Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door helma »

...
Laatst gewijzigd door helma op 05 apr 2022, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Bezorgd
Berichten: 5394
Lid geworden op: 24 mar 2018, 15:53

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Bezorgd »

---
Laatst gewijzigd door Bezorgd op 05 apr 2022, 08:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
helma
Berichten: 18727
Lid geworden op: 11 sep 2006, 10:36
Locatie: Veenendaal

Re: RE: Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door helma »

Haal het maar weg, ik dacht dat ze op ds Klaassen reageerden. Excuses!
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Hoopvol »

Bezorgd schreef: Bij ons werd er juist gedankt dat de Heere liet zien dat Hij regeert. En dat zowel ds Kort als de Finse politica niet vervolgd worden een teken is dat de Heere opkomt voor Zijn eigen eer.
Bij ons werd ook gedankt voor de uitspraak van de rechter bij ds. Kort en die Finse politica.
Het is wel een heel duidelijk teken ja, de HEERE regeert, de hoogste Majesteit!
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Erik1960 »

Hoopvol schreef:
Bezorgd schreef: Bij ons werd er juist gedankt dat de Heere liet zien dat Hij regeert. En dat zowel ds Kort als de Finse politica niet vervolgd worden een teken is dat de Heere opkomt voor Zijn eigen eer.
Bij ons werd ook gedankt voor de uitspraak van de rechter bij ds. Kort en die Finse politica.
Het is wel een heel duidelijk teken ja, de HEERE regeert, de hoogste Majesteit!
ik snap de opluchting, maar er komt ook nog een hoger beroep. Tenminste, in de zaak tegen ds. De Kort.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door J.C. Philpot »

Erik1960 schreef:
Hoopvol schreef:
Bezorgd schreef: Bij ons werd er juist gedankt dat de Heere liet zien dat Hij regeert. En dat zowel ds Kort als de Finse politica niet vervolgd worden een teken is dat de Heere opkomt voor Zijn eigen eer.
Bij ons werd ook gedankt voor de uitspraak van de rechter bij ds. Kort en die Finse politica.
Het is wel een heel duidelijk teken ja, de HEERE regeert, de hoogste Majesteit!
ik snap de opluchting, maar er komt ook nog een hoger beroep. Tenminste, in de zaak tegen ds. De Kort.
Is dat zo? Ik lees namelijk:

Houtzager overlegt nog met zijn advocaat, zei hij bij RTV Rijnmond. Hij kan in de nu doorlopen artikel 12-procedure niet in hoger beroep gaan tegen de uitspraak.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Erik1960
Verbannen
Berichten: 1633
Lid geworden op: 06 jan 2022, 17:03

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Erik1960 »

J.C. Philpot schreef:
Erik1960 schreef:
Hoopvol schreef:
Bezorgd schreef: Bij ons werd er juist gedankt dat de Heere liet zien dat Hij regeert. En dat zowel ds Kort als de Finse politica niet vervolgd worden een teken is dat de Heere opkomt voor Zijn eigen eer.
Bij ons werd ook gedankt voor de uitspraak van de rechter bij ds. Kort en die Finse politica.
Het is wel een heel duidelijk teken ja, de HEERE regeert, de hoogste Majesteit!
ik snap de opluchting, maar er komt ook nog een hoger beroep. Tenminste, in de zaak tegen ds. De Kort.
Is dat zo? Ik lees namelijk:

Houtzager overlegt nog met zijn advocaat, zei hij bij RTV Rijnmond. Hij kan in de nu doorlopen artikel 12-procedure niet in hoger beroep gaan tegen de uitspraak.
ik drukte me niet correct uit: Houtzager gaf aan dat hij de juridische weg wil vervolgen. Hij noemde het Europese Hof voor de rechten van de mens.
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
CvdW
Berichten: 2951
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door CvdW »

Kan een burger naar het EHRM?
Een burger kan zich wenden tot het EHRM, als de lidstaat partij is bij het EVRM en alle nationale rechtsmiddelen zijn uitgeput. Het toepassingsbereik van het Handvest is daarmee beperkter dan het EVRM.31 okt. 2016
De heer Houtzager kan dus de juridische weg niet vervolgen, want de nationale rechtsmiddelen zijn uitgeput. Wel kan hij zich wenden tot de Europese Hof voor de Rechten van de Mens.
Hoopvol
Berichten: 1306
Lid geworden op: 20 mar 2020, 07:36

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Hoopvol »

En toch mag je om deze uitspraak dankbaar en verheugd zijn. Zou de Heere niet machtig zijn om een eventueel vervolgproces te besturen? Is er iets te wonderlijk voor die God die de hemel en de aarde uit niets maakte?
En al zou ds. Kort de rechtzaak verliezen, dan is het nog alles naar Zijn wil en naar Zijn raad.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Ad Anker »

