2 leerlingen van het Driestar College vermist

Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

2 leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door JolandaOudshoorn »

http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... t_1_606918

Kennen jullie deze beweging/sekte??
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: twee leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door Geduld »

Wel van gehoord. Zij hadden, ik meen vorig jaar, ook een datum voor de wederkomst voorspeld. Alle kinderen
waren van school gehaald en ze gingen ergens zitten wachten. Maar het precieze weet ik er niet van.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Efraim_Genootschap Hier staat meer informatie


edit: niet vorig jaar, maar 2001 al, dat dat al zo lang geleden is...
let sin never hold true, that Love never broke through.
ZWP
Berichten: 1678
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:43

Re: twee leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door ZWP »

Gebruikersavatar
Geduld
Berichten: 335
Lid geworden op: 15 jul 2011, 16:02

Re: twee leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door Geduld »

over dwaalleer gesproken. Ik zou ook de eerste sekte nog tegen moeten komen die
gewoon op haar website zet: we zijn een sekte..
let sin never hold true, that Love never broke through.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: twee leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door Afgewezen »

Kan de topictitel misschien met een hoofdletter begonnen worden?
Grmbrbl....grr... :banghead
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: twee leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:Kan de topictitel misschien met een hoofdletter begonnen worden?
Grmbrbl....grr... :banghead
Tja, die taal.
Maar zo kan het ook. :)
Dan doe ik zowel recht aan de topicstarter (niet met een hoofdletter beginnen) als aan jou.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: twee leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Kan de topictitel misschien met een hoofdletter begonnen worden?
Grmbrbl....grr... :banghead
Tja, die taal.
Maar zo kan het ook. :)
Dan doe ik zowel recht aan de topicstarter (niet met een hoofdletter beginnen) als aan jou.
Getallen onder de twintig dienen bij voorkeur voluit geschreven te worden. Dus een verbetering is dit niet echt. :hum
Cantate
Berichten: 227
Lid geworden op: 04 jul 2009, 12:03

Re: twee leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door Cantate »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:Kan de topictitel misschien met een hoofdletter begonnen worden?
Grmbrbl....grr... :banghead
Tja, die taal.
Maar zo kan het ook. :)
Dan doe ik zowel recht aan de topicstarter (niet met een hoofdletter beginnen) als aan jou.
Eigenlijk hoor je getallen tot en met negen voluit te schrijven. Dan ondervang je in dit geval tegelijk het probleem: "Twee leerlingen...".
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: 2 leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door TAF »

creepy gebeuren.

Iemand wel eens van Stichting Bron van Levend Water Gemeente (niet te verwarren met de evangeliegemeente met dezelfde naam in dezelfde plaats) in Hendrik Ido Ambacht, onder leiding van twee blanke zuid-afrikaanse broers?)

heeft er alle schijn van dat dat ook een sekte is.. (ik ben er een tijdje gekomen omdat een vriend van me er zat... uiteindelijk door de leiding de toegang ontzegd wegens "herhaaldelijke kritiek op het bestuur" -> gelukkig is die vriend ook na gaan denken.. maar er zijn er helaas altijd die niet zo slim zijn..

Ik geloof nog steeds in wonderen, profetieen enzovoort.. maar NIET op die manier..
ik heb ook ooit een lijst onder handen gehad van 20 kenmerken van een secte.. helaas heb ik hem niet meer maar kenmerken ervan zijn onder andere :

-de sekte zet aan tot het verbreken van contact met hen die niet tot de sekte behoren (ik kan dan nog zo orthodox zijn, maar zelfs de meest bevindelijke gemeente zal zeggen dat ik mijn ongelovige ouders niet meer mag zien..)

-de sekte is onduidelijk over haar financiele uitgaves (elke normale kerk heeft keurig een financieel jaarverslag in te zien door leden EN bezoekers)

-de sekte doet een overdreven beroep op financiele bijdrages, vaak van de ene crisis naar de volgende slepend, hierbij zeer manipulatief overkomend met als gevolg dat veel leden ernstig in de financiele problemen belanden (elke kerk vraagt bijdrages, sommige zelf tiendes.. maar niet een zal je tot de afgrond drijven, er zijn wel gewone kerken die hierin sektarische trekjes hebben)

-een opvallend groot deel van de gemeente bestaat uit laagopgeleide, instabiele en makkelijk te beinvloeden personen

-er is een ondemocratisch gezag, en kritiek op dit gezag word streng veroordeeld binnen de sekte.

-er is sprake van een afgesloten samenkomst.. kennis en rites die alleen "ingewijden" mogen weten..

