Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door GerefGemeente-lid »

Maanenschijn schreef: 31 aug 2023, 23:08 Ik heb het hier eens nagevraagd: mijn vrouw is een dik uur bezig met onze badkamer (de grootste van de 2). Heeft het formaat van een flinke slaapkamer en wordt door 6 personen gebruikt. Bad, douche, toilet en dubbele wastafels. Grote inbouwkast en twee toegangsdeuren. En een groot raam met roedeverdeling.

En mijn vrouw kan hard werken :) .

Ik dacht, ik laat het ook even weten.
Een dik uur? Hoeveel minuten zijn dat? 60? Of toch eigenlijk wel 85?
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4090
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Maanenschijn »

GerefGemeente-lid schreef:
Maanenschijn schreef: 31 aug 2023, 23:08 Ik heb het hier eens nagevraagd: mijn vrouw is een dik uur bezig met onze badkamer (de grootste van de 2). Heeft het formaat van een flinke slaapkamer en wordt door 6 personen gebruikt. Bad, douche, toilet en dubbele wastafels. Grote inbouwkast en twee toegangsdeuren. En een groot raam met roedeverdeling.

En mijn vrouw kan hard werken :) .

Ik dacht, ik laat het ook even weten.
Een dik uur? Hoeveel minuten zijn dat? 60? Of toch eigenlijk wel 85?
Mijn vrouw is bescheiden, dus met een dik uur bedoelt ze bijna anderhalf. Jouw 85 minuten zijn goed ingeschat.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door DDD »

Dat is sowieso goed om te weten als gezinslid. Al was het alleen maar ter waardering. Want dat komt regelmatig terug.

Ik begrijp niet hoe je zoiets in 10 minuten kunt. In mijn geval ben je alleen al 10 minuten kwijt om de wasmanden, vloerkleed, potjes en tubes de badkamer uit en in te krijgen. En dan moet het ontkalken van de douchewand nog beginnen.
GerefGemeente-lid
Berichten: 6575
Lid geworden op: 14 apr 2021, 23:55
Locatie: Zeeland

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door GerefGemeente-lid »

DDD schreef: 31 aug 2023, 23:30 Dat is sowieso goed om te weten als gezinslid. Al was het alleen maar ter waardering. Want dat komt regelmatig terug.

Ik begrijp niet hoe je zoiets in 10 minuten kunt. In mijn geval ben je alleen al 10 minuten kwijt om de wasmanden, vloerkleed, potjes en tubes de badkamer uit en in te krijgen. En dan moet het ontkalken van de douchewand nog beginnen.
Je ontkalkt de douchewand elke week?!?!
Het kromme kan niet recht gemaakt worden, en hetgeen dat ontbreekt, kan niet geteld worden. (Prediker 1: 14 en 15)
Alles heeft een bestemden tijd, en alle voornemen onder den hemel heeft zijn tijd. (...) een tijd om te zwijgen (...). (Prediker 3: 1 en 7m)
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door DDD »

Ik heb geen idee, maar ik denk dat dat eens per maand gebeurt, maar eens in de twee weken kan ook wel. Ik houd dat allemaal niet bij, eerlijk gezegd.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

GerefGemeente-lid schreef: 31 aug 2023, 23:33
DDD schreef: 31 aug 2023, 23:30 Dat is sowieso goed om te weten als gezinslid. Al was het alleen maar ter waardering. Want dat komt regelmatig terug.

Ik begrijp niet hoe je zoiets in 10 minuten kunt. In mijn geval ben je alleen al 10 minuten kwijt om de wasmanden, vloerkleed, potjes en tubes de badkamer uit en in te krijgen. En dan moet het ontkalken van de douchewand nog beginnen.
Je ontkalkt de douchewand elke week?!?!
Absoluut en in onze badkamer zit een raam dat eigenlijk vervangen moet worden. Daarom hebben we ook sneller last van schimmel in de voegen en kitlaag. Dat inspecteer ik ook elke week grondig en behandel indien nodig.

De badkamer leeghalen is bij ons niet nodig. Ons huis en ook de badkamer is altijd erg opgeruimd. Daar staan eigenlijk geen losse dingen.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 31 aug 2023, 21:02
DDD schreef: 31 aug 2023, 20:14 Eens hoor. De badkamer grondig doen is ook zo drie kwartier.
So, daar ga ik met mn 10 minuten. En we hebben best een grote badkamer.
In 10 minuten maak je hooguit de wc, wastafel en spiegel schoon. Als je echt snel bent, kan je dan nog de vloer stofzuigen.
Bertiel
Berichten: 4622
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Bertiel »

inclusief stofzuigen doe ik over een standaard beurt inclusief het toilet beneden 25 minuten ongeveer.
Ontkalken + 10 minuten (eens per maand ongeveer)
Ontschimmelen +10 minuten (eens per kwartaal ongeveer)
Kastjes van binnen half uur extra maar dat is 1 x in de 7 a 8 jaar :D

