Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1240
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Klavart »

Maanenschijn schreef:Overigens is het boek van Boudewijn Zwart onhandig dik en alleen een beetje met wasknijpers in model te houden. Dan is de pdf wel makkelijker.
En de Klavarskribo-versie is ook makkelijker (twee delen in een ringband).
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 11945
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Herman »

ejvl schreef:Ik gebruik MobileSheets Pro.
Ik vraag me altijd af of die dan vanzelf naar een volgende pagina bladert als je aan het eind bent gekomen van de bladzijde die je speelt.
ejvl
Berichten: 5726
Lid geworden op: 06 jun 2011, 11:15

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door ejvl »

Herman schreef:
ejvl schreef:Ik gebruik MobileSheets Pro.
Ik vraag me altijd af of die dan vanzelf naar een volgende pagina bladert als je aan het eind bent gekomen van de bladzijde die je speelt.
Nee, dit doe ik handmatig door kort te tikken aan de rechterkant van het scherm. Dit gaat sneller dan een papieren pagina omslaan, als het goed gaat merk je eigenlijk niet dat je een hand een fractie van een seconde los hebt van de klavieren.

Er zijn wel mogelijkheden met een bleutooth-pedaal zodat je met je voeten kan bladeren. Het kan ook met hoofgebaren via de camera maar dat durf ik niet aan omdat je onbewust nogal wat beweegd tijdens het spelen.

Het schijnt wel automatisch te kunnen als je een duidelijk instrument hebt zoals een trompet of iets dergelijks, via de microfoon kan de app lezen waar je bent en dan automatisch naar de volgende pagina gaan mits alles op het juiste formaat staat, dus geen foto van een muziekstuk, maar met een orgel is dit een stuk lastiger.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Tiberius »

ejvl schreef:
Tiberius schreef:Dat 'uren scanwerk' valt toch wel mee?
Als je een goede scanner hebt, leg je het boek erop en een half uurtje later staat het PDF-bestand in je mailbox.
Eerst even het rugje van het boek afsnijden en de kaften eraf halen (dat kan ik tegen jou wel zeggen ;) )
Zo gaat het inderdaad wel goed :) , alleen heb ik dan 1 groot PDF-bestand.
Ik heb bijvoorbeeld een koraalboek waarin soms 2, soms 3, soms 4 pagina's per psalm staan.
En ik wil dat als ik zoek op m'n tablet naar psalm 84 of op bergen en in dalen, bijvoorbeeld, dat ik alle bewerkingen naar voren krijg van psalm 84 of op bergen en in dalen van alle componisten, daardoor moet ik elke psalm/lied in een aparte PDF hebben en niet 1 groot PDF-bestand met alle 150 psalmen (bijna 500 pagina's in een recent koraalboek).
Dat is inderdaad heel wat.
Je zou dan een tool als PDFill kunnen gebruiken, om per psalm een PDF bestand te maken. Maar dat is met 150 psalmen nog best een klusje.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33198
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Weerklank (uit: Kerkgebouwen)

Bericht door Tiberius »

On-topic aub.
Daarom hier een bericht met reacties geknipt.
Plaats reactie