Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Woord.

Cantate
Berichten: 227
Lid geworden op: 04 jul 2009, 12:03

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door Cantate »

Jongere schreef:
boontje schreef:Natuurlijk, de rol van de pers is vaak allesbehalve fris. Maar het punt van ds. Verhoeff was nu juist dat dominees en andere kerkmensen daar vaak helemaal niet aan denken...
Dat had hij ds. Vlietstra inderdaad kunnen schrijven, ja.

Ik vind het echt buiten alle proporties, deze reactie vanuit de PKN.
Inderdaad tonnen boter op hun hoofd!!!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door refo »

Cantate schreef:
Jongere schreef:
boontje schreef:Natuurlijk, de rol van de pers is vaak allesbehalve fris. Maar het punt van ds. Verhoeff was nu juist dat dominees en andere kerkmensen daar vaak helemaal niet aan denken...
Dat had hij ds. Vlietstra inderdaad kunnen schrijven, ja.

Ik vind het echt buiten alle proporties, deze reactie vanuit de PKN.
Inderdaad tonnen boter op hun hoofd!!!
Vertel?
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door huisman »

Jongere schreef:
boontje schreef:Natuurlijk, de rol van de pers is vaak allesbehalve fris. Maar het punt van ds. Verhoeff was nu juist dat dominees en andere kerkmensen daar vaak helemaal niet aan denken...
Dat had hij ds. Vlietstra inderdaad kunnen schrijven, ja.

Ik vind het echt buiten alle proporties, deze reactie vanuit de PKN.
Precies, de excuses van Ds C.J. Meeuse richting Ds Vlietstra in het RD van gisteren doet dan weldadig aan. Zo horen predikanten met elkaar om te gaan.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door boontje »

Een milde kastijding, als ik het goed begrijp...
claus
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 sep 2007, 19:42

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door claus »

Een vorstelijk gebaar van ds. C. J. Meeuse, die weer volop in de running is, dat hij zijn excuses maakt aan ds. A. Vlietstra in het RD.
boontje
Berichten: 258
Lid geworden op: 29 sep 2010, 17:35

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door boontje »

Waar maakt ds. Meeuse dan zijn excuses voor? Ik heb even gezocht op de website van het RD, maar het niet kunnen vinden.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door Ander »

huisman schreef: Precies, de excuses van Ds C.J. Meeuse richting Ds Vlietstra in het RD van gisteren doet dan weldadig aan. Zo horen predikanten met elkaar om te gaan.
En wel terecht ook. Ik werd een beetje nijdig van de bijdrage van ds. Meeuse, maar hij heeft het prima rechtgezet.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door vlinder »

Ander schreef:
huisman schreef: Precies, de excuses van Ds C.J. Meeuse richting Ds Vlietstra in het RD van gisteren doet dan weldadig aan. Zo horen predikanten met elkaar om te gaan.
En wel terecht ook. Ik werd een beetje nijdig van de bijdrage van ds. Meeuse, maar hij heeft het prima rechtgezet.
Ik google op excuses ds. Meeuwse, krijg ik de volgende hit:

Download Ds. C.J. Meeuse - Matthes 219 for ds 20166 Free Mp3 ...
http://www.nuttymp3.com/download/ds-20166/50
31 maart 2011 – Send "Ds. C.J. Meeuse" Ringtone to your Cell rington Ad ..... nater guru bangla songs · excuse · AMIT S Tu Mujhse Jab Se Mila Hai (...)

Zucht, waarom worden Gods knechten zo belachelijk gemaakt?
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door Gian »

Ik denk dat dit software is die alle mogelijk gevonden geluidsbestanden koppelt aan ringtones en andere reclame.

Trouwens, wanneer is iemand Gods knecht, en wanneer dan niet?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door vlinder »

Gian schreef:Ik denk dat dit software is die alle mogelijk gevonden geluidsbestanden koppelt aan ringtones en andere reclame.

