"Twitterdocent op de vingers getikt"

Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door Afgewezen »

WimA schreef:Zo'n beetje iedereen verwijt overigens iedereen dat niemand - behoudens jezelf - de jeugd niet begrijpt. Ik hoef de jeugd helemaal niet te begrijpen. De jeugd moet volwassen worden en daarmee moet de jeugd volwassenen gaan begrijpen. Als de jeugd mij gaat begrijpen is het proces tot volwassenheid zo'n beetje voltooit. :)
:humhihi
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door refo »

WimA schreef:
Wilhelm schreef:Bezinning over de vraag hoe met SocialMedia om te gaan is zeer belangrijk. Zeker voor docenten en ambtsdragers.
Maar je moet het zeker niet mijden. Sterker, ik denk juist dat een ieder die met jeugd te maken heeft gebruik zou moeten maken van social media. Dit is echt noodzakelijk om de jeugd goed te begrijpen, en om te weten wat er leeft. Daarnaast zijn deze media voor jeugd de manier om contacten te leggen met elkaar. Email zal een steeds kleinere plaats in gaan nemen en vervangen worden door dit soort socialmedia. Dus ook om in contact te komen en te blijven is deelname door ouderen van groot belang.
Ik vraag me telkens af waarop deze opvatting is gebaseerd. iig niet op onderzoek. Ook niet op grond van historische ervaringen met soortgelijke situaties in het verleden. Vroeger klitten de ouderen toch ook niet op het dorpsplein op zaterdagavond met de jeugd samen om in contact te komen en te blijven? Dat was destijds de manier van de jeugd om contacten te leggen met elkaar. Waarom zouden wij ons mengen in hun manier om contacten te leggen met elkaar?

Zo'n beetje iedereen verwijt overigens iedereen dat niemand - behoudens jezelf - de jeugd niet begrijpt. Ik hoef de jeugd helemaal niet te begrijpen. De jeugd moet volwassen worden en daarmee moet de jeugd volwassenen gaan begrijpen. Als de jeugd mij gaat begrijpen is het proces tot volwassenheid zo'n beetje voltooit. :)

En dat email een steeds kleinere plaats in zal nemen? Daar is geen greintje bewijs voor. Email zal ook facebook wel overleven. Net zoals email b.v. msn heeft overleeft. Wat te denken van "SecondLIve"? Grote bedrijven kochten daarop - voor veel geld - hun virtuele kantoor. Verdwenen. Facebook, Twitter etc. het zijn hypes die opgaan, blinken en - snel - verzinken. Evenals hyves. De neergang is zich al aan het inzetten.

Bezinning is nodig. Maar vooral bezinning over de vraag "Wat voor nut heeft het gebruik?" De redenering "het is er nu eenmaal en dus moeten we het gebruiken" is natuurlijk de grootste flauwekul. SocialMedia is in ieder geval niet nodig in het maatschappelijke leven en het zal - naar mijn verwachting - ook niet noodzakelijk worden.
Nee, net als de trein en de telefoon destijds. Die bestaan ook niet meer. :jongle
Arie
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:25

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door Arie »

refo schreef: Nee, net als de trein en de telefoon destijds. Die bestaan ook niet meer.
Het wordt wel gezellig op het station als ze net zoveel 'gebruikers' krijgen als FB...

Verder eens met WimA.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door Tiberius »

