COVID-19

Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

J.C. Philpot schreef:Ik denk dat we de Kuiper een eerlijke kans moeten geven. Alle begin is moeilijk, ook al ben je een professional a la Kuiper. Waar het om gaat is dat hij van mogelijke fouten leert, want fouten maken doet iedereen.
Mee eens. Ik geef hem die kans graag.
Hij voelde zich overigens ook duidelijk betrapt toen de journalist hem corrigeerde op die 15%. Aan zijn reactie kon je zien dat hij het héél goed wist. Hopelijk is dat een belangrijk leermoment voor hem.
@Forummer: Sarcasme is niet zo'n efficiente manier om goede gesprekken te bevorderen.
Dat denk ik ook. Sommige mensen zijn goedgelovig. Dat is misschien op zichzelf een goede houding... maar wanneer we een trend zien - en die zien we al heel lang - is dat enorm ondermijnend voor het gezag. Dan moet je niet degene de schuld geven die de onwaarheden opmerkt, maar degene die onwaarheden spreekt...

(Overigens: als ik op mijn werk zulke dingen zou doen, was ik allang ontslagen door mijn baas.)
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

Ik snap de frustraties uit de kamer van oa mevr Westerveld en dhr Vd Staaij prima
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Forummer schreef:
Valcke schreef:Mijn hoop dat Ernst Kuipers echt het eerlijke verhaal zou vertellen, moet ik inmiddels laten varen. Ik constateerde dit reeds tijdens de persconferentie, en in dit artikel (NOS) wordt het ook duidelijk bevestigd. Heel jammer. Ik denk dat je als nieuwkomer (én vakminister) een goede kans hebt om gezag uit te stralen wanneer je écht het eerlijke verhaal vertelt zonder de feiten naar je hand te zetten. Nu hij al meteen betrapt wordt op halve waarheden, is die kans m.i. wel verkeken.

https://nos.nl/artikel/2414613-kuipers- ... -selectief
Gelukkig hebben we hier stuurman Valcke, die wél (vanaf de wal) het eerlijke verhaal vertelt.
Het is nog een hele goede stuurman ook (in eigen ogen) want hij houdt niet op met benadrukken hoe fout de overheid het wel niet doet...
Ik vind dit wel een buitengewoon kwalijke posting van iemand die alleen maar op deze manier bijdraagt aan het gesprek en geen enkele inhoudelijke bijdrage levert. Jammer!
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

J.C. Philpot schreef:Ik denk dat we de Kuiper een eerlijke kans moeten geven. Alle begin is moeilijk, ook al ben je een professional a la Kuiper. Waar het om gaat is dat hij van mogelijke fouten leert, want fouten maken doet iedereen.

@Forummer: Sarcasme is niet zo'n efficiente manier om goede gesprekken te bevorderen.
Wat ik van gisteren en vanmiddag meekreeg is de enorme focus op het vaccineren. Dat verbaast me wel, nu na 2 vaccinaties en 1 booster (er zijn al mensen met 2 boosters) zo enorm veel besmettingen gemeld worden. (En dat zijn geen ongevaccineerden).

Dat de vaccinatie een dempend effect heeft voor ziekenhuis- en IC-opnames staat overigens buiten kijf, wat mij betreft.
Bertiel
Berichten: 4620
Lid geworden op: 14 sep 2018, 08:49
Locatie: bertiel1306@gmail.com

Re: COVID-19

Bericht door Bertiel »

Voorheen waren de besmettingen niet zo belangrijk en draaide alles cijfers om de ziekenhuis bezetting, nu is het opeens andersom!
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23855
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: COVID-19

Bericht door refo »

Ad Anker schreef:
Forummer schreef:
Valcke schreef:Mijn hoop dat Ernst Kuipers echt het eerlijke verhaal zou vertellen, moet ik inmiddels laten varen. Ik constateerde dit reeds tijdens de persconferentie, en in dit artikel (NOS) wordt het ook duidelijk bevestigd. Heel jammer. Ik denk dat je als nieuwkomer (én vakminister) een goede kans hebt om gezag uit te stralen wanneer je écht het eerlijke verhaal vertelt zonder de feiten naar je hand te zetten. Nu hij al meteen betrapt wordt op halve waarheden, is die kans m.i. wel verkeken.

