www.DsHuisman.nl

Gebruikersavatar
Pim
Berichten: 4033
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:42
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

www.DsHuisman.nl

Bericht door Pim »

Preken website: http://www.DsHuisman.nl

Krimpen a/d IJssel – Er weer een nieuwe mogelijkheid om via internet preken uit de gereformeerde gemeenten te lezen en te beluisteren. Vanaf vandaag is www.DsHuisman.nlonline.

“De preken van ds. Huisman kunnen we met recht schriftuurlijk-bevindelijk noemen. In deze preken wordt krachtig, helder en bewogen aan zondaren, de Weg ten Leven gewezen: het Lam Gods, Jezus Christus en Dien gekruisigdâ€
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Fijn! We wisten al dat 't eraan zat te komen, maar ik ben blij dat de plannen nu gerealiseerd zijn. De printer is nu bezig met de "leespreek" over Rom. 8: 17: dan heb ik morgen wat te lezen.
Initiatiefnemers: bedankt! Ik hoop dat jullie werk velen tot zegen mag zijn.
~~Soli Deo Gloria~~
Gebruikersavatar
Lassie
Berichten: 10864
Lid geworden op: 08 jun 2004, 23:23

Bericht door Lassie »

he leuke site,

k ben nu ff wat aan beluisteren
Gebruikersavatar
Miscanthus
Berichten: 5306
Lid geworden op: 30 okt 2004, 14:38
Locatie: Heuvelrug

Bericht door Miscanthus »

Bedankt initiatiefnemers!

Een zeer welkome aanvulling.
Kislev
Berichten: 2528
Lid geworden op: 08 apr 2002, 16:20

Bericht door Kislev »

Zo! Daar ben ik ontzettend blij mee!

Initiatiefnemers; BEDANKT!!! Zeer bijzonder dat ook de HC verklaring en enkele andere prekenboekjes op deze site te lezen zijn. Ik heb deze boekjes allemaal, maar er is eigenlijk nauwelijks aan te komen. Her en der kom ik een een brochure of dun boekje nog wel eens een preek van ds. Huisman tegen. kZal dan kijken of deze al op de website staat, zo niet, dan kan ik deze wel even doorspelen.

(het ziet er overigens zeer netjes en verzorgd uit).

[Aangepast op 13/12/04 door Kislev]
Refojongere

Bericht door Refojongere »

Fijn dat er ook leespreken bij staan.
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16800
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Oorspronkelijk gepost door Refojongere
Fijn dat er ook leespreken bij staan.
Zeker! Gisteravond de preek over Rom. 8: 17 gelezen. Zo mooi, zo rijk!
~~Soli Deo Gloria~~
Wout

Bericht door Wout »

Ik heb de levensbeschrijving van Ds. Huisman gelezen. Wat ik mij afvraag is wat het verband is tussen de Zuid-Afrikaanse kerken 'van' ds. Huisman en de GG in Nederland.

Er is een GG-gemeente in Randburg waar ca. jaarlijks een dominee naar toe gaat. Maar ds. Huisman staat in een andere gemeente/kerkverband. Ik ken bijv. geen correspondentieverband of zo.

Kan iemand mij verder helpen?
Gebruikersavatar
Unionist
Berichten: 5738
Lid geworden op: 22 mei 2004, 16:13

Bericht door Unionist »

Ds. Huisman is als zendeling naar ZA gegaan en heeft in Sannieshof gewerkt. Na hem is die post gediend door Joh. Commelin en Jan Ouwehand. Volgens mij is de post na repatriëring van Ouwehand overgedragen aan de Nederduits Ger. Kerk van ZA.

Ds. Huisman is overigens al een poosje met emeritaat.


Oorspronkelijk gepost door Wout
Ik heb de levensbeschrijving van Ds. Huisman gelezen. Wat ik mij afvraag is wat het verband is tussen de Zuid-Afrikaanse kerken 'van' ds. Huisman en de GG in Nederland.

Er is een GG-gemeente in Randburg waar ca. jaarlijks een dominee naar toe gaat. Maar ds. Huisman staat in een andere gemeente/kerkverband. Ik ken bijv. geen correspondentieverband of zo.

Kan iemand mij verder helpen?
[Aangepast op 13/12/04 door Unionist]
love
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 nov 2004, 19:52

Bericht door love »

Misschien ben ik wel een enorme piepert maar ik vind die opnames erg blikkerig klinken. Dat is wel jammer soms kun je het niet goed verstaan.
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door love
Misschien ben ik wel een enorme piepert maar ik vind die opnames erg blikkerig klinken. Dat is wel jammer soms kun je het niet goed verstaan.
Die preken kunnen behoorlijk oud zijn. En als ze zo lang op band staan, gaat de kwaliteit van het geluid achteruit.
love
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 nov 2004, 19:52

Bericht door love »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door love
Misschien ben ik wel een enorme piepert maar ik vind die opnames erg blikkerig klinken. Dat is wel jammer soms kun je het niet goed verstaan.
Die preken kunnen behoorlijk oud zijn. En als ze zo lang op band staan, gaat de kwaliteit van het geluid achteruit.
Ik denk dat het komt met het omzetten van audio naar mp3...

Je kunt wel kiezen voor betere kwaliteit maar dan vliegen mb's weer omhoog.

Daar zal wel een afweging achterzitten....
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door love
Oorspronkelijk gepost door Lecram
Oorspronkelijk gepost door love
Misschien ben ik wel een enorme piepert maar ik vind die opnames erg blikkerig klinken. Dat is wel jammer soms kun je het niet goed verstaan.
Die preken kunnen behoorlijk oud zijn. En als ze zo lang op band staan, gaat de kwaliteit van het geluid achteruit.
Ik denk dat het komt met het omzetten van audio naar mp3...

Je kunt wel kiezen voor betere kwaliteit maar dan vliegen mb's weer omhoog.

Daar zal wel een afweging achterzitten....
de omzetting zal er ook mee te maken hebben, maar de veroudering van de banden is de voornaamste reden.
love
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 nov 2004, 19:52

Bericht door love »


de omzetting zal er ook mee te maken hebben, maar de veroudering van de banden is de voornaamste reden.
Tja door de tand des tijds krijgen dominees robotstemmetjes......
Plaats reactie