WimA schreef:
Wilhelm schreef:Bezinning over de vraag hoe met SocialMedia om te gaan is zeer belangrijk. Zeker voor docenten en ambtsdragers.
Maar je moet het zeker niet mijden. Sterker, ik denk juist dat een ieder die met jeugd te maken heeft gebruik zou moeten maken van social media. Dit is echt noodzakelijk om de jeugd goed te begrijpen, en om te weten wat er leeft. Daarnaast zijn deze media voor jeugd de manier om contacten te leggen met elkaar. Email zal een steeds kleinere plaats in gaan nemen en vervangen worden door dit soort socialmedia. Dus ook om in contact te komen en te blijven is deelname door ouderen van groot belang.
Ik vraag me telkens af waarop deze opvatting is gebaseerd. iig niet op onderzoek.
Dat is ook mijn reden niet om op sociale media actief te zijn; om de jeugd te begrijpen.
Ik vind het gewoon een handig en vlot medium, veel handiger dan telefoon en email. Dat ik daar jeugd tegenkom en hen misschien iets beter begrijp, is mooi meegenomen, maar geen doel op zich.
WimA schreef:Zo'n beetje iedereen verwijt overigens iedereen dat niemand - behoudens jezelf - de jeugd niet begrijpt. Ik hoef de jeugd helemaal niet te begrijpen. De jeugd moet volwassen worden en daarmee moet de jeugd volwassenen gaan begrijpen. Als de jeugd mij gaat begrijpen is het proces tot volwassenheid zo'n beetje voltooit. :)
Dat doet me deugd, Wim: dan kan ik me nog steeds tot de jeugd rekenen.
WimA schreef:En dat email een steeds kleinere plaats in zal nemen? Daar is geen greintje bewijs voor. Email zal ook facebook wel overleven. Net zoals email b.v. msn heeft overleeft. Wat te denken van "SecondLIve"? Grote bedrijven kochten daarop - voor veel geld - hun virtuele kantoor. Verdwenen. Facebook, Twitter etc. het zijn hypes die opgaan, blinken en - snel - verzinken. Evenals hyves. De neergang is zich al aan het inzetten.
Mogelijk. Maar dan gebruiken we weer een ander handig en vlot medium. Verschil met Facebook en Secondlive is dat Facebook gratis is.
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door WimA »

Tiberius schreef:
WimA schreef:
Wilhelm schreef:Bezinning over de vraag hoe met SocialMedia om te gaan is zeer belangrijk. Zeker voor docenten en ambtsdragers.
Maar je moet het zeker niet mijden. Sterker, ik denk juist dat een ieder die met jeugd te maken heeft gebruik zou moeten maken van social media. Dit is echt noodzakelijk om de jeugd goed te begrijpen, en om te weten wat er leeft. Daarnaast zijn deze media voor jeugd de manier om contacten te leggen met elkaar. Email zal een steeds kleinere plaats in gaan nemen en vervangen worden door dit soort socialmedia. Dus ook om in contact te komen en te blijven is deelname door ouderen van groot belang.
Ik vraag me telkens af waarop deze opvatting is gebaseerd. iig niet op onderzoek.
Dat is ook mijn reden niet om op sociale media actief te zijn; om de jeugd te begrijpen.
Ik vind het gewoon een handig en vlot medium, veel handiger dan telefoon en email. Dat ik daar jeugd tegenkom en hen misschien iets beter begrijp, is mooi meegenomen, maar geen doel op zich.
Oke. Dan kunnen we het hebben over het "gebruikersgemak" van deze media. En dat bepalend laten zijn voor het wel of niet inzetten van deze media om onze doelen te realiseren. Het dogma "het is noodzakelijk om de jeugd te begrijpen" kan iig van tafel.
Vraag is dan: Welke doelen realiseert men ermee? Welke info wordt er nu opgezet? Dat jij het "vlotter en handiger" vindt kan natuurlijk maar mijn ervaring is dat - zeker formele - communicatie via deze media vaak enkel een extra activiteit is. En per definitie dus meer werk veroorzaakt. Een verjaardag kondig je niet aan alleen op facebook. Ook een wijziging in de catechisatie tijden wordt niet alleen via facebook gecommuniceerd. Vanuit die optiek bezien is de SocialMedia vaak alleen een extra workload.