https://nos.nl/artikel/2414613-kuipers- ... -selectief
Gelukkig hebben we hier stuurman Valcke, die wél (vanaf de wal) het eerlijke verhaal vertelt.
Het is nog een hele goede stuurman ook (in eigen ogen) want hij houdt niet op met benadrukken hoe fout de overheid het wel niet doet...
Ik vind dit wel een buitengewoon kwalijke posting van iemand die alleen maar op deze manier bijdraagt aan het gesprek en geen enkele inhoudelijke bijdrage levert. Jammer!
Ik vind die vondsten van Valcke juist jammer. Opeens is de NOS een betrouwbare bron. Hij is ook alleen maar inhoudelijk voorzover hij negatief kan doen.
Vaccinatie is gewoon heel goed geweest, geef dat dan toe.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10609
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: COVID-19

Bericht door Ad Anker »

Natuurlijk dacht ik ook: opvallend dat de NOS er mee komt. Neemt niet weg dat het wel wat zorgelijk is. Het speelt de antivaxxers in de kaart. Zie je wel: zo'n intelligente vakminister, dit is geen onkunde, dit is gewoon misleiding. Ik snap dat.
HersteldHervormd
Berichten: 6114
Lid geworden op: 29 jun 2019, 21:20

Re: COVID-19

Bericht door HersteldHervormd »

Bertiel schreef:Voorheen waren de besmettingen niet zo belangrijk en draaide alles cijfers om de ziekenhuis bezetting, nu is het opeens andersom!
Haha inderdaad, echt apart.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
Erskinees
Berichten: 2756
Lid geworden op: 14 jun 2018, 21:15

Re: COVID-19

Bericht door Erskinees »

Valcke schreef:
J.C. Philpot schreef:Ik denk dat we de Kuiper een eerlijke kans moeten geven. Alle begin is moeilijk, ook al ben je een professional a la Kuiper. Waar het om gaat is dat hij van mogelijke fouten leert, want fouten maken doet iedereen.
Mee eens. Ik geef hem die kans graag.
Hij voelde zich overigens ook duidelijk betrapt toen de journalist hem corrigeerde op die 15%. Aan zijn reactie kon je zien dat hij het héél goed wist. Hopelijk is dat een belangrijk leermoment voor hem.
Knap dat je kon zien dat hij zich betrapt voelde. Dat zag ik niet zo terug. Was het gebruik van deze cijfers onhandig? Ja. Dat ben ik met je eens.
Valcke
Berichten: 7630
Lid geworden op: 31 aug 2018, 17:55

Re: COVID-19

Bericht door Valcke »

Erskinees schreef:Knap dat je kon zien dat hij zich betrapt voelde. Dat zag ik niet zo terug. Was het gebruik van deze cijfers onhandig? Ja. Dat ben ik met je eens.
M.i. was merkbaar dat hij baalde van de vraag en dat was natuurlijk ook logisch.

Even los hiervan: de onderzoeksleider van de TU Delft mbt dit rapport heeft zich gedistantieerd van de uitspraken van de minister (de 15%) en gezegd dat hij zich hierin niet herkent.

Verder heeft de Tweede Kamer - inclusief zeer constructieve mensen zoals Kees van der Staaij - zich hier ook druk om gemaakt vanmiddag / vanavond. (Ik ben dus bepaald niet de enige.)

@Refo: je mist compleet het punt waar het om gaat.
Gebruikersavatar
parsifal
Berichten: 9202
Lid geworden op: 09 jan 2002, 10:15
Locatie: Zuidhorn

Re: COVID-19

Bericht door parsifal »

Als de minister zich er van bewust was dat hij 3G te gunstig voorstelde, is het wel erg dom. Op Twitter zat Rosanne Hertzberger er direct bovenop en ook andere journalisten pakken dit op. Uiteindelijk gaan dat soort dingen altijd tegen je (en tegen het beleid) werken.

Vaccinatie (ook boosteren) heeft echt wel een sterk effect (recent ook resultaten uit Zwitserland, waar ook echt wel wat op aan te merken is) op bijvoorbeeld ziekenhuisopname of sterfte, dat hoef je niet met verkeerde plaatjes te onderbouwen.

