Korte citaten en spreuken

Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

Moge Christus het voorwerp onzer gedachten, het middelpunt ons leven zijn. Doe mij nader bij U leven tot mijn heiliging, o Heere, en werp mijn in diepe ootmoed tevens aan Uw voeten neer. Leer mij, zonder zelfvertrouwen, enkel op Uw goedheid bouwen.

C.H. Spurgeon
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

De waarheid van het geloof bestaat daar in, dat het rechtstreeks en alleen op Christus ziet en in eenvoudige en totale afhankelijkheid op Hem berust, dat geloof, zal nooit bedriegen, zal altijd kracht en overwinning geven.

Hugh Martin, Engeland
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

De Heere wil hebben dat wij Christus en Zijn barmhartigheid zullen verlangen. Dit zal echter nooit plaatsvinden, tenzij wij van tevoren gevoelen dat wij Hem ten zeerste nodig hebben.

Arthur Hildersham, pred. Engeland 1563-1632.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

Als wij op God vertrouwen, zullen wij stil zijn, want het geloof heeft een rustgevende kracht. Als ge daarom voor uw onderhoud en bescherming, voor alles, dat u van genade tot heerlijkheid kan leiden, op God vertrouwt, zijt ge veilig.
Richard Sibbes.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

De weg van een Christen is er een van strijd. Onze gezegende Heere noemt de satan de overste dezer wereld. Het leiden van een werelds leven is in feitelijke erkenning van satans vermetele en hardnekkige aanspraken op onbeteugelde heerschappij.

Charles Calder Mackintosch, 1806-1868.
Gebruikersavatar
J.C. Philpot
Berichten: 8976
Lid geworden op: 22 dec 2006, 15:08

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door J.C. Philpot »

The gospel is best communicated within a loving friendship. But a loving friendship is not the same as gospel communication. No one declares the gospel passively; it must be actively shared.

Ds. A. Begg
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bertiel »

Gods toorn is de spits van Zijn liefde - Prof Graafland
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
KDD
Berichten: 1533
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door KDD »

“Ik denk dat jullie allemaal weten dat ik altijd het gevoel heb gehad dat de negen meest angstaanjagende woorden zijn: ‘Ik ben van de regering en ik ben hier om te helpen’”.

- President Ronald Reagan
Gebruikersavatar
Herman
Moderator
Berichten: 12065
Lid geworden op: 29 dec 2001, 12:21
Locatie: Geldermalsen

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Herman »

"Alleen wie erkent dat hij in spiritueel opzicht volkomen aan de grond zit kan Christus' redding ontvangen'. Tim Keller, Bidden, 140
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

Alle mensen moeten tot zondebesef gebracht worden, verdriet hebben om hun zonden - bereid zijn die op te geven - hongeren en dorsten naar vergeving. Allen moeten, kortom, wedergeboren worden en hun toevlucht nemen tot Christus.
J. Rijle, Engeland, 1816-1900.
KDD
Berichten: 1533
Lid geworden op: 17 okt 2020, 21:40

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door KDD »

Tussen het gebed en gebedsverhoring ligt de vrijmacht Gods.
Ds. F. Bakker
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

Het is een wonder hoe de wereld zich tevreden stelt met een geloof dat maar een droombeeld is. Welken invloed heeft uw geloof op uw hart en wandel gehad? Zijn zij niet even aardsch en werelds even onrein als ooit?

Hugo Binning, 1627-1653.
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

Geliefden, zult u veel aan die tijd en die dag van het oordeel denken? Dat bewaart u voor veel zonden, maar wij moeten in dit leven een nieuw schepsel worden, verzoend met God, door Jezus Christus. Tijd ons rest wandelen met God in gehoorzaamheid en arbeiden om de heiligmaking.

Samuel Smith, 1584-1662 pred. Engeland
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

Ach, jonge mensen, geen pen kan de eeuwigheid beschrijven. U bent nog in de bloem van uw dagen. Zeg niet: ik ben te jong en ik heb tijd genoeg. De ervaring is dat oude en jonge mensen voor God verschijnen. Maar wanneer gij u vroeg aan God gewent, het zal u twee hemelen geven, namelijk vrede en eeuwige heerlijkheid na de dood.

Thomas Brooks, pred. Londen, Engeland
Gebruikersavatar
Bourdon16
Berichten: 1500
Lid geworden op: 29 apr 2019, 21:21
Locatie: Land van Heusden

Re: Korte citaten en spreuken

Bericht door Bourdon16 »

Bidden is God zoeken. Het is de beste weg om Hem te vinden. Voor menige ziel is het de poort tot de hemel geweest.

Thomas Boston, 1676-1732.
Plaats reactie