Mayakalender en Bijbel

Gebruikersavatar
Bert Mulder
Berichten: 9087
Lid geworden op: 28 aug 2006, 22:07
Locatie: Grace URC Leduc Alberta Canada
Contacteer:

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door Bert Mulder »

Als de wereld dan zou vergaan (hetwelk mijns insziens niet mogelijk is), heb je ook geen reddingsbootje nodig. Het enige dat je nodig hebt voor het einde van deze wereld is geloof in onze Heere Jezus Christus.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door jakobmarin »

Bert Mulder schreef:Als de wereld dan zou vergaan (hetwelk mijns insziens niet mogelijk is), heb je ook geen reddingsbootje nodig. Het enige dat je nodig hebt voor het einde van deze wereld is geloof in onze Heere Jezus Christus.
AMEN!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Gebruikersavatar
Gian
Berichten: 6328
Lid geworden op: 27 nov 2004, 21:24

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door Gian »

Bert Mulder schreef:Als de wereld dan zou vergaan (hetwelk mijns insziens niet mogelijk is),
Inderdaad. Dan zou Gods Woord niet kloppen. Er staan immers nog zoveel profetieën in die niet vervuld zijn.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangwekkend deel het elimineren van traditioneel-theologische en hermeneutische contradicties.
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door Simon »

Gian schreef:
Bert Mulder schreef:Als de wereld dan zou vergaan (hetwelk mijns insziens niet mogelijk is),
Inderdaad. Dan zou Gods Woord niet kloppen. Er staan immers nog zoveel profetieën in die niet vervuld zijn.
juist.
Die schijnen maar weinig mensen te kennen, ontdekte ik laatst.
De totale verwoesting van Damascus, en de grote burgeroorlog in Egypte staan nog voor de deur.
Onder andere.
Hoewel deze zaken wel zouden kunnen gebeuren , nadat de gemeente al is opgenomen, natuurlijk.
Wanneer de volheid der heidenen zal zijn ingegaan en de genadetijd voorbij is.

29 Terstond na de verdrukking dier dagen zal de zon verduisterd worden en de maan zal haar glans niet geven en de sterren zullen van de hemel vallen en de machten der hemelen zullen wankelen. 30 En dan zal het teken van de Zoon des mensen verschijnen aan de hemel en dan zullen alle stammen der aarde zich op de borst slaan en zij zullen de Zoon des mensen zien komen op de wolken des hemels, met grote macht en heerlijkheid. 31 En Hij zal zijn engelen uitzenden met luid bazuingeschal en zij zullen Zijn uitverkorenen verzamelen uit de vier windstreken, van het ene uiterste der hemelen tot het andere.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Fjodor
Berichten: 2970
Lid geworden op: 11 jun 2009, 23:13

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door Fjodor »

Simon schreef:
Gian schreef:
Bert Mulder schreef:Als de wereld dan zou vergaan (hetwelk mijns insziens niet mogelijk is),
Inderdaad. Dan zou Gods Woord niet kloppen. Er staan immers nog zoveel profetieën in die niet vervuld zijn.
juist.
Die schijnen maar weinig mensen te kennen, ontdekte ik laatst.
De totale verwoesting van Damascus, en de grote burgeroorlog in Egypte staan nog voor de deur.
Onder andere.
Hoewel deze zaken wel zouden kunnen gebeuren , nadat de gemeente al is opgenomen, natuurlijk.
Uiteraard.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8977
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door J.C. Philpot »

Pieter uit Kootwijkerbroek is klaar voor grote catastrofe
[/size]14-12-2012 10:05 | gewijzigd 14-12-2012 11:49 | Redactie digitale media

Van der Meer. Foto RD
KOOTWIJKERBROEK – Pieter Frank van der Meer uit Kootwijkerbroek gelooft dat op 21 december een vloedgolf of aardbeving plaatsvindt. Hij bereidde zich er goed op voor.

Dat zei hij donderdag in het televisieprogramma De Vijfde Dag van de Evangelische Omroep.

Van der Meer baseert zijn idee op de Maya-kalender en de Bijbel. Hij verwacht op 21 december een catastrofe. „De planeten staan die dag op één lijn. Dat is uniek. Op die dag komt een energiebal vrij, die zich uitdijt in het universum en de zon zal activeren. Een grote zonnevlam kan leiden tot een tsunami of een tweede zondvloed

Op zijn erf aan de Harskamperweg in Kootwijkerbroek heeft Van der Meer een reddingsboot klaarliggen, van Noorse makelij en geschikt voor 50 personen. Het vaartuig kostte de familie 13.000 euro.

Van der Meer verzamelde 35 mensen die op 21 december met hem de toevlucht nemen in de boot.

Aardbeving

Ook zou er volgende week een aardbeving kunnen plaatsvinden. Maar ook daarvoor heeft Van der Meer iets bedacht. Daarom kocht hij een Jeep om te kunnen vluchten, oefende hij vaak de vluchtroute en weet hij al waar hij een tent kan plaatsen.

