Gelezen, gedacht, gehoord...

DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

Het kan natuurlijk zijn dat je nogal in de war bent. Maar als je wat vaker terug zou lezen en je eigen woorden overdenken, dan zou je de helft minder behoeven te schrijven.
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

DDD schreef: 02 jan 2024, 21:18 Het kan natuurlijk zijn dat je nogal in de war bent. Maar als je wat vaker terug zou lezen en je eigen woorden overdenken, dan zou je de helft minder behoeven te schrijven.
Nee hoor ik ben helder en wakker genoeg, maak je geen zorgen.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef: 02 jan 2024, 21:22
DDD schreef: 02 jan 2024, 21:18 Het kan natuurlijk zijn dat je nogal in de war bent. Maar als je wat vaker terug zou lezen en je eigen woorden overdenken, dan zou je de helft minder behoeven te schrijven.
Nee hoor ik ben helder en wakker genoeg, maak je geen zorgen.
Een goed en helder antwoord, mooi begin van dit schrijfjaar.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

pierre27 schreef: 02 jan 2024, 21:49
-DIA- schreef: 02 jan 2024, 21:22
DDD schreef: 02 jan 2024, 21:18 Het kan natuurlijk zijn dat je nogal in de war bent. Maar als je wat vaker terug zou lezen en je eigen woorden overdenken, dan zou je de helft minder behoeven te schrijven.
Nee hoor ik ben helder en wakker genoeg, maak je geen zorgen.
Een goed en helder antwoord, mooi begin van dit schrijfjaar.
Nee, dit is voor mij juist het tegendeel, dat maakt me zeer bedroefd.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33316
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Tiberius »

*een geest van diepe slaap
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door pierre27 »

-DIA- schreef: 02 jan 2024, 21:51
pierre27 schreef: 02 jan 2024, 21:49
-DIA- schreef: 02 jan 2024, 21:22
DDD schreef: 02 jan 2024, 21:18 Het kan natuurlijk zijn dat je nogal in de war bent. Maar als je wat vaker terug zou lezen en je eigen woorden overdenken, dan zou je de helft minder behoeven te schrijven.
Nee hoor ik ben helder en wakker genoeg, maak je geen zorgen.
Een goed en helder antwoord, mooi begin van dit schrijfjaar.
Nee, dit is voor mij juist het tegendeel, dat maakt me zeer bedroefd.
Ik zou als ik jou was er een beetje nuchter in gaan staan.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

pierre27 schreef: 02 jan 2024, 21:53
-DIA- schreef: 02 jan 2024, 21:51
pierre27 schreef: 02 jan 2024, 21:49
-DIA- schreef: 02 jan 2024, 21:22
Nee hoor ik ben helder en wakker genoeg, maak je geen zorgen.
Een goed en helder antwoord, mooi begin van dit schrijfjaar.
Nee, dit is voor mij juist het tegendeel, dat maakt me zeer bedroefd.
Ik zou als ik jou was er een beetje nuchter in gaan staan.
Dat kan ik niet, want het gaat wel om Gods werk en Zijn eer, en mogen niet altijd zwijgen.
Er wordt zelfs gespot met Bijbelteksten. Ik best nuchter heb dit helder door.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3983
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Terri »

Ik vind het heel akelig, Dia heeft het gewoon niet door ( geloof ik echt!) dat het een grote warboel aan verhaaltjes zijn geworden.
Misschien kan iemand hem het advies geven om even een poosje tot rust te komen. Want dit gaat niet goed.
Ik heb medelijden, ook al veroorzaakt hij zelf deze chaos.
TSD
Berichten: 2117
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door TSD »

Terri schreef: 02 jan 2024, 23:11 Ik vind het heel akelig, Dia heeft het gewoon niet door ( geloof ik echt!) dat het een grote warboel aan verhaaltjes zijn geworden.
Misschien kan iemand hem het advies geven om even een poosje tot rust te komen. Want dit gaat niet goed.
Ik heb medelijden, ook al veroorzaakt hij zelf deze chaos.
Eens hoor. Het is vooral vervelend dat anderen er over door blijven gaan en Dia blijven proberen te vangen op zijn woorden.

Dit is niet de 1e keer dat het zo gaat, dus alle deelnemers aan dit “gesprek” weten dat of hadden dat kunnen weten. Niemand bereikt er iets mee, behalve dat iemand nu onnodig verdriet aan wordt gegaan.

