Het grote weertopic

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door JolandaOudshoorn »

Bastiano schreef:
rivers schreef:superweer hier! :haha :yahoo
Hier ook.
:super
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10450
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door Orchidee »

We hebben de afgelopen dagen geheel niet te klagen...heerlijk Hollands weer :super
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
albion
Berichten: 7514
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:23
Locatie: ergens in nederland

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door albion »

Het giet hier en donker dat het is.... (in de verte wel wat gerommel gehoord)
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Gebruikersavatar
Orchidee
Berichten: 10450
Lid geworden op: 30 dec 2009, 15:06
Locatie: Naast de buren

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door Orchidee »

Op dit moment een grote wolkbreuk, en heftig onweer...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door henriët »

Vandaag en morgen: Wisselend bewolkt en buienNaast opklaringen komen er ook enkele buien voor. Hagel en een klap onweer zijn mogelijk. Vannacht vallen de meeste buien in de kustprovincies. De minimumtemperatuur loopt uiteen van 10 graden langs de kust tot lokaal 4 graden in het zuidoosten van het land. De zuidwestelijke wind is boven land matig, kracht 3, langs de kust matig tot vrij krachtig, kracht 4 tot 5, aan zee krachtig, 6 en in het waddengebied nog hard, 7.
Ook morgen overdag wisselen buien en opklaringen elkaar af. De middagtemperatuur ligt rond de 11 graden. De westelijke wind is matig, langs de kust vrij krachtig. In het Waddengebied is de wind aanvankelijk nog krachtig.


Vooruitzichten
Donderdag is het wisselend bewolkt met kans op een bui, vrijdag en in het weekeinde is het droog en schijnt geregeld de zon. De middagtemperatuur ligt rond de 11 graden en de nachten verlopen fris met lokaal vorst aan de grond. Vanaf zondag wordt het weer wat zachter.bron:knmi
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
MarthaMartha
Berichten: 13043
Lid geworden op: 21 nov 2007, 21:04
Locatie: Linquenda

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door MarthaMartha »

achter schijnt de zon, voor zien we een lucht die onheil voorspelt...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Gebruikersavatar
caprice
Berichten: 2672
Lid geworden op: 22 jan 2004, 21:51
Locatie: Woestijn des levens

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door caprice »

Ik kijk elke dag wel even naar de weerkaarten: http://www.weer.nl/weerkaarten/eenvoudig.html
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Gebruikersavatar
Margriet
Berichten: 1517
Lid geworden op: 17 dec 2003, 04:15
Locatie: Michigan
Contacteer:

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door Margriet »

Ik weet nog goed ,dat het eerste hert dat mijn man schoot en wij samen slachtten, een hele dikke laag vet had. Mijn man zei, dat word een strenge winter en dat was zo! Ik hoop jullie achter in November daar wat over te kunnen vertellen.. als we met het slachten bezig zijn..
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door henriët »

Margriet schreef:Ik weet nog goed ,dat het eerste hert dat mijn man schoot en wij samen slachtten, een hele dikke laag vet had. Mijn man zei, dat word een strenge winter en dat was zo! Ik hoop jullie achter in November daar wat over te kunnen vertellen.. als we met het slachten bezig zijn..
Oh wat leuk!
Ik ben erg benieuwd!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door henriët »

En dan het weer voor de komende dagen:vrijdag 28 tot en met donderdag 03 november 2011

Vandaag en morgen: Zacht met wolkenvelden, soms zon maar lokaal ook wat (mot)regen
In het noordwesten, westen en midden is het een groot deel van de dag bewolkt en valt er vooral vanmorgen af en toe (mot)regen. Elders zijn er wolkenvelden, maar is er soms ook zon te zien, met name in het zuidoosten van het land. De middagtemperatuur loopt uiteen van 14 graden in het westen tot 17 of misschien weer 18 graden in het zuiden van het land. De wind is eerst zwak tot matig uit richtingen tussen zuid en west en komt later vandaag uit uiteenlopende richtingen.
Komende nacht zijn er wolkenvelden, maar ook enkele opklaringen. In de opklaringsgebieden kan plaatselijk mist ontstaan, de kans hierop is het grootst in het noorden. Later kan de bewolking van het zuiden uit wat dikker worden en is wat lichte regen niet uitgesloten. De minimumtemperatuur ligt tussen de 11 graden in Zeeland en 7 graden in het noordoosten van het land. Er staat weinig wind.

Morgen, zaterdag, lost de eventuele mist op en drijven er vrij veel wolkenvelden over ons land. Plaatselijk kan hieruit wat lichte regen of motregen uit vallen. Vooral in de middag is er ook ruimte voor de zon. De middagtemperatuur ligt opnieuw tussen de 14 en 17 graden. De zuidoostenwind is zwak tot matig.

Zondag perioden met zon en vrijwel overal droog.
Daarna meer bewolking en af en toe een bui. Aanhoudend te zacht voor de tijd van het jaar.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door refo »

We krijgen in Nederland een vrij zachte winter.
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door henriët »

refo schreef:We krijgen in Nederland een vrij zachte winter.
haha, refo, hieronder zegt men iets heel anders.
Wat moet ik nu doen, dikke winterkleding kopen, of gewoon geen extra wol inkopen :super
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door refo »

Ik volg de weerprimeur.

De andere weerprofeten hebben waarschijnlijk een hert geslacht. Maar zo werkt dat echt niet.
Veel vet bij een hert heeft te maken met de hoeveelheid voedsel dat het kreeg in de zomer.
Als een hert om de één of andere reden weinig gegeten en zo minder vet opbouwt en komt er een strenge winter, dan gaat het dood.

The survival of the fittest.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door eilander »

refo schreef:Ik volg de weerprimeur.

De andere weerprofeten hebben waarschijnlijk een hert geslacht. Maar zo werkt dat echt niet.
Veel vet bij een hert heeft te maken met de hoeveelheid voedsel dat het kreeg in de zomer.
Als een hert om de één of andere reden weinig gegeten en zo minder vet opbouwt en komt er een strenge winter, dan gaat het dood.

The survival of the fittest.
Gesuggereerd werd dus dat het hert kan aanvoelen dat er een strenge winter komt en dus meer vet opbouwt.
(In dit geval kwam er geen strenge winter maar een strenge jager, maar dat terzijde....)

Er wordt toch wel vaker opgemerkt dat dieren iets kunnen aanvoelen als mensen dit nog niet zien aankomen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23888
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het grote WEERTOPIC [2]

Bericht door refo »

eilander schreef:
refo schreef:Ik volg de weerprimeur.

De andere weerprofeten hebben waarschijnlijk een hert geslacht. Maar zo werkt dat echt niet.
Veel vet bij een hert heeft te maken met de hoeveelheid voedsel dat het kreeg in de zomer.
Als een hert om de één of andere reden weinig gegeten en zo minder vet opbouwt en komt er een strenge winter, dan gaat het dood.

The survival of the fittest.
Gesuggereerd werd dus dat het hert kan aanvoelen dat er een strenge winter komt en dus meer vet opbouwt.
(In dit geval kwam er geen strenge winter maar een strenge jager, maar dat terzijde....)

Er wordt toch wel vaker opgemerkt dat dieren iets kunnen aanvoelen als mensen dit nog niet zien aankomen?
Dat klopt.
Maar dat dieren een aardbeving een paar uur eerder opmerken dan mensen lijkt me geloofwaardiger dan een hert dat de hele zomer lang extra vet opbouwt omdat de winter streng gaat worden.
Plaats reactie