Kopie van 2002:
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------Refojongere schreef:Goedendag beste Forummers,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd in hoeverre de forummers hier echt de reformatorische zuil en cultuur met zich meedragen. Ik stel een paar vragen die kenmerkend zijn voor de reformatorische cultuur en mijn vraag: Zou je willen meewerken aan mijn onderzoekje in hoeverre de bepaalde kenmerken nog een plek hebben in de huidige refocultuur.
Misschien denk je: ik doe lekker niet mee, want ik wil niet in een hokje geplaatst worden. Ook goed. Dan niet reageren graag.
Helaas moet ik voor de helderheid veel vragen negatief formuleren. Christenen staan aan de andere kant nou eenmaal bekend als mensen die overal 'teugen' zijn. (Zo werd Rouvoet ook behandeld bij de talkshow Barend en Van Dorp).
Beantwoord de volgende vragen met Ja/Nee:
1. Ik ben tegen het dragen van broeken bij vrouwen
2. Ik ben tegen het bezitten van een tv
3. Ik ben tegen het bezitten van een radio
4. Ik ben tegen het bezitten van open Internet
5. Ik zit/heb gezeten op een reformatorische school
6. Ik ben tegen inenten
7. Ik ben tegen verzekeren
8. Ik ben tegen het zingen van liedboekgezangen/opwekking in de eredienst
9. Ik hou niet van gospelmuziek
10. Ik kom nooit in een disco
11. Ik kom nooit in een kroeg
12. Ik kom niet in een bioscoop
13. Ik ben in alle gevallen tegen films/toneel
14. Ik luister geen popmuziek
15. Ik boek liever geen strandvakanties
16. Ik ben voor het dragen van hoeden bij vrouwen in de erediensten
17. Ik ga in het zwart ter kerke
18. Ik stem op de SGP
19. Ik doe bewust niet mee aan de mode
20. Op zondag ga ik principieel niet met de auto ergens heen
Het liefst zou ik graag zien dat je ook eventjes vermeldt uit welke kerk je komt.
Gelieve geen commentaar erbij of uitleg, tenzij strikt noodzakelijk.
Bedankt voor je medewerking.
In spannende afwachting,
Refojongere
Misschien is het leerzaam het onderzoekje nu nog eens te herhalen. Er kan immers in zo'n 15/17 jaar enorm veel veranderen?
Met dank aan de bron: © Refojongere
https://www.refoforum.nl/forum/viewtopi ... Fopwekking