Mijn vrouw doet er iets langer over, die is preciezer
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 01 sep 2023, 08:03
Zeeuw schreef: 31 aug 2023, 21:02
DDD schreef: 31 aug 2023, 20:14 Eens hoor. De badkamer grondig doen is ook zo drie kwartier.
So, daar ga ik met mn 10 minuten. En we hebben best een grote badkamer.
In 10 minuten maak je hooguit de wc, wastafel en spiegel schoon. Als je echt snel bent, kan je dan nog de vloer stofzuigen.
Ik begin met de vloer stofzuigen. Dan met een goede snelheid de wc, de ombouw, de bovenkant van de wasmachine. Spiegel zit er inderdaad niet bij. Dan de douche, het bad. Ik durf direct toe te geven dat het niet door mijn moeders kwaliteitscriteria zou komen. Maar ik vind het goed genoeg.
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 01 sep 2023, 08:28
merel schreef: 01 sep 2023, 08:03
Zeeuw schreef: 31 aug 2023, 21:02
DDD schreef: 31 aug 2023, 20:14 Eens hoor. De badkamer grondig doen is ook zo drie kwartier.
So, daar ga ik met mn 10 minuten. En we hebben best een grote badkamer.
In 10 minuten maak je hooguit de wc, wastafel en spiegel schoon. Als je echt snel bent, kan je dan nog de vloer stofzuigen.
Ik begin met de vloer stofzuigen. Dan met een goede snelheid de wc, de ombouw, de bovenkant van de wasmachine. Spiegel zit er inderdaad niet bij. Dan de douche, het bad. Ik durf direct toe te geven dat het niet door mijn moeders kwaliteitscriteria zou komen. Maar ik vind het goed genoeg.
Zo doe ik het als ik in tijdnood kom, maar zeker niet elke week. Ik probeer ook elke week een paar plankjes of een deel van de kastjes/ bakjes mee te nemen.
Zeeuw
Berichten: 11629
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 01 sep 2023, 08:51
Zeeuw schreef: 01 sep 2023, 08:28
merel schreef: 01 sep 2023, 08:03
Zeeuw schreef: 31 aug 2023, 21:02 So, daar ga ik met mn 10 minuten. En we hebben best een grote badkamer.
In 10 minuten maak je hooguit de wc, wastafel en spiegel schoon. Als je echt snel bent, kan je dan nog de vloer stofzuigen.
Ik begin met de vloer stofzuigen. Dan met een goede snelheid de wc, de ombouw, de bovenkant van de wasmachine. Spiegel zit er inderdaad niet bij. Dan de douche, het bad. Ik durf direct toe te geven dat het niet door mijn moeders kwaliteitscriteria zou komen. Maar ik vind het goed genoeg.
Zo doe ik het als ik in tijdnood kom, maar zeker niet elke week. Ik probeer ook elke week een paar plankjes of een deel van de kastjes/ bakjes mee te nemen.
Nee, ik doe het ook niet iedere week. Dat doet mijn vrouw. Dit is als ik het af en toe doe. Als het iedere week mijn taak zou zijn, zou ik het grondiger doen.
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door DDD »

Ik wil niet vervelend doen, maar het ging er toch over hoeveel tijd het kost?
merel
Berichten: 9846
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door merel »

Als je een badkamer slechts sporadisch vluchtig schoonmaakt, heb je niet door dat het een keer later 2x zoveel tijd kost om het alsnog schoon te krijgen.

Al net al kost de schoonmaak in huis mij wekelijks ongeveer 8 uur + 5 uren was dan is het nog niet eens zoals ik het eigenlijk zou willen hebben. Een huis schoonmaken in 3 uur is wat mij betreft onmogelijk.
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door DDD »

Hoeveel uur zou je denk je voor een gewoon rijtjeshuis nodig hebben (niet al te druk ingericht) voor één persoon, maar inclusief vijf overhemden en de rest van de was?
Online
DDD
Berichten: 28736
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Wat is/zijn je laatste verlies(zen)?? 2

Bericht door DDD »

merel schreef: 01 sep 2023, 06:35
GerefGemeente-lid schreef: 31 aug 2023, 23:33
DDD schreef: 31 aug 2023, 23:30 Dat is sowieso goed om te weten als gezinslid. Al was het alleen maar ter waardering. Want dat komt regelmatig terug.

Ik begrijp niet hoe je zoiets in 10 minuten kunt. In mijn geval ben je alleen al 10 minuten kwijt om de wasmanden, vloerkleed, potjes en tubes de badkamer uit en in te krijgen. En dan moet het ontkalken van de douchewand nog beginnen.
Je ontkalkt de douchewand elke week?!?!
Absoluut en in onze badkamer zit een raam dat eigenlijk vervangen moet worden. Daarom hebben we ook sneller last van schimmel in de voegen en kitlaag. Dat inspecteer ik ook elke week grondig en behandel indien nodig.

De badkamer leeghalen is bij ons niet nodig. Ons huis en ook de badkamer is altijd erg opgeruimd. Daar staan eigenlijk geen losse dingen.
Ik ben ook erg van de efficiency, dus daar word ik wel nieuwsgierig naar. Hoe heb je dan wasmanden? Zijn die ingebouwd? Dat zou misschien voor mij ook wel wat zijn. Nu moeten er iedere keer vijf wasmanden de badkamer uit. Ik heb geen kastje in de badkamer, dat scheelt denk ik ook.
Plaats reactie