RF meeting in Zeeland

eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door eilander »

DDD schreef:Wat betreft de tarieven ben ik het in het geheel niet met jou eens. Ik kan voor 100 euro per maand buiten de spits onbeperkt treinreizen. Aangezien je toch niet voor je plezier in de spits reist, al wordt dat wel steeds prettiger, vind ik dat echt niet duur.
Hier hebben we het al eerder over gehad, maar het is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Er zijn niet zoveel mensen die buiten de spits kunnen reizen, dus valt de vergelijking heel anders uit.
Voor mijzelf was het alleen concurrerend als ik parkeerkosten van EUR 10 per dag meerekende, en de extra reistijd voor lief nam. En dat betekent dan: gegarandeerd 50% langere reistijd afwegen tegen een niet-geringe kans op langer dan normaal in de file staan.
Dat deed mij dus toch wel regelmatig besluiten om een deel met OV te doen. Maar de combinatie reistijd/drukte/prijs is gewoon niet goed.

Wie weet, spreken we elkaar er nog eens over. Tijdens een meeting in Zeeland ofzo...
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Jantje »

Jantje schreef:Inderdaad. Vanuit Zuid-West Zeeland is het met de trein naar de Randstad net zo lang, of zelfs korter, dan met de auto. Ik haast me er overigens bij te vermelden dat het wel heel belangrijk is wáár in Zeeland de plaats der inwoning is.
Vanuit jouw woonplaats, die niet centraal is gelegen, is het openbaar vervoer toch anders, @eilander.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Zeeuw
Berichten: 11654
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Zeeuw »

Jantje schreef:
Jantje schreef:Inderdaad. Vanuit Zuid-West Zeeland is het met de trein naar de Randstad net zo lang, of zelfs korter, dan met de auto. Ik haast me er overigens bij te vermelden dat het wel heel belangrijk is wáár in Zeeland de plaats der inwoning is.
Vanuit jouw woonplaats, die niet centraal is gelegen, is het openbaar vervoer toch anders, @eilander.
Ik woon in Goes en werk in Barendrecht. Beide helemaal geen erg kleine plaatsen. Toch enkele reis met OV deur tot deur 1,75 uur. Auto 55 minuten. Dat is dus echt geen alternatief.
DDD
Berichten: 28831
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door DDD »

Nee dat is niet heel fijn. Daarvoor is de afstand te kort en de bocht te groot. Ik zou dan vanaf Dordrecht gaan fietsen, maar dan nog is het niet helemaal optimaal, dat ben ik wel met je eens.

De trein is vooral voor langere afstanden prettig. Als je in Goes instapt en in Utrecht werkt bijvoorbeeld, dan is de trein wel een optimaal vervoermiddel.
DDD
Berichten: 28831
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door DDD »

eilander schreef:
DDD schreef:Wat betreft de tarieven ben ik het in het geheel niet met jou eens. Ik kan voor 100 euro per maand buiten de spits onbeperkt treinreizen. Aangezien je toch niet voor je plezier in de spits reist, al wordt dat wel steeds prettiger, vind ik dat echt niet duur.
Hier hebben we het al eerder over gehad, maar het is natuurlijk geen eerlijk vergelijk. Er zijn niet zoveel mensen die buiten de spits kunnen reizen, dus valt de vergelijking heel anders uit.
Voor mijzelf was het alleen concurrerend als ik parkeerkosten van EUR 10 per dag meerekende, en de extra reistijd voor lief nam. En dat betekent dan: gegarandeerd 50% langere reistijd afwegen tegen een niet-geringe kans op langer dan normaal in de file staan.
Dat deed mij dus toch wel regelmatig besluiten om een deel met OV te doen. Maar de combinatie reistijd/drukte/prijs is gewoon niet goed.

Wie weet, spreken we elkaar er nog eens over. Tijdens een meeting in Zeeland ofzo...
Het ligt er ook aan of je in de auto kunt werken. Als ik 45 minuten auto rijd, kan ik niets doen behalve bellen en zelfs dat is omstreden. In de trein kan ik vrijwel nonstop werken of andere dingen doen. Dat is dus geen verloren tijd. Als je het zo bekijkt, is het zelfs nog de vraag of fiets en trein van Goes naar Barendrecht niet prettiger is. Maar het is inderdaad een kwestie van voorkeuren en ook van flexibiliteit. Al is de daadwerkelijke flexibiliteit meestal groter dan de beleefde flexibiliteit, naar mijn indruk.
Zeeuw
Berichten: 11654
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:Nee dat is niet heel fijn. Daarvoor is de afstand te kort en de bocht te groot. Ik zou dan vanaf Dordrecht gaan fietsen, maar dan nog is het niet helemaal optimaal, dat ben ik wel met je eens.

De trein is vooral voor langere afstanden prettig. Als je in Goes instapt en in Utrecht werkt bijvoorbeeld, dan is de trein wel een optimaal vervoermiddel.
Zeker. Ooit mocht ik voor een andere werkgever 1e klas reizen. Dan is het keurig. 2e klas vind ik met laptop en al erg krap om fatsoenlijk te werken zonder je buren aan te stoten.

Ik bel overigens veel in de auto s middags. S ochtends luister ik vaak een preek. Voor mij juist rustige momenten vaak.
eilander
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: 15 okt 2007, 21:42

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door eilander »

Jantje schreef:
Jantje schreef:Inderdaad. Vanuit Zuid-West Zeeland is het met de trein naar de Randstad net zo lang, of zelfs korter, dan met de auto. Ik haast me er overigens bij te vermelden dat het wel heel belangrijk is wáár in Zeeland de plaats der inwoning is.
Vanuit jouw woonplaats, die niet centraal is gelegen, is het openbaar vervoer toch anders, @eilander.
Daarom spreek ik ook steeds over een deel van de reis die ik met het OV zou kunnen doen.
DDD
Berichten: 28831
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door DDD »

Zeeuw schreef:
DDD schreef:Nee dat is niet heel fijn. Daarvoor is de afstand te kort en de bocht te groot. Ik zou dan vanaf Dordrecht gaan fietsen, maar dan nog is het niet helemaal optimaal, dat ben ik wel met je eens.

De trein is vooral voor langere afstanden prettig. Als je in Goes instapt en in Utrecht werkt bijvoorbeeld, dan is de trein wel een optimaal vervoermiddel.
Zeker. Ooit mocht ik voor een andere werkgever 1e klas reizen. Dan is het keurig. 2e klas vind ik met laptop en al erg krap om fatsoenlijk te werken zonder je buren aan te stoten.

Ik bel overigens veel in de auto s middags. S ochtends luister ik vaak een preek. Voor mij juist rustige momenten vaak.
Zo kom je in ieder geval sneller door de preekluisterkring heen;-)
Jantje
Berichten: 16185
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:42
Locatie: Walcheren - jantjevanrefoforum@gmail.com

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Jantje »

Zeg dat wel, ja...
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Gebruikersavatar
Desiree
Berichten: 2099
Lid geworden op: 09 dec 2006, 19:10

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Desiree »

Piet Puk schreef:
-DIA- schreef:
Zeeuw schreef:
-DIA- schreef:
Waar in Zeeland is dat DIA? :D
Het is gewoon een beter en mooier plekje... Het ligt trouwens in Overijssel... :oops
Ben je wel eens in Zeeland geweest, DIA?
Waar ben ik niet geweest! Ik denk dat er weinig plaatsen in Nederland zijn waar we nooit in de buurt zijn geweest, met uitzondering van de Waddeneilanden en de overzeese gemeenten in Caribisch Nederland. In ZLD van Eede tot Rilland, van Bath tot Goes, van Oost-Souburg tot Vlissingen, van Vlissingen tot Zaamslag, van Boerengat tot Waarde, van Domburg tot Kats, van Scherpenisse tot Scharendijke... ik zal maar ophouden want er is welhaast geen einde aan.
Dan snap ik echt niet dat je met de Holterberg aankomt. :nananere[/quote]

Dan kun je nog een hoop van Dia leren Pietje Puk.. ik zeg.. kom uit de klei en stap op de hei en je wilt nooit meer terug... :yahoo
We moeten ons niet alleen in God verblijden om wat we van Hem ontvangen hebben en nog dagelijks ontvangen,
maar ook om wat Hij beloofd heeft en wat we nog van Hem hopen te ontvangen.

Matthew Henry


Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23872
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door refo »

De topic-titel is behoorlijk misleidend....
Zeeuw
Berichten: 11654
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Zeeuw »

refo schreef:De topic-titel is behoorlijk misleidend....
Topicstarter was zeer helder over de insteek.
Piet Puk
Berichten: 5461
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Piet Puk »

Zeeuw schreef:
Jantje schreef:
Jantje schreef:Inderdaad. Vanuit Zuid-West Zeeland is het met de trein naar de Randstad net zo lang, of zelfs korter, dan met de auto. Ik haast me er overigens bij te vermelden dat het wel heel belangrijk is wáár in Zeeland de plaats der inwoning is.
Vanuit jouw woonplaats, die niet centraal is gelegen, is het openbaar vervoer toch anders, @eilander.
Ik woon in Goes en werk in Barendrecht. Beide helemaal geen erg kleine plaatsen. Toch enkele reis met OV deur tot deur 1,75 uur. Auto 55 minuten. Dat is dus echt geen alternatief.
Werk je bij een gemeente, Zeeuw?
Zeeuw
Berichten: 11654
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Zeeuw »

Piet Puk schreef:
Zeeuw schreef:
Jantje schreef:
Jantje schreef:Inderdaad. Vanuit Zuid-West Zeeland is het met de trein naar de Randstad net zo lang, of zelfs korter, dan met de auto. Ik haast me er overigens bij te vermelden dat het wel heel belangrijk is wáár in Zeeland de plaats der inwoning is.
Vanuit jouw woonplaats, die niet centraal is gelegen, is het openbaar vervoer toch anders, @eilander.
Ik woon in Goes en werk in Barendrecht. Beide helemaal geen erg kleine plaatsen. Toch enkele reis met OV deur tot deur 1,75 uur. Auto 55 minuten. Dat is dus echt geen alternatief.
Werk je bij een gemeente, Zeeuw?
Zou zomaar kunnen Piet.
Piet Puk
Berichten: 5461
Lid geworden op: 22 mar 2018, 23:55
Locatie: Keteldorp

Re: RF meeting in Zeeland

Bericht door Piet Puk »

@Desiree, verwacht dat ik met het eerste en beste vliegtuig weer terug vlieg naar Zeeland ::bye
Plaats reactie