeeld.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Erik1960 »

GerefGemeente-lid schreef:Je kan het beter verkopen natuurlijk en van het geld een beter boek kopen.

De Catechismusverklaring van ds. Golverdingen, bijvoorbeeld.
Alweer een verklaring? ;-)
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door GerefGemeente-lid »

Erik1960 schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Je kan het beter verkopen natuurlijk en van het geld een beter boek kopen.

De Catechismusverklaring van ds. Golverdingen, bijvoorbeeld.
Alweer een verklaring? ;-)
Nog steeds dezelfde hoor.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10440
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: RE: Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Orchidee »

GerefGemeente-lid schreef:Je kan het beter verkopen natuurlijk en van het geld een beter boek kopen.

De Catechismusverklaring van ds. Golverdingen, bijvoorbeeld.
En wat voegt dat toe?
Er zijn zoveel catechismus verklaringen.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Job »

Orchidee schreef:
GerefGemeente-lid schreef:Je kan het beter verkopen natuurlijk en van het geld een beter boek kopen.

De Catechismusverklaring van ds. Golverdingen, bijvoorbeeld.
En wat voegt dat toe?
Er zijn zoveel catechismus verklaringen.
Ja, iets waar ik echt niets van begrijp. Het valt gewoon niet uit te leggen dat er keer op keer nieuwe verklaringen verschijnen. In ieder geval niet in het kader van bescheidenheid. "Om de vacante gemeenten te dienen", wordt er dan gezegd. Maar er is al zóveel moois en kostbaars.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Ad Anker »

Gewoon, omdat er markt voor is. Al kan ik me niet voorstellen dat er zoveel verkocht worden. Maar als het niet lonend zou zijn, doet de uitgever het toch niet, neem ik aan.
En voor de Zeeuwse vacante gemeenten is het wel fijn, die moeten elk jaar een nieuwe.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Job »

Ad Anker schreef:Gewoon, omdat er markt voor is. Al kan ik me niet voorstellen dat er zoveel verkocht worden. Maar als het niet lonend zou zijn, doet de uitgever het toch niet, neem ik aan.
En voor de Zeeuwse vacante gemeenten is het wel fijn, die moeten elk jaar een nieuwe.
Da's waar.
CvdW
Berichten: 2953
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door CvdW »

Ad Anker schreef:Gewoon, omdat er markt voor is. Al kan ik me niet voorstellen dat er zoveel verkocht worden. Maar als het niet lonend zou zijn, doet de uitgever het toch niet, neem ik aan.
En voor de Zeeuwse vacante gemeenten is het wel fijn, die moeten elk jaar een nieuwe.
Ik kan mij herinneren dat bij de catechismus verklaring van ds J. Karels er nog vele boeken lagen bij de boekhandel in 'Middelharnis'. Hij raakte ze aan de straatstenen niet kwijt. Ik hoop voor hem dat ze nu inmiddels verkocht zijn.
Laatst gewijzigd door CvdW op 10 feb 2022, 08:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 3000
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: RE: Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?

Bericht door Job »

CvdW schreef:
Ad Anker schreef:Gewoon, omdat er markt voor is. Al kan ik me niet voorstellen dat er zoveel verkocht worden. Maar als het niet lonend zou zijn, doet de uitgever het toch niet, neem ik aan.
En voor de Zeeuwse vacante gemeenten is het wel fijn, die moeten elk jaar een nieuwe.
Ik kan mij herinneren dat bij de catechismus verklaring van ds J. Karels er nog vele boeken lagen bij de boekhandel in 'Middelharnis'. Hij raakte ze aan de straatstenen niet kwijt. Ik hoop voor hem dat hij ze nu inmiddels verkocht zijn.
Ik vraag me met alle welwillendheid ook wel af hoe het werkt hoor, bij reformatorische uitgevers. In de reguliere uitgeverswereld is bekend dat er heel wat water door de Rijn moet stromen wil je manuscript worden aangenomen. Bij de reformatorische uitgevers lijkt alles wat aangeboden wordt door predikanten ook uitgegeven te worden. De grootste inkomstenbron zijn denk ik de eindejaars- en belijdenisgeschenken door oa kerkenraden, maar verder houdt het qua meditatie- en prekenbundels denk ik toch al snel op. Op wat leesouderlingen en "vurige fans" na.

En ik ben toch ook altijd benieuwd wat predikanten drijft om juist hún preken en meditaties aan te bieden, afgezien van goede doelen als kerkbouw. Vaak lees je in hun voorwoord iets in de trant van: we hebben niet beoogd iets nieuws te brengen. En andere bescheidenheden.

Terwijl er al zoveel goud op de markt is, vooral het oude goud. Maar goed.
Plaats reactie