Dus ik zou de anderen vooral willen vragen: wat denk je te kunnen bereiken en is dit het waard?
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

Ik zie veel vooruitgang, dus ik vind het waard. Leren is soms ongemakkelijk. Daar heb ik zelf ook last van, maar dat maakt het niet minder nodig.
Gebruikersavatar
Terri
Berichten: 3983
Lid geworden op: 21 nov 2009, 20:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Terri »

Ik wil jou @Dia serieus nemen, maar soms is het beter te negeren, omdat het bijna altijd fout gaat, ik weet soms echt niet hoe of wat het beste is.
Laten we iig voor vandaag stoppen.
Dia ik wens je oprecht een goede nacht en niemand heeft hier een hekel aan je hoor!
Simon0612
Berichten: 2139
Lid geworden op: 21 mar 2018, 19:58

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door Simon0612 »

Zita schreef: 02 jan 2024, 21:07
-DIA- schreef: 02 jan 2024, 20:42
Tiberius schreef: 02 jan 2024, 15:17 Ja, die naam werd er inderdaad zojuist tussen geschoven.
Maar het gaat mij om de algemene teneur van zulke verhaaltjes.
Evenals bij mensen met kale hoofden best de vreze des Heeren kan zijn. Maar dat is niet van een foto af te lezen.
Net zo min is dat af te lezen uit het feit dat iemand stil de kerk verlaat.
Nee, nee! Dat is vals! Ik heb eerder de link naar De Saambinder (via Digibron) naar de Saambinder hier neergezet, om het te kunnen verifiëren? Daarbij had ik gewezen op het boekje over zijn levensbeschrijving? Hebt u mij ooit op oneerlijk of valse woorden kunnen betrappen. Eerlijk! Het zal toch niet waar zijn dat dit echt een misverstand is?

Misschien over het hoofd gezien? Anders valt dit zeker onder een licht en onverhoord veroordelen. U gelooft mij die gewoon niet omdat u het niet gelooft. En zo liggen de zaken. Alles komt vroeg of laat wel eens openbaar. Laten alstublieft eerlijk zijn en recht! Dat is mijn smeekbede!
DIA, je had het over ds Koster. Onder zijn prediking zouden atheïsten worden stilgezet. En als bewijs haal je Willem Aaftink aan. Willem Aaftink overleed in 1948. Ds Koster werd in 1971 predikant.
Ik snap er niks meer van. Of hebben we het over een andere Willem Aaftink of over een andere ds Koster?
Edit: ik zie dat DDD al iets soortgelijks zei.
Edit: Ik zie intussen dat Aaftink onder een preek van ds Fraanje tot verandering kwam.
Dit is niet helemaal de juiste weergave. Helma had het over ds. Koster. Vervolgens reageerde DIA met het volgende:
Dan voelde je dat ook echt. Dan voelde je, hier spreekt niet zomaar een dominee, maar hier speekt God door Zijn knecht, en dat was de reden dat er dan wel eens beslag lag en dat zelfs spotters en atheïsten voelden: dit is de waarheid. En zo heb ik ds Koster meerdere malen gehoord.
De eerste zin kan op heel veel predikanten van toepassing zijn. Dat hoeft niet perse ds. Koster te zijn, DIA kan in de eerste regel ook de nadruk hebben willen leggen op het ‘beslag leggen’. In zijn tweede regel beaamt hij dan dat hij dat ook (evenals Helma) weleens heeft meegemaakt bij ds. Koster. (Zo las ik hem wel al vrij snel trouwens).

Misschien waren wat verduidelijkingsvragen de oplossing geweest, in plaats van tal van aanvallen die nu richting DIA gingen (niet perse van jou).
Simon - Laatst actief: 4 januari 2024 16:00
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door DDD »

Daarmee suggereer je dat er geen verduidelijkingsvragen zouden zijn gesteld. Maar dat is helemaal niet waar.
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

Terri schreef: 02 jan 2024, 23:21 Ik wil jou @Dia serieus nemen, maar soms is het beter te negeren, omdat het bijna altijd fout gaat, ik weet soms echt niet hoe of wat het beste is.
Laten we iig voor vandaag stoppen.
Dia ik wens je oprecht een goede nacht en niemand heeft hier een hekel aan je hoor!
Ik begrijp heel goed hoe het fout gaat, maar als dit bij mij fout gaat, dan gaat net zo goed fout met dominees uit bv. OGG of OGGiN of GG(rechts). Die worden net zo goed niet verstaan. Als die wel verstaan werden ging het hier niet mis.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32750
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord...

Bericht door -DIA- »

Ik heb er nu even behoefte aan om Simon0612 te bedanken voor verschillende berichtjes waarin hij verduidelijking gaf over hetgeen ik bedoelde. Mijn dank, alleen was het me teveel geworden
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Plaats reactie