Nu ja, binnenkort gaat Denemarken weer helemaal open, Zweden gaat op 8 februari versoepelen (zoals het er nu naar uitziet). Ik hoop dat Nederland in ieder geval de 3G weg doet.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5402
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: COVID-19

Bericht door pierre27 »

Valcke schreef:
Erskinees schreef:Knap dat je kon zien dat hij zich betrapt voelde. Dat zag ik niet zo terug. Was het gebruik van deze cijfers onhandig? Ja. Dat ben ik met je eens.
M.i. was merkbaar dat hij baalde van de vraag en dat was natuurlijk ook logisch.

Even los hiervan: de onderzoeksleider van de TU Delft mbt dit rapport heeft zich gedistantieerd van de uitspraken van de minister (de 15%) en gezegd dat hij zich hierin niet herkent.

Verder heeft de Tweede Kamer - inclusief zeer constructieve mensen zoals Kees van der Staaij - zich hier ook druk om gemaakt vanmiddag / vanavond. (Ik ben dus bepaald niet de enige.)

@Refo: je mist compleet het punt waar het om gaat.
En dat niet voor het eerst, ongelooflijk zijn kwalificatie aan jouw adres en dat voor een mens als refo.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
huisman
Berichten: 17368
Lid geworden op: 12 nov 2009, 23:38

Re: COVID-19

Bericht door huisman »

Valcke schreef:
Erskinees schreef:Knap dat je kon zien dat hij zich betrapt voelde. Dat zag ik niet zo terug. Was het gebruik van deze cijfers onhandig? Ja. Dat ben ik met je eens.
M.i. was merkbaar dat hij baalde van de vraag en dat was natuurlijk ook logisch.

Even los hiervan: de onderzoeksleider van de TU Delft mbt dit rapport heeft zich gedistantieerd van de uitspraken van de minister (de 15%) en gezegd dat hij zich hierin niet herkent.

Verder heeft de Tweede Kamer - inclusief zeer constructieve mensen zoals Kees van der Staaij - zich hier ook druk om gemaakt vanmiddag / vanavond. (Ik ben dus bepaald niet de enige.)

@Refo: je mist compleet het punt waar het om gaat.

Volkomen eens met @Valcke. Ook de verdediging in de tweede kamer van Kuipers op dit punt was flinterdun. Hij heeft de SP en GroenLinks behoorlijk van zich verwijderd en dat is politiek gewoon dom.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Zeeuw
Berichten: 11628
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: COVID-19

Bericht door Zeeuw »

huisman schreef:
Valcke schreef:
Erskinees schreef:Knap dat je kon zien dat hij zich betrapt voelde. Dat zag ik niet zo terug. Was het gebruik van deze cijfers onhandig? Ja. Dat ben ik met je eens.
M.i. was merkbaar dat hij baalde van de vraag en dat was natuurlijk ook logisch.

Even los hiervan: de onderzoeksleider van de TU Delft mbt dit rapport heeft zich gedistantieerd van de uitspraken van de minister (de 15%) en gezegd dat hij zich hierin niet herkent.

Verder heeft de Tweede Kamer - inclusief zeer constructieve mensen zoals Kees van der Staaij - zich hier ook druk om gemaakt vanmiddag / vanavond. (Ik ben dus bepaald niet de enige.)

@Refo: je mist compleet het punt waar het om gaat.

Volkomen eens met @Valcke. Ook de verdediging in de tweede kamer van Kuipers op dit punt was flinterdun. Hij heeft de SP en GroenLinks behoorlijk van zich verwijderd en dat is politiek gewoon dom.
Dat vind ik ook.
Ik merk overigens wel dat de huidige besmetting hier thuis, vooral bij mij, mijn vrouw en onze oudste toch wel serieus is. Gisteren nog naar de huisarts geweest en overleg met de cardioloog gehad vanwege de medische voorgeschiedenis, maar we zijn echt heel erg moe en klinken als een mislukt koor zeehonden de hele dag. En vooral continu de warmte, zonder koorts te hebben, is best vervelend.
Allemaal zeker niet levensbedreigend etc. maar ook niet 1, 2, 3 weg.
TSD
Berichten: 2117
Lid geworden op: 31 aug 2011, 11:34

Re: COVID-19

Bericht door TSD »

Beterschap, Zeeuw!
Plaats reactie