De komende week is niet spannend voor Van der Meer. „We hebben er wel naartoe geleefd. We zijn nuchtere mensen.”

Lees hier meer over de theorie van Van der Meer.

Catastrofe in 2000

Van der Meer verwachtte al eerder een grote catastrofe op aarde. Op 5 mei 2000 zou „de aarde omklappen vanwege grote ijsmassa’s op de polen en de samenstand van de planeten.” De ramp zou ook destijds worden veroorzaakt doordat alle planeten op één rij staan.

Pentahof

Van der Meer hoort bij de ”Huis-Israël-Gemeente” in De Pentahof. Daar woont hij met zijn gezin. Van der Meer beheert de website http://www.pentahof.nl die is gericht op „waarheidszoekers”. In 1997 kwam hij in het nieuws toen het Centrum voor Informatie en Documentatie over Israël (CIDI) een aanklacht wegens anti-semitisme tegen hem indiende. Eerder is Van der Meer veroordeeld vanwege ontkenning van de holocaust.

Reddingsvlot

Niet alleen in Kootwijkerbroek bestaan zorgen over 21 december, ook in China maken sommigen zich klaar voor een catastrofe. Een boer uit het noorden van China heeft de oplossing voor mensen die vrezen dat het einde van de wereld nabij is. In zijn reddingsvlot in de vorm van een enorme sneeuwbal, kunnen 30 mensen twee maanden lang overleven.

Bekijk hier een fotoserie van de Chinese reddingsboot.


Afbeelding

Bron: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... e_1_699421
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door Simon »

Waarschuwt de Heere ons niet om je juist NIET door ieder gerucht op hol te laten jagen?
Voor die 13000 euro had ie trouwens ook een ticket naar de woestijn kunnen kopen.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door refo »

De planeten staan regelmatig op 1 lijn. De extra invloed die dat op de zon uitoefent is verwaarloosbaar. Dat is toch gemakkelijk uit te rekenen door iemand als PFvdM.
De extra trek- en duwkracht die Mars, Jupiter, Saturnus, Venus en Mercurius uitoefenen is verwaarloosbaar. Iets van 0,031 promille extra.

In 2000 is het in mei ook gebeurd. Daarvan had hij kunnen leren.
Wat overigens niet wil zeggen dat er 21 december 2012 niet iets catastrofaals kan gebeuren.
Dat staat namelijk los van de planeten en andere hemellichamen. Tenzij ze op ramkoers met de aarde liggen.
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door freek »

Ik heb me kostelijk vermaakt met de talloze artikelen die gepubliceerd staan op zijn website pentahof.nl.
De hemelse legermachten als ufo's, Sodom en Gomarra vernietigd door een nucleaire aanval vanuit de hemel, of het koningshuis nu wel of niet afstamt van het huis van David, etc. etc. Wat een malloot.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door Afgewezen »

freek schreef:Ik heb me kostelijk vermaakt met de talloze artikelen die gepubliceerd staan op zijn website pentahof.nl.
De hemelse legermachten als ufo's, Sodom en Gomarra vernietigd door een nucleaire aanval vanuit de hemel, of het koningshuis nu wel of niet afstamt van het huis van David, etc. etc. Wat een malloot.
:haha
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door Mara »

freek schreef: Wat een malloot.
Maar wel gevaarlijk, want er zijn altijd mensen die zo'n malloot navolgen. :fi
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door Afgewezen »

Mara schreef:
freek schreef: Wat een malloot.
Maar wel gevaarlijk, want er zijn altijd mensen die zo'n malloot navolgen. :fi
Dat zijn er niet zo veel volgens mij.
Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door Mara »

Afgewezen schreef:
Mara schreef:
freek schreef: Wat een malloot.
Maar wel gevaarlijk, want er zijn altijd mensen die zo'n malloot navolgen. :fi
Dat zijn er niet zo veel volgens mij.
Malloten of navolgers? ;(
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mara schreef:
Afgewezen schreef: Dat zijn er niet zo veel volgens mij.
Malloten of navolgers? ;(
In zijn bootje willen maar 35 mensen mee. Terwijl hij plaats heeft voor 50.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Mayakalender en Bijbel

Bericht door Simon »

Afgewezen schreef:
freek schreef:Ik heb me kostelijk vermaakt met de talloze artikelen die gepubliceerd staan op zijn website pentahof.nl.
De hemelse legermachten als ufo's, Sodom en Gomarra vernietigd door een nucleaire aanval vanuit de hemel, of het koningshuis nu wel of niet afstamt van het huis van David, etc. etc. Wat een malloot.
:haha
Je kunt je natuurlijk wel kosteljk vermaken en wel gaan lachen gieren brullen, maar ik vind niet dat dit de gelovige past.
Zo reageerden de ongelovigen ook terwijl Noach zijn ark aan het bouwen was.
En leven we niet in vergelijkbare tijden?
Ook al heeft die man waarschijnijk totaal geen gelijk, vind ik de reaktie om hem te gaan uitschelden voor malloot verwerpelijk.
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
Plaats reactie