Tiberius schreef:
WimA schreef:Zo'n beetje iedereen verwijt overigens iedereen dat niemand - behoudens jezelf - de jeugd niet begrijpt. Ik hoef de jeugd helemaal niet te begrijpen. De jeugd moet volwassen worden en daarmee moet de jeugd volwassenen gaan begrijpen. Als de jeugd mij gaat begrijpen is het proces tot volwassenheid zo'n beetje voltooit. :)
Dat doet me deugd, Wim: dan kan ik me nog steeds tot de jeugd rekenen.
Waarom beschouw je het als een deugd als jij je nog tot tot de jeugd kan rekenen? Gaat "kracht" voor "wijsheid"?
(en ik meen deze vraag serieus)
Tiberius schreef:
WimA schreef:En dat email een steeds kleinere plaats in zal nemen? Daar is geen greintje bewijs voor. Email zal ook facebook wel overleven. Net zoals email b.v. msn heeft overleeft. Wat te denken van "SecondLIve"? Grote bedrijven kochten daarop - voor veel geld - hun virtuele kantoor. Verdwenen. Facebook, Twitter etc. het zijn hypes die opgaan, blinken en - snel - verzinken. Evenals hyves. De neergang is zich al aan het inzetten.
Mogelijk. Maar dan gebruiken we weer een ander handig en vlot medium. Verschil met Facebook en Secondlive is dat Facebook gratis is.
SecondLive was net zo gratis als Facebook.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door Tiberius »

WimA schreef:
Tiberius schreef:
WimA schreef:
Wilhelm schreef:Bezinning over de vraag hoe met SocialMedia om te gaan is zeer belangrijk. Zeker voor docenten en ambtsdragers.
Maar je moet het zeker niet mijden. Sterker, ik denk juist dat een ieder die met jeugd te maken heeft gebruik zou moeten maken van social media. Dit is echt noodzakelijk om de jeugd goed te begrijpen, en om te weten wat er leeft. Daarnaast zijn deze media voor jeugd de manier om contacten te leggen met elkaar. Email zal een steeds kleinere plaats in gaan nemen en vervangen worden door dit soort socialmedia. Dus ook om in contact te komen en te blijven is deelname door ouderen van groot belang.
Ik vraag me telkens af waarop deze opvatting is gebaseerd. iig niet op onderzoek.
Dat is ook mijn reden niet om op sociale media actief te zijn; om de jeugd te begrijpen.
Ik vind het gewoon een handig en vlot medium, veel handiger dan telefoon en email. Dat ik daar jeugd tegenkom en hen misschien iets beter begrijp, is mooi meegenomen, maar geen doel op zich.
Oke. Dan kunnen we het hebben over het "gebruikersgemak" van deze media. En dat bepalend laten zijn voor het wel of niet inzetten van deze media om onze doelen te realiseren. Het dogma "het is noodzakelijk om de jeugd te begrijpen" kan iig van tafel.
Vraag is dan: Welke doelen realiseert men ermee? Welke info wordt er nu opgezet? Dat jij het "vlotter en handiger" vindt kan natuurlijk maar mijn ervaring is dat - zeker formele - communicatie via deze media vaak enkel een extra activiteit is. En per definitie dus meer werk veroorzaakt. Een verjaardag kondig je niet aan alleen op facebook. Ook een wijziging in de catechisatie tijden wordt niet alleen vai facebook gecommuniceerd. Vanuit die optiek bezien is de SocialMedia vaak alleen een extra workload.
Welke doelen men realiseert? Dat je vlotter en handiger berichten kan sturen. En nee, niet alleen een extra activiteit. Integendeel.
Neem bijvoorbeeld het door jou aangedragen voorbeeld van wijziging in catechisatietijden.
Zonder sociale media kan dat alleen maar gecommuniceerd worden door alle betreffende catechisanten te bellen. Dat kost in de praktijk te veel tijd, dus wordt het aan de koster doorgegeven en die kan de catechisanten dan opwachten met de mededeling, dat ze te vroeg zijn of verval hebben.
Zet je zo'n bericht op Facebook, dan heb je gelijk een dekkingsgraad van 90%; die dat ook nog eens via andere middelen door kunnen geven aan de overigen 10%. Lukt dat niet, dan komt er slechts 10% te vroeg of voor niets opdagen.

