Laatst gekochte boeken

Gebruikersavatar
Jeremiah
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 mar 2016, 12:43

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Jeremiah »

AfbeeldingAfbeelding

Dunne boekjes, je leest ze in een avond uit. Maar daarom niet minder indrukwekkend.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17369
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door huisman »

Pax - Tom Holland (Nederlandse vertaling)

Ondertitel: Oorlog en vrede in het gouden tijdperk van Rome.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Zita »

'Gouden Teugels' van Amanda van Hoogstraten-Schoch.
Ik viste het boek uit zo'n weggeefkastje. Ooit was het toch enigszins geruchtmakend? Of haal ik nu titels door elkaar?
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Herman »

Frits van Oostrom, De Reynaert: Leven met een Middeleeuws meesterwerk.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Johann Gottfried Walther »

3 bundels (16) verzamelde leerredenen: William Huntington:
1: De liefde van Christus
2. Want Sion is van God begeerd
3: De fontein des levens.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door merel »

Ik heb nog wat boekenbonnen liggen. Heeft iemand nog tips voor een mooie ( evt. historische) roman?
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3983
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Terri »

merel schreef: 14 aug 2023, 10:47 Ik heb nog wat boekenbonnen liggen. Heeft iemand nog tips voor een mooie ( evt. historische) roman?
Papieren paradijs. Maries Medema
Een meeslepende historische roman, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van domineesvrouw Anna Pannekoek, die in 1845 tegen haar zin naar Suriname emigreerde.

Susie Finkbeiner
En verlos ons van het stof
en het vervolg:
Het spoor naar huis
Deze gaan over de Dust Bowl rond 1930.
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Arja »

merel schreef: 14 aug 2023, 10:47 Ik heb nog wat boekenbonnen liggen. Heeft iemand nog tips voor een mooie ( evt. historische) roman?
Ik lees niet zulke moeilijke histirische romans meer. De boeken van Ineke Kraijo vind ik fijn om te lezen. Ze heeft korte tijd in Ierland gewoond. Een paar van haar historische (jeugd)romans spelen zich af in dat land ten tijde van de roerige negentiende eeuw en die wil ik aanraden. Deze vond ik heel gaaf.

Afbeelding
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door helma »


Terri schreef:
merel schreef: 14 aug 2023, 10:47 Ik heb nog wat boekenbonnen liggen. Heeft iemand nog tips voor een mooie ( evt. historische) roman?
Papieren paradijs. Maries Medema
Een meeslepende historische roman, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van domineesvrouw Anna Pannekoek, die in 1845 tegen haar zin naar Suriname emigreerde.

Susie Finkbeiner
En verlos ons van het stof
en het vervolg:
Het spoor naar huis
Deze gaan over de Dust Bowl rond 1930.
Deze heb ik ook gelezen, inderdaad de moeite waard om te lezen als je van historische romans houdt. Papieren paradijs vond ik heel boeiend, omdat het over een dorp hier in de buurt gaat. Maar ook wel een heel tragisch boek.
De boeken van de Dustbowl gaan over een stukje geschiedenis waar ik niets over wist. Interessant en goed geschreven. Grijpen ook wel aan.

Het mooiste boek (al vond ik het plot wel wat 'toevallig') wat ik de achterliggende tijd heb gelezen is het boek 'Mensenkind' van Monica Nieuwenhuijse. Dat is een boek wat ook echt geestelijke diepgang heeft.

Ron Hall & Denver Moore, ZO HEB IK OOK JOU LIEFGEHAD
Waargebeurd verhaal. Een jongeman, die is opgegroeid en uitgebuit op een katoenplantage in Louisiana, komt terecht in de daklozenopvang waar hij tot het christelijk geloof komt.
De worstelingen in dit boek zijn heel echt beschreven. Ook indrukwekkend boek.