-er word een buitensporig beroep gedaan op bovennatuurlijke tekenen en bewijzen, en er word zeer vijandig gedaan als hierop kritiek word gegeven vanuit bvb een geloofsboek, of wetenschap.

De doelen van de meeste sectes zijn simpel : geldelijk gewin, en in sommige gevallen ook sexueel contact.
Hierbij weet de leider van een dergelijke secte vaak dat hij de boel oplicht, en zijn makkelijker te ontmantelen.

Bij een klein deel van de sectes is de sekteleider zelf gelovend in zijn eigen dwaling (dit is zeldzamer, aangezien het kunnen manipuleren van mensenmassa's niet iets is wat gemakkelijk valt aan te leren, of te handhaven is zonder dat men twijfel gaat hebben, iemand met een te grote slag van de molen, kan dit vaak niet)
deze zijn veel gevaarlijker dan de eerste groep... hoewel de eerste ook niet de onderschatten is.. deze tweede groep is de groep die in staat is om ook aan groepsdoding te doen, en andere militante eigenschappen te ontwikkelen.

Het is vrijwel onmogelijk iemand aan een sekte te onttrekken zolang ze onder invloed van de sekte staan... iemand ontvoeren uit de sekte en laten rehabiliteren buiten de sekte (onder dwang dus) is de enige methode die werkt, anders dan hopen dat de sekte vanzelf ontmanteld.
Sektes weten dit, en mede hierom proberen ze de mogelijkheid hiertoe te minimaliseren. het kan erg lastig zijn toegang te krijgen tot iemand en hem mee te nemen tegen zijn of haar wil zonder ernsige gevolgen, zelfs gewapend conflict ALS je al ontdekt waar ze zijn.
TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: 2 leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door TSD »

Ik lees dit op de website:

"Het is van zeer groot belang dat u zich distantieert van elke andere lering die ook maar iets met een religie te maken heeft, als u het allerhoogste wilt bereiken. "

Typisch iets sektarisch, ook al roepen ze heel hard dat ze geen sekte zijn.

Heel bijzonder en griezelig dat ze het hebben over Elia die er nu schijnbaar is, hij wordt op allerlei manieren omschrijven, maar er wordt nergens naar een echte persoon verwezen. Die krijg je waarschijnlijk pas te zien als je naar zo'n bijeenkomt toe gaat / jezelf aansluit en dan zit je al zover in de valsstrikken dat het bijna te laat is.

(al las ik dat er ook ex-volgelingen zijn)
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: 2 leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door Desiree »

Ik word altijd misselijk en verschrikkelijk boos als ik over dit soort dingen lees..

Je zou bijna lid worden om daar de boel eens flink recht te zetten.. Beetje wijn, beetje charme-offensief, grote bus mee, en nou allemaal naar huis..

Wat Anne van der Bijl in ander omstandigheden kan, kunnen wij toch ook?

Ik weet ook wel dat ik zwak ben hoor... 'k sta nergens voor mezelf in hoor. Begrijp het wel, maar 't doet zeer zoiets.
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


TSD
Berichten: 2118
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: 2 leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door TSD »

Laten we ons niet druk maken.

Over zelfbenoemde profeten is de Bijbel glashelder, zeker als ze al zogenaamde profetiëen hebben gedaan die niet uit zijn gekomen (zoals hier, 2001).
Deut. 18:
20 Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven.
21 Zo gij dan in uw hart zoudt mogen zeggen: Hoe zullen wij het woord kennen, dat de HEERE niet gesproken heeft?
22 Wanneer die profeet in den Naam des HEEREN zal hebben gesproken, en dat woord geschiedt niet, en komt niet; dat is het woord, dat de HEERE niet gesproken heeft; door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: 2 leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door Gian »

TSD schreef:Ik lees dit op de website:

"Het is van zeer groot belang dat u zich distantieert van elke andere lering die ook maar iets met een religie te maken heeft, als u het allerhoogste wilt bereiken. "
Zoals dat hier bedoelt is kan ik het best mee eens zijn. Kan je het leven uit genade nog wel religie noemen? Alles wat religie heet is divers, aards en zegt alleen iets over wat mensen vinden, voelen of nalopen.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: 2 leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door jakobmarin »

Lou de Palingboer hadden we ook nog..
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Lourens
Berichten: 3873
Lid geworden op: 09 jun 2008, 20:15
Locatie: Bunsburg

Re: 2 leerlingen van het Driestar College vermist

Bericht door Lourens »

jakobmarin schreef:Lou de Palingboer hadden we ook nog..
He, word ik geroepen?
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Plaats reactie