En nee, mijn verjaardag kondig ik niet aan op Facebook.
WimA schreef:
Tiberius schreef:
WimA schreef:Zo'n beetje iedereen verwijt overigens iedereen dat niemand - behoudens jezelf - de jeugd niet begrijpt. Ik hoef de jeugd helemaal niet te begrijpen. De jeugd moet volwassen worden en daarmee moet de jeugd volwassenen gaan begrijpen. Als de jeugd mij gaat begrijpen is het proces tot volwassenheid zo'n beetje voltooit. :)
Dat doet me deugd, Wim: dan kan ik me nog steeds tot de jeugd rekenen.
Waarom beschouw je het als een deugd als jij nog tot tot de jeugd kan rekenen? Gaat "kracht" voor "wijsheid"?
Oud word je van zelf.
WimA schreef:
Tiberius schreef:
WimA schreef:En dat email een steeds kleinere plaats in zal nemen? Daar is geen greintje bewijs voor. Email zal ook facebook wel overleven. Net zoals email b.v. msn heeft overleeft. Wat te denken van "SecondLIve"? Grote bedrijven kochten daarop - voor veel geld - hun virtuele kantoor. Verdwenen. Facebook, Twitter etc. het zijn hypes die opgaan, blinken en - snel - verzinken. Evenals hyves. De neergang is zich al aan het inzetten.
Mogelijk. Maar dan gebruiken we weer een ander handig en vlot medium. Verschil met Facebook en Secondlive is dat Facebook gratis is.
SecondLive was net zo gratis als Facebook.
Ok, dat zou kunnen. Maar hoe kom je dan bij de uitdrukking "voor veel geld"?
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door WimA »

Tiberius schreef:Welke doelen men realiseert? Dat je vlotter en handiger berichten kan sturen. En nee, niet alleen een extra activiteit. Integendeel.
Neem bijvoorbeeld het door jou aangedragen voorbeeld van wijziging in catechisatietijden.
Zonder sociale media kan dat alleen maar gecommuniceerd worden door alle betreffende catechisanten te bellen. Dat kost in de praktijk te veel tijd, dus wordt het aan de koster doorgegeven en die kan de catechisanten dan opwachten met de mededeling, dat ze te vroeg zijn of verval hebben.
Zet je zo'n bericht op Facebook, dan heb je gelijk een dekkingsgraad van 90%; die dat ook nog eens via andere middelen door kunnen geven aan de overigen 10%. Lukt dat niet, dan komt er slechts 10% te vroeg of voor niets opdagen.
Oke, facebook dus als een soort "mailgroep". Dat men facebook daarvoor (ook) gebruikt kan ik begrijpen. Maar het is een extra activiteit. Die koster moet er toch staan. Bovendien moet je ook nog steeds mailen. Of ben je van mening: Als je niet op facebook zit heb je pech gehad?
Kunnen we concluderend vasstellen dat jij Facebook een handig medium vindt in het "vlotter en handiger berichten" inzake mededelingen, voor planningswijzigingen etc. aan een groep mensen? Of zijn er voor jouw nog andere gebruiksmogelijkheden in Facebook die een bepaalde doelstelling kunnen realiseren?
Tiberius schreef:
WimA schreef:
Tiberius schreef:
WimA schreef:Zo'n beetje iedereen verwijt overigens iedereen dat niemand - behoudens jezelf - de jeugd niet begrijpt. Ik hoef de jeugd helemaal niet te begrijpen. De jeugd moet volwassen worden en daarmee moet de jeugd volwassenen gaan begrijpen. Als de jeugd mij gaat begrijpen is het proces tot volwassenheid zo'n beetje voltooit. :)
Dat doet me deugd, Wim: dan kan ik me nog steeds tot de jeugd rekenen.
Waarom beschouw je het als een deugd als jij nog tot tot de jeugd kan rekenen? Gaat "kracht" voor "wijsheid"?
Oud word je van zelf.
Dus al het ik het goed begrijp is de conclusie: "weinig begrijpen is een deugd en als men nu zorgt dat het begrip zich omgekeerd evenredig ontwikkeld met de fysieke leeftijd dan blijft men toch "jeugdig?"

