Weekdiensten

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Weekdiensten

Bericht door Job »

MGG schreef:
Bezorgd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:[
Tja... Misschien toch heimwee, gelet op bepaalde ontwikkelingen...? :langue ;)
Nee hoor, waar je ook zit, overal is het onrustig.
Wat betreft rust en nuchterheid zou ik graag OGG zijn. Voor het oog speelt daar weinig en kunnen moderne opvattingen buiten de deur gehouden worden.
Daar kan ik me erg in vinden. En vaak zijn het bijzonder vriendelijke, bescheiden mensen. Althans, de paar gemeenten die ik "ken".
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Weekdiensten

Bericht door Geytenbeekje »

Job schreef: Daar kan ik me erg in vinden. En vaak zijn het bijzonder vriendelijke, bescheiden mensen. Althans, de paar gemeenten die ik "ken".
Het nadeel alleen dat je bijna nooit een dominee op zondag hebt.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Weekdiensten

Bericht door Job »

Geytenbeekje schreef:
Job schreef: Daar kan ik me erg in vinden. En vaak zijn het bijzonder vriendelijke, bescheiden mensen. Althans, de paar gemeenten die ik "ken".
Het nadeel alleen dat je bijna nooit een dominee op zondag hebt.
Het bijzondere en ook aangename is dat velen van hen zich daar welwillend in schikken. Al moet ik het ook weer niet romantiseren: ik zie velen die een gezin stichten toch wel overgaan naar kerkverbanden met oa een verenigingsleven.
Mauries06
Berichten: 83
Lid geworden op: 06 sep 2022, 00:59

Re: Weekdiensten

Bericht door Mauries06 »

Job schreef:
MGG schreef:
Bezorgd schreef:
GerefGemeente-lid schreef:[
Tja... Misschien toch heimwee, gelet op bepaalde ontwikkelingen...? :langue ;)
Nee hoor, waar je ook zit, overal is het onrustig.
Wat betreft rust en nuchterheid zou ik graag OGG zijn. Voor het oog speelt daar weinig en kunnen moderne opvattingen buiten de deur gehouden worden.
Daar kan ik me erg in vinden. En vaak zijn het bijzonder vriendelijke, bescheiden mensen. Althans, de paar gemeenten die ik "ken".
Die ervaring heb ik inderdaad ook. Ben een keer in de plaatselijke OGG in hendrik-ido-ambacht geweest wat sommige hier op dit forum wel weten, en ondanks dat ze mij helemaal niet kennen en ik eigenlijk 'vreemd' was bij hun in de kerk, zei iedereen gedag. Het was een fijne dienst, fijne gemeente, alleen wel wat sloom zingen wat ik niet gewend ben in mijn gemeente maar wat een beetje algemeen bekend is in de OGG ;)
Geytenbeekje
Berichten: 8246
Lid geworden op: 26 jun 2018, 21:37

Re: Weekdiensten

Bericht door Geytenbeekje »

Job schreef:
Geytenbeekje schreef:
Job schreef: Daar kan ik me erg in vinden. En vaak zijn het bijzonder vriendelijke, bescheiden mensen. Althans, de paar gemeenten die ik "ken".
Het nadeel alleen dat je bijna nooit een dominee op zondag hebt.
Het bijzondere en ook aangename is dat velen van hen zich daar welwillend in schikken. Al moet ik het ook weer niet romantiseren: ik zie velen die een gezin stichten toch wel overgaan naar kerkverbanden met oa een verenigingsleven.
Ja, ik vind het gemeente-zijn ontbreken geen goed teken.
Informeel kan er over en weer goede contacten zijn, maar als er geen verbindende factor is...
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18666
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Weekdiensten

Bericht door helma »

Ik sprak pas bij een jongerenavond van de OGG. Op zaterdagavonden komen jongeren uit het hele land bij elkaar om te luisteren naar een spreker met een actueel thema. Het was een heel positieve ervaring!


https://oggin.jouwweb.nl/jeugdavonden
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Weekdiensten

Bericht door Job »

Geytenbeekje schreef:
Job schreef:
Geytenbeekje schreef:
Job schreef: Daar kan ik me erg in vinden. En vaak zijn het bijzonder vriendelijke, bescheiden mensen. Althans, de paar gemeenten die ik "ken".
Het nadeel alleen dat je bijna nooit een dominee op zondag hebt.
Het bijzondere en ook aangename is dat velen van hen zich daar welwillend in schikken. Al moet ik het ook weer niet romantiseren: ik zie velen die een gezin stichten toch wel overgaan naar kerkverbanden met oa een verenigingsleven.
Ja, ik vind het gemeente-zijn ontbreken geen goed teken.
Informeel kan er over en weer goede contacten zijn, maar als er geen verbindende factor is...
Men voelt zich vaak toch erg verbonden. Is ook eindeloos actief voor Adullam. Ik zou me heel best thuis voelen in de OGGiN, zij het niet dat ik elders een goed kerkelijk thuis mag hebben.
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Weekdiensten

Bericht door Job »

helma schreef:Ik sprak pas bij een jongerenavond van de OGG. Op zaterdagavonden komen jongeren uit het hele land bij elkaar om te luisteren naar een spreker met een actueel thema. Het was een heel positieve ervaring!


https://oggin.jouwweb.nl/jeugdavonden
Prachtig, en de eenvoudige website doet me zelfs deugd.
Refogast
Berichten: 1138
Lid geworden op: 19 feb 2013, 09:42

Re: Weekdiensten

Bericht door Refogast »

Kerkdienst stud. J.C. Kriekaart (GG) live te volgen: https://kerkdienstgemist.nl/stations/33 ... vents/live
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Weekdiensten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Gereformeerde Gemeenten
Oostkapelle: dinsdag 16 mei, 19.30 uur, ds. J. IJsselstein (bidstond curatoriumvergaderingen).
Zie: https://kerkdienstgemist.nl/stations/14 ... 2305161930
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Weekdiensten

Bericht door Job »

Gebruikersavatar
Job
Berichten: 2927
Lid geworden op: 13 sep 2021, 08:02

Re: Weekdiensten

Bericht door Job »

Laatste Bijbellezing GG Sliedrecht: https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... ive?media=
rian
Berichten: 176
Lid geworden op: 14 nov 2019, 16:12

Re: Weekdiensten

Bericht door rian »

Job schreef: 26 apr 2023, 19:52 Laatste Bijbellezing GG Sliedrecht: https://kerkdienstgemist.nl/stations/13 ... ive?media=
Was een erg mooie dienst! Dank voor het delen!
'Al wat uit het geloof niet is, dat is zonde'
Romeinen 14:23
Gebruikersavatar
Delftenaar
Berichten: 1457
Lid geworden op: 07 jul 2017, 21:20

Re: Weekdiensten

Bericht door Delftenaar »

Vond ik ook.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Weekdiensten

Bericht door GerefGemeente-lid »

Gereformeerde Gemeenten
Wolphaartsdijk: dinsdag 9 mei, 19.30 uur, ds. J.A. Weststrate (GBS-dienst).
's-Gravenpolder: woensdag 10 mei, 19.30 uur, ds. J.A. Weststrate (tijdrede).
Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 29 apr 2023, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Plaats reactie