-DIA- schreef:Gisteren merkte een dominee op dat we nu eigenlijk in een vergelijkbare toestand terecht kunnen komen als ten tijde van de Afscheiding. Toen werden dominees in de gevangenis gezet, en samenkomsten met meer dan 20 personen waren verboden door de toenmalige overheid. Nu is het nog afgewend door de rechters. Maar we kennen ook de felheid en vijandschap van de tegenstander. Daarom zou het ons niet hoeven te verwonderen dat er delen uit de Bijbel niet meer rechtuit gepreekt mogen worden.
Ach toch. Ik krijg daar toch wat kriebels van. In de laatste terdeges kunnen we dominees eens wat van dichterbij bezien. Het is zo makkelijk zuchten met een mooie pastorie, een goeie auto, een dijk van een salaris en een gewillig horend volk.
De dominees van tegenwoordig weten echt niet wat vervolging inhoudt. Omdat ze het niet zien. In de gevangenis gezet worden is een ding, ons zelfingenomen, welvaartswellustig kerkelijk leven in onze gezindte ook.
ds. Vinogradsky op 4/5/2022 schreef:Dit is wat een ware Christen zou moeten doen, omdat dit is waartoe wij geroepen zijn. De apostel Petrus zegt: "Christus heeft voor ons geleden en heeft ons tot een voorbeeld gelaten, opdat wij in zijn voetstappen zouden treden .... Doen wij zoals Christus deed? Ik zal uit persoonlijke ervaring spreken. Hoeveel gemakkelijker was het om de scheiding van mijn kinderen, familie, ouders en kerk tijdens de gevangenschap te dragen, toen mijn woede en haat jegens de vervolgende kerk werd overgegeven aan de "rechtvaardige Rechter". Ik werd door de Heer beloond voor mijn welwillende houding tegenover de vervolgers en niet alleen ik, maar de hele gemeente. Laten wij allen in deze moeilijke tijd ons vertrouwen op God stellen en Hij zal ons niet in de steek laten!
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33315
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Tiberius »

Ad Anker schreef:
-DIA- schreef:Gisteren merkte een dominee op dat we nu eigenlijk in een vergelijkbare toestand terecht kunnen komen als ten tijde van de Afscheiding. Toen werden dominees in de gevangenis gezet, en samenkomsten met meer dan 20 personen waren verboden door de toenmalige overheid. Nu is het nog afgewend door de rechters. Maar we kennen ook de felheid en vijandschap van de tegenstander. Daarom zou het ons niet hoeven te verwonderen dat er delen uit de Bijbel niet meer rechtuit gepreekt mogen worden.
Ach toch. Ik krijg daar toch wat kriebels van. In de laatste terdeges kunnen we dominees eens wat van dichterbij bezien. Het is zo makkelijk zuchten met een mooie pastorie, een goeie auto, een dijk van een salaris en een gewillig horend volk.
De dominees van tegenwoordig weten echt niet wat vervolging inhoudt. Omdat ze het niet zien. In de gevangenis gezet worden is een ding, ons zelfingenomen, welvaartswellustig kerkelijk leven in onze gezindte ook.
Zo'n opmerking over 'een vergelijkbare toestand als ten tijde van de Afscheiding' is niet alleen kortzichtig, maar ook onzinnig.
Beter kan zo'n dominee gewoon het Woord bedienen; daar is hij voor geroepen.
Ik denk zomaar dat satan inmiddels echt wel door heeft, dat hij meer volgelingen krijgt door een zelfingenomen, welvaartswellustig kerkelijk leven dan door vervolgingen.
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

DDD schreef:Zo'n dominee is onverstandig. In plaats van dankbaar te zijn dat de rechters recht spreken, zaait hij onrust en verdeeldheid. Een heel kwalijke zaak.
Ik niet niet alles gezegd. Ook hier werd gedankt dat de rechters nog niet aandurfden om hier de godsdienstvrijheid te beperken. Moet ik dan een hele preek en gebed citeren wil ik nog als betrouwbaar overkomen?
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
-DIA-
Berichten: 32747
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door -DIA- »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Zo'n dominee is onverstandig. In plaats van dankbaar te zijn dat de rechters recht spreken, zaait hij onrust en verdeeldheid. Een heel kwalijke zaak.
Ik niet niet alles gezegd. Ook hier werd gedankt dat de rechters nog niet aandurfden om hier de godsdienstvrijheid te beperken. Moet ik dan een hele preek en gebed citeren wil ik nog als betrouwbaar overkomen?
Ik heb sterk het gevoel dat ik hier niet zo heel welkom ben, en het lijkt wel of ik hier de boel in het honderd jaag. Is dat gevoel terecht? Immers voelen is iets subjectiefs. Vertrouwen is eerder gebroken dan dat het weer geheeld wordt.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
Henk J
Berichten: 2600
Lid geworden op: 11 mar 2021, 10:34
Locatie: henkjrefoforum@gmail.com

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door Henk J »

-DIA- schreef: Ik heb sterk het gevoel dat ik hier niet zo heel welkom ben, en het lijkt wel of ik hier de boel in het honderd jaag. Is dat gevoel terecht? Immers voelen is iets subjectiefs. Vertrouwen is eerder gebroken dan dat het weer geheeld wordt.
Dat is denk ik niet het punt DIA, de meeste mensen op het forum verschillen van inzicht met de door jouw geciteerde predikant over vergelijkingen trekken tussen het verleden en het heden. Als zij deze mening ventileren is dat geen aanval op jou maar dan is dat een mening geven over een citaat van een predikant. En daar is naar mijn idee ook dit forum voor bedoeld.
DDD
Berichten: 28735
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Gelezen, gedacht, gehoord: Nieuws

Bericht door DDD »

-DIA- schreef:
DDD schreef:Zo'n dominee is onverstandig. In plaats van dankbaar te zijn dat de rechters recht spreken, zaait hij onrust en verdeeldheid. Een heel kwalijke zaak.
Ik niet niet alles gezegd. Ook hier werd gedankt dat de rechters nog niet aandurfden om hier de godsdienstvrijheid te beperken. Moet ik dan een hele preek en gebed citeren wil ik nog als betrouwbaar overkomen?
Dit is minstens even droevig, of nog erger. Het is bewuste leugenachtigheid of ernstige domheid. Alsof rechters iets niet zouden durven.

Hoe durft hij.
Gesloten