Tiberius schreef:
WimA schreef:SecondLive was net zo gratis als Facebook.
Ok, dat zou kunnen. Maar hoe kom je dan bij de uitdrukking "voor veel geld"?
Omdat bedrijven geld betaalden voor een prominente plaats op SecondLive, net zoals ze nu op Facebook doen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door Tiberius »

WimA schreef:Oke, facebook dus als een soort "mailgroep". Dat men facebook daarvoor (ook) gebruikt kan ik begrijpen. Maar het is een extra activiteit. Die koster moet er toch staan. Bovendien moet je ook nog steeds mailen. Of ben je van mening: Als je niet op facebook zit heb je pech gehad?
Kunnen we concluderend vasstellen dat jij Facebook een handig medium vindt in het "vlotter en handiger berichten" inzake mededelingen, voor planningswijzigingen etc. aan een groep mensen? Of zijn er voor jouw nog andere gebruiksmogelijkheden in Facebook die een bepaalde doelstelling kunnen realiseren?
Zeker zijn er nog andere gebruiksmogelijkheden. Alleen je fantasie is de begrenzing.
Maar wat mij betreft zie ik het voornamelijk als een communicatiemedium, waarmee je vlotter en handiger berichten kan versturen voor allerlei doeleinden.

Wat die koster betreft, het gaat er niet zozeer om, dat hij thuis kan blijven, maar dat 90% van de catechisanten thuis kunnen blijven of later kunnen komen. En nee, mailen gaat niet, omdat je lang niet alle mailadressen kent.
WimA schreef:Dus al het ik het goed begrijp is de conclusie: "weinig begrijpen is een deugd en als men nu zorgt dat het begrip zich omgekeerd evenredig ontwikkeld met de fysieke leeftijd dan blijft men toch "jeugdig?"
Ik denk het, ja. In ieder geval begrijp ik niet precies wat je bedoelt.
WimA schreef:Omdat bedrijven geld betaalden voor een prominente plaats op SecondLive, net zoals ze nu op Facebook doen.
Maar op Facebook doen ze dat echt niet om niet: de advertenties op Facebook leveren ontzettend veel klanten op.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door Erasmiaan »

Tiberius schreef:
WimA schreef:Dus al het ik het goed begrijp is de conclusie: "weinig begrijpen is een deugd en als men nu zorgt dat het begrip zich omgekeerd evenredig ontwikkeld met de fysieke leeftijd dan blijft men toch "jeugdig?"
Ik denk het, ja. In ieder geval begrijp ik niet precies wat je bedoelt.
:humhihi
WimA
Berichten: 2028
Lid geworden op: 17 mei 2012, 20:15

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door WimA »

Tiberius schreef:
WimA schreef:Oke, facebook dus als een soort "mailgroep". Dat men facebook daarvoor (ook) gebruikt kan ik begrijpen. Maar het is een extra activiteit. Die koster moet er toch staan. Bovendien moet je ook nog steeds mailen. Of ben je van mening: Als je niet op facebook zit heb je pech gehad?
Kunnen we concluderend vasstellen dat jij Facebook een handig medium vindt in het "vlotter en handiger berichten" inzake mededelingen, voor planningswijzigingen etc. aan een groep mensen? Of zijn er voor jouw nog andere gebruiksmogelijkheden in Facebook die een bepaalde doelstelling kunnen realiseren?
Zeker zijn er nog andere gebruiksmogelijkheden. Alleen je fantasie is de begrenzing.
Helaas zijn de beelden/ideeën/mogelijkheden etc. die via Facebook binnenkomen erger, zondiger en goddelozer dan mijn beperkte fantasie zelf ooit had kunnen verzinnen.
Tiberius schreef:Maar wat mij betreft zie ik het voornamelijk als een communicatiemedium, waarmee je vlotter en handiger berichten kan versturen voor allerlei doeleinden.
Oke, en deze voordelen wegen in jouw optiek op tegen alle "gevaren" die deze media ook opleveren?
Tiberius schreef:
WimA schreef:Dus al het ik het goed begrijp is de conclusie: "weinig begrijpen is een deugd en als men nu zorgt dat het begrip zich omgekeerd evenredig ontwikkeld met de fysieke leeftijd dan blijft men toch "jeugdig?"
Ik denk het, ja. In ieder geval begrijp ik niet precies wat je bedoelt.
Dat wijt ik dan maar aan de jeugdigheid :slurp
Tiberius schreef:
WimA schreef:Omdat bedrijven geld betaalden voor een prominente plaats op SecondLive, net zoals ze nu op Facebook doen.
Maar op Facebook doen ze dat echt niet om niet: de advertenties op Facebook leveren ontzettend veel klanten op.
De tijd zal het leren. Of het een hype is of niet.
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door Erasmiaan »

