Ja inderdaad, dat lijkt mij ook. Natuurlijk heeft het volk de neiging om nogal populistische en emotioneel te reageren op bepaalde hot topics. Dan is het maar goed dat er mannen met daadkracht zijn die de situatie overzien. Daarom begrijp ik niet dat je er zo om kan gaan als je weet dat asiel zo'n hot topic is. Ik begrijp dat niet, vooral niet als je weet dat de TK verkiezingen eraan zitten te komen. Maar goed, misschien reageer ik nu wel zoals het volkMister schreef: ↑12 aug 2023, 18:47Precies waar het probleem zit. Een ambtenaar/gemeente/burgemeester die die mening is toegedaan moet niet verwonderd staan kijken als er tegengas komt. Daarom: neem de burger mee. Hij betaalt de belasting, maakt zich zorgen over zijn leefomgeving en wil weten waar hij aan toe is. En als de insteek is dat 'de burger niet zo moet zeuren' dan gaat dat uiteraard een keer fout. En dat zie je om je heen gebeuren.
Vluchtelingenbeleid
-
Re: Vluchtelingenbeleid
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Iedereen betaalt belasting, dus een non-argument. En het zijn altijd dezelfde xenofobe tokkies die negatief reageren. Typische NIMBY reactie overigens.Mister schreef: ↑12 aug 2023, 18:47
Precies waar het probleem zit. Een ambtenaar/gemeente/burgemeester die die mening is toegedaan moet niet verwonderd staan kijken als er tegengas komt. Daarom: neem de burger mee. Hij betaalt de belasting, maakt zich zorgen over zijn leefomgeving en wil weten waar hij aan toe is. En als de insteek is dat 'de burger niet zo moet zeuren' dan gaat dat uiteraard een keer fout. En dat zie je om je heen gebeuren.
Democratie op lokaal niveau is lastig als het je niet uitkomt?Ambtenaar schreef: ↑12 aug 2023, 19:01Iedereen betaalt belasting, dus een non-argument. En het zijn altijd dezelfde xenofobe tokkies die negatief reageren. Typische NIMBY reactie overigens.Mister schreef: ↑12 aug 2023, 18:47
Precies waar het probleem zit. Een ambtenaar/gemeente/burgemeester die die mening is toegedaan moet niet verwonderd staan kijken als er tegengas komt. Daarom: neem de burger mee. Hij betaalt de belasting, maakt zich zorgen over zijn leefomgeving en wil weten waar hij aan toe is. En als de insteek is dat 'de burger niet zo moet zeuren' dan gaat dat uiteraard een keer fout. En dat zie je om je heen gebeuren.
Ter Apel is een voorbeeld hoe de overheid de boel uit de hand laat lopen. Logisch dat anderen niet hetzelfde willen. Dat is geen niet in mijn tuin, maar gewoon gezond verstand.
- Maanenschijn
Dat laatste is natuurlijk niet waar. Veel hoog opgeleide en/of boven modaal verdienende medemensen protesteren tegen de komst van vluchtelingen/statushouders/arbeidsmigranten. Ik zie zelden tokkies inspreken tijdens politieke vergaderingen, de door mij genoemde groep veel meer. Als er ergens NIMBY aan de orde is, dan zeker daar.Ambtenaar schreef:Iedereen betaalt belasting, dus een non-argument. En het zijn altijd dezelfde xenofobe tokkies die negatief reageren. Typische NIMBY reactie overigens.Mister schreef: ↑12 aug 2023, 18:47
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
-
Iedereen is gelijk, maar mensen met een andere mening zijn minder gelijk?Ambtenaar schreef: ↑12 aug 2023, 19:01Iedereen betaalt belasting, dus een non-argument. En het zijn altijd dezelfde xenofobe tokkies die negatief reageren. Typische NIMBY reactie overigens.Mister schreef: ↑12 aug 2023, 18:47
Bij zo'n denkwijze kan de kloof tussen de ambtenaren en het gepeupel niet groot genoeg zijn.
Ik woonde dichtbij een AZC en na een paar nachtelijk bezoekjes mochten ze wat mij betreft naar Wassenaar of naar links stemmende gemeente/wijken.
Laatst gewijzigd door MGG op 12 aug 2023, 19:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- Maanenschijn
Er zit een soort discrepantie in jouw zin: de overheid (de Haagse, neem ik aan) laat de boel uit de hand lopen, maar de lokale democratie houd het tegen want het wil geen Ter Apel. En dus blijft Ter Apel uit de hand lopen. Is dat wat je bedoelt? En, belangstellend: welke oplossingen zou jij voorstellen?Zeeuw schreef:Democratie op lokaal niveau is lastig als het je niet uitkomt?
Ter Apel is een voorbeeld hoe de overheid de boel uit de hand laat lopen. Logisch dat anderen niet hetzelfde willen. Dat is geen niet in mijn tuin, maar gewoon gezond verstand.
Nee, lokale democratie moet simpelweg geen zeggenschap hebben over issues die van nationaal belang zijn.
Nou, dan heb ik zeker andere bijeenkomsten bijgewoond. En ongeacht dat, ook de beter gesitueerden moeten niet zeuren.Maanenschijn schreef: ↑12 aug 2023, 19:09
Dat laatste is natuurlijk niet waar. Veel hoog opgeleide en/of boven modaal verdienende medemensen protesteren tegen de komst van vluchtelingen/statushouders/arbeidsmigranten. Ik zie zelden tokkies inspreken tijdens politieke vergaderingen, de door mij genoemde groep veel meer. Als er ergens NIMBY aan de orde is, dan zeker daar.
Zeker, onder druk door rechts wensdenken loopt het uit de hand. Schandalig. Per gemeente moet er een quotum komen, en fatsoenlijke financiering vanuit het Rijk.Maanenschijn schreef: ↑12 aug 2023, 19:12
Er zit een soort discrepantie in jouw zin: de overheid (de Haagse, neem ik aan) laat de boel uit de hand lopen, maar de lokale democratie houd het tegen want het wil geen Ter Apel. En dus blijft Ter Apel uit de hand lopen. Is dat wat je bedoelt? En, belangstellend: welke oplossingen zou jij voorstellen?
Veel meer toezicht en represaille op wangedrag in Ter Apel.Maanenschijn schreef: ↑12 aug 2023, 19:12Er zit een soort discrepantie in jouw zin: de overheid (de Haagse, neem ik aan) laat de boel uit de hand lopen, maar de lokale democratie houd het tegen want het wil geen Ter Apel. En dus blijft Ter Apel uit de hand lopen. Is dat wat je bedoelt? En, belangstellend: welke oplossingen zou jij voorstellen?Zeeuw schreef:Democratie op lokaal niveau is lastig als het je niet uitkomt?
Nou, ga in de plaatselijke politiek en lobby actief voor een AZC op de hoek van je eigen straat. Ik ben opgegroeid op een paar honderd meter van een AZC en woon momenteel hemelsbreed ook weer vrij dichtbij.Ambtenaar schreef: ↑12 aug 2023, 19:22Nou, dan heb ik zeker andere bijeenkomsten bijgewoond. En ongeacht dat, ook de beter gesitueerden moeten niet zeuren.Maanenschijn schreef: ↑12 aug 2023, 19:09
Dat laatste is natuurlijk niet waar. Veel hoog opgeleide en/of boven modaal verdienende medemensen protesteren tegen de komst van vluchtelingen/statushouders/arbeidsmigranten. Ik zie zelden tokkies inspreken tijdens politieke vergaderingen, de door mij genoemde groep veel meer. Als er ergens NIMBY aan de orde is, dan zeker daar.
- Maanenschijn
Dat zou zeker kunnen, mijn bubbel (en omgeving) kent weinig tokkies denk ik. Vandaar dat ik ze weinig tegenkom denk ik.Ambtenaar schreef:Nou, dan heb ik zeker andere bijeenkomsten bijgewoond. En ongeacht dat, ook de beter gesitueerden moeten niet zeuren.Maanenschijn schreef: ↑12 aug 2023, 19:09
Overigens zijn wij behept met een burgemeester die de raad uitstekend meeneemt. Het kan dus prima.
Het probleem is dat die Rijksoverheid het niet overziet en het daardoor bv in Ter Apel al jaren volledig uit de hand loopt. Je laatste woorden zie ik als voorbeeld van hoe het fout loopt. Domme taal van mensen die het van grote afstand denken te weten.