Autoliefhebbers

Welke auto rijden jullie?

Mazda
2
2%
BMW
4
3%
Opel
15
13%
Volkswagen
20
17%
Volvo
10
8%
Ford
8
7%
Mercedes-Benz
4
3%
Renault
6
5%
Peugeot
4
3%
Overig
47
39%
 
Totaal aantal stemmen: 120

Ambtenaar
Berichten: 9144
Lid geworden op: 15 apr 2017, 14:37

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Ambtenaar »

Bourdon16 schreef:Ik wil geen elektrische auto, tenzij het financieel aantrekkelijker wordt om deze te rijden (ik betaal bijtelling). Maar elektrisch rijden is wel heerlijk.
Volgens mij krijg je bij een elektrische auto korting op de bijtelling voor de eerste €30.000. Dat scheelt toch €1800 bruto per jaar
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef: Ah, tsja, ik heb niet zoveel met 'als het maar oud is en/of lang bestaat zal het wel goed of roemrucht zijn of iets dergelijks'. Maar ik heb eigenlijk sowieso niks met spullen. Mijn auto is vanbinnen ook best een zwijnenstal.
Het mag ook als een feit worden benoemd dat ook bij schrijver dezes de liefde en interesse voor 'het automobile' met de jaren is verminderd. Dat is ook wat het rijden in het Koreaanse 'doosje' aanvaardbaar maakt. :) Het auto-enthousiasme is met de jaren wel gedaald. Dat wil niet zeggen dat ik het autonieuws helemaal niet meer volg. Maar het 'doet' me niet zoveel meer. Ik daal de nu toch in de verdieping... Ik hoorde eens: Deze vermelden van wagens en die van paarden... en dan begrijpen we het wel op een forum als dit.
Overigens heb ik destijds ook op het forum van Autoweek en ander geplaatst, maar dat geheel terzijde opgemerkt. :lecture
:-). Ik merk dat ik dan wel weer geïnteresseerd raak als er veel paardenkrachten onder mijn rechtervoet verblijven.
Hoeveel pk heb je nu dan?
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Autoliefhebbers

Bericht door -DIA- »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef: Ah, tsja, ik heb niet zoveel met 'als het maar oud is en/of lang bestaat zal het wel goed of roemrucht zijn of iets dergelijks'. Maar ik heb eigenlijk sowieso niks met spullen. Mijn auto is vanbinnen ook best een zwijnenstal.
Het mag ook als een feit worden benoemd dat ook bij schrijver dezes de liefde en interesse voor 'het automobile' met de jaren is verminderd. Dat is ook wat het rijden in het Koreaanse 'doosje' aanvaardbaar maakt. :) Het auto-enthousiasme is met de jaren wel gedaald. Dat wil niet zeggen dat ik het autonieuws helemaal niet meer volg. Maar het 'doet' me niet zoveel meer. Ik daal de nu toch in de verdieping... Ik hoorde eens: Deze vermelden van wagens en die van paarden... en dan begrijpen we het wel op een forum als dit.
Overigens heb ik destijds ook op het forum van Autoweek en ander geplaatst, maar dat geheel terzijde opgemerkt. :lecture
:-). Ik merk dat ik dan wel weer geïnteresseerd raak als er veel paardenkrachten onder mijn rechtervoet verblijven.
Hoeveel pk heb je nu dan?
Bij het lieflijke en aandoenlijke ATOSJE (ik noem hem overigens meestal "mijn goeie ouwe lobbes") heb ik volgens de officiële cijfers 43 kw (49 pk). Geen bijzonder opzienbarende cijfers, maar daar gaat het mij ook niet om. Een maximum koppel van 89 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 5,9 l/100km (1 op 16,9). Daar kunnen we het wel mee doen. Het doosje is ook niet meer de jongste...
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Evangelist
Berichten: 490
Lid geworden op: 06 feb 2010, 11:41

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Evangelist »

Vreemd dat beste automerk in de lijst ontbreekt.
Hartelijke groet,
Evangelist
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

-DIA- schreef: Bij het lieflijke en aandoenlijke ATOSJE (ik noem hem overigens meestal "mijn goeie ouwe lobbes") heb ik volgens de officiële cijfers 43 kw (49 pk). Geen bijzonder opzienbarende cijfers, maar daar gaat het mij ook niet om. Een maximum koppel van 89 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 5,9 l/100km (1 op 16,9). Daar kunnen we het wel mee doen. Het doosje is ook niet meer de jongste...
43KW is geen 49pk ;)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Autoliefhebbers

Bericht door CvdW »

Vroeger waren ze aan de voorzichtige kant dus 43 kw is 49 pk. Nu is de berekening 43 kw is 58 pk. Wat te positief? Of zijn er parameters aangepast. Zo is er ook verschil tussen de oude el en ' nieuwe' el.
-DIA-
Berichten: 32701
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Autoliefhebbers

Bericht door -DIA- »

HersteldHervormd schreef:
-DIA- schreef: Bij het lieflijke en aandoenlijke ATOSJE (ik noem hem overigens meestal "mijn goeie ouwe lobbes") heb ik volgens de officiële cijfers 43 kw (49 pk). Geen bijzonder opzienbarende cijfers, maar daar gaat het mij ook niet om. Een maximum koppel van 89 Nm. Het gemiddeld verbruik bedraagt volgens de fabrikant 5,9 l/100km (1 op 16,9). Daar kunnen we het wel mee doen. Het doosje is ook niet meer de jongste...
43KW is geen 49pk ;)
Ik heb deze cijfers niet zelf gemeten, daar heb ik geen verstand van, maar ze staan ergens op een website over de Atoz van dit bouwjaar.
© -DIA- Laatst actief: 00 xxx 24??
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Het is duidelijk, de paarden van vroeger waren een stuk minder gewend dan nu :)
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
CvdW
Berichten: 2928
Lid geworden op: 23 mar 2015, 13:07

Re: Autoliefhebbers

Bericht door CvdW »

HersteldHervormd schreef:Het is duidelijk, de paarden van vroeger waren een stuk minder gewend dan nu :)
Of ze konden minder goed rekenen.
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

HersteldHervormd schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef: Ah, tsja, ik heb niet zoveel met 'als het maar oud is en/of lang bestaat zal het wel goed of roemrucht zijn of iets dergelijks'. Maar ik heb eigenlijk sowieso niks met spullen. Mijn auto is vanbinnen ook best een zwijnenstal.
Het mag ook als een feit worden benoemd dat ook bij schrijver dezes de liefde en interesse voor 'het automobile' met de jaren is verminderd. Dat is ook wat het rijden in het Koreaanse 'doosje' aanvaardbaar maakt. :) Het auto-enthousiasme is met de jaren wel gedaald. Dat wil niet zeggen dat ik het autonieuws helemaal niet meer volg. Maar het 'doet' me niet zoveel meer. Ik daal de nu toch in de verdieping... Ik hoorde eens: Deze vermelden van wagens en die van paarden... en dan begrijpen we het wel op een forum als dit.
Overigens heb ik destijds ook op het forum van Autoweek en ander geplaatst, maar dat geheel terzijde opgemerkt. :lecture
:-). Ik merk dat ik dan wel weer geïnteresseerd raak als er veel paardenkrachten onder mijn rechtervoet verblijven.
Hoeveel pk heb je nu dan?
Ik dacht rond de 170 op de benzinemotor en dan 25 op het sneue elektromotortje (dat nergens anders voor dient dan de uitstoot te knijpen oid). Het gaat, vooral in de sportstand, toch wel lekker rap. :)
Zeeuw
Berichten: 11546
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Zeeuw »

Evangelist schreef:Vreemd dat beste automerk in de lijst ontbreekt.
Benenwagen?
JvW
Berichten: 759
Lid geworden op: 03 jun 2019, 12:16
Locatie: Vlissingen; jvw850forum@gmail.com

Re: Autoliefhebbers

Bericht door JvW »

Ik was ook weer toe aan een andere lease-auto. Maar zo ruim als een Touran worden ze niet meer gemaakt ben ik nu wel achter. Het is uiteindelijk een RAV4 geworden zonder stekker. Die paste precies in het leasebeleid (qua uitstoot en qua leasetarief). Aflevering staat gepland voor oktober, dus ik zal nog even geduld moeten hebben.
Jaco van Westenbrugge
Email: jvw850forum@gmail.com
Online
HersteldHervormd
Berichten: 5986
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: Autoliefhebbers

Bericht door HersteldHervormd »

Zeeuw schreef: Hoeveel pk heb je nu dan?
Ik dacht rond de 170 op de benzinemotor en dan 25 op het sneue elektromotortje (dat nergens anders voor dient dan de uitstoot te knijpen oid). Het gaat, vooral in de sportstand, toch wel lekker rap. :)[/quote]

Lekker hoor, niet verkeerd.
Dankbaarheid is de moeder van alle deugden.
mail: broederhh@gmail.com
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1451
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Autoliefhebbers

Bericht door Bourdon16 »

Ambtenaar schreef:
Bourdon16 schreef:Ik wil geen elektrische auto, tenzij het financieel aantrekkelijker wordt om deze te rijden (ik betaal bijtelling). Maar elektrisch rijden is wel heerlijk.
Volgens mij krijg je bij een elektrische auto korting op de bijtelling voor de eerste €30.000. Dat scheelt toch €1800 bruto per jaar
Klopt, alleen voor een beetje knappe gezinsauto kom je nog een stuk boven de 30k uit.
Helaas is de bijtelling voor elektrische auto's niet meer zo gunstig als enkele jaren geleden
Voorlopig houd ik het bij een brandstofauto.
Plaats reactie