Ik ben er in ieder geval achter gekomen dat Facebook een enorm krachtig medium is om mensen te bereiken. Omdat veel mensen nu eenmaal veel tijd aan facebook besteden. Als je een plekje weet te bemachtigen op hun pagina ben je van aandacht verzekerd. Dat we het moeten gebruiken om de jeugd te begrijpen is volgens mij onzin. De vraag is in hoeverre Facebook daar antwoord op geeft, je staat wel erg buiten de maatschappij als je daar Facebook voor nodig hebt en we weten ten diepste wel wat we van de jeugd en van onszelf kunnen verwachten, daar we allen in zonden ontvangen en geboren zijn.

Ik vind dat "we" communicatieplatformen als Facebook en Hyves niet moeten omarmen. Maar mijden hoeft ook niet.
Laatst gewijzigd door Erasmiaan op 02 nov 2012, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door ejvl »

Tja, ik denk wel dat je in ieder geval iets ervan gezien moet hebben om de jeugd te begrijpen.
Je kunt ook niet waarschuwen tegen internet als je niet weet wat internet is en hoe het werkt, je kunt ook niet waarschuwen tegen televisie als je niet een klein beetje weet hoe het werkt en wat erop te zien is.

Jeugd kun je volgens mij beter begrijpen door een klein gedeelte mee te doen met de jeugd zodat je weet wat ze bezig houd, welke onderwerpen belangrijk zijn en het ook goed geargumenteerd uit kan leggen, dan hoef je maar een klein gedeelte met de jeugd mee te gaan.

En over middelen om grote groepen tegelijk te bereiken, is Facebook zeker wel handig zoals Tiberius eerder al aangaf.
50 jaar geleden: Je kunt postduiven rondsturen of rooksignalen geven, maar de telefoon pakken en opbellen gaat veel sneller.
15 jaar geleden: Je kunt hoeveelheden papier op de post doen of even een email sturen met alle informatie.
Nu: Je kunt de telefoon pakken en iedereen afbellen of een bericht op Facebook zodat iedereen het in één keer kan lezen, mailen via een mailinglijst kan natuurlijk ook, dan moet je alleen wel alle mailadressen hebben.

En op Facebook zitten gevaren, maar dat zit op het hele Internet, ik denk dat het enige gevaar van Facebook tijdverspilling is en nutteloos bezig zijn, dat kan ook door doelloos te surven op het internet of één of ander spel doen waar je uren mee bezig bent of een boek lezen, het gaat erom hoe wij er zelf mee omgaan, dat geld voor alle dingen, ook voor Facebook.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door Tiberius »

