Kledingstijl leerlingen

Mara
Berichten: 23142
Lid geworden op: 15 jun 2010, 15:54

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Mara »

Zita schreef:Ik heb werkelijk geen probleem met het vinden van rokken en jurken in de juiste lengte voor een leuke prijs. Bij refozaken koop ik nooit, want die vind ik veel te duur. In iedere gewone winkel is wel wat leuks te vinden. In de Wehkamp-sale vind ik Promiss-jurken van 25 euro van een prima kwaliteit. Maar ook de WE, Primark, C&A, V&D, Steps en allerlei andere winkels hebben volop keuze. Of het ligt aan mijn geringe lengte (168). Of ik heb een tuttige smaak en loop in kleding die eigenlijk van de senioren-afdeling komt oid.
Ik kan me wel voorstellen dat het voor de meiden die nog niet aan de damesmaten toe zijn lastiger kan zijn.
Ik heb ook geen moeite, al ben ik iets langer dan jij.
Ik koop heel zelden in één van de bekende refostores.
In bepaald gezelschap loop je dan de kans een paar keer hetzelfde outfitje tegen te komen, vooral als het 2e kledingstuk 1 euro kost.
Bij Bon Prix kun je ook leuke jurkjes vinden vanaf 2 tientjes!
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Gebruikersavatar
vlinder
Berichten: 5474
Lid geworden op: 22 nov 2004, 18:19

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door vlinder »

Mara schreef:
Zita schreef:Ik heb werkelijk geen probleem met het vinden van rokken en jurken in de juiste lengte voor een leuke prijs. Bij refozaken koop ik nooit, want die vind ik veel te duur. In iedere gewone winkel is wel wat leuks te vinden. In de Wehkamp-sale vind ik Promiss-jurken van 25 euro van een prima kwaliteit. Maar ook de WE, Primark, C&A, V&D, Steps en allerlei andere winkels hebben volop keuze. Of het ligt aan mijn geringe lengte (168). Of ik heb een tuttige smaak en loop in kleding die eigenlijk van de senioren-afdeling komt oid.
Ik kan me wel voorstellen dat het voor de meiden die nog niet aan de damesmaten toe zijn lastiger kan zijn.
Ik heb ook geen moeite, al ben ik iets langer dan jij.
Ik koop heel zelden in één van de bekende refostores.
In bepaald gezelschap loop je dan de kans een paar keer hetzelfde outfitje tegen te komen, vooral als het 2e kledingstuk 1 euro kost.
Bij Bon Prix kun je ook leuke jurkjes vinden vanaf 2 tientjes!
Ik heb wel moeite, maar dan meer om niet te kopen wat ik allemaal leuk vind en zou willen kopen. ;)
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

lien75 schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
lien75 schreef:
pkn ouderling schreef:Er is al een wereld gewonnen als we geestelijke gesteldheid van christenen niet één op één koppelen aan de kledingvoorschriften in Nederland.

Wereldwijd zouden er op basis van kleding het merendeel niet aan de strenge kledingnorm voldoen :banghead
Ik meen dat dat gedaan wordt waar sprake is van geesteloosheid!
Dus als vrouwen broeken dragen, is er sprake van geesteloosheid???
Dat heb ik niet gezegd.
Gelukkig. Vaak is de strenge kledingnorm gelijk aan het rok dragen van vrouwen. Ik heb ook best strenge kledingnormen. Daarom draag ik regelmatig een broek.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door SecorDabar »

Vraagje: Als u regelmatig een broek draagt, zou u dan ook daarmee naar de kerk gaan?
Het lijkt mij consequent als men ook met een broek naar de kerk gaat.
Misschien een domme gedachtengang van me...... uitleg is dan ook welkom :)
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
ejvl
Berichten: 5747
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door ejvl »

Dat is niet 1 op 1 over te zetten SecorDabar. En daarnaast behoren wij ook geen aanstoot te geven en ons derhalve aan te passen aan de gebruikelijke waarden en normen binnen een kerkelijke gemeenschap. Als hier een broek geen probleem is (zoals de kerk in China of een zendingsgemeente) is het geen probleem, is een rok/jurk gebruikelijk horen we dat te doen.
Net als de man die doordeweeks een korte broek kan dragen (ik moet er niet aan denken) maar dit zondags niet doet.

Ik draag graag houten klompen maar ga daar ook niet mee naar de kerk.
pkn ouderling
Berichten: 43
Lid geworden op: 11 okt 2013, 08:28

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door pkn ouderling »

SecorDabar schreef:Vraagje: Als u regelmatig een broek draagt, zou u dan ook daarmee naar de kerk gaan?
Het lijkt mij consequent als men ook met een broek naar de kerk gaat.
Misschien een domme gedachtengang van me...... uitleg is dan ook welkom :)
Ken een jongedame die met lange broek en hoed naar de kerk gaat. Optimale lichaamsbedekking toch?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Tiberius »

pkn ouderling schreef:
SecorDabar schreef:Vraagje: Als u regelmatig een broek draagt, zou u dan ook daarmee naar de kerk gaan?
Het lijkt mij consequent als men ook met een broek naar de kerk gaat.
Misschien een domme gedachtengang van me...... uitleg is dan ook welkom :)
Ken een jongedame die met lange broek en hoed naar de kerk gaat. Optimale lichaamsbedekking toch?
Misschien nog even houten klompen aan?
Gebruikersavatar
SecorDabar
Berichten: 1541
Lid geworden op: 14 okt 2011, 16:18

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door SecorDabar »

Ja en zo heb je dominees en pastoors met een lange rok in de kerk: ook wel toga geheten :)
Secor Dabar = Gedenkt het Woord (Psalm 119:49)


Al kunnen wij niets doen zonder de Geest,
toch zal de Geest niets doen zonder het Woord.
(Ds. Ebenezer Erskine)
Gebruikersavatar
Floppy
Berichten: 1358
Lid geworden op: 13 nov 2013, 09:20
Locatie: Een gezegend landje aan zee

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Floppy »

JolandaOudshoorn schreef: Gelukkig. Vaak is de strenge kledingnorm gelijk aan het rok dragen van vrouwen. Ik heb ook best strenge kledingnormen. Daarom draag ik regelmatig een broek.
:super

We zouden het rok/jurk probleem moeten loslaten, want op de één of andere manier is dat toch verweven met het idee van zedigheid wat mensen kunnen hebben - ten onrechte. Het verplichten van rok&jurk vergroot het zedigheidsprobleem m.i. wel.

Maar ik heb wel vaker rare ideeën, dus vergeet het gerust.
Gebruikersavatar
Johann Gottfried Walther
Berichten: 4791
Lid geworden op: 05 feb 2008, 15:49

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Ik ben heel erg voor rokken bij vrouwen, maar het moet geen punt worden, om te denken (zeggen) ik ben rechtvaardiger dan u/jij. Ook lijkt me een modeshow die sommigen er van maken ook niet de bedoeling.

Bij ons (in zeker in Nederland) is rokken/jurken altijd typische kleding voor vrouwen geweest. Tot begin 20ste eeuws was broeken voor vrouwen echt niet gewoon.

1 Kor8v13
Paulus zou geen vlees eten, in der eeuwigheid (zijn leven lang) als dat zijn broeder (zuster) zou ergeren.

Ik ga niet mensen veroordelen, maar men behoord ook op dit punt geen aanstoot te geven.
Dus ene kant, geen aanstoot wat betreft onzedelijkheid, maar ook niet door andere Christenen te ergeren.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

SecorDabar schreef:Vraagje: Als u regelmatig een broek draagt, zou u dan ook daarmee naar de kerk gaan?
Het lijkt mij consequent als men ook met een broek naar de kerk gaat.
Misschien een domme gedachtengang van me...... uitleg is dan ook welkom :)
Ja hoor. Als ik die dag een broek aan heb en er is die dag een kerkdienst, dan ga ik in een broek naar de kerk. :)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Isala
Berichten: 1267
Lid geworden op: 27 sep 2013, 22:14

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Isala »

JolandaOudshoorn schreef: Ik heb ook best strenge kledingnormen. Daarom draag ik regelmatig een broek.
Ik ook. Ik moet er niet aan denken om in mijn werk hier in een rok rond te lopen. Erg onpraktisch.
Ik ga niet in een broek naar de kerk. Dat heeft te maken dat ik een rok stijlvoller vind om mee naar de kerk te gaan. Maar dat hoef ik in mijn werk niet te direct te zijn stijlvol... Daar moet ik meer kijken naar wat praktisch is.
ejvl schreef:Net als de man die doordeweeks een korte broek kan dragen (ik moet er niet aan denken) maar dit zondags niet doet.
Zoiets inderdaad :)
pkn ouderling schreef:Ken een jongedame die met lange broek en hoed naar de kerk gaat. Optimale lichaamsbedekking toch?
Zeker, maar wel een vrij onbekende combinatie voor mij...

Ik heb echt moeite om een goede lengte jurk of rok te kunnen kopen. Ik ben 1.78 en ik draag graag iets op, of net over de knie. In de winkel is dat momenteel bijna onvindbaar, heel soms heb ik geluk. En soms op marktplaats. Ik draag graag een jurk van King Louie, maar ook die jurken worden korter. Soms scoor ik er ééntje op marktplaats.

Vorig jaar zomer was er een openbare school, ik weet niet meer waar, maar de directie had ook moeite met de kleding wat de leerlingen (lees meisjes) droegen. Te uitdagend vond men. Toen de directie aangaf regels hiervoor te willen gaan instellen waren de raapjes gaar, en kwam men in het journaal...
Hora est!
Sheba
Inactief
Berichten: 1997
Lid geworden op: 23 okt 2013, 21:48

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door Sheba »

JolandaOudshoorn schreef: Gelukkig. Vaak is de strenge kledingnorm gelijk aan het rok dragen van vrouwen. Ik heb ook best strenge kledingnormen. Daarom draag ik regelmatig een broek.
Laat ik het zo zeggen. Ik en mijn dochters dragen een rok. En geen broek. En zolang de kinderen thuis wonen is de kledingafspraak een rok... Behalve als we kamperen op 1000 meter hoogte en het in de tent rond het vriespunt gaat... Doen de meiden ik een trainingsbroek aan. Uit praktisch oogpunt... Schaatsen idem...
Wel is het dan een praktisch kledingstuk... En gaan we niet voor de meest mooie, modieuze etc. En heb ik er een gruwelijke hekel aan als er gelegenheid gezocht wordt om een broek aan te doen. Wanneer ik aan het werk ben rondom het huis zie ik niet on waarom broek dragen noodzakelijk is.
In onze gemeenten is de rok nog steeds het vrouwen kledingstuk.
Daarnaast vind ik het zelf ook veel mooier en vrouwelijker. En zie ik het rokprobleem niet zo...
Ik weet dat als Er broeken gedragen worden ik er mensen mee voor het hoofd stoot.

Verder veroordeel ik niemand die een broek draagt. Ieder is bij mij welkom. En mocht er eens een vrouw met een broek de kerk inlopen? Ach, dan komt ze maar bij ons zitten hoor. En de praktijk leert, dat wanneer mensen blijven hangen... Ze vanzelf een rok gaan dragen.
Wel heb ik er moeite mee als dames weigeren een rok aan te doen of zodra het maar kan een broek aan doen op of rondom bijvoorbeeld bijeenkomsten of scholen waar je weet dat het gevoelig ligt of waar kledingregels zijn.
Wanneer het zo'n principieel punt is dat het bijna ondraaglijk is om een rok aan te doen, kan je jezelf afvragen waarom dan voor refoscholen etc te kiezen... En meestal liggen er dan op meerdere gebieden al verschillen.
-DIA-
Berichten: 32754
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door -DIA- »

Om over na de denken.

En de kinderen van Nederland gingen voort om te doen wat kwaad was in de ogen des Heeren, om Hem
tot toorn te verwekken.

Daarnet bepaald bij de begrafenis van een broeder van een onzer predikanten, hoe wij ons moeten
haasten om ons levens wil. Laten we daarom niet hechten aan de aardse zaken en die vast houden want
dat doet ons geen behoudenis aan. Integendeel, als wij door ons gedrag en kleding Gods volk bedroeven
dan bedroeven wij in de eerste de God van dat volk.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
JolandaOudshoorn
Berichten: 11271
Lid geworden op: 15 mar 2006, 20:53
Locatie: Groot Ammers

Re: Kledingstijl leerlingen

Bericht door JolandaOudshoorn »

lien75 schreef:
JolandaOudshoorn schreef: Gelukkig. Vaak is de strenge kledingnorm gelijk aan het rok dragen van vrouwen. Ik heb ook best strenge kledingnormen. Daarom draag ik regelmatig een broek.
Laat ik het zo zeggen. Ik en mijn dochters dragen een rok. En geen broek. En zolang de kinderen thuis wonen is de kledingafspraak een rok... Behalve als we kamperen op 1000 meter hoogte en het in de tent rond het vriespunt gaat... Doen de meiden ik een trainingsbroek aan. Uit praktisch oogpunt... Schaatsen idem...
Wel is het dan een praktisch kledingstuk... En gaan we niet voor de meest mooie, modieuze etc. En heb ik er een gruwelijke hekel aan als er gelegenheid gezocht wordt om een broek aan te doen. Wanneer ik aan het werk ben rondom het huis zie ik niet on waarom broek dragen noodzakelijk is.
In onze gemeenten is de rok nog steeds het vrouwen kledingstuk.
Daarnaast vind ik het zelf ook veel mooier en vrouwelijker. En zie ik het rokprobleem niet zo...
Ik weet dat als Er broeken gedragen worden ik er mensen mee voor het hoofd stoot.

Verder veroordeel ik niemand die een broek draagt. Ieder is bij mij welkom. En mocht er eens een vrouw met een broek de kerk inlopen? Ach, dan komt ze maar bij ons zitten hoor. En de praktijk leert, dat wanneer mensen blijven hangen... Ze vanzelf een rok gaan dragen.
Wel heb ik er moeite mee als dames weigeren een rok aan te doen of zodra het maar kan een broek aan doen op of rondom bijvoorbeeld bijeenkomsten of scholen waar je weet dat het gevoelig ligt of waar kledingregels zijn.
Wanneer het zo'n principieel punt is dat het bijna ondraaglijk is om een rok aan te doen, kan je jezelf afvragen waarom dan voor refoscholen etc te kiezen... En meestal liggen er dan op meerdere gebieden al verschillen.
Ik zal dan ook nooit weigeren om een rok aan te doen. Dat ligt voor sommige mensen gevoelig. Bovendien draag ik regelmatig rokken, ook als ik gewoon thuis ben. Maar als het niet nodig is, zal ik me speciaal verkleden. Anders is het als ik weet dat mensen het erg op prijs stellen dat ik in een rok verschijn. Dan verkleed ik mij met liefde. Ook zou het maar voor 5 minuten zijn.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Plaats reactie