Chrisje72
Berichten: 1486
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Chrisje72 »

@merel Ik weet niet of de zeven zussen serie wat voor jou is? Ik heb er erg van genoten. Zit ook een historisch element in.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door merel »

Bedankt voor het meedenken! Ik denk alleen dat ik wat anders zoek. Meer in het kader van ' Bruggenbouwers' of
'Het Hooge nest'.
Gebruikersavatar
Anselmus
Berichten: 1157
Lid geworden op: 27 aug 2019, 19:18

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Anselmus »

Terri schreef: 14 aug 2023, 11:06
merel schreef: 14 aug 2023, 10:47 Ik heb nog wat boekenbonnen liggen. Heeft iemand nog tips voor een mooie ( evt. historische) roman?
Papieren paradijs. Maries Medema
Een meeslepende historische roman, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van domineesvrouw Anna Pannekoek, die in 1845 tegen haar zin naar Suriname emigreerde.

Susie Finkbeiner
En verlos ons van het stof
en het vervolg:
Het spoor naar huis
Deze gaan over de Dust Bowl rond 1930.
Door anderen heb ik het papieren paradijs ook gelezen. Ik vond het niets. Maar ieder zo z'n smaak.

Van het kaliber Hooge nest Tatoeeerder van Auschwitz
Historische Romans van Simone van der Vlugt of Marja Visscher zijn ook goed geschreven. Zij verwerken veel historisch onderzoek in hun boeken, gebruiken veel bronnen.
Achtendertig nachten.
Daar waar de rivierkreeften zingen vond ik ook mooi, maar ik weet niet zeker of dat historisch is. Wel een goedgeschreven boek, meer dan 4,5 miljoen exemplaren verkocht in 2019.
Fides Quaerens Intellectum
Gebruikersavatar
Arja
Berichten: 2092
Lid geworden op: 30 mei 2019, 15:57
Locatie: Provincie Utrecht
Contacteer:

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door Arja »

Anselmus schreef: 18 aug 2023, 17:52
Terri schreef: 14 aug 2023, 11:06
merel schreef: 14 aug 2023, 10:47 Ik heb nog wat boekenbonnen liggen. Heeft iemand nog tips voor een mooie ( evt. historische) roman?
Papieren paradijs. Maries Medema
Een meeslepende historische roman, gebaseerd op het waargebeurde verhaal van domineesvrouw Anna Pannekoek, die in 1845 tegen haar zin naar Suriname emigreerde.

Susie Finkbeiner
En verlos ons van het stof
en het vervolg:
Het spoor naar huis
Deze gaan over de Dust Bowl rond 1930.
Door anderen heb ik het papieren paradijs ook gelezen. Ik vond het niets. Maar ieder zo z'n smaak.

Van het kaliber Hooge nest Tatoeeerder van Auschwitz
Historische Romans van Simone van der Vlugt of Marja Visscher zijn ook goed geschreven. Zij verwerken veel historisch onderzoek in hun boeken, gebruiken veel bronnen.
Achtendertig nachten.
Daar waar de rivierkreeften zingen vond ik ook mooi, maar ik weet niet zeker of dat historisch is. Wel een goedgeschreven boek, meer dan 4,5 miljoen exemplaren verkocht in 2019.
Maar eigenlijk zijn ze allemaal een beetje droevig. Rauw.
MrNuwenspete
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 jul 2023, 09:16

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door MrNuwenspete »

Van de vakantie gekocht:
1. In de schaduw van de Tambora. Over een vulkaanuitbarsting en de immense, wereldwijde gevolgen daarvan. Schrijver: Philip Dröge. Aanrader als je van geschiedenis en aardrijkskunde houdt.
2. De Bourgondiers van Bart van Loo. Meesterlijk geschreven.
3. Grote verwachtingen van Geert Mak. Waardige opvolger van in Europa.

Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 8 Pro met Tapatalk

margrietha
Berichten: 185
Lid geworden op: 26 mei 2016, 23:08

Re: Laatst gekochte boeken [2]

Bericht door margrietha »

merel schreef: 14 aug 2023, 10:47 Ik heb nog wat boekenbonnen liggen. Heeft iemand nog tips voor een mooie ( evt. historische) roman?
Wij hebben het geweten. Schrijfster: Catherine Chidgey.
In een keer uitgelezen. Gaat over een vrouw van een SS-er die naast kamp Buchenwald zijn gaan wonen.
Het boek is geschreven vanuit 3 perspectieven, van haar, haar man en een Joodse arts.
Een aanrader!
Plaats reactie