WimA schreef:
Tiberius schreef:
WimA schreef:Oke, facebook dus als een soort "mailgroep". Dat men facebook daarvoor (ook) gebruikt kan ik begrijpen. Maar het is een extra activiteit. Die koster moet er toch staan. Bovendien moet je ook nog steeds mailen. Of ben je van mening: Als je niet op facebook zit heb je pech gehad?
Kunnen we concluderend vasstellen dat jij Facebook een handig medium vindt in het "vlotter en handiger berichten" inzake mededelingen, voor planningswijzigingen etc. aan een groep mensen? Of zijn er voor jouw nog andere gebruiksmogelijkheden in Facebook die een bepaalde doelstelling kunnen realiseren?
Zeker zijn er nog andere gebruiksmogelijkheden. Alleen je fantasie is de begrenzing.
Helaas zijn de beelden/ideeën/mogelijkheden etc. die via Facebook binnenkomen erger, zondiger en goddelozer dan mijn beperkte fantasie zelf ooit had kunnen verzinnen.
Dat zal zeker zo zijn, ja. Daarom moet je voor jezelf en je gezin grenzen stellen.
WimA schreef:
Tiberius schreef:Maar wat mij betreft zie ik het voornamelijk als een communicatiemedium, waarmee je vlotter en handiger berichten kan versturen voor allerlei doeleinden.
Oke, en deze voordelen wegen in jouw optiek op tegen alle "gevaren" die deze media ook opleveren?
Wat het juiste gebruik betreft wel, ja. Je kan alles misbruiken, ook je computer, internet, etc.
WimA schreef:
Tiberius schreef:
WimA schreef:Dus al het ik het goed begrijp is de conclusie: "weinig begrijpen is een deugd en als men nu zorgt dat het begrip zich omgekeerd evenredig ontwikkeld met de fysieke leeftijd dan blijft men toch "jeugdig?"
Ik denk het, ja. In ieder geval begrijp ik niet precies wat je bedoelt.
Dat wijt ik dan maar aan de jeugdigheid :slurp
:garde
WimA schreef:
Tiberius schreef:
WimA schreef:Omdat bedrijven geld betaalden voor een prominente plaats op SecondLive, net zoals ze nu op Facebook doen.
Maar op Facebook doen ze dat echt niet om niet: de advertenties op Facebook leveren ontzettend veel klanten op.
De tijd zal het leren. Of het een hype is of niet.
Misschien is het een hype; misschien niet.
Maar ondertussen verdienen bedrijven flink aan advertenties op Facebook, omdat het (zoals Erasmiaan inderdaad zegt) een krachtig medium is om mensen te bereiken. Is dat over 2 jaar anders, dan zullen ze hun advertenties wel weer weghalen; als ze slim zijn.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10456
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door Zita »

Hier een docent, met facebook en een meeleestwitteraccount. Facebook heb ik voor de buitenwacht hermetisch afgesloten, juist omdat leerlingen in principe niets met mijn privéleven te maken hebben. Wat ze daarover mogen weten, vertel ik ze zelf wel. Vriendenverzoeken van leerlingen wijs ik af. En ze vinden dat helemaal niet vreemd.
Op twitter kwam ik van een paar leerlingen accounts tegen; vlak voor een toets zaten ze ijverig te overleggen en uit te leggen. Prachtig.
Wat de Pieter Zandt-kwestie betreft: het is te idioot voor woorden dat dit in de krant is gekomen. Hoe kan de Stentor weten wanneer een docent een berisping krijgt? Ook de motivatie vind ik vreemd. Er wordt iets gezegd over voorbeeldfunctie en een vergelijking gemaakt met dronken op straat lopen. Dan zou twitteren per definitie zondig moeten zijn, wat het mijns inziens niet is. Als een docent wat al te amicaal omgaat met een leerling, lijkt het mij wel goed om dat even bij de betreffende persoon aan te kaarten. Met ontslag dreigen klinkt voor mij als schieten met een kanon op een mug, tenzij er zowat een liefdesrelatie lijkt op te bloeien.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: "Twitterdocent op de vingers getikt"

Bericht door -DIA- »

Als ik de reclame nakijk (ja ik volg nog altijd de nieuwe introducties in de food en vooral de non food (drogmetica, zoals dat in supermarkttaal heet) dan valt me op dat in erg veel gevallen het blauwe logootje met de F staat.
Dan vraag ik me soms wel af welke informatie daar te vinden is...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie