Voorverkiezingen in de V.S.

Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Simon »

Ach, Bush was ook een christen, (zei hij)
Nou, we hebben het geweten...
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Luther »

Simon schreef:Ach, Bush was ook een christen, (zei hij)
Nou, we hebben het geweten...
Vertel...
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
-DIA-
Berichten: 32787
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door -DIA- »

Simon schreef:Ach, Bush was ook een christen, (zei hij)
Nou, we hebben het geweten...
Prins Willem-Alexander en Prinses Máxima ook...
En dát mochten we niet weten...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door refo »

Luther schreef:
Simon schreef:Ach, Bush was ook een christen, (zei hij)
Nou, we hebben het geweten...
Vertel...
2 mislukte heidense oorlogen om olie.
Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Bert Mulder »

refo schreef:
Luther schreef:
Simon schreef:Ach, Bush was ook een christen, (zei hij)
Nou, we hebben het geweten...
Vertel...
2 mislukte heidense oorlogen om olie.
En dat zou bewijs zijn dat hij geen christen is?

Mag men hier over harten oordelen?
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Simon »

wel eens van black sabbath's satanist Ozzy Osborne gehoord, is meneer Bush een grote fan van!
en de platen hoeven niet eens achteruit gedraaid te worden, om dat heel duidelijk aan te geven.
http://www.youtube.com/watch?gl=US&v=NE3ZutHtbOo
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9263
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door parsifal »

Simon schreef:wel eens van black sabbath's satanist Ozzy Osborne gehoord, is meneer Bush een grote fan van!
en de platen hoeven niet eens achteruit gedraaid te worden, om dat heel duidelijk aan te geven.
http://www.youtube.com/watch?gl=US&v=NE3ZutHtbOo
Wat hebben wij er in dit verband aan om te weten of Bush oprecht christen is?
Niet-Christenen kunnen een goede president zijn en Christenen kunnen het behoorlijk verklooien en omgekeerd. Laten we de politieke daden van mensen beoordelen (dat gaat ook over de betrouwbaarheid in het prive leven trouwens, al hoeft daar echt niet in gegraven te worden) en bij verkiezingen kun je standpunten beoordelen op in hoeverre ze overeenkomen met de Christelijke visie, zonder dat je perse de persoon er achter oordeelt (Dat kan God wel zonder onze hulp).
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door dennis »

parsifal schreef:
Simon schreef:wel eens van black sabbath's satanist Ozzy Osborne gehoord, is meneer Bush een grote fan van!
en de platen hoeven niet eens achteruit gedraaid te worden, om dat heel duidelijk aan te geven.
http://www.youtube.com/watch?gl=US&v=NE3ZutHtbOo
Wat hebben wij er in dit verband aan om te weten of Bush oprecht christen is?
Niet-Christenen kunnen een goede president zijn en Christenen kunnen het behoorlijk verklooien en omgekeerd. Laten we de politieke daden van mensen beoordelen (dat gaat ook over de betrouwbaarheid in het prive leven trouwens, al hoeft daar echt niet in gegraven te worden) en bij verkiezingen kun je standpunten beoordelen op in hoeverre ze overeenkomen met de Christelijke visie, zonder dat je perse de persoon er achter oordeelt (Dat kan God wel zonder onze hulp).
Dat laatste is nog zo simpel niet. Iemand als Romney bijvoorbeeld heeft in het verleden nogal eens een draai gemaakt in zijn standpunten. En dat niet op onbelangrijke zaken, maar zelfs op een thema als abortus. In mijn ogen is hij onbetrouwbaar. Santorum is m.i. een stuk betrouwbaarder, maar hij zal het vrijwel zeker niet gaan redden.
Overigens is het een teken aan de wand dat een mormoon en een katholiek de leidende republikeinen zijn. In het verleden moest je bijna wel een Wasp (white anglo amercial protestant) zijn om kans te maken.
De VS veranderen ook in een behoorlijk tempo.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Luther »

refo schreef:
Luther schreef:
Simon schreef:Ach, Bush was ook een christen, (zei hij)
Nou, we hebben het geweten...
Vertel...
2 mislukte heidense oorlogen om olie.
Euhm.... in Afghanistan is veel te vinden, maar geen olie.
Bovendien klopt de stelling niet.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17458
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door huisman »

Kandidaat Rick Santorum stapt uit de race voor het presidentschap. Dat heeft hij vanavond bekendgemaakt.