Trouwens, wanneer is iemand Gods knecht, en wanneer dan niet?
Iedereen met inwendige en uitwendige roeping tot dienaar des Woords.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door Luther »

Goed commentaar van ir. De Bruin in het RD (Accent) vandaag!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door huisman »

Luther schreef:Goed commentaar van ir. De Bruin in het RD (Accent) vandaag!
Vond ik niet, wat vind jij er goed aan ?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ander
Berichten: 3548
Lid geworden op: 20 mar 2007, 20:50

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door Ander »

huisman schreef:
Luther schreef:Goed commentaar van ir. De Bruin in het RD (Accent) vandaag!
Vond ik niet, wat vind jij er goed aan ?
Nee vreselijk, wat een raar commentaar. Ik vind het diep verdrietig dat hij zo'n stukje moet schrijven. Inderdaad, wat is daar goed aan? Citeer Koelman maar niet meer want stel je voor dat een seculiere schrijver het ziet dan gaat hij er mee spotten. Jammer, ik noem dat uitholling van binnenuit en eigenlijk is dat veel erger dan een motie aannemen tegen weigerambtenaren.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door Luther »

huisman schreef:
Luther schreef:Goed commentaar van ir. De Bruin in het RD (Accent) vandaag!
Vond ik niet, wat vind jij er goed aan ?
Dat hij enerzijds het commentaar van B.J. Spruyt tot het zijne maakt, namelijk dat de media-hausse die ds. Vlietstra is overkomen het gevolg is van "seculier onbenul".

En anderzijds dat hij intern predikanten, andere ambtsdragers, docenten, etc. die kerk- en schoolblaadjes volschrijven voorhoudt, dat we ons bij elke zin die we opschrijven onszelf moeten afvragen of het niet geheel verkeerd gebruikt kan worden door een seculier mens. Dat we ons niet al te veilig moeten wanen. Dat betekent dus dat we mogen citeren wat we willen, maar dat we het (ook naar binnen toe trouwens!) veel meer zullen moeten uitleggen.
Kortom: een oproep om zorgvuldig te formuleren in rapport met de tijd.
En dat vind ik een praktisch en goed advies! Als je onnodig gedoe kunt voorkomen, waarom zou je dat dan niet nalaten?
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Het kastijden van onze kinderen in het licht van Gods Wo

Bericht door huisman »

Luther schreef:
huisman schreef:
Luther schreef:Goed commentaar van ir. De Bruin in het RD (Accent) vandaag!
Vond ik niet, wat vind jij er goed aan ?
Dat hij enerzijds het commentaar van B.J. Spruyt tot het zijne maakt, namelijk dat de media-hausse die ds. Vlietstra is overkomen het gevolg is van "seculier onbenul".

En anderzijds dat hij intern predikanten, andere ambtsdragers, docenten, etc. die kerk- en schoolblaadjes volschrijven voorhoudt, dat we ons bij elke zin die we opschrijven onszelf moeten afvragen of het niet geheel verkeerd gebruikt kan worden door een seculier mens. Dat we ons niet al te veilig moeten wanen. Dat betekent dus dat we mogen citeren wat we willen, maar dat we het (ook naar binnen toe trouwens!) veel meer zullen moeten uitleggen.
Kortom: een oproep om zorgvuldig te formuleren in rapport met de tijd.
En dat vind ik een praktisch en goed advies! Als je onnodig gedoe kunt voorkomen, waarom zou je dat dan niet nalaten?
Het grote gevaar is dan dat je de boodschap gaat aanpassen, verwateren enz. Ik vind het zeer slecht als predikanten bij hun schrijven,preken enz. rekening gaan houden wat de wereld ervan gaat zeggen. Ze moeten trouw zijn aan hun Zender en niet aan de wereld. Kijk naar de profeten , die pasten hun boodschap ook niet aan. Ik heb in een ander topic Romeinen 3 geciteerd, dat begrijpt de wereld toch ook niet. Dat hun keel een geopend graf is waar de doodslucht uit komt. Dat moeten wij natuurlijk eerst op onszelf toepassen maar het geldt ook wel degelijk voor veel media en politici. Het geldt namelijk alle mensen van nature.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie