Met een merk hoor je bij een subgroep. Daar zijn veel jongeren erg gevoelig voor. De middelbare school ging uit, we moesten stoppen voor het zebrapad. Alleen maar allochtone jongeren, met precies dezelfde zwarte leren jasjes en nagenoeg dezelfde sneakers. Smartphone in hun hand en dan zit je te wachten tot er iemand tegen een paal aanloopt. Maar nee, dat hebben ze vaker gedaan.Johann Gottfried Walther schreef:Is het feit dat er zoveel handel is in imitatie/nep merkkleding een grote aanwijzing dat merkkleding nog steeds erg populair is?
Vorige week hoorde ik nog dat ze de stroom nepmerkkleding niet eens aankunnen. Zelfs jongeren handelen erin.
Er zijn tegenwoordig heel veel merken, maar als je als jongere een jas van Stone Island, Superdry, North Face en dergelijke aanhebt gooi je toch echt hogere ogen dan als je C&A jas aan hebt...
Veelal gewoon model recht-toe-recht-aan, maar wel van een duur merk, dan hoor je erbij, duur maar niet te veel opvallen...
Ik vind het altijd wel stoer als 1 meisje of 1 jongen zich durft te onderscheiden van de rest.
Blijkbaar roept een merk ook een gevoel op.
Er zijn mensen die uitsluitend Coca Cola willen en geen Pepsi.
Of uren in de rij staan en veel geld betalen voor een I phone of lelijke Uggs.