Mitt Romney is dus de kandidaat voor de Republikeinen
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Luther »

huisman schreef:Kandidaat Rick Santorum stapt uit de race voor het presidentschap. Dat heeft hij vanavond bekendgemaakt.

Mitt Romney is dus de kandidaat voor de Republikeinen
Dat laatste zal inderdaad wel zijn; maar hij is het nog niet.
Eerst Ron Paul en Newt Gingrich definitief uitschakelen! Volgens de laatste tellingen heeft Santorum 275 delegates behaald; Romney heeft er nog maar 659 en moet er altijd nog zo'n 500 bijeen scharrelen. Van die 275 gaat het gros waarschijnlijk naar Newt Gingrich, die er daarmee zo'n 400 totaal kan hebben.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
dennis
Berichten: 1667
Lid geworden op: 01 mar 2011, 14:09

Re: Voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door dennis »

Ik denk eerlijk gezegd wel dat Romney nu zeker is van de kandidatuur. Snap de berekening hier boven ook niet helemaal.
Santorum heeft een ernstig ziek kind. Dit heeft kennelijk meegespeeld bij zijn beslissing.
Presidentsverkiezingen: Obama vs Romney. Geen van beide lijkt me een goede keus.
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door Luther »

dennis schreef:Ik denk eerlijk gezegd wel dat Romney nu zeker is van de kandidatuur. Snap de berekening hier boven ook niet helemaal.
Santorum heeft een ernstig ziek kind. Dit heeft kennelijk meegespeeld bij zijn beslissing.
Presidentsverkiezingen: Obama vs Romney. Geen van beide lijkt me een goede keus.
Dat zieke kind van Santorum is al jaren ziek; het was meer de dreigende afgang in zijn thuisstaat Pennsylvania.
Maar... Santorum heeft boven verwachting goed gepresteerd. Hij stond in de landelijke polls vanaf april 2011 tot eind dec. rond 1-2 %, won Iowa en heeft het daarna Romney knap lastig kunnen maken.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
TAF
Berichten: 363
Lid geworden op: 19 okt 2011, 11:29

Re: Voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door TAF »

wat hebben wij van doen met de VS?
laat hen hun eigen circus houden, en wij hen onze.

waren mensen maar zo druk als de nieuwe president van de EU gekozen werd,, die heeft tenmindste nog iets te zeggen hier...

dat men in europa nieuwschierig is wie de nieuwe usa president geworden is, dat kan ik nog snappen... maar de hele verkiezingen live uitzenden inclusief kiesmannen en de hele zooi??
en nu ook nog al die onzinnige voorverkiezingen?

komop zeg!
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23886
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Voorverkiezingen in de V.S.

Bericht door refo »

Ik heb het de afgelopen jaren een beetje proberen te volgen. In Nederland blijkt de SGP-achterban het idee te hebben dat ze Republkeins moeten denken. Ongeveer zoals ze vinden dat de PVV een redelijk alternatief is of uiteindelijk zelfs de VVD. Links is een vies woord. Terwijl ieder christen toch links zou moeten denken. Eerst oog voor de zwakkere. En niet ieder voor zich. Net zoals het liberalisme fout zat of zit in het denken dat als iedereen goed opgeleid is de criminaliteit zal verdwijnen, zal ook niet als iedereen rechts is (of erger: conservatief) er hier een heilstaat zijn. Voor de gezonde en de slimme wel, maar niet als er een vlekje aan je zit.
En ik zie ook wel dat er veel misbruik van voorzieningen wordt gemaakt. Maar we willen ook geen Noord Koera, waar de ene helft de andere helft van de bevolking in de gaten houdt.
Plaats reactie