Welk boek ben jij nu aan het lezen?

HannekeL
Berichten: 65
Lid geworden op: 10 jul 2023, 09:59

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door HannekeL »

Ararat schreef: 23 jan 2024, 20:39 De arkvaarders - Anne Provoost
Best bijzonder. Kent iemand deze?

De Hobbit - JJR Tolkien
Ik móest haast Tolkien blijven lezen, dusja...
Het boek van Anne Provoost vind ik echt de moeite waard om te lezen. De schrijfster komt van hier uit de buurt, veel van haar boeken waren verplichte schoollectuur.
CvD
Berichten: 175
Lid geworden op: 26 jul 2022, 11:02

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door CvD »

Vandaag het boekje ontvangen van ds M.T .AL- Chalabi. Gaza zal verlaten wezen.
newton
Berichten: 688
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door newton »

Tim Keller, zijn geestelijke en intellectuele vorming - Collin Hansen

https://www.uitgeverijvanwijnen.nl/tim- ... 46161.html
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1431
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Heidebloem schreef: 23 jan 2024, 13:38 Komen precies binnen. Je hoef niet te raden waar mijn hart momenteel ligt ':)
Nu nog bedenken in welke ik zal starten?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Vanwaar je belangstelling voor deze boeken? Niet negatief bedoeld trouwens.
Gebruikersavatar
Heidebloem
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2024, 13:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Heidebloem »

Marck schreef:
Heidebloem schreef: 23 jan 2024, 13:38 Komen precies binnen. Je hoef niet te raden waar mijn hart momenteel ligt ':)
Nu nog bedenken in welke ik zal starten?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Vanwaar je belangstelling voor deze boeken? Niet negatief bedoeld trouwens.
Omdat wij, na geroepen te zijn, ons aan het oriënteren zijn binnen de zending.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9263
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

Heidebloem schreef: 23 jan 2024, 13:38 Komen precies binnen. Je hoef niet te raden waar mijn hart momenteel ligt ':)
Nu nog bedenken in welke ik zal starten?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Nog niet geluisterd, maar in de "Moderne Profeten" podcast van deze week gaat het over Anne van der Bijl
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
Heidebloem
Berichten: 68
Lid geworden op: 04 jan 2024, 13:22

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Heidebloem »

parsifal schreef:
Heidebloem schreef: 23 jan 2024, 13:38 Komen precies binnen. Je hoef niet te raden waar mijn hart momenteel ligt ':)
Nu nog bedenken in welke ik zal starten?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Nog niet geluisterd, maar in de "Moderne Profeten" podcast van deze week gaat het over Anne van der Bijl
Bedankt!

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1431
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

Heidebloem schreef: 25 jan 2024, 14:57
Marck schreef:
Heidebloem schreef: 23 jan 2024, 13:38 Komen precies binnen. Je hoef niet te raden waar mijn hart momenteel ligt ':)
Nu nog bedenken in welke ik zal starten?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Vanwaar je belangstelling voor deze boeken? Niet negatief bedoeld trouwens.
Omdat wij, na geroepen te zijn, ons aan het oriënteren zijn binnen de zending.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Mooi! Gods zegen in dat oriënteren.
Gebruikersavatar
Marck
Berichten: 1431
Lid geworden op: 02 mar 2019, 10:26

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Marck »

parsifal schreef: 25 jan 2024, 16:59
Heidebloem schreef: 23 jan 2024, 13:38 Komen precies binnen. Je hoef niet te raden waar mijn hart momenteel ligt ':)
Nu nog bedenken in welke ik zal starten?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Nog niet geluisterd, maar in de "Moderne Profeten" podcast van deze week gaat het over Anne van der Bijl
Is dat een opbouwende podcast? Ik ken nog weinig podcasts.
Gebruikersavatar
Lilian1975
Berichten: 3070
Lid geworden op: 21 jun 2018, 20:12

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door Lilian1975 »

Wie kent het boek: 5 puriteinse vrouwen. Geschreven door Jenny-Lyn de Klerk?
Ligt op mijn boekentafel om te lezen. Maar ben benieuwd naar ervaringen van anderenAfbeelding.

Verstuurd vanaf mijn SM-A226B met Tapatalk


Afbeelding
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9263
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

Marck schreef: 25 jan 2024, 19:49
parsifal schreef: 25 jan 2024, 16:59
Heidebloem schreef: 23 jan 2024, 13:38 Komen precies binnen. Je hoef niet te raden waar mijn hart momenteel ligt ':)
Nu nog bedenken in welke ik zal starten?Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk
Nog niet geluisterd, maar in de "Moderne Profeten" podcast van deze week gaat het over Anne van der Bijl
Is dat een opbouwende podcast? Ik ken nog weinig podcasts.
Er zitten zeker interessante podcasts tussen, Ik vond die over bijvoorbeeld Desmond Tutu, Tim Keller, Havel en Arvo Pärt erg interessant.
Soms is gaat het wel erg uit van de hoofdpersoon: De kritiek van Kaj Munk op de Deense houding in WOII wordt zonder kanttekening overgenomen, terwijl die houding er wel mede voor gezorgd heeft dat minder dan 5% (mogelijk minder dan 1%) van de Deense Joden door de Nazis is gedood. Dat is zelfs veel minder dan in Noorwegen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9002
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

parsifal schreef: 26 jan 2024, 15:27Er zitten zeker interessante podcasts tussen, Ik vond die over bijvoorbeeld Desmond Tutu, Tim Keller, Havel en Arvo Pärt erg interessant.
Soms is gaat het wel erg uit van de hoofdpersoon: De kritiek van Kaj Munk op de Deense houding in WOII wordt zonder kanttekening overgenomen, terwijl die houding er wel mede voor gezorgd heeft dat minder dan 5% (mogelijk minder dan 1%) van de Deense Joden door de Nazis is gedood. Dat is zelfs veel minder dan in Noorwegen.
Als de betreffende Podcast Desmond Tutu een profeet noemt, denk ik niet dat we met een heel bijbelgetrouwe podcast te maken hebben.

Desmond Tutu was een voorvechter van LHBTI rechten. Een citaat van hem: "If I go up to heaven and find a homophobic god, I will tell him I prefer the other place." (en met "the other place" bedoelt hij dat hij dan liever naar de hel gaat). Een ander citaat: “Some people thought there was something odd about Jesus’ birth... It may be that Jesus was an illegitimate son”. Volgens hem was ook de opstanding figuurlijk: "My dear friend, when we say Jesus Christ ascended into heaven, you don’t believe that he got a kind of ecclesiastical lift that took him into the stratosphere. You already in your mind, if you are a thinking Christian, realise that this is language that is being used figuratively. When we speak even about the resurrection of Jesus Christ it is not the revivification of a corpse. It is speaking about a tremendous reality that Jesus Christ is risen, his life is real, he is accessible to me here in South Africa."

Volgens hem maakte het ook niet uit welke god we dienen: "It doesn’t matter where we worship or what we call God; there is only one, inter-dependent human family. We are born for goodness, to love – free of prejudice. All of us, without exception. There is greater commonality in our belief systems than we tend to credit, a golden thread expressed in the maxim that one should treat others as one would like others to treat oneself. I don’t believe in the notion of “opposing belief systems.” It would be more accurate to say that human beings have a long history of rationalizing acts of inhumanity on the basis of their own interpretations of the will of God."

Desmond Tutu was geen bijbelgetrouw christen. Geen profeet dus. Een valse profeet.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9263
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

J.C. Philpot schreef: 26 jan 2024, 16:06
parsifal schreef: 26 jan 2024, 15:27Er zitten zeker interessante podcasts tussen, Ik vond die over bijvoorbeeld Desmond Tutu, Tim Keller, Havel en Arvo Pärt erg interessant.
Soms is gaat het wel erg uit van de hoofdpersoon: De kritiek van Kaj Munk op de Deense houding in WOII wordt zonder kanttekening overgenomen, terwijl die houding er wel mede voor gezorgd heeft dat minder dan 5% (mogelijk minder dan 1%) van de Deense Joden door de Nazis is gedood. Dat is zelfs veel minder dan in Noorwegen.
Als de betreffende Podcast Desmond Tutu een profeet noemt, denk ik niet dat we met een heel bijbelgetrouwe podcast te maken hebben.

Desmond Tutu was een voorvechter van LHBTI rechten. Een citaat van hem: "If I go up to heaven and find a homophobic god, I will tell him I prefer the other place." (en met "the other place" bedoelt hij dat hij dan liever naar de hel gaat). Een ander citaat: “Some people thought there was something odd about Jesus’ birth... It may be that Jesus was an illegitimate son”. Volgens hem was ook de opstanding figuurlijk: "My dear friend, when we say Jesus Christ ascended into heaven, you don’t believe that he got a kind of ecclesiastical lift that took him into the stratosphere. You already in your mind, if you are a thinking Christian, realise that this is language that is being used figuratively. When we speak even about the resurrection of Jesus Christ it is not the revivification of a corpse. It is speaking about a tremendous reality that Jesus Christ is risen, his life is real, he is accessible to me here in South Africa."

Volgens hem maakte het ook niet uit welke god we dienen: "It doesn’t matter where we worship or what we call God; there is only one, inter-dependent human family. We are born for goodness, to love – free of prejudice. All of us, without exception. There is greater commonality in our belief systems than we tend to credit, a golden thread expressed in the maxim that one should treat others as one would like others to treat oneself. I don’t believe in the notion of “opposing belief systems.” It would be more accurate to say that human beings have a long history of rationalizing acts of inhumanity on the basis of their own interpretations of the will of God."

Desmond Tutu was geen bijbelgetrouw christen. Geen profeet dus. Een valse profeet.

Ik denk niet dat profeet hier in deze zin gebruikt wordt.

Als een terzijde, heb ik wel mijn twijfels of alle bovenstaande quotes eerlijk zijn. Ik sta theologisch vrij ver van Tutu denk ik, maar ik geloof bij bovenstaande citaten in context wel eens wat anders kunnen betekenen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 9002
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door J.C. Philpot »

Ds. M. van Reenen - De vijand rukt vast aan, voorbereid op de komst van de antichrist
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9263
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Bericht door parsifal »

Meer geluisterd dan gelezen "the last battle" van C.S. Lewis uit Chronicles of Narnia. Wat een geweldig indrukwekkend boek weer, en ik had het al minstrns drie keer